
כתב וצילם: ירון הולנדר
24/12/2024
שתפו:
שברולט קולורדו משדר רוח הרפתקנות מקצה הפגוש הקדמי, דרך צמיגי השטח הבשרניים ועד קצה הארגז האחורי. כל מי שנכנס לאולם התצוגה רוצה את אותו הדבר – לחטוף את המפתח, לפרוץ את חלון הזכוכית הגדול, ולדהור אל השקיעה עם הטנדר הזה.
כך כתב אחד מעמיתי: בישראל טנדר הוא כלי עבודה, ואת הטנדרים נהוג לחלק לשתי קבוצות: טנדרי דיזל יחסית קלים, רובם יפניים שמשקלם עד 3.5 טונות; וטנדרים כבדים, רובם המכריע אמריקאיים, 4 טונות ומעלה.
בארצות הברית יש עוד קטגוריה, של טנדרים שמיועדים למטרות פנאי, והם שונים לחלוטין מכל מה שמוכר בשוק הישראלי. הטנדרים הללו צריכים לנסוע מאות ולעתים אלפי קילומטרים על כביש מהיר בדרך אל המדבר, להיכנס אל המדבריות של ארצות הברית ולהמשיך בקצב מהיר מאוד גם על פני דיונות וטרשים. כשהם מגיעים לסלעים אסור להם לפחד, הם צריכים לעבור גם אותם. יש להם מנועי בנזין רבי עוצמה.
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
מפי השמועה כבר שמעתי על חלק מיכולות אלו, ומצד שני קראתי במפרט הטכני את המספרים ההופכים את גבולות המעטפת, לאלו הלוקחים את הקולורדו לקצוות הביצועים.
לקרוא לקולורדו טנדר זה כמו לקרוא לבית הלבן, וילה בוושינגטון.
בואו נדבר במספרים
מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטרים, המייצר כוח של 310 סוסים אצילים, ומומנט בשרני נדרש של 59.4 קג"מ.
מרווח גחון בגובה 27.3 ס"מ מציב את הקולורדו גבוה מעל מרבית האבנים בדרך, צמיגי גומי עבים, מוכווני שטח מגיעים אורגינל מהמפעל, ובנוסף למגונים הוסיף היבואן לרכב ההדגמה עוד כמה שישמרו על המרכב התחתון מכל מרעין בישין, ויאפשרו לכל בודק ולקוח אפשרי להרחיק את קו המגבלות.
מעבר לצמיגים רואים את המתלים ארוכי המהלך, ואת בולמי הזעזועים שיבטיחו להחזיר את כל הנוסעים עם כל החלקים עמם יצאו לדרך, מחוברים לפי המפרט.
דף המפרט מוסיף עוד מילים ומספרים שמוסיפים לפאר ולרומם את האקזמפלר, כמו פירוט מערכות הבטיחות, האבזור, המידות והתוספות.
ובכן, לאחר כל ההקדמה, וכדי להכיר את אותן יכולות, יצרתי קשר עם חבר המכיר את גבעות סובב זיכרון יעקב ככף ידו, שייקח אותי באמת למשעולים ונקיקים בהם נצטרך לסובב את חוגת מצבי הנסיעה למצב שטח 4Low, ויתכן אפילו שנאלץ (רחמנא ליצלן, הלוואי והלוואי) גם לנעול דיפרנציאל אחד או שניים (ואכן יש שניים כאלו, מה שנקרא בשם העם "נשק יום הדין"), וגם צוות התערבות מטכ"לי לחילוץ חירום, חיכה בעורף לקריאה (אם וכאשר).
וכאשר התמלאו כל התנאים בלעדיהם לא נכנסים לשטח טרשי, נתתי לשותפי את זכות ההובלה, ואת חובת הצילומים המתבקשים, ובכל פעם שחצינו עוד מסלעה ועוד דרדרת אבנים, התלוננתי בקול, "אבל הבטחת לי שטח רציני וקשיים", לא ככה?
הקולורדו הגדול מדלג מעל כל מכשול עם חיוך עקום בין סרניו.
יצאנו ל"פארק אלונה"
תא השטח הזה מתוחם טכנית עם כביש 67 בצפון, 6 במזרח, 4 במערב ו- 6533 בדרום, ויש בו מבחר מכל טוב לחובבי הג'אנר, כאשר היהלום של תא השטח הזה הוא הר חורשן, ה- מכה של כל השרוטים.
היות וכאמור באנו למשש אפשרויות ולדעת מה כן ומה פחות, לא חיפשנו צרות מהזן שפיקח יודע לצאת, אבל חכם לא ניכנס אליהן מלכתחילה, והרמנו את רף הקושי מפעם לפעם יותר מתוך כוונה ברורה אחת.
לגרום למגודל הזה שיש לו מתלים ארוכי מהלך, להיפרד, ולו לרגע, עם לפחות עם אחד מגלגלי הגומי העבה במיוחד, מסלע קיומנו, כלומר במילים פשוטות, שיניף גלגל באוויר.
מה כבר ביקשנו?
אנשי שטח מנוסים יודעים לגרום להצלבת סרנים (מצב בו הרכב נראה מעוות לגמרי), כאשר בקרקע אוחזים פחות מארבעה צמיגים, וכאשר עושים זאת במודע ובאופן מושכל גם יודעים כיצד להיחלץ מזה באופן המיטבי. אבל כאשר רכב מגיע עם מתלה משתנה שיש לו טווח גדול במיוחד בין גובה מינימום למקסימום (וזה מצוין כמובן), נפגמת החדווה היצירתית לצילום מיוחד. וכאן רבותיי צריכים למצוא את הנקודה האחת בה יקרה הנס, וכאשר זה מתרחש נשמעת צעקה "עצור", והצלם התורן מתבקש לצאת ולתעד.
זה לא היה קל, ובכל פעם כאשר כבר חשבנו שהצליח לנו, המשיך הקולורדו בשגרת חייו, ונדבק אל הקרקע כדבר של מה בכך.
לעזרת הנהג בנו מהנדסי שברולט מערך מצלמות המאפשר בחינה של הרכב מכל זווית, כולל, במיוחד שתי מצלמות גחון המחלקות ביניהן את הצפייה קדימה ואחורה, כאשר, וזה גימיק מגניב ונדרש, לפני כל מצלמה מותקן מתז מים לניקוי אבק ובוץ.
מבחר גדול של פלוסים
שברולט קולורדו הגדול והמיוחד מכיל בתוכו מבחר גדול של פלוסים, כמו מנוע עוצמתי, רמקולים של BOSE, טיפוס של עז הרים ורכות מלטפת בנסיעה על סלעים, הוא גבוה מעל כולם, וזול ב-60 אלף ש"ח מהמתחרה הישיר וחזק ממנו.
הוא מאפשר שעות רבות של עונג, שרק ימשיך עוד ועוד באיסוף חוויות, כי במהותו זהו ייעודו. לקחת את בעליו אל הקצוות בנוחות המרבית, בקשיחות שיש בה רוך, באמינות ובבטיחות.
הקולוראדו הזה הוא חוויה ענקית במלוא מובנה הגדול של המילה ואם אני הגעתי למסקנות כאלו לאחר רק יומיים נעימים, אפשר רק לקנא במי שזה יהיה היומיום שלו.
מבחן הדרך:
שברולט קולורדו 2ZR
מנוע טורבו בנזין
נפח 2.7 ל'.
הספק 310 כ"ס.
מומנט 59.4 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 6.7 ק"מ/ל'.
מחיר: 425,204 ₪.
מחיר 389,900 ₪ (לא כולל אגרה).
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 126
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’32
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
הרוביקון הוא
היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו
רוצים להיות כמוה
נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע
גם פרויקט ההתחדשות העירונית שלכם מתעכב?
זה מה שתוכלו לעשות
פרופ' רוני גמזוּ מונה ליו"ר התזמורת הפילהרמונית הישראלית לאחר שכיהן כמנהל בית החולים איכילוב משנת 2015
בגבעת קוזלובסקי, ברחוב המרי, נמצאת
הנקודה היפה ביותר של העיר גבעתיים –
תצפית מרהיבה הפונה למערב, המאפשרת
צפייה פנורמית מרשימה של העיר תל
אביב
המלחמה הארוכה הותירה חותם משמעותי על שוק הנדל"ן באזור, אז איך מתקדמים?
כמי שחיה את תחום ההתחדשות העירונית ברמה היומיומית, אני יכולה להעיד שהפרמטרים הללו קריטיים למימוש הפרויקט ולטובת ציבור הדיירים
רוסלה רומנית, סחינה מרוקאית, בסל ולוביה טוניסאית ואושפלאו קווקזי – סדרה חורפית של תבשילי קדירה מקיבוץ הגלויות של המטבח הישראלי תכניס חום ונחמה אליכם הביתה
"השכונה החדשה, הסמוכה לצומת מסובים, תקרא בשם: רמת צדק. כל רחובות השכונה ישאו שמות של נשות ואנשי משפט"
"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"
שחר טביב (45) מנכ"ל קניון עזריאלי גבעתיים, מביא איתו לכל תפקיד "שחר של יום חדש", מגדיר יעדים ומשיג אותם ● מתגורר ברמת גן, נשוי לאנה ואב לשלושה
10 המקומות המומלצים ביותר בניו יורק שאסור לפספס:
"הכתיבה האישית לא פסקה מעולם גם אם היו שנים שנדחקה הצידה, וחיכתה בסבלנות…זה חלק בלתי נפרד וחשוב מאד בחיי" נעמי לבנון-קשת
מאור יבלושניק בראיון ראשון מאז שמונה למנכ"ל חברת 'יעד', על התוכניות השאפתניות לשנת 2025 יחד עם מושיק גולדשטיין יו"ר החברה הכלכלית
לבנת פורן אשת עסקים, מייסדת ויו"ר חברת 'לבנת פורן – זכויות רפואיות' ● נבחרה לפרוייקט 'מאה שנים, מאה נשים'
ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!