
במדינות שונות בעולם כבר החלו להערך לגביית מס נסיעה מבעלי רכבים חשמליים. מס הנסיעה בא לפצות את הכנסות המדינה על העובדה שרכבים חשמליים משתמשים בכבישים אולם אינם צורכים דלק שמוטל עליו מיסוי כבד. בישראל מדובר על הכנסות לקופת המדינה ממיסים על הדלק בשווי של מעל ל-20 מיליארד ש"ח בשנה.
בדיוני התקציב שנערכו בשנה האחרונה, נשמט הסעיף שעסק בתחילת הגבייה מרכבים חשמליים של מס הנסיעה. בשלב הזה, דובר על גביית 15 אגורות לכל קילומטר שהרכב החשמלי נסע (300₪ בחודש לרכב הנוסע 2,000 ק"מ בחודש) ושיגבו מדי שנה כחלק מתהליך הרישוי השנתי לרכב.
במשרד האוצר קיוו לסגור את הבור שנוצר בהכנסות המדינה כתוצאה מהשימוש ברכבים החשמליים כבר מ-2026. למזלם של הנהגים, הפוליטיקאים מנסים לדחות כעת החלטות לא פופולריות שירגיזו את הציבור, מעדיפים בשלב זה שלא לקדם את המטלה. עכשיו החשש הוא שהמלחמה והגירעון שנוצר בעקבותיה יהיו תירוץ טוב וזרז להטלת המס.
נפגשנו לראיון מיוחד ליום העצמאות עם מושיק גולדשטיין, המשנה לראש העיר ויו"ר 'יעד' – החברה הכלכלית של גבעתיים
לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"
עמדת פרחים ללא תשלום למשפחות שכולות בקניון עזריאלי גבעתיים
משנה לשנה הבעלים מודעים יותר לזכויות שמקנה להם החוק והרשות המקומית
בוחרים ב'דאונסייזינג: למכור את הבית הגדול ולעבור לדירה קומפקטית, נגישה ומעוצבת
התקנות החדשות בענף התיווך ייסיעו ללקוחות להבטיח שקיפות מלאה וליצור שוק נדל”ן הוגן ומסודר
ה-AI ) משביח את הגבולות של שוק הנדל"ן ומספק כלים חדשניים המייעלים ומשדרגים את התהליך.
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!