
Hongqi EHs7 – מפנק, מאד. מרווח, מאד.
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
פולסטאר הוא מותג רכב שוודי שהוקם בשנת 1996 ונרכש ב-2015 על ידי וולוו. משרדיה הראשיים נמצאים ליד העיר גטבורג, שוודיה, וייצור כלי רכב שלה מתבצע בסין. החברה מפתחת מכוניות ספורט ויוקרה חשמליות, ומציעה שדרוגי חומרה ואופטימיזציות של תוכנת מנוע עבור דגמי וולוו. באמצע השנה החולפת הוצג בארץ דגם 2 שהוא דגם חדש מונע חשמלית.
אין מקום לוויכוח – לרכב בגירסת הפרפורמנס, כפולת המנועים נוכחות מרשימה. ההבדלים ברמות האבזור והמנועים הם פנימיים בלבד, ורק חדי עין יבחינו בפרטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול, כמו הבדל בגודל חישוק הצמיגים ועוד.
הרכב משתמש בפלטפורמה של אנדרואיד וגוגל מובנות, כדי לזכות בכמה יתרונות מובנים כמו ניווט, פקודות קוליות ועוד. האפליקציות עוזרות בתכנון נסיעה, התראות טווח וכו',
חלל מעוצב במינימליזם אלגנטי
כיאה לרכב "ירוק" עם מודעות חזקה לאיכות הסביבה, הרעיונות שעומדים מאחורי תכנון הרכב הם: עיצוב יוצא דופן, טכנולוגיה בתכנון מנוע חשמלי חזק, קיימות, ומודעות לסביבה, ושימוש בחומרים ידידותיים ומתמחזרים.
אני לא מבין גדול בכל אלה, ולא מתיימר לדבר גבוהה, אבל כאשר נכנסים אל החלל המעוצב במינימליזם אלגנטי אי אפשר שלא לחוש אריסטוקרט אצילי.
הקווים הרכים והזורמים של כל מה שמקיף אותך, הצבעים שנעים משחור לאפור, איכות החומרים המוחשיים, כפתורים שהוחלפו במסך גדול אנכי בו מוטמעות כל הפעולות הדרושות, והמושבים הקשיחים שולחים לך איתות מידי כי כאן הסטייל מכוון גבוה.
את חדגוניות העיצוב המאופק של חלל הנוסעים, שובר בצבע הצהוב זוהר של חגורות הביטחון. וגג זכוכית פנורמי עצום ללא וילון פנימי או יכולת פתיחה, שמכניס הרבה אור אל חלל הנוסעים.
לאלו המודאגים מהשפעות קרני השמש הישראלית, אני יכול להעיד ממקור ראשון, כמי שנסע ביום קייצי במושב האחורי יום שלם כי לא הורגש צל צילה של קרן מרדנית שהצליחה לחדור את שכבות ההגנה.
כמה זה מהר?
אין כאן כפתור התנעה, לאחר שנכנסים פשוט שולחים יד ומסיתים את בורר מצבי הנהיגה המיוחד שמעוצב במעין מעוין אנכי, על מנת לנסוע קדימה או אחורה, וזהו.
רצוי לפני תחילת הנהיגה לבחור את רמת אחזור האנרגיה הדרושה, אפשר לבחור בין בלימה באמצעות דוושת בלם או באמצעות עוצמת המנועים, כאשר פשוט עוזבים את דוושת התאוצה.
גם בחירה בין אופי הנהיגה הצפוי ישפיע מן הסתם על הדרך, אך כך או כך הפולסטאר הזאת מאיצה אם רוצים ממצב עמידה למאה קמ"ש ב-4.4 שניות!!!
כמה זה מהר? בערך מצמוץ אחד שיעיף את רישיון הנהיגה שלך אל מעבר להרי החושך.
תאוצות הביניים על הכביש המהיר גרמו לחברים שלי להחסיר פעימה או שתיים, ולאחר התאוששות מהירה לפצוח בשטף קללות שכלל מספר דורות אחורה במשפחתי הענפה, על הבום הפתאומי שהדביק אותם אל גב המושב, בעוד אני זורח לעצמי עם חיוך דבילי שנשאר כזה עוד הרבה זמן רב לאחר מכן.
רק בשביל התאוצות הללו המרימות את הפולסטאר כטיל שיוט בין הנתיבים, שווה לקום מוקדם בשבת בבוקר, ולחפש כבישים ריקים, ויבשים.
מומנט בשרני של 68 קג"מ משמעותם היא אחת, העקיפות שלך יהיו קצרות מאד ומהירות מאד, רק תשאיר ידיים על ההגה ומבט מרוכז על הכביש.
מורשת סקנדינבית ואלגנטיות
380 ק"מ על מד הטווח עומדים לרשותי בטרם נצא לשעוט בין הטיפות, וכהרגלי אני מחפש את מיקומן של העמדות המהירות שנזדקק להן לבטח על מנת להוסיף חמצן שלא יחסר, בנסיעה רגועה אני יודע שנהיה על הקשקש, אך כדי לא להיות שם רצוי להוסיף בדרך איזה 100-150 ק"מ למען השקט הנפשי.
בטרם נתחיל את העלייה אל רמת הגולן, עצרנו בצומת גומא האהובה, והפנויה בד"כ למילוי אלקטרונים לאחר שנשארנו עם טווח קצר מידי להמשך היום.
חניון מאגר בנטל עמוס ברכבים של כאלו שכבר הגיעו לבין כאלה יוצאים. למרות מזג האוויר והבוץ הדביק, אנשים מתהלכים כאן כאילו הם על חוף הים של תל אביב בחודש אוגוסט.
מצינור מים עבה של מקורות נשפכים כאן מים חמים הפורצים אל חלל האוויר בזרם קולח, להנאת המשתכשכים בבורות שהתהוו כאן, שמעלות אדים אל היום האפור.
קר מאד בחוץ וככל הנראה השהות בתוך המים נעימה למדי. מעולם לא אהבתי את חימום המושבים וההגה כפי שאהבתי אותם היום. הקור המצמית של רמת הגולן קיבל נוק אאוט מהאווירה החמה בחלל הנוסעים. איזה עונג.
הפולסטאר הנאמנה שליוותה אותנו כל סוף השבוע שמרה על שלוותה גם כאשר העמדנו אותה בניסיון, ולא השמיעה צפצוף מחאה, למעט אם מישהו מאתנו שכח לחגור את חגורת הבטיחות שלו.
המורשת הסקנדינבית של קשיחות בתנאי קיצון (רמת הגולן בינואר זה הכי קיצון מבחינתי), האלגנטיות והסקס אפיל הם אלו שייקחו כל אחד לכל קצה.
לחיצה חזקה ברגל ימין תביא אותו (ואותה) לשם הרבה יותר מהר ממה שחשבו קודם לכן. החוויה תישאר זמן רב לאחר מכן.
מבחן הדרך
פולסטאר 2
Long range motor Dual Performance
שני מנועים
הספק 476 כ"ס
מומנט 68 קג"מ
טווח חשמלי (יצרן) 462 ק"מ.
מחיר (רכב מבחן) 335,000 ש"ח
לאתר היצרן, הקליקו כאן
. . . . . . . . . . . . . . . .
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
אירועי השבעה באוקטובר, הותירו צלקת עמוקה בחברה הישראלית ובעיר גבעתיים בפרט
אפל הציגה בסדרה 17 ארבעה דגמים: iPhone 17 Air בעל העיצוב החדש, iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max
מאחורי משרת מילואים משפחה שמתמודדת לבדה: סקר חדש חושף את המחיר הכבד שמשלמות בנות הזוג והילדים בבית
איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד
איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות
יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.
ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר
חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים
הטעות היקרה ביותר של מוכרי דירות: ההתמכרות למחיר הגבוה כולם רוצים למכור במחיר הכי גבוה – אבל לפעמים דווקא המחיר הוא מה שמפיל את העסקה אדם גורל יועץ נדלן 18/8/2025 שתפו אִילוּסְטְרַצְיָה להמחשה בלבד: Gemini
מגזין רמת גן פלוס 135
עם בוא ראש השנה, אני מחפשת את האור ואת היופי בקהילה. הנושאים שמחברים את כל הכתבות במגזין זה הם עשייה, התמדה ותרומה. אנשים שהפכו את החלומות והרצונות
שלהם למציאות. ראש העיר רן קוניק – בחר במנהיגות ועשייה למען הציבור, איציק רובין בחר בנתינה אינסופית למען הקהילה, חן ומוטי ריכטר בחרו בהתחדשות ויזמות. שתהיה לכולנו שנה טובה, מלאה בעשייה, נתינה, ושגשוג.
עם בוא ראש השנה, אני מחפשת את האור ואת היופי בקהילה. ראש העיר רן קוניק בחר במנהיגות ועשייה למען הציבור, איציק רובין בחר בנתינה אינסופית למען הקהילה, חן ומוטי ריכטר – בחרו
בהתחדשות ויזמות. שתהיה לכולנו שנה טובה, מלאה בעשייה, נתינה, ושגשוג.
איתן ראובני,
יו"ר המועצה הדתית גבעתיים
לראש השנה עוגת הדבש האהובה לצד עוגות בשילובים מפתיעים ומרעננים, עוגיות, מאפים ברוח החג ועוגות מוס עשירות שימתיקו את החג ויעשירו השולחן החגיגי
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!