10/03/2025
10/03/2025
יום שני, 10 במרץ 2025
מתגלגלים

הקולורדו הסוער

שברולט קולורדו ZR2 - מבחן דרכים

כתב וצילם: ירון הולנדר

24/12/2024

 

שתפו:

שברולט קולורדו משדר רוח הרפתקנות מקצה הפגוש הקדמי, דרך צמיגי השטח הבשרניים ועד קצה הארגז האחורי. כל מי שנכנס לאולם התצוגה רוצה את אותו הדבר – לחטוף את המפתח, לפרוץ את חלון הזכוכית הגדול, ולדהור אל השקיעה עם הטנדר הזה.

כך כתב אחד מעמיתי: בישראל טנדר הוא כלי עבודה, ואת הטנדרים נהוג לחלק לשתי קבוצות: טנדרי דיזל יחסית קלים, רובם יפניים שמשקלם עד 3.5 טונות; וטנדרים כבדים, רובם המכריע אמריקאיים, 4 טונות ומעלה.

בארצות הברית יש עוד קטגוריה, של טנדרים שמיועדים למטרות פנאי, והם שונים לחלוטין מכל מה שמוכר בשוק הישראלי. הטנדרים הללו צריכים לנסוע מאות ולעתים אלפי קילומטרים על כביש מהיר בדרך אל המדבר, להיכנס אל המדבריות של ארצות הברית ולהמשיך בקצב מהיר מאוד גם על פני דיונות וטרשים. כשהם מגיעים לסלעים אסור להם לפחד, הם צריכים לעבור גם אותם. יש להם מנועי בנזין רבי עוצמה.

שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.

מפי השמועה כבר שמעתי על חלק מיכולות אלו, ומצד שני קראתי במפרט הטכני את המספרים ההופכים את גבולות המעטפת, לאלו הלוקחים את הקולורדו לקצוות הביצועים.

לקרוא לקולורדו טנדר זה כמו לקרוא לבית הלבן, וילה בוושינגטון.

שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.

בואו נדבר במספרים

מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטרים, המייצר כוח של 310 סוסים אצילים, ומומנט בשרני נדרש של 59.4 קג"מ.

מרווח גחון בגובה 27.3 ס"מ מציב את הקולורדו גבוה מעל מרבית האבנים בדרך, צמיגי גומי עבים, מוכווני שטח מגיעים אורגינל מהמפעל, ובנוסף למגונים הוסיף היבואן לרכב ההדגמה עוד כמה שישמרו על המרכב התחתון מכל מרעין בישין, ויאפשרו לכל בודק ולקוח אפשרי להרחיק את קו המגבלות.

מעבר לצמיגים רואים את המתלים ארוכי המהלך, ואת בולמי הזעזועים שיבטיחו להחזיר את כל הנוסעים עם כל החלקים עמם יצאו לדרך, מחוברים לפי המפרט.

דף המפרט מוסיף עוד מילים ומספרים שמוסיפים לפאר ולרומם את האקזמפלר, כמו פירוט מערכות הבטיחות, האבזור, המידות והתוספות.

ובכן, לאחר כל ההקדמה, וכדי להכיר את אותן יכולות, יצרתי קשר עם חבר המכיר את גבעות סובב זיכרון יעקב ככף ידו, שייקח אותי באמת למשעולים ונקיקים בהם נצטרך לסובב את חוגת מצבי הנסיעה למצב שטח 4Low, ויתכן אפילו שנאלץ (רחמנא ליצלן, הלוואי והלוואי) גם לנעול דיפרנציאל אחד או שניים (ואכן יש שניים כאלו, מה שנקרא בשם העם "נשק יום הדין"), וגם צוות התערבות מטכ"לי לחילוץ חירום, חיכה בעורף לקריאה (אם וכאשר).

וכאשר התמלאו כל התנאים בלעדיהם לא נכנסים לשטח טרשי, נתתי לשותפי את זכות ההובלה, ואת חובת הצילומים המתבקשים, ובכל פעם שחצינו עוד מסלעה ועוד דרדרת אבנים, התלוננתי בקול, "אבל הבטחת לי שטח רציני וקשיים", לא ככה?

הקולורדו הגדול מדלג מעל כל מכשול עם חיוך עקום בין סרניו.

לעזרת הנהג בנו מהנדסי שברולט מערך מצלמות המאפשר בחינה של הרכב מכל זווית, כולל, במיוחד שתי מצלמות גחון. לפני כל מצלמה מותקן מתז מים לניקוי אבק ובוץ.

יצאנו ל"פארק אלונה"

תא השטח הזה מתוחם טכנית עם כביש 67 בצפון, 6 במזרח, 4 במערב ו- 6533 בדרום, ויש בו מבחר מכל טוב לחובבי הג'אנר, כאשר היהלום של תא השטח הזה הוא הר חורשן, ה- מכה של כל השרוטים.

היות וכאמור באנו למשש אפשרויות ולדעת מה כן ומה פחות, לא חיפשנו צרות מהזן שפיקח יודע לצאת, אבל חכם לא ניכנס אליהן מלכתחילה, והרמנו את רף הקושי מפעם לפעם יותר מתוך כוונה ברורה אחת.

לגרום למגודל הזה שיש לו מתלים ארוכי מהלך, להיפרד, ולו לרגע, עם לפחות עם אחד מגלגלי הגומי העבה במיוחד, מסלע קיומנו, כלומר במילים פשוטות, שיניף גלגל באוויר.

מה כבר ביקשנו?

אנשי שטח מנוסים יודעים לגרום להצלבת סרנים (מצב בו הרכב נראה מעוות לגמרי), כאשר בקרקע אוחזים פחות מארבעה צמיגים, וכאשר עושים זאת במודע ובאופן מושכל גם יודעים כיצד להיחלץ מזה באופן המיטבי. אבל כאשר רכב מגיע עם מתלה משתנה שיש לו טווח גדול במיוחד בין גובה מינימום למקסימום (וזה מצוין כמובן), נפגמת החדווה היצירתית לצילום מיוחד. וכאן רבותיי צריכים למצוא את הנקודה האחת בה יקרה הנס, וכאשר זה מתרחש נשמעת צעקה "עצור", והצלם התורן מתבקש לצאת ולתעד.

זה לא היה קל, ובכל פעם כאשר כבר חשבנו שהצליח לנו, המשיך הקולורדו בשגרת חייו, ונדבק אל הקרקע כדבר של מה בכך.

לעזרת הנהג בנו מהנדסי שברולט מערך מצלמות המאפשר בחינה של הרכב מכל זווית, כולל, במיוחד שתי מצלמות גחון המחלקות ביניהן את הצפייה קדימה ואחורה, כאשר, וזה גימיק מגניב ונדרש, לפני כל מצלמה מותקן מתז מים לניקוי אבק ובוץ.

מבחר גדול של פלוסים

שברולט קולורדו הגדול והמיוחד מכיל בתוכו מבחר גדול של פלוסים, כמו מנוע עוצמתי, רמקולים של BOSE, טיפוס של עז הרים ורכות מלטפת בנסיעה על סלעים, הוא גבוה מעל כולם, וזול ב-60 אלף ש"ח מהמתחרה הישיר וחזק ממנו.

הוא מאפשר שעות רבות של עונג, שרק ימשיך עוד ועוד באיסוף חוויות, כי במהותו זהו ייעודו. לקחת את בעליו אל הקצוות בנוחות המרבית, בקשיחות שיש בה רוך, באמינות ובבטיחות.

הקולוראדו הזה הוא חוויה ענקית במלוא מובנה הגדול של המילה ואם אני הגעתי למסקנות כאלו לאחר רק יומיים נעימים, אפשר רק לקנא במי שזה יהיה היומיום שלו.

מבחן הדרך:

שברולט קולורדו 2ZR

מנוע טורבו בנזין

נפח 2.7 ל'.

הספק 310 כ"ס.

מומנט 59.4 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 6.7 ק"מ/ל'.

מחיר: 425,204 ₪.

מחיר 389,900 ₪ (לא כולל אגרה).

לאתר היצרן, הקליקו כאן

מחיר בארה"ב החל מ-$32,000

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 126

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’32

מתגלגלים

שלוש שניות של נצח

נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע

קראו עוד »

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

אמנות בין גבעות

בגבעת קוזלובסקי, ברחוב המרי, נמצאת
הנקודה היפה ביותר של העיר גבעתיים –
תצפית מרהיבה הפונה למערב, המאפשרת
צפייה פנורמית מרשימה של העיר תל
אביב

קראו עוד »
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
הפסקת אוכל

סיר של בית – חגיגה של טעמים

רוסלה רומנית, סחינה מרוקאית, בסל ולוביה טוניסאית ואושפלאו קווקזי – סדרה חורפית של תבשילי קדירה מקיבוץ הגלויות של המטבח הישראלי תכניס חום ונחמה אליכם הביתה

קראו עוד »
כתבות השער
כתבות השער

כפר עזה שלי

"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"

קראו עוד »
כתבות השער

זהו עצם העניין

ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה

קראו עוד »
Shape
Shape

המדריך להזמנות

11/27/2020

חגיגה מתוחכמת

חגיגה מתוחכמת שגיב מלול הוא שף קונדיטור שפתח פטיסרי וקרא לה על שם בתו ליאן. הסופגניות שלו מעולות וזכו אצלינו לצל"ש, כאלה שענו על כל הציפיות! גודל אידיאלי, בצק אוורירי כמו ענן, מפוצצות במילוי מתוחכם
11/27/2020

חגיגה אלגנטית

חגיגה אלגנטית עדי כהן היא קונדיטורית נפלאה שתאפה עבורכם מגש של מיני דונטאס יפהפיים ואלגנטיים. דונאט או בעברית סופגנית חישוק (באנגלית: Doughnut) הוא בלילה או עיסה מתוקה המטוגנת בשמן עמוק אבל עדי אופה אותם וכך
01/01/2022

השוקולד הוא אמנות, ביטוי ויצירה

השוקולד הוא אמנות, ביטוי ויצירה בר פנזור מלי פרשקר היא הבעלים של "קרייבס" והיא מייצרת שוקולדים משמחים ומרגשים. היא הגיעה לעולם השוקולד מעולם הקונדיטוריה ועיצוב העוגות. לאחר שעשתה קורס שוקולד ב"אסטלה", החלה בייצור פרליני אספרסו
06/24/2021

לאכול בגבעתיים ולהרגיש בפאריז

בין הבולנז'רי לפטיסרי של נורית לאכול בגבעתיים ולהרגיש בפאריז The Pastry Box היא קונדיטוריה בסגנון צרפתי של הקונדיטורית נורית צ'יטיאת המציעה מגוון מאפים צרפתיים, עוגות (שמרים, מוס, ראווה), לחמי מחמצת מיוחדים בטעמים (פרמזן, בזיליקום, קצח
08/11/2021

ארץ הממתקים של עדי

ארץ הממתקים של עדי אם אי פעם חלמתם להגיע לארץ הממתקים, עכשיו אתם יכולים לעשות את זה! "ממתקים של פעם" הוא מפעל בוטיק בהרצליה שבו רוקחת עדי ממתקים מדי יום בעבודת יד, לפי שיטות בישול

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן