
שנה חדשה, רכבים חדשים: מה צפוי לנו בשנה הקרובה?
הרכבים הזולים נעלמו מהשוק בישראל – תמונת מצב לקראת השנה החדשה

כתב וצילם: רום אלוף
28/10/2025
שתפו:
טסלה כבר לא מצליחה להפתיע אותנו. פעם כל הצגת דגם שלה הרגישה כמו נחיתה על הירח, אבל מודל Y החדש הגיע לשוק ללא רעש גדול, אלא בזמזום עייף של שואב אבק רובוטי.
מתיחת פנים (שם הקוד: יוניפר) לרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם. האם באמת צריך כאן מהפכה, או מספיק רק טעינה מחודשת?
פגשתי אחד על אחד את גרסת ההנעה כפולה וחזרתי עם הרשמים שיעזרו לכם לקבל תמונה נכונה. גרסת ההנעה כפולה (AWD) מצוידת בשני מנועים, כאלה המורגשים בכל לחיצה על דוושת הגז. מאחור, נוסף לנוסעים מסך 8 אינץ’, בדומה לזה של המודל 3 המחודש, שמוסיף נוחות ובידור ומרומם את חוויית הנסיעה.


עיצוב: עדכונים עדינים למעריצים
מבט ראשון עלול להטעות: ה-Y החדשה שומרת על אותה צללית גלויה וזהה לכל Y אחרת שראיתם אי פעם. הסילואטה, גג הזכוכית והגוף החלק נשארו, אבל טסלה אימצה עקרון מהעולם המוכר של אפל: קצת שינויים, קרא להם מהפכניים, וצפה למחיאות כפיים. אותם מובילים מעריצי המותג.
החזית "נוקתה", הפנסים צרים וחדים יותר, והמראה הכללי עדכני. אין ספק שזו טסלה. השינויים נראים אולי קוסמטיים, אבל למעריצים זו כנראה יצירת מופת אופטימלית מבחינה אווירודינמית.
תא נהג: המינימליזם מתרכך
פנים הרכב עבר שדרוג עדין. החומרים מרגישים פחות זולים ויותר סקנדינביים. הדשבורד מציע תאורת סביבה (מהפכה קטנה), והמושבים נוחים עוד יותר עם אוורור ותמיכה משופרת.
היעדר הכפתורים נשאר הצהרה או אתגר למי שאין לו סבלנות. כל הפעולות, מהתאמת המראות ועד פתיחת תא הכפפות, מתבצעות דרך מסך מגע ענק ואיכותי בגודל 15 אינץ'. עכשיו המערכת מהירה ונקייה יותר, ופחות בוחנת את הסבלנות של הנהג.


ביצועים וטווח: מצוינות מדורגת
טסלה לא המציאה מחדש את המנוע, אבל היא ניגבה את האבק מהמפרט. כאמור, נהגתי במודל Y בעל שני המנועים. ממש וואו! העוצמה מורגשת בכל לחיצה על דוושת הגז והטווח עלה במעט למעל 600 ק"מ.
והתאוצה? היא עדיין מטורפת ומקפיצה, ממש העיפה לי את הרכב, מה שבהחלט יכול להכניס נהג אופנוע לדיכאון קיומי. כוונון המתלים שופר, והנהיגה בעיר נוחה יותר. היא עדיין מעט נוקשה, אבל הרבה פחות מעיקה.
כדי לבדוק באמת איך הסוללה מתנהגת ואיך רמות הרגנרציה משפיעות על הטווח, יצאתי לנסיעה בהתאם להוראות היצרן: בלי האצות חדות ועם שמירה על מהירות של עד 110 קמ"ש. והתוצאה? הסוללה הפתיעה לטובה, שמרה על טווח הנסיעה המרשים, ואפשרה להמשיך את הדרך בראש שקט ובביטחון.
טכנולוגיה ותכונות: חכם יותר, עדיין לא מושלם
מערכת המידע והבידור במודל Y החדשה מהירה, נקייה ואינטואיטיבית יותר, וה-Autopilot, אותה נהיגה חצי-אוטונומית שהפכה לסמל של טסלה, ממשיך להרשים וגם לגרום לחשש קל באותה נשימה. מערכת המעקב אחרי הנהג שודרגה, וכעת קל יותר לשמור על ידיים על ההגה בלי להילחם במערכת.
החדשות הטובות? עדכוני תוכנה שיגיעו בקרוב "באוויר-דרך הרשת" צפויים לשפר (ואולי לעצבן…) עוד יותר את החוויה.
אחת המערכות שהרשימו אותי במיוחד היא Traffic-Aware Cruise Control, בקרת השיוט החכמה של טסלה. היא לא רק שומרת על המהירות, אלא גם מסתנכרנת עם התנועה סביבך: מאטה כשהרכב מלפנים מאט, ומאיצה שוב כשהכביש מתפנה, הכול באופן חלק, מדויק ונטול מאמץ, מבלי שאגע בדוושות. דרך ההגדרות בחרתי את מרחק הביטחון הרצוי, ומשם הטסלה פשוט זרמה עם הכביש, כמעט כאילו קראה את מחשבותיי.


השוואה: אבולוציה, לא מהפכה
החידוש הזה הוא בעיקר אבולוציוני. מודל Y 2025 מרגיש יותר פרימיום, נוח ומעודן. לא מדובר בקפיצה רדיקלית, אלא בבגרות: גם הרכב וגם טסלה. הם כבר לא המהפכנים שמנסים להוכיח את עצמם, אלא המוסד שמגן על הכתר.
נתוני מכירות: תופעה עולמית
מודל Y הוא אלוף המכירות העולמי. בשנת 2023 נמכרו כ-1.22 מיליון יחידות, עלייה של 64% לעומת השנה הקודמת. בשנת 2024 נמכרו כ-1.2 מיליון יחידות, ירידה קלה אך עדיין שליטה ברורה בשוק, גם מול התחרות. אין עדיין נתונים סופיים ל-2025, אבל נתוני הביניים מרמזים שהתמונה תהיה דומה.
הוא עדיין הרכב החשמלי שצריך לנצח
כן – הוא מוכר. כן – הוא צפוי. אבל בשוק מלא במתחרים שממש מנסים, הביטחון השקט של טסלה, של מי שלא צריכה להתאמץ, הוא אולי המותרות האמיתיות שהוא מציע. זה ברור שמודל Y החדש אינו כאן כדי להדהים, הוא כאן להרגיע. המכירות עדיין טובות בכל העולם, אז למה שבטסלה ימהרו לשנות? הוא עדיין הרכב היוקרתי והמעניין שהשכנים שלכם מדברים עליו לאחר שרכשתם.
אז מודל Y החדש לא משנה את עולם הרכב החשמלי. הוא מזכיר לכולם מי המציא את הרכב שתרצו באמת.
העתיד החשמלי הגיע, והוא מרגיש… כמעט זהה.


השוואה: אבולוציה, לא מהפכה
החידוש הזה הוא בעיקר אבולוציוני. מודל Y 2025 מרגיש יותר פרימיום, נוח ומעודן. לא מדובר בקפיצה רדיקלית, אלא בבגרות: גם הרכב וגם טסלה. הם כבר לא המהפכנים שמנסים להוכיח את עצמם, אלא המוסד שמגן על הכתר.
נתוני מכירות: תופעה עולמית
מודל Y הוא אלוף המכירות העולמי. בשנת 2023 נמכרו כ-1.22 מיליון יחידות, עלייה של 64% לעומת השנה הקודמת. בשנת 2024 נמכרו כ-1.2 מיליון יחידות, ירידה קלה אך עדיין שליטה ברורה בשוק, גם מול התחרות. אין עדיין נתונים סופיים ל-2025, אבל נתוני הביניים מרמזים שהתמונה תהיה דומה.
מבחן הדרך
טסלה מודל Y הנעה כפולה AWD
טעינה תוך 15 דקות: 267 ק"מ
טווח (יצרן) 622 ק"מ (WLTP)
צריכת חשמל רשמית: 15.9 קוט"ש ל-100 ק"מ
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 136
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב רום אלוף? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום


הרכבים הזולים נעלמו מהשוק בישראל – תמונת מצב לקראת השנה החדשה

הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי

ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.

פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.

בעלי דירות רבים חותמים על הסכמים בני עשרות עמודים מבלי להבין את המשמעויות המלאות של הסעיפים – ובכך נחשפים לסכנות אמיתיות. אחת המרכזיות שבהן: מגבלות חמורות על מכירת הדירה במהלך הפרויקט.

הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי

כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'

ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר

כולם רוצים למכור במחיר הכי גבוה – אבל לפעמים דווקא המחיר הוא מה שמפיל את העסקה

אפל הציגה בסדרה 17 ארבעה דגמים: iPhone 17 Air בעל העיצוב החדש, iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max

אחרי התקופה שבה המדינה עצרה נשימה, גם שוק הנדל"ן מתחיל לנשום

איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות

חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים

שיר במתנה לשנה החדשה
משוררי גבעתיים ורמת גן מעניקים את הדבר היקר ביותר שיש להם

לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב

איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד

יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה

הקסם שמאחורי המילים. כיצד כבשו הסופרת מאירה ברנע גולדברג ו'כראמל' את לבבות הקוראים

עיריית גבעתיים הפקידה את פיתוח ובניית האגף החדש, המותאם לצרכי החינוך העתידיים, בידי חברת "יעד" – החברה העירונית לפיתוח העירי
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!


