![](https://givatayimplus.co.il/wp-content/uploads/2025/01/שברולט-קורבט_001.jpg)
במדינות שונות בעולם כבר החלו להערך לגביית מס נסיעה מבעלי רכבים חשמליים. מס הנסיעה בא לפצות את הכנסות המדינה על העובדה שרכבים חשמליים משתמשים בכבישים אולם אינם צורכים דלק שמוטל עליו מיסוי כבד. בישראל מדובר על הכנסות לקופת המדינה ממיסים על הדלק בשווי של מעל ל-20 מיליארד ש"ח בשנה.
בדיוני התקציב שנערכו בשנה האחרונה, נשמט הסעיף שעסק בתחילת הגבייה מרכבים חשמליים של מס הנסיעה. בשלב הזה, דובר על גביית 15 אגורות לכל קילומטר שהרכב החשמלי נסע (300₪ בחודש לרכב הנוסע 2,000 ק"מ בחודש) ושיגבו מדי שנה כחלק מתהליך הרישוי השנתי לרכב.
במשרד האוצר קיוו לסגור את הבור שנוצר בהכנסות המדינה כתוצאה מהשימוש ברכבים החשמליים כבר מ-2026. למזלם של הנהגים, הפוליטיקאים מנסים לדחות כעת החלטות לא פופולריות שירגיזו את הציבור, מעדיפים בשלב זה שלא לקדם את המטלה. עכשיו החשש הוא שהמלחמה והגירעון שנוצר בעקבותיה יהיו תירוץ טוב וזרז להטלת המס.
כמעט בכל עיר ובכל בית קפה מתכנס מעין פרלמנט המורכב אנשים שיש להם דעה על כל מה שקורה כאן
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
מתחם הורודצקי, ריבוע הרחובות של דרך השלום – הורודצקי – משה דיין – דרך הגבורה
ראיון עם האדריכלית רחל יונגמן-פללר, שותפה בכירה ומנהלת התכנון של חברת יסקי-מור-סיון אדריכלים, ממשרדי האדריכלות המובילים בארץ
עזיבת הדירה הפרטית לכמה שנים טובות לטובת מגורים זמניים בשכירות היא לא עניין פשוט ולהסכם המשפטי שנחתם עם היזם תפקיד דרמטי
אזור גוש דן ממשיך לעמוד בראש סדר היום הנדל"ני בישראל, ובשנה האחרונה אנו עדים לשינויים משמעותיים שמשפיעים על האיזון העדין בין היצע וביקוש
"השכונה החדשה, הסמוכה לצומת מסובים, תקרא בשם: רמת צדק. כל רחובות השכונה ישאו שמות של נשות ואנשי משפט"
גם פרויקט ההתחדשות העירונית שלכם מתעכב?
זה מה שתוכלו לעשות
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!