24/04/2025
24/04/2025
יום חמישי, 24 באפריל 2025
מתגלגלים

רוביקון מלך השטח במבחן האולטימטיבי

הרוביקון הוא היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוה

כתב וצילם: ירון הולנדר

17/2/2025

 

שתפו:

שיפוע ארוך בזווית מפחידה בשם 'מעלה חווה', ניצב לפנינו.

מדריך הטיול מצווה במכשיר הקשר "שימו גז קבוע ולא לעצור בשום אופן".

"על החיים ועל המוות", המהמתי לעצמי מנטרה משנות השישים, אך לשם שינוי, כאן, בשיקול מוטעה אפשר לככב בעוד סרטון מפחיד ביו טיוב.

ידית ההילוכים הקצרה נקבעה על LOW4, רגל ימין לחצה בכוח את הדוושה, והרוביקון הכחול נע באיטיות, מתא המנוע בקעו צרחות בסל"ד גבוה, תוך כדי העלייה אני מרגיש איך הרכב מחליף את ההילוכים בהתאם למאמץ.

הגלגלים הגדולים חרקו במאמץ לאחוז את הקרקע, וירקו אבני חצץ לכל עבר. אבק סמיך נוצר מאחורי הרכב, הג'יפ הגדול קיפץ והטלטל, והנוסעים שאיתי היו עסוקים בתיעוד המעלה בטלפונים שלהם, והיו לדעתי מנותקים מהמציאות המלחיצה (וטוב שכך).

לשמחתנו הגדולה מדובר רק בזווית ארוכה שאין בה בורות ומדרגות, שכן לו היו, מן הסתם היא הייתה מסוכנת הרבה יותר. חצי דקה בה פעימות הלב שלי המואצות התחרו באלה שבקעו מהמנוע, והרגשתי את האדרנלין כובש כל פיסה בגופי.

במישור, בקצה המעלה יצאנו מהרכב עם זרמים ברגליים הממחישים את עוצמת החוויה.

"הרוביקון הוא היהלום שבכתר – סמל לקשיחות, מיומנות שטח וחוויית נהיגה חסרת פשרות. לא סתם נכתבו על הרוביקון שירי הלל..."

ואיך בכלל הגענו עד כאן?

מהרגע בו התבשרתי כי אקבל ג'יפ רוביקון, חיפשתי את הדרך הראויה למלך מלכי המותגים. זה שעל שמו נקראת אופנה שלמה של טיולים, של מדד לקשיחות, ושל גבריות מוחצנת. ג'יפ המציאו את הירידה לשטח, את ההתמזגות עם הטבע, וההתגברות על כל מכשול, והרוביקון הוא היהלום שבכתר.

הרוביקון קרוי על שם Rubicon Trail בקליפורניה, אחד ממסלולי השטח הקשים בעולם. היכולת של הדגם להתמודד עם המסלול הזה הפכה אותו לסמל למיומנות שטח.

רכב המבחן מגיע בצבע כחול בוהק, שקשה להתעלם מנוכחותו הן בכביש, ועל אחת כמה וכמה בשטח, ועם מספר תוספות שהותקנו בארץ. בגחון הרכב הותקנו שבע יחידות מיגון נוספות להגן מכל צרה וסלע. (ואין חשובות מהן).

לאחרונה החליף היצרן את המנוע הוותיק 3.6 ליטר בתצורה 6V, במנוע בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו, ועם ארבעה צילינדרים (בטור) שמפיק עוצמה של 270 כוחות סוס, ומומנט בשרני של 40.8 קג"מ. אחת הסיבות לשינוי מבנה המנוע הוא ברצון לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק.

"כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוהו, או לפחות להיות קרובים עד כמה שניתן. מעטים הם רכבים כאלו, והרוביקון נמצא שם כבר הרבה שנים בזכות ולא בחסד"

הרוביקון יוצא להרפתקה

היות ונבנה איזה סולם ציפיות, לא יכולתי לנסוע עם הרוביקון הזה ל"סתם" טיול. זה חייב להיות כזה שייקח את הרכב ואותנו אל הקצוות (ההגיוניים פחות או יותר).

על הכביש המהיר, קיבעתי את המהירות עם בקרת השיוט, וכאן הרוביקון התנהג ככל רכב מקובל, למעט שריקת הרוח הנובעת מהגג הפריק, לא נרשמה כאן דרמה גדולה.

היות וכאמור מוצא הרוביקון מאמריקה הגדולה בה מותג התפוח שולט ללא עוררין, מחזיקי טלפונים כאלו נהנים מחיבור אלחוטי, ואילו אלו המעדיפים את האנדרואיד, יאלצו לחבר בכבל את המכשיר שלהם לרכב.

ואם מזכירים חיבורים, יש כאן מכל סוג, החל מחיבור 12 וולט, דרך USB רגיל, C TYPE וגם חיבור חשמל רגיל.

"לאחרונה החליף היצרן את המנוע הוותיק 3.6 ליטר בתצורה V,6 במנוע בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו, ועם ארבעה צילינדרים )בטור( שמפיק עוצמה של 270 כוחות סוס, ומומנט בשרני של 40.8 קג"מ"

מעלה רמון נבחר להיות המתאבן ההתחלתי של הטיול. מדובר במספר מקטעי עבירות קשה, המצריכה הכוונה קרקעית, ומעבר של כל רכב בנפרד.

לרוביקון, מעבר לידית ההילוכים המאפשרת מעברים בין HIGH  ל- ,LOW יש אופציה נוספת להסיט את ידית ההילוכים 'הרגילה' למצב ידני, בו הילוך M1 (לדוגמא) יתן יחס העברה איטי מאד שמאפשר זחילה איטית ומבוקרת, M2 יעשה את זה טיפה יותר מהר וכן הלאה, בהתאם לרמת הקושי.

לכן, במקטעים שכאלו בהן נדרשת זהירות מופלגת עם ציר התקדמות איטי. זוהי התנהלות נכונה יותר, בלי שימוש בדוושת הגז או הבלמים. לתת לרכב להתנהל באיטיות כאשר מביאים כל גלגל למקום בו ימנע חיכוך של הגחון (הממוגן), עם הסלעים.

טכנולוגיה בשירות השטח

לרוביקון יש מספר מערכות עזר לצלוח מכשולים:

מערכת בקרת זחילה

מערכת בקרת מהירות בשטח המאפשרת לנהג להתמקד בהיגוי בזמן שהרכב שומר על מהירות קבועה במעלה או במורד תלול.

נעילות דיפרנציאל אלקטרוניות

נעילות דיפרנציאל Tru-Lok®:

ניתן לנעול את הדיפרנציאל הקדמי והאחורי באופן עצמאי בלחיצת כפתור.

זה מאפשר חלוקה שווה של כוח בין הגלגלים על אותו סרן, לשיפור האחיזה במצבי שטח חלקלקים או במכשולים שבהם גלגל אחד עלול להתרומם באוויר.

ניתוק מוט מייצב קדמי (Sway Bar Disconnect)

במקומות שכאלה הרוביקון שב ומוכיח את המוניטין הרב שיש לו.

לאט, בקלילות, וללא מאמץ מיוחד.

הירידה במעלה חושפת את היורדים לנופיו המרהיבים של המכתש מזוויות לא מוכרות.

לאחר נסיעה ארוכה מצאנו עצמנו למרגלות מעלה חווה האימתני והמפחיד, איתו פתחתי.

אחרי שהחזרנו את הדופק למצבו הטבעי המשכנו בציר המסומן שחור אל עוד אגדה מקומית שיש לה סיפורים ושמועות. טיול מוצלח מסתיים ככזה כאשר כל המטיילים והרכבים שלמים בגופם, אף אחד לא נתקע ולא נדרש חילוץ מסובך. לשמחתי אפילו לא היה צורך להפעיל את הכננת המשולבת בפגוש הקדמי.

לא סתם נכתבו על הרכב הזה שירי הלל.

כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוהו, או לפחות להיות קרובים עד כמה שניתן.

מעטים הם רכבים כאלו, והרוביקון נמצא שם כבר הרבה שנים בזכות ולא בחסד.

לא בכדי הוא מככב ברשמית הפנטזיות האישיות של כי מי שאבק, שלג, בוץ וחול מרגשים אותו יותר מאספלט סלול.

רוביקון, הוא מותג על.

מבחן הדרך:

ג'יפ רוביקון 4D
מנוע 2 ל' טורבו.
הספק 270 כ"ס.
מומנט 40.8 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 1:7 ק"מ/ל'.
מחיר 455,103 ₪ (כולל אגרה)

לאתר היצרן, הקליקו כאן

מחיר בארה"ב החל מכ-$48,000

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 128

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הקליקו לכתבות נוספות בתחום

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

מתגלגלים

שלוש שניות של נצח

נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע

קראו עוד »

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
כתבות השער
זרקאור

מיזם של בית, אהבה וזיכרון

העוגיות שעינב אלקיים לוי ז"ל, אשתו של אור לוי ששב משבי חמאס, נהגה להכין לבנם אלמוג, שמסמלות בית, אהבה וזיכרון – הפכו למיזם הנצחה קהילתי בגבעתיים

קראו עוד »
כתבות השער

מכס השיפוט לכס הספרות

לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"

קראו עוד »
Shape
Shape

המדריך להזמנות

07/15/2020

קונדיטור מנצח לא מחליפים

קונדיטור מנצח לא מחליפים הקונדיטור עמית כהן, בימים כתיקונם הקונדיטור של מסעדת השף – Topolopompo – טופולופומפו, אופה את החלות הכי טעימות שאכלנו עם מלח ים אטלנטי, שומשום, גרעיני חמניה או גרעיני דלעת, עוגות השמרים
11/09/2020

המקרונים של מור הן קפיצה לפריז

'הולי מולי' איזה מקרונים נפלאים "הולי מולי" נוצר בתקופת סגר הקורונה כשמור לוי מצאה את עצמה בחל"ת והחלה לאפות מקרונים ולחלק לחברים ולבני המשפחה כדי שיהיה להם מתוק בפה ובלב. התגובות החיוביות גרמו לה להבין
12/12/2020

מהודו באהבה! נוּלה מבשלת אוכל הודי נועז, צבעוני ושמח

מהודו באהבה נוּלה מבשלת אוכל הודי נועז, צבעוני ושמח מור מילר או נוּלה בשבילכם אוהבת את המטבח כבר מילדות ומבשלת מגיל 8. לאורך השנים היא למדה טכניקות בישול מסורתיות ועכשוויות מטיולים וחוויות בארץ ובעולם וצברה
08/31/2020

אם אין לחם תאכלו פיצה

  אם אין לחם תאכלו פיצה רומאית, נפוליטנית או אמריקאית, פיצות חדשות צצות באיזור כמו פטריות לאחר הגשם וכעת עם מגבלות הקורונה, הכי נוח זה להזמין פיצה חמה לארוחת הערב המשפחתית טעמנו עבורכם את שש

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן