אלופת העולם במבחן – מבחן דרכים לטסלה מודל Y
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
כתב וצילם: ירון הולנדר
ספטמבר 2024
שתפו:
הגעתי אל אולם התצוגה בהרצליה פיתוח האהוב עלי כדי לאסוף לסוף השבוע את הדגם שתואם עבורי – הגרסה החדשה של מרצדס E CLASS E300e.
מה אני יודע על E CLASS החדשה?
"גרסת E 300 e המשלבת בין מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש ומנוע חשמלי המציגים הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ. גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בנפח של 25.4 קוט"ש המאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מגיעה למהירות של 234 קמ"ש ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל."
(מתוך דף מידע לעיתונאים בהשקת הרכב).
היברידי פלאג אין
לרשותי הועמד רכב מרמה E עם מנוע בנזין משולב חשמל, המתקרא היברידי פלאג אין, כלומר רכב עם סוללה נטענת. סוללה זו יכולה לשמש את הנוהג בה, באופן חשמלי מלא עד טווח של מאה ק"מ. הווה אומר שימוש עירוני בעיקרו.
מעבר לזה יכול הנהג להחליט על נהיגה במצב היברידי בו הרכב מחליט מתי הוא צורך חשמל ומתי בנזין ומתי משלב את שניהם תוך כדי נהיגה, וזהו המצב האידיאלי לנסיעות ארוכות.
אופציה נוספת היא להעביר את מצב הנהיגה למצב ספורטיבי, אז המנוע כבר ישמע יותר אגרסיבי, והוא ימריא הרחק מעבר לקו שלילת הרישיון באלגנטיות מפתיעה.
מצב אחרון הוא מצב אינדיבידואלי בו לנהג יש שליטה על מערכת העזר (הגה, בלמים מתלים) ולכייל אותם בהתאם לאופי הנהיגה שלו. זהו הדור העשירי לדגם שהושק לראשונה בשנת 1953, ורמה זו הייתה תמיד זו שהטמיעה מערכות מתקדמות (לתקופתה).
היות ורמה E היא הרמה הנמצאת מתחת לרמה S המכובדת, מציגים הרכבים ברמה הזו, את הטכנולוגיות, ההידור והשיק אם כי במידה קטנה יותר.
זאת אומרת שאם האחות הגדולה מתומחרת בשבע ספרות ומחצה. מגיעים הדגמים של רמה E ומתחילים ב-539,000 לדגם הבסיס, ועולים עד 775,103 ₪ של רכב המבחן המהודר והמאובזר ביותר.
איכות יוצאת דופן וסטייל אלגנטי
במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הגבוהות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות, ומי שיודע לתחזק את הרכב לפי הספר ולנהוג בו באופן רגוע יגלה שרכש רץ למרחקים ארוכים (ומהנים).
באופן מפתיע גם במרצדס אימצו את האופנה העכשווית והעבירו פונקציות רבות ממתגים פיזיים אל מסך המולטימדיה, למען העיצוב הנקי והאלגנטי המציג (כביכול) הסתמכות על טכנולוגיה מתקדמת במקום לשמר מתגים מכניים שעובדים ללא כל קושי.
מאידך, הפעלת העוזרת האישית המגיעה עם הרכב מסייעת בחלק מאותם מקומות בהם נדרשת פעולה אנושית.
מוכנים, היכון, שוט
על מרכז הדשבורד מותקנת מצלמה קטנה אשר מתוכננת לשמש שיחות זום עתידיות, אולם כיום אין אישור להפעלתה תוך כדי נסיעה, והמקסימום שניתן לעשות זה סוג של צילומי סלפי.
ואם כבר נגעתי במערך הצילום המקיף, הרי שאם בוחרים לנווט עם תוכנת הניווט המותקנת ברכב, ולא בווייז (דרך אנדרואיד אוטו/ אפל קאר), רואים כי לעיתים במהלך הניווט התוכנה פותחת חלון קטן על מסך הניווט ומפעילה את המצלמה הקדמית בשילוב אנימציה תלת ממדית.
כיאה לרכב ארוך ומפואר לא חסרים תאי אכסון בתוך חלל הנוסעים, אולם דווקא תא המטען מאחור מפתיע בנפחו הקטן יחסית. יש לו עומק פנימה אבל גובה נמוך ורצפה שטוחה כגובה הפגוש, ויתכן כי זו הסוללה המותקנת מאחור שגוזלת חלק מהמקום.
נתוני צריכה מפתיעים
כמרבית המקרים, אני בוחר לעשות נסיעה מנהלתית ראשונית אל עיר הכרמל האהובה. יש משהו בנסיעה ישרה יחסית, על כביש נטול רמזורים וצמתים במהירות קבועה על מנת לקבל אמת מידה והתרשמות מנתוני הפתיחה של הרכב. וכאן רבותיי, נרשמה הפתעה והתלהבות.
מניסיוני ארוך השנים אני יודע כי היצרן יודע להפתיע בנתוני צריכה חסכוניים (אולי זה אירוני לגלות כי זה הבוחר לרכוש רכב במחיר דירה קטנה בעיירה מרוחקת, יגלה רצון לחיסכון בעלויות השימוש), ובכל זאת ציינתי וי גדול על הנתונים שגיליתי.
בנסיעה לחיפה במהירות קבועה ואחידה (90 קמ"ש), במצב היברידי, המכונית המפתיעה השתמשה ב 58% סוללה וב- 0.6 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, (והמרחק בין הערים הרי הוא פחות מזה).
יצאתי מהמרכז עם טווח של 529 ק"מ, הגעתי לחיפה ונותרתי עם טווח של 517 ק"מ בבנזין ועוד 41 ק"מ בחשמל. בנסיעה חזור מחיפה – סך צריכת הדלק עמדה על כ-13 קווט"ש ו- 3 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, כך שהנסיעה ההיברידית ממש חסכונית. (אם אתרגם זאת לכסף, עלות החשמל היא כ-6 שקלים, והדלק כ-23 ₪, לכל מאה ק"מ של נסיעות ארוכות).
אני מניח כי בטווח ארוך הנתונים יכולים להשתנות לכאן ולכאן, נסיעות קצרות בתוך העיר ושימוש תכוף בחשמל בלבד, ישנו את הממוצע הכללי ויטו אותו למספרים דמיוניים כמעט.
לסיכום
מרצדס E300e האלגנטית והמרשימה הופכת כל נסיעה לחוויה אל-חושית. רכות הנסיעה, השקט והביטחון, העוצמה והנוחות הכללית מעניקות לכל מרחק שתבחר אופי נעים ושלו, ולכן סביר להניח כי אם תראו סביבכם כאלו הנוסעים ברכב זה תבינו מה הם מרגישים ברגע זה, ומדוע הם נראים כל כך רגועים.
המכונית הזאת עולה המון כסף, המון. ומי שיכול להרשות לעצמו יכול לבחור ברכבים מפנקים לא פחות, אבל העובדות מוכיחות בעולם הגדול כי E CLASS הינו הדגם הנמכר ביותר של היצרן, ועם עובדות כידוע אי אפשר להתווכח.
E CLASS גם בדור העשירי שלה, ממשיכה מסורת של יוקרה מפנקת משולבת חדשנות טכנולוגית, ומה כבר צריך הבנאדם שהחיים פינקו אותו ביכולות להגשים לעצמו חלומות מכל סוג? שתחנה אצלו בחניה גם אחת כזו.
מבחן הדרך
מרצדס E CLASS רמת גימור Platinum AMG Line
מנוע בנזין 2,000 סמ"ק.
קיבולת סוללה 25.4 קווט"ש.
טווח חשמלי לסוללה 100 ק"מ.
הספק (משולב) 313 כ"ס.
מומנט (משולב) 55 קג"מ.
צריכת דלק (יצרן) 0.8 ל', 22.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ.
מחיר (רכב מבחן, כולל אגרה) 775,103 ₪
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 123
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’3
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
ליאור רותם-גורדון מאמינה בחוכמת הקהילה ● היזמת של הקמת ארגון 'היברידיות' יחד עם שותפתה לי-אור סלע ושותפה ל"בונות אלטרנטיבה" בעיר ● נבחרה כאחת מחמש נשות השנה של גבעתיים
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
מה הסבירות לביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם, ואיך תבטיחו את חזרתכם לדירה החדשה עם סיום העבודות? כך תוכלו לדעת
שתי נקודות מרכזיות עולות לאחרונה בכל שיחת סלון – האם זה הזמן לבצע עסקת נדל"ן? והאם הריבית צפויה לעלות?
איך מתגרשים בהסכמה בצורה נכונה. עם הובלה נכונה ניתן להגיע להסכם בתהליך קצר מכבד ואפקטיבי
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור
ליאור שוורצמן, מעצבת, אומנית ומספרת סיפורים בעיצוביה. סיפור שהחל בבלט וממשיך באופנה בהצלחה רבה
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
עו"ד ד"ר יובל חן, מהמובילים בתחום הוצאת אזרחות גרמנית, מייצג אלפי אנשים מול הרשויות בגרמניה לקבלת אזרחות גרמנית מאז שנת 1997
גבעתיים בעיצומו של תהליך התחדשות, וחברת אאורה, חברת הנדל"ן למגורים המובילה בישראל, מקימה 3 פרויקטים גדולים בעיר
אם גם אתם שמעתם את הכתב והפרשן הפוליטי ספי עובדיה מספר חוויות מגבעתיים בתוכנית הבוקר שלו בגלי צה"ל, או צפיתם בליאור קינן, הכתבת והמגישה מדווחת מהשטח וזיהיתם את הרחוב שלכם ברקע במהדורה של חדשות 13, זה לא במקרה. הזוג הנשוי מתגורר ממש כאן בגבעתיים
רומי פרנקל: "ריקוד זה משהו שאני מאוד אוהבת ומתחברת אליו. תצביעו לי בבקשה!"
ד"ר נגה רוזנפרב
במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב תיפתח בסוף חודש ספטמבר תערוכה מרגשת במיוחד: צילומים של הצלמת יוכבד ליפשיץ ( 86), ילידת תל אביב שבגיל 19 עברה לקיבוץ ניר עוז ומאז תיעדה את המתרחש בקיבוץ
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!