
שנה חדשה, רכבים חדשים: מה צפוי לנו בשנה הקרובה?
הרכבים הזולים נעלמו מהשוק בישראל – תמונת מצב לקראת השנה החדשה
כתב וצילם: ירון הולנדר
24/12/2024
שתפו:
שברולט קולורדו משדר רוח הרפתקנות מקצה הפגוש הקדמי, דרך צמיגי השטח הבשרניים ועד קצה הארגז האחורי. כל מי שנכנס לאולם התצוגה רוצה את אותו הדבר – לחטוף את המפתח, לפרוץ את חלון הזכוכית הגדול, ולדהור אל השקיעה עם הטנדר הזה.
כך כתב אחד מעמיתי: בישראל טנדר הוא כלי עבודה, ואת הטנדרים נהוג לחלק לשתי קבוצות: טנדרי דיזל יחסית קלים, רובם יפניים שמשקלם עד 3.5 טונות; וטנדרים כבדים, רובם המכריע אמריקאיים, 4 טונות ומעלה.
בארצות הברית יש עוד קטגוריה, של טנדרים שמיועדים למטרות פנאי, והם שונים לחלוטין מכל מה שמוכר בשוק הישראלי. הטנדרים הללו צריכים לנסוע מאות ולעתים אלפי קילומטרים על כביש מהיר בדרך אל המדבר, להיכנס אל המדבריות של ארצות הברית ולהמשיך בקצב מהיר מאוד גם על פני דיונות וטרשים. כשהם מגיעים לסלעים אסור להם לפחד, הם צריכים לעבור גם אותם. יש להם מנועי בנזין רבי עוצמה.
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
מפי השמועה כבר שמעתי על חלק מיכולות אלו, ומצד שני קראתי במפרט הטכני את המספרים ההופכים את גבולות המעטפת, לאלו הלוקחים את הקולורדו לקצוות הביצועים.
לקרוא לקולורדו טנדר זה כמו לקרוא לבית הלבן, וילה בוושינגטון.


בואו נדבר במספרים
מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטרים, המייצר כוח של 310 סוסים אצילים, ומומנט בשרני נדרש של 59.4 קג"מ.
מרווח גחון בגובה 27.3 ס"מ מציב את הקולורדו גבוה מעל מרבית האבנים בדרך, צמיגי גומי עבים, מוכווני שטח מגיעים אורגינל מהמפעל, ובנוסף למגונים הוסיף היבואן לרכב ההדגמה עוד כמה שישמרו על המרכב התחתון מכל מרעין בישין, ויאפשרו לכל בודק ולקוח אפשרי להרחיק את קו המגבלות.
מעבר לצמיגים רואים את המתלים ארוכי המהלך, ואת בולמי הזעזועים שיבטיחו להחזיר את כל הנוסעים עם כל החלקים עמם יצאו לדרך, מחוברים לפי המפרט.
דף המפרט מוסיף עוד מילים ומספרים שמוסיפים לפאר ולרומם את האקזמפלר, כמו פירוט מערכות הבטיחות, האבזור, המידות והתוספות.
ובכן, לאחר כל ההקדמה, וכדי להכיר את אותן יכולות, יצרתי קשר עם חבר המכיר את גבעות סובב זיכרון יעקב ככף ידו, שייקח אותי באמת למשעולים ונקיקים בהם נצטרך לסובב את חוגת מצבי הנסיעה למצב שטח 4Low, ויתכן אפילו שנאלץ (רחמנא ליצלן, הלוואי והלוואי) גם לנעול דיפרנציאל אחד או שניים (ואכן יש שניים כאלו, מה שנקרא בשם העם "נשק יום הדין"), וגם צוות התערבות מטכ"לי לחילוץ חירום, חיכה בעורף לקריאה (אם וכאשר).
וכאשר התמלאו כל התנאים בלעדיהם לא נכנסים לשטח טרשי, נתתי לשותפי את זכות ההובלה, ואת חובת הצילומים המתבקשים, ובכל פעם שחצינו עוד מסלעה ועוד דרדרת אבנים, התלוננתי בקול, "אבל הבטחת לי שטח רציני וקשיים", לא ככה?
הקולורדו הגדול מדלג מעל כל מכשול עם חיוך עקום בין סרניו.
יצאנו ל"פארק אלונה"
תא השטח הזה מתוחם טכנית עם כביש 67 בצפון, 6 במזרח, 4 במערב ו- 6533 בדרום, ויש בו מבחר מכל טוב לחובבי הג'אנר, כאשר היהלום של תא השטח הזה הוא הר חורשן, ה- מכה של כל השרוטים.
היות וכאמור באנו למשש אפשרויות ולדעת מה כן ומה פחות, לא חיפשנו צרות מהזן שפיקח יודע לצאת, אבל חכם לא ניכנס אליהן מלכתחילה, והרמנו את רף הקושי מפעם לפעם יותר מתוך כוונה ברורה אחת.
לגרום למגודל הזה שיש לו מתלים ארוכי מהלך, להיפרד, ולו לרגע, עם לפחות עם אחד מגלגלי הגומי העבה במיוחד, מסלע קיומנו, כלומר במילים פשוטות, שיניף גלגל באוויר.


מה כבר ביקשנו?
אנשי שטח מנוסים יודעים לגרום להצלבת סרנים (מצב בו הרכב נראה מעוות לגמרי), כאשר בקרקע אוחזים פחות מארבעה צמיגים, וכאשר עושים זאת במודע ובאופן מושכל גם יודעים כיצד להיחלץ מזה באופן המיטבי. אבל כאשר רכב מגיע עם מתלה משתנה שיש לו טווח גדול במיוחד בין גובה מינימום למקסימום (וזה מצוין כמובן), נפגמת החדווה היצירתית לצילום מיוחד. וכאן רבותיי צריכים למצוא את הנקודה האחת בה יקרה הנס, וכאשר זה מתרחש נשמעת צעקה "עצור", והצלם התורן מתבקש לצאת ולתעד.
זה לא היה קל, ובכל פעם כאשר כבר חשבנו שהצליח לנו, המשיך הקולורדו בשגרת חייו, ונדבק אל הקרקע כדבר של מה בכך.
לעזרת הנהג בנו מהנדסי שברולט מערך מצלמות המאפשר בחינה של הרכב מכל זווית, כולל, במיוחד שתי מצלמות גחון המחלקות ביניהן את הצפייה קדימה ואחורה, כאשר, וזה גימיק מגניב ונדרש, לפני כל מצלמה מותקן מתז מים לניקוי אבק ובוץ.
מבחר גדול של פלוסים
שברולט קולורדו הגדול והמיוחד מכיל בתוכו מבחר גדול של פלוסים, כמו מנוע עוצמתי, רמקולים של BOSE, טיפוס של עז הרים ורכות מלטפת בנסיעה על סלעים, הוא גבוה מעל כולם, וזול ב-60 אלף ש"ח מהמתחרה הישיר וחזק ממנו.
הוא מאפשר שעות רבות של עונג, שרק ימשיך עוד ועוד באיסוף חוויות, כי במהותו זהו ייעודו. לקחת את בעליו אל הקצוות בנוחות המרבית, בקשיחות שיש בה רוך, באמינות ובבטיחות.
הקולוראדו הזה הוא חוויה ענקית במלוא מובנה הגדול של המילה ואם אני הגעתי למסקנות כאלו לאחר רק יומיים נעימים, אפשר רק לקנא במי שזה יהיה היומיום שלו.


מבחן הדרך:
שברולט קולורדו 2ZR
מנוע טורבו בנזין
נפח 2.7 ל'.
הספק 310 כ"ס.
מומנט 59.4 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 6.7 ק"מ/ל'.
מחיר: 425,204 ₪.
מחיר 389,900 ₪ (לא כולל אגרה).
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 126
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’32

הרכבים הזולים נעלמו מהשוק בישראל – תמונת מצב לקראת השנה החדשה

הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי

ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.

פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.

'גבעתיים סיטי': תנופת פיתוח אדירה במערב העיר הכוללות עבודות תשתית מקיפות במטרה ליצור רובע עירוני חדשני, המשלב מגורים, תעסוקה ופנאי

כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'

חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים

בחצי השנה האחרונה שוק הרכב העולמי מתנתק מהבנזין – ולאט לאט גם מהמוכר. רום אלוף

רגישות לגלוטן הפכה בשנים האחרונות לפופולרית בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, אתגר נוסף לתפריט התזונה ולחיים החברתיים שלהם. רשת פאפא ג'ונס, מציעה פיצה גלוטן פרנדלי בהתאמה אישית

יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.

איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות

כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה

שיר במתנה לשנה החדשה
משוררי גבעתיים ורמת גן מעניקים את הדבר היקר ביותר שיש להם

ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר

יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה

הקסם שמאחורי המילים. כיצד כבשו הסופרת מאירה ברנע גולדברג ו'כראמל' את לבבות הקוראים

איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד

לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!


