22/12/2024
22/12/2024
יום ראשון, 22 בדצמבר 2024
מתגלגלים

יהלומים לנצח.

מבחן דרכים למיצובישי אקליפס קרוס החדש

כתב וצילם: ירון הולנדר

את האקליפס קרוס פגשתי בפעם הקודמת בנובמבר 2019.

מים רבים זרמו מאז באוקיינוס שבין יפן לישראל, ומה כבר יכולה היה להשתנות? שאלתי את עצמי.

והנה, אך לפני כשלושה שבועות הושק בישראל האקליפס המעודכן אחרי שעבר מתיחת פנים מתחייבת.

האם הדגם הקודם היה רע?

כנראה שלא, אבל עקב רוחות הקידמה יש צורך בעדכונים מתחייבים.

המנוע, נשאר ליטר וחצי טורבו, אבל הספקו הצטמק ב-11 כ"ס, אם כי המומנט נשאר כשהיה.

אני לא מבין גדול בתחום אבל אני מניח כי בסוף זה מתורגם לצריכת בנזין טובה יותר.

בפעם הקודמת עם האקליפס, התייחסתי אל הקורה העיצובית שחצתה את החלון האחורי לשתי יחידות, ותמהתי שם על מה ואיך, והנה, כבר בחניון היבואן אורו עיני.

היפנים קראו מה שכתבתי, והפנימו.

ואותה קורה עיצובית (ומעצבנת), הורדה מהמדף.

תרתי משמע.

סחתיין עלי, ועליהם.

עכשיו אפשר להתחיל.

עם יצרן רב מוניטין כמו מיצובישי אפשר לדעת מראש שלא יהיו הפתעות, מהסוג שיבאס אותך.

הרכב בנוי למופת, הכל מהודק ומחובר כמו שצריך, החומרים הם מהסוג שיחזיק הרבה זמן, ורכב בתצורת SUV הפופולארית, יהיה מן הסתם חביב המשפחות הצעירות, שצריכות רכב גמיש לכל צורך, נוח חזק מרווח ואמין.

מאד מפתיע כי טרם הגיעו מהצד הזה של העולם, דגמים מקבילים מונעי חשמל או משולבי חשמל, וכאשר אלו יעשו עליה, מן הסתם תהיה סיבה למסיבה.

לאקליפס חמש רמות גימור, ההבדלים בין הרמות די מינוריים ונוגעים בעיקר לקוסמטיקה כללית. (ריפודים, גג שמש וכו'), ואני קיבלתי את גרסת הפנורמיק, השלישית בדירוג.

העולם נמצא כיום במצוקת רכבים כללית, אבל מי שיזמין את האקליפס מובטחת לו הספקה מהירה ממלאי קיים, או מזה הנמצא כבר בדרכו.

בינתיים אני עומד בחניה האפלה ומנסה לבחון מה השתנה, ומה התחדש.

לא שאני זוכר כל פרט ופרט, אבל אני תמיד מחפש את "המשהו" המיוחד שיפתיע אותי.

יש מכוניות שמעלות לי רגע של שמחה, וזה יכול להיות דבר טריוויאלי כמו אפליקציית ווייז שכבר מותקנת על מסך המולטימדיה (ולא דרך אנדרואיד אוטו), או מסך לתצוגה עילית (קיים רק ברמת הגימור הבכירה), כלומר משהו אחר שייתן ערך מוסף.

וכך לשמחתי, לאחר רגע ההתנעה עלו כל האפליקציות על המסך, ויש כאן לא מעט, ולמען האמת, בסוף שבוע אחד לא הספקתי לבחון את מרביתן, אבל, בניהן הסתתרה אחת שדווקא משמעותית בעיני מאד, בגלל סוג הפעילות הצפוי לבעלים של האקליפס.

עמוד ענן.

אומנם האפליקציה מיועדת בעיקר לרכבי שטח, אבל משפחות שיצאו לפיקניק עם חברים בשמורות טבע ושבילי עפר ישמחו למצוא בה שימוש, אם כבר לוקחים את המשפחה לטייל, טוב שיש חבר שיודע לכוון בדיוק לאן.

בשישי בבוקר כיוונתי את האקליפס אל מעיין בית הקשתות.

היינו שם בדיוק לפני שנה עם רכב בעל יכולות שטח גבוהות יותר, וידענו שלא נזדקק להן, שביל עפר נוח יורד מהכביש בין מטעי עצי השקד בלבלובם, ובין שדות חיטה גבוהה לפני הבשלה.

החורף הגשום, שלא בטוח בכלל אם אמר כבר את המילה האחרונה, מילא את מי המעיינות, ובית הקשתות שהיה יבש במרץ הקודם, מלא עכשיו מים זורמים, ואלו שטבלו בהם אמרו שגם מאד קרים.

לא ברור למה המבנה שהוקם עוד בימי הרומאים שימש – האם לבריכת אגירה, מפעל כלשהו או סתם בתור בריכת שחיה וסוג של קאנטרי קלאב.

מי שמגיע הנה עם רכב שטח יכול להמשיך ולשוטט במעלה הגבעה, בשבילים מגניבים, שבחלקם מחייבים עבירות בינונית עד קשה, אבל אנחנו מטיילים רגועים, באנו לטייל ללא סיכונים וסיבוכים.

יצאנו מבית חורון, ופנינו אל כביש 1 העולה לירושלים.

הפעלתי את בקרת השיוט והאקליפס השתלב בתנועה הזורמת שומר על נתיב ההתקדמות בדייקנות.

בפנייה למוצא ירדנו מהכביש המהיר לכיוון מושב בית זית.

פעם ניתן היה להשאיר כאן את הרכב, ולרדת בשביל ארוך אל מאגר בית זית, כיום המקום הפך לאתר בנייה עצום של כביש חדש ומנהרות שנחצבו בהר, לכן העדפתי להיכנס אל תוך המושב, ולמרות שכתוב על שלט כי אין מעבר אל המאגר, מתברר כי יש יותר מדרך אחת שמובילה לשם.

הווייז מתעקש להוביל אל קצה המושב, שם כביש האספלט מסתיים בדרך עפר, ולא האקליפס יהיה זה שיתרגש מהאתגר להמשיך.

בכל מקרה, מגיעים לרחבה, בה משאירים את הרכב, ופוסעים על שביל אספלט צר, המיועד למטיילים.

יפה כאן ומאד ציורי. ברקע על ההר ממול, מנצנץ ראשה של הכנסייה הרוסית המוזהבת בעין כרם הסמוכה, ומסביב הערוץ וכל הצמחייה הירוקה, מקנה לאזור פסטורליות של מדינה אירופאית שלווה.

המאגר, שאוגר מי גשמים, מלא בעונה זו של השנה, וסכר גדול בקצהו עוצר את מרבית הזרימה.

משפחות רבות מגיעות לכאן ליהנות מהשלווה.

מכאן יצאנו אל כביש 386 שהינו כביש פתלתל צר וכיפי, אהוד מאד על רוכבי האופנועים. צריך לנהוג כאן בזהירות ובמתינות.

את העליות והסיבובים בכביש, האקליפס גמע בקלילות, לא נזקק לאוויר כדי לדלג בין  שמונת הילוכיו הווירטואליים (בגיר רציף אין למעשה הילוכים), ואת חלל תא הנוסעים מילאו צלילי מוזיקה שבקעו מרמקולים מצוינים שהפיקו סאונד איכותי צלול ונקי.

ארבעה גברים ושתי נשים יכולים להעיד כי 600 ק"מ שעברו  במשותף במחיצתו של היפני המחודש במהלך סוף השבוע , היו להם נעימים ביותר, ולא משנה לאן נסעו, ואיך.

האקליפס קרוס, כמצופה הוא מוביל נוסעים רך ונוח. מרווח ואיכותי,

את הצמא שלו הוא הרווה בליטר בנזין עבור כל 12.3 ק"מ, וכל זאת ללא פשרות כלשהן שיעיבו על ההנאה.

מיצובישי תמיד היה שם של רכבים אמינים טובים וכאלו ששווים את מחירם.

וכך אפשר למצוא את האקליפס בטווח המחירים שנע בין 157,021- 188,307 ₪.

מבחן הדרך

מיצובישי אקליפס קרוס פנורמיק

מנוע 1.5 ל'.

הספק: 152 כ"ס

מומנט: 25.4 קג"מ.

צריכת דלק במבחן 1:12.3 ק"מ\ל'

מחיר (רכב המבחן) 173,307 ₪.

 

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
החיים הטובים

חנוכה 2024 חגיגת סופגניות

אז החורף כבר כאן ואיתו מתקרב בצעדי ענק חג החנוכה – החג הכי משמין בשנה. בדקנו ומצאנו עבורכם את הסופגניות ששוות את הקלוריות ואת הספורט שצריך לעשות אחרי… שיהיה חג טעים!

קראו עוד»
כתבות השער

זהו עצם העניין

ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן