סובארו, זו ששלטה שנים רבות בשוק המקומי כמלכת המכונית המשפחתית 1600 אוטומטית, זנחה בשנים האחרונות את הנישה הזאת, והתרכזה בדגמים מוצלחים שיצרו מוניטין ותהילה ביכולות העבירות שלהם, למרות שהם נוחים מאד גם בהובלת משפחה, בעיקר בשעות הפנאי. הפרסומאים של המותג הגדילו לאבחן את מה (שלדעתם(, הוא SUV אמתי ומה לא.
והנה אחרי מספר שנים של דשדוש במקום עם מכירות נאות של דגמי XV ופורסטר, עלה לאחרונה לישראל האוולטיס, הישר מאמריקה. שם הוא מכונה בשם אסנט. חברת האם היא אומנם מיפן, אבל את הדגם הזה בונים בארצות הברית לפי הטעם שההם אוהבים ומעדיפים. הפעם בסובארו הולכים על גדול. כמו באמריקה. הכל יותר גדול מבחוץ מדובר בדגם גבוה ארוך ובולט בכל חניון.
"גרגור מסוג אחר פורץ לאוויר. נגיעה בדוושת הגז מזיזה אותו, בהתחלה בסוג של חשש מהגודל והמשקל, אבל עד מהרה מסתגלים לזה כמו למכונית קטנה בהרבה. האוולטיס קליל בתנועה העירונית, נמרץ וזריז"
חמישה מטרים שלמים מפגוש לפגוש מאפשרים לשנע 7 או 8 נוסעים )לפי קונפיגורציית הדגם( בנוחות, כשלכול הנוסעים יש מספיק מקום מחיה. האמריקאים אוהבים מקום לשתייה שלהם בנסיעות הארוכות? אז ניתן להם
19 מקומות שכאלה, אמרו המהנדסים של סובארו.
אוהבים לשבת בנוחות? שלא יהיה להם חם בחורף האמריקאי הקשה? נחמם להם את המושבים (גם של השורה השניה), נתקין להם פתחי מזגן מעל הראש, עם שליטה נפרדת לחלק האחורית, ניתן להם מספיק שקעים להטעין כל אביזר שהם יביאו איתם (כולל שקע חשמל ביתי). נשים להם ריפודים מעור רך ומפנק, ונקיף את כל החלל בלא פחות מארבע עשר (14 !) רמקולים משובחים של "הרמן קרדון" כדי שגם יהנו מחווית שמיעה אקוסטית נפלאה.
אמרו ועשו.
ועל הנהג מה? לא חשבו?
ברור שחשבו.
"מלפנים הניחו את מנוע הבוקסר המפורסם של סובארו שנפחו 2.4 ליטר עם מנוע טורבו, שמפיק 260 סוסים עקשניים ומומנט מכובד של 38.3 קג"מ, למען יאיצו את הגמל הכבד הזה מהר ורחוק"
מלפנים הניחו את מנוע הבוקסר המפורסם של סובארו שנפחו 2.4 ליטר עם מנוע טורבו, שמפיק 260 סוסים עקשניים מומנט מכובד של 38.3 קג"מ, למען יאיצו את הגמל הכבד הזה מהר ורחוק. ומנוע זה מחולק לשמונה הילוכים, עם אפשרות שליטה במנופי ההגה (לא שיש צורך להשתמש, וההסבר יגיע), ומערכת הינע קבועה של ארבעת הגלגלים, למען הצדקת הביטוי "זה 4 על 4 אמתי", וגם תוספת לשטח הנקראית .X-MODE ועוד הוסיפו לרשימה הארוכה של התוספות החשובות, בראש ובראשונה את מערכת הבטיחות האקטיבית והיחודית של סובארו EYESIGHT שמנטרת כל הזמן את מה שקורה לפני הרכב ונותנת מענה מהיר בהתראה ובפעולה. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת באופן מדוייק ואמין, עד מצב זחילה בפקקים, ובאופן עקיף גם תורמת לחיסכון בצריכת הדלק.
גימיק חביב שמוצאים ברכבים המגיעים מהיבשת המוזהבת הוא המראה הפנימית שהופכת למסך מצלמה אחורית שמכסה טווח הרבה יותר נרחב. גם התראות על תנועה בשטח מת מקבלתמענה עם הבהוב בולט בחלק החיצוני של
מראות הצד החיצוניות, ומעניקות עוד שקט לנהג.
ביום שישי חיכתה לי בחניון היבואן אוולטיס כסופה, בולטת משכמה ומעלה מכל אחרת בסביבה. כפעולה ראשונה אני פותח את החלון הפנורמי העצום שיכניס אור לחלל הענק של הרכב. ככה העיצוב הפנימי מועשר באור יום המבליט את איכות הגימור של החומרים השונים המרכיבים את האוולטיס המרשימה. ויש בהחלט ממה להתרשם. ממריא ללא שום בעיה אם זה מה שהאמריקאים אוהבים, קל לנו מאד להתחבר לאהבה שלהם, וזה עוד
לפני שנגענו בכפתור ההתנעה שמעירה את המנוע הזה לחיים. גרגור מסוג אחר פורץ לאוויר. נגיעה בדוושת הגז מזיזה אותו, בהתחלה בסוג של חשש מהגודל והמשקל, אבל עד מהרה מסתגלים לזה כמו למכונית קטנה בהרבה. האוולטיס קליל בתנועה העירונית, נמרץ וזריז. אפשר להשתמש בבקרת השיוט, עם שימוש באצבע ימין בלבד בין רמזור לרמזור. (ניסיתי וזה עובד).
מחוץ לעיר האוולטיס ממריא ללא שום בעיה. מערכת ההניע על ארבעת הגלגלים מיועדת בעיקרה לפן הבטיחותי בתנועה על כבישים חלקים ומושלגים, במהירויות גבוהות זה נוסך ביטחון. כאן במהירות הנושקת לסף החוקי המנוע שקט ומאפשר ליהנות מסאונד עוצמתי. בעוד תדרי הרדיו נשמעים פחות טוב, קל להתחבר באמצעות בלוטוס' או כבל למקור צלול יותר, או להפתעתי )ולשמחתי( אפילו כונן סידי רום מסתתר במערכת המולטימדיה.
יצרנים רבים נוטים לסמוך על הנהג שיביא במכשיר הטלפון שלו אפליקציות יעודיות לרכב כמו אפל קאר או אנדרואיד אוטו, לא מתקינים תוכנות במכשירים שהם מספקים. אני מעדיף את התוכנות המובנות שקל להשתמש בהן, הרבה יותר. יוצאים לטיול בימים האחרונים ניטש ויכוח ברשתות החברתיות בין עיתונאים המסקרים את עולם הרכב, האם המונח "יכולות שטח" הולם את העולה החדש. אנשים שבקיאים ומנוסים ממני טענובלהט שעם כל הכבוד, למדבר יהודה רצוי לא להיכנס עם האוולטיס, כדי להמנע מראש מנזקים רציניים ופאדיחות. אי לכך החלטתי לבצע את ניסויי השטח באזור יער יתיר לשם לקחתי את חבריי לטיול של שבת. יער יתיר, הממוקם בדרום הר חברון ונושק
לבאר שבע מצד אחד, ולחברון מצד שני, מציע נופים יחודיים ומהפנטים. דרכי עפר לשימוש טרקטורונים, ג'יפים אופניים ואופנועים, ואף למטיילי שביל ישראל יש צירים משלהם. בין לבין ישנן חורשות מוצלות עם שולחנות לפיקניק, המון כבישים מפותלים המובילים מאטרקציה לעניין. בשבילי העפר האוולטיס מוכיח שנוחות זה עניין שלא מורגש רק בכביש, אלא אף בשביל קק"ל כבושים, ולא מוציא גניחות תלונות מצד הנוסעים. ילדים ונוער בוודאי יצליחו לישון ללא כל הפרעה בכל טיול משפחתי.
סובארו איוולטיס 2.4 ליטר – מבחן הדרך
מחיר: 300,000 ₪ ומעלה (תלוי רמת גימור).
260 כ"ס.
צריכת הדלק במבחן שכלל כל סוגי הדרכים עמדה על ליטר לכל 12 ק"מ.
בסובארו, מאמינים באמינות הרכב שלהם, ומעניקים 5 שנות אחריות או 100,000 ק”מ המוקדם מבניהם לשקט הנפשי שלך.
יש לכם שאלות? הבהרות? לירון הולנדר, הכותב הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג 'החיים שלך דבש'
לאתר היצרן, הקליקו כאן
לספריית המגזין 'גבעתיים פלוס', הקליקו כאן
לספריית המגזין 'רמת גן פלוס', הקליקו כאן
מבחני הרכב
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!