היצע האפשרויות הגדול לא אפשר לי עד כה להתייחס לקבוצת אודי, אבל הנה המותג הגרמני מצטרף לנבחרת הנבחנים שלי ואני מתחיל עם אחד הצנועים שבקאדר הדגמים של היצרן מאינגולשטאט.
ה-A3 SPORTBACK (להבדיל מאחותה התאומה עם טוסיק הסדאן) לא נמנית על המכונית מסובבות הראשים. עיצובה החיצוני נאה אך לא ממגנט.
כניסה אל חללה הנמוך חושף את הנכנס לליגת העל וברור למבקר מיד מהם חומרים איכותיים, וכיצד נראה גימור מוקפד.
ברגע שמניחים את הישבן על מושב העור ההדוק והמתוח מבינים איך מושב נהג צריך להיות.
המושב חובק ותומך מכל צד, ומעניק ביטחון מוחלט גם אם הנהג נוסע 50 קמ"ש בלבד (לא בדקתי מעל 200…).
סביבת הנהג אלגנטית וטכנולוגית, אבל גם כאן נדרשת התערבות חיצונית של אפליקציות טלפוניות לשימוש ברכב.
"בקרוב אני צופה שניתן יהיה להזמין תוספות כמו מכונת קפה (בעצם למה לא?), מכונת פופקורן (לשוק האמריקאי), מתקן לשליפה מהירה של נקניקיות (רכב גרמני או לא?) מקרר לבירות ועוד"
אני לא בדיוק יודע מה עובר על יצרני הרכב, כשהיצרנים החליטו לבטל את ידית ההילוכים הקלאסית (על גרסאותיה השונות) ולעבור לחוגה, כפתורים ומתגים.
אבל אין רע בלי טוב, ידיות השיפטרים שמאחורי ההגה מחזירות את האמונה שיש כאן סוג של הילוכים שניתן לשלוט בהם.
מצד שלישי, פתאום התפנה המון מקום ברווח הזה שבין המושבים, אז מה נתקין כאן במקום? שאלו את עצמם לבטח המתכננים.
ומצאו פתרונות, (ורק להם התשובות) נכפיל דברים שכבר קיימים.
יש בהגה בורר ווליום למוזיקה?
נשים עוד אחד, אלגנטי יותר.
יש כפתור חניה? יופי נשים לידו עוד כפתור הנדברקס.
שיהיה.
בקרוב אני צופה שניתן יהיה להזמין תוספות כמו מכונת קפה (בעצם למה לא?), מכונת פופקורן (לשוק האמריקאי), מתקן לשליפה מהירה של נקניקיות (רכב גרמני או לא?) מקרר לבירות ועוד.
מערכות הבטיחות הן מהמשוכללות והטובות שפגשתי
גרסת הבסיס צנועה באבזור, ואם רוצים יותר צריך להכניס את היד לכיס, ולשלם.
גם אם מדובר בפריט שהתרגלנו לקבל כסטנדרט בכל רכב אחר, כמו בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. אני בדעה כי כל מערכת בטיחות מצילת חיים חייבת להיות ברכב, ואם ה-A3 זה מה שאנחנו רוצים, אז שנשלם על מה שישמור על חיינו.
אפשר להתלונן על חסרונה של מצלמה אחורית, למשל, אך מאידך מערכות הבטיחות הן מהמשוכללות והטובות שפגשתי. יעילות ושקטות, ועובדות מצוין.
אופציית קביעת מהירות לפי בקרת השיוט האדפטיבית כבר במצב עמידה נועדה מן הסתם לאנשים כמוני בדיוק.
שיא הנוחות. מקבעים מהירות, ומאותו רגע משייטים עם אצבע שמעלה או מורידה את המהירות. זה אפשרי כמובן גם בתוך העיר כל עוד נוסע מישהו לפניך.
לאודי הזאת, מספר המפרט הטכני יש שבעה הילוכים, חיפשתי, ניסיתי, לחצתי. נאדה. יש אחד והוא גמיש בכל מצב. לא יכול להיות שיהיו שבעה ולא נרגיש אפילו פעם אחת שהיה חילוף.
דפי המידע היבש מספרים כי מותקנת כאן מערכת מיקרו היברידית של 48 וולט שמסייעת להפחתה בפליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכה יותר.
ל A3 יש תא מטען גדול ומרווח, ונוח להטענה.
פנסי לד לבנים ועוצמתיים מאירים היטב בלילה, ובחלל תא הנוסעים ניתן לבחור בתאורת אוירה צבעונית שמוסיפה מימד של יוקרתיות ושיק.
בוקר של שבת, לא יכולתי לבקש לעצמי יום מושלם מזה.
האנדרואיד אוטו עובד חלק כבר במגע ראשון ומאפשר לי ליהנות מכל העולמות על מסך המולטימדיה.
היום החלטתי לטייל לבד, באופן ספונטני, לאן שייקחו אותי הרגליים והסבלנות.
החלטתי כי ארד דרומה על כביש 4 וכבר אמצא לי מקומות מעניינים על הדרך.
בית ספר שדה שקמים ממוקם באתר ניצנים הישנה בתוך מבנה היסטורי מוכר לשימור – בית ערבי עתיק ה"ארמון".
במתחם ניתן למצוא עמדות משוחזרות מימי תש"ח, אנדרטאות ללוחמים ואף את אנדרטת הברונזה "יד לאשה הלוחמת", המוקדשת לנופלות בקרב ניצנים ולנשים הלוחמות במערכות הביטחון בישראל.
חוף ניצנים ידוע ומוכר כחוף כיפי במיוחד. בקיץ הוא מתמלא במבקרים, ובחורף החמים הזה אוהביו חוזרים למקום.
חול לבן ונקי, סככות, קיוסק על רחבה גדולה משמיע מוזיקה יוונית שמחה בעוצמה שאינה מתגברת על רחש הגלים.
אפשר להתמכר. בשניות.
אני ממשיך בדרכי אל חוף זיקים.
שלא כאחיו הצפוני והרגוע, כאן החניון גדוש יותר ומוזיקת מועדונים רעשנית במיוחד הבאה מקבוצת קראוונים שיצרו שכונה קטנה בקרבת הים.
יש מי שלחש הגלים עושה לו שלווה ויש מי שבא לכסות על זה עם רעשים משלו, שלווה כבר לא הייתי קורא לזה.
"אודי A3 מעניקה הרבה. תענוג לשבת בה, להאיץ ולהאט. יש לה אחיזת כביש מופתית ודביקה. היא נוסכת בנהג המון בטחון ונינוחות. היא מפנקת ואיכותית, זריזה קלילה ומהנה לניהוג. במילה אחת, כיפית"
דווקא בנסיעה חזרה לחניון של צ'מפיון חשפה הקטנה הזאת את סוד קיסמה העירוני.
זריזה קלילה ומהנה לניהוג. במילה אחת, כיפית.
אודי A3 מעניקה הרבה.
תענוג לשבת בה, להאיץ ולהאט. יש לה אחיזת כביש מופתית ודביקה. היא נוסכת בנהג המון בטחון ונינוחות. היא מפנקת ואיכותית.
מבחן דרך
אודי A3 SPORTBACK חבילת אבזור SLINE SHARP
מנוע 1.5 ל' טורבו, 150 כ"ס, 25.4 קג"מ.
צריכת דלק ממוצעת (250 ק"מ נסיעה) 1:14 ק"מ\ליטר.
מחיר רכב מבחן 243,666 ₪, כדאי ואפשר לבקש הנחה!
יש לכם שאלות? הבהרות? לירון הולנדר, הכותב הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג 'החיים שלך דבש'
לאתר היצרן, הקליקו כאן
לספריית המגזין 'גבעתיים פלוס', הקליקו כאן
לספריית המגזין 'רמת גן פלוס', הקליקו כאן
מבחני הרכב
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!