אז מה הלחץ???
כפתור ההתנעה מעיר את מחט הסל"ד להתנועע, היות ואין לאן למהר אני מעדיף לבחור כמצב אקו (יש גם נורמל וספורט), כדי להתנייד.
מנוע הטורבו שומר על שקט יחסי בנסיעה עירונית, וגם ביציאה אל הכבישים המהירים הוא לא מרים את קולו, אלא רק בתאוצות פתאומיות לצורך עקיפות או זינוקים.
הנסיעה, כצפוי, וכתמיד מאד נעימה וזורמת.
את האורחת שלי לקחתי הפעם רחוק, אל כביש 10 היפהפה לאורך גבול מצרים, ואל מצפה רמון והסביבה. גם היא כמו רבים לפניה לא הייתה מעודה בהר הגמל.
בימים אלו מישהו החליט לשפר את הגישה, ולשדרג את האתר הייחודי הזה, ואת סביבתו, ואני לא אכביר מילים על המקום, כי מי שמכיר יודע, ומי שלא, לא יקבל פה ספויילר מקדים.
אתר שווה ביקור. נקודה.
הספורטאז' היה תמיד סמל לנוחות נסיעה, בכל דרך, ולאחר כשבע מאות ק"מ במהלך סוף שבוע שלם, נוכחתי כי המותג שומר במלוא כוחו על יכולות לארח בנוחות מירבית עוד ארבעה נוסעים, מבלי שתשמע תלונה כלשהי על תנודות עקב מהמורות.
כך הוא בכבישים משובשים, וכך הוא בדרכי עפר, ועל אחת כמה וכמה בכבישי אספלט מהירים. נוח ונעים.
שמתי לב גם לעובדה כי הספורטאז' החדש פוטוגני להפליא, ומשתלב בכל נוף, בעיר ובטבע, וזה בכלל לא פשוט לעצב רכב, כך שיהיה גם נאה וגם ייחודי.
איך אמרו פעם כשרצו לציין משהו מושלם? גם יפה וגם אופה.
וצריכת הדלק, איך היא? יהיה מי שישאל – ליטר אחד לכל כ-14 ק"מ.
כאשר תשוב הספקת כלי הרכב אל סידרה אני בטוח כי עדרים גדולים של הספורטאז' הזה יציפו את כבישי ישראל.
שוב הצליח לקיה. אכן זכיה בטוחה.