27/07/2024
27/07/2024
שבת, 27 ביולי 2024

מה יהיה? מכוניות אפס ק"מ רבות "נמכרו" למלאי של היבואנים והסוחרים

לקראת סוף חודש פברואר נרשמו אצל היבואנים אלפי מסירות

רום אלוף

MG 4 החשמלית
 
 האם הישראלים 'גילו' את הרכבים החדשים דווקא באמצע המלחמה והגיעו לאולמות התצוגה לבצע רכישה? או ש…?
חודש פברואר התנהל לאיטו במערכת הרישומים של הרכב החדש במשרד התחבורה, אך דווקא לקראת סוף החודש זינק קצב המסירות של הרכבים החדשים, בעיקר החשמליות, ונרשמו במערכת אלפי מסירות. 
עפ"י החוק במדינת ישראל, רכב יחשב כחדש רק אם נמכר לציבור פחות משנה מהמועד שהגיע. עם פרוץ המלחמה באוקטובר, משרד התחבורה נתן ליבואנים ארכה מיוחדת של שלושה חודשים למכור רכבים כחדשים. כך שניתן למכור רכבים שגילן הוא עד 15 חודשים כחדשים. למעשה רכב משנת 2023, יימכר כחדש רק עד סוף חודש מרץ 2024. האלטרנטיבה היא למכור את הרכבים כיד שנייה, אם עברה יותר משנה (15 חודשים בעקבות במלחמה).
ברכבים החשמליים נוספה גם עלייה משמעותי במחיר בעקבות העלייה במיסוי. היבואנים דאגו לשחרר את הרכבים ממכס בתנאי המיסוי הישן והמופחת, אך ביצעו את הרישום כמודל 2024, למרות שבפועל הרכבים ממתינים לקונים זמן רב.
כאן נכנסות לתמונה חברות הליסינג וסוחרי הרכב הגדולים, שרוכשים רכבים בכמויות גדולות וזוכים להנחה משמעותית.
אבל כל הרכבים הללו בעצם מציפים את שוק הרכב, והתוצאות כבר ניכרות בשטח.
מעיון בלוחות הפרסום ובהצעות של חברות הליסינג וסוחרי הרכב המשומש. הופיעו לפתע למכירה עשרות רכבים חדשים מהניילון, לאחר רישוי, וממודל 2024. רובם אגב של היצרנים הסיניים.
אחד מהפרסומים הרבים לרכבי 0 ק"מ
 
מעניין, מה תהיה ההשפעה על השוק של אותם מותגים ספציפיים.
בינתיים עשיתי ניסיון. פניתי טלפונית לאחת מהחברות המציעות ליסינג פרטי לקבלת הצעה לרכב ממותג ספציפי שאותו ביקשתי. איש המכירות הסביר לי שהוא יכול כמובן לתת לי הצעה לרכב שרציתי, אבל המליץ לי לקחת דווקא את אותו מותג שעכשיו כולם מנסים לדחוף לקונים. ובסוף ולמרות בקשתי לרכב ספציפי, קיבלתי את ההצעה לאותו מותג שהוא ניסה לדחוף לי מלכתחילה.
 
מבחני רכב
המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד »
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן