לאחרונה עלתה לכבישי ישראל עולה חדשה מקוריאה. חודשים לא מעטים חיכינו והנה גם הסלטוס עשתה עליה. הייתה לי ציפייה דרוכה והמון סקרנות, מזמן קיה לא התחדשה בדגם שכולו חדשנות. בקיה קראו את סקרנותי, הרימו את הכפפה, ושידכו לי את הסלטוס שחיכתה לתשומת ליבי.
הסלטוס, קרוסאובר חינני, הינו החמישי בז'אנר המתפתח במשפחת היצרן. הוא מתהדר בעיצוב חיצוני מושך עין. בולט, אך מאופק. לא צעקני אבל נוכח.
הכניסה לרכב מתבצעת ללא מפתח, כאשר ישנה בשלט אופציה חביבה להתנעה מרחוק. (יעיל בימי קיץ חמים מאד).
כאשר נכנסים להיכלו של הסלטוס מתגלה חלל נעים ומרווח.
סביבת הנהג משדרת פונקציונליות תכליתית, כאשר כל מתג ומנוף נמצאים במקומות "הנכונים". הנדסת האנוש של רכבי קיה מתאפיינת בכך. הכול נגיש וברור.
התנעת המנוע מעירה 149 סוסים נכונים למרוץ, ומנוע שני הליטרים מגרגר חרישית.
הגיר הרציף מחולק לשמונה מהלכי מהירות, ויתרונה של השיטה הוא בחוסר תחושה מתי מתבצע חילוף. הנסיעה חלקה ונעימה.
מזג האוויר מתחשב בנו, ולמעט שעות האור שהצטמצמו נשארנו באווירה קיצית נעימה.
האורחת הקבועה שלי מתייצבת בשעה המוקדמת, כהרגלה.
מסתכלת אנה ואנה, אומדת את מה שמוכר לה, מתעניינת אם יש משהו שלא ראתה קודם לכן, ברכבים קודמים, ומקבלת את אישורי להשתלט על הפלייליסט שילווה אותנו היום.
מכיוון שהפגישה הראשונה שקבענו הייתה רחוקה משעת היציאה שלנו היינו צריכים למלא קצת תוכן לפניה.
את חוף הסוסים בעכו הכרנו כאשר באנו לעשות סיבוב על רחפת מדהימה בדיוק לפני שנתיים. מכיוון שקל למצוא שם חניה פנויה, גם בשל השעה המוקדמת, החנינו שם והלכנו להקשיב לגלים הקטנים שליחכו את קו המים. משם העיר העתיקה של עכו ושלל האתרים האטרקטיביים נמצאים במרחק הליכה.
השקט והריקנות שאינה אופיינית למקום נותנים תחושה של ביקור בארץ אחרת. (סוג של נחמה למי שנשאר בארץ).
דקות נסיעה משם מצוי היישוב שבי ציון. לא זכור לי שהגעתי לכאן אי פעם, חוף הים שלחופו בנוי הישוב, מציע חניון גדול על משטח כורכר, וחניה מסודרת בכביש הגישה.
במרחק של כ-200 דרומה מחוף הרחצה ניצבת אנדרטת סלעים גדולה, לזכרם של לוחמי השייטת שנפלו בפעולת אנצריה.
עלינו על כביש 899, כיוונתי את הסלטוס להגיע אל מצפור המונפור שנמצא בפארק גורן.
הפארק הגדול הומה מבקרים, יש מקום לכולם, גם לעצירה רגעית וגם לשהות ארוכה יותר.
מבצר המונפורט שיהיה יעד לטיול בזמן אחר, ניצב על קצה האוכף ברכס ממול, ומכאן ניתן להתרשם ממנו.
הלאה משם הכביש ממשיך לכיוון מזרח, ואת העצירה הבאה אפשר לפספס בקלות.
אילולא הוויז אולי לא היינו מצליחים למצוא את המקום שאין לו שלט הכוונה, וכאשר המכשפה אומרת פנה ימינה לצד הכביש ישנה פניה ימינה בין השיחים הנמצאים לצדי הכביש. שביל בטון צר עולה אל כנסית איקרית.
העלייה התלולה מפצה על אי הנוחות בפסגה הנישאת ממנה נשקף נוף של כל הסביבה.
כדי לרדת בבטחה את דרך הבטון הצרה הזאת אני מפעיל את כפתור הקסם שמפעיל מערכת לסיוע בלימה בירידה.
הסלטוס בולם עצמו ומתקדם עקב בצד אגודל עד לחיבור עם הכביש. טוב שיש כזאת מערכת ברכב שלנו.
כביש 8993 עובר בתוך יער ירוק וסבוך, ומעניק ערך מוסף לכביש המפותל והצר. חו"ל זה לגמרי כאן.
הסלטוס מרגישה בעננים, פותחת מבער ומתפתלת עם כל קימור ופניה ללא שום תלונה על מיחוש כזה או אחר. הריאות שלה מלאות חמצן הרים טהור מה שמשפיע (אולי) על נועם הנסיעה.
חזרנו לכביש 899, הר מירון מתנשא ממול לענן ערפל מכסה את פסגתו, משל היינו באלפים השוויצריים.
כאן חשנו כי יומנו נוצל במלואו, סובבתי את הגה הסלטוס, הקלדתי במסך את הכיוון ונתתי למנוע הגמיש להפגין יכולות בכבישים השוממים.
הסלטוס מציגה בפני הרוכש חמש עשרה אפשרויות לבחירת צבע.
שמונה של צבע אחיד, או שבעה של שילוב שני צבעים.
צפוף מאד בגזרת הרכבים הנמכרים סביב 150 אלף שקלים. צפופה יותר קבוצת הקרוסאוברים הנמכרים בסכום הזה, שמה שמבדיל אותם בין אחד לשני מעבר לסמל היצרן הם ניואנסים דקים. לעיתים אותם הניואנסים הם אלו שיקבעו מה יהפוך רכב אחד לרב מכר ואת האחר זנב לאריות.
הקהל שרוכש מכוניות חדשות מהיצרן (וזה לא אותו קהל שהולך אל חברות הליסינג) מבקש חיסכון ובטיחות. אחר כך כל השאר.
בעידן בו מערכות בטיחות הופכות לסטנדרט מחייב, והחיסכון נע בין מנועים זעירים מוגדשי טורבו לאלו החשמליים לחלוטין מתייצבים כל אלו באמצע שיש להם קצת מזה וקצת מזה, ואת ההבדל עושים אותם ניואנסים חשובים ומשמעותיים.
ומדוע אני אומר את כל זה?
כי אנחנו חיים בעידן בו המידע זמין לכל מה שקורה בעולם, ואם יש מקומות בהם נמכרים דגמים מסוימים עם רמות גימור המאפשרות ללקוח לבחור את הטוב ביותר עבורו, מדוע כאן היבואנים מכתיבים לשוק מה הלקוח יקבל, ומקבל פחות ?
בעידן בו מרובות המכוניות על הכבישים ותאונות הן דבר שכיח, מפתיע אותי בכל פעם מחדש מדוע מוותרים מראש על מערכות בטיחות חשובות ומציינים כי הרכב מגיע עם שני צבעים, חישוקים גדולים ושמשות אחוריות כהות. הפריטים הללו, יפים ככל שיהיו ויוסיפו, אך אינם מצילים חיים. נקודה. נקודה אדומה!
ולכן, יבואן שלרכבים שלו יש כמה שיותר מערכות שכאלה זוכה מראש בנקודות יתרון.
צפוף שם בנישה, זוכרים? כל יתרון יחסי בסוף מתבטא במכירות. בבקשה, אל תחסכו עלינו.
על בטיחות אנחנו מוכנים לשלם.
נסעתי בסוף השבוע כ-400 ק"מ, מתוך 650 ק"מ פוטנציאליים למיכל, כאשר הצריכה הממוצעת עומדת על ליטר זהב שחור עבור כל תריסר ק"מ. (למתקשים 1:12).
מצאתי בסלטוס רכב נוח, קל לניהוג ולמחייה היומיומית. מרווח למשפחה ממוצעת, ומהנה במידה.
מבחן הדרך
קיה סלטוס EX
מנוע 2 ל', 149 כ"ס, 18 קג"מ
מחיר:142,711 ₪.
יש לכם שאלות? הבהרות? לירון הולנדר, הכותב הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג 'החיים שלך דבש'
לאתר היצרן, הקליקו כאן
לספריית המגזין 'גבעתיים פלוס', הקליקו כאן
לספריית המגזין 'רמת גן פלוס', הקליקו כאן
מבחני הרכב
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!