בין אם אתם אוהבים את זה או לא, אוספים של חיות בר קיימים כבר אלפי שנים, מימי הפרעונים במצרים, דרך מצודת לונדון שהציגה חיות בר החל משנת 1200 ועד להולדתו של גן החיות המודרני לפני כ-200 שנים. מה שהתחיל כפריווילגיה של מלכים, קיסרים ואנשי אצולה נפתח מהר מאוד גםל״פשוטי העם״ ונתן להם את ההזדמנות לפגוש במציאות חיות בר מסתוריות,בתקופה בה לא היו טלוויזיה או אינטרנט וקפיצה קטנה לחו"ל לא הייתה אפשרית.
בעבר, רוב בעלי החיים שהגיעו לגני החיות נלכדו בטבע ועברו מסע ארוך ומפרך אל גן החיות. מה שחיכה להם שם היה חיים בתנאים קשים, בכלובים קטנים וללא התנאים שהיום אנחנו יודעים שדרושים להם כדי לחיות ברווחה. אז גם לא היה פיקוח על גני החיות.
לשמחתנו, כל זה כבר נחלת העבר, וטוב מאוד שכך!
מה קורה היום?
היום ישנן שתי הצדקות בלבד להחזקה של חיות בר בגני החיות. שמירת טבע וחינוך. גני חיות ראויים חייבים לעסוק בשני התחומים הללו. מזה עשרות שנים לא לוכדים בעלי חיים בטבע, כי זה פשוט לא חוקי וגם לא משרת את המטרה בראשונה – שמירת טבע. בגני החיות נשארו פרטים זקנים מאוד שהובאו מהטבע. הרוב המוחלט של הדיירים בגני החיות הם צאצאים של בעלי החיים הזקנים הללו. ישנם לפעמים גם פרטים מהטבע שנפגעו, הוצלו אבל לא החלימו מספיק כדי לשוב לטבע.
גני החיות המודרניים התאגדו לארגונים עולמיים ואזוריים, שהחברות בהם דורשת עמידה בסטנדרטים גבוהים של רווחה וטיפול בבעלי החיים. גני החיות מנהלים תוכניות שימור ורבייה שמטרתן יצירת עתודה של אוכלוסיות של בעלי חיים בסכנה בגני החיות המשמשות מעין תוכנית ביטוח לאוכלוסיות שבטבע. ישנם היום לא מעט מינים שמהלכים, זוחלים או שוחים בכדור הארץ שלנו, רק כי הושבו לטבע בזכות גני חיות.
עד כמה שלצפות בבעלי חיים מעניינים, להתפעם מיופיים ומההתנהגות המרתקת שלהם זה מרגש ומהנה, זו לא המטרה אלא הדרך שבה גני החיות מעבירים מסרים של אהבה, אכפתיות ושמירה על הטבע החי הצומח והדומם בעולמנו. בספארי אנחנו דוגלים באמרה: " נאהב את מה שנכיר ונשמור על מהשנאהב".
צילם:גורדון סטיבנסון
מגזין 134 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי
דגם 08 – רכב פנאי גדול במיוחד, היברידי נטען ודגם P-EM 01 החדש
בחצי השנה האחרונה שוק הרכב העולמי מתנתק מהבנזין – ולאט לאט גם מהמוכר. רום אלוף
כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה
עם 550 כוחות סוס, עיצוב אגרסיבי וטכנולוגיות נהיגה מתקדמות – הדודג' צ'ארג'ר סקט פק החדשה מביאה את עידן השרירים האמריקאי לשיא חדש
דני קוניק, אביהם של רן וגיא קוניק, הלך הלילה (חמישי) לעולמו והוא בן 84
בחצי השנה האחרונה שוק הרכב העולמי מתנתק מהבנזין – ולאט לאט גם מהמוכר. רום אלוף
184,396 רכבים נמסרו בין ינואר ליולי 2025 אבל האם כולם באמת נמכרו ללקוחות?
מהאדם שכולם הכירו בכניסה – ועד מחיאות הכפיים בטקסים: סיפורו של אדם אהוב – מנצור
בשורה חשובה לציי הרכב: רכב הפנאי הפופולרי מגיע עכשיו בגרסה היברידית ארוכה
שוק הרכב הישראלי מתמודד בימים אלה עם תקופה מאתגרת, על רקע עודפי מלאי משמעותיים
כמדי קיץ מקיימים שבטי הצופים בגבעתיים, שצ״ג ודור, את המחנות ביער מגינים
רן קוניק, ראש העירייה ״מנהיגות חינוכית איכותית היא הבסיס להצלחת התלמידים והתלמידות שלנו"
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!