
לקראת עליית המיסוי על החשמליות בינואר 2024, בדקנו למה הנהגים הישראלים מפנטזים על הטסלה, אבל מסתפקים בחשמלית סינית?
בתחילת ינואר 2024, מס הקניה על רכבים חשמליים כמעט ויוכפל – יועלה מ-20% ל-35%. אז מה זה יעשה לביקוש לחשמליות?
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, מתחילת השנה ועד סוף נובמבר נמסרו בישראל 265,285 רכבים חדשים לעומת 256,820 בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 8,465 רכבים (מעל 3%). השנה גדל השימוש ברכבים "ירוקים". בחודשים ינואר – נובמבר 2023 40.1% מהרכבים שנמסרו הם היברידיים וחשמליים: 46,854 (כ-18%) רכבים חשמליים. כ-17% היברידיים (44,694 רכבים) וכ-6% רכבי פלאג אין (14,932).
בשוק הרכב הישראלי הנחשב באירופה לקטן , נקלטו בשנה שעברה לא מעט 'עולים חדשים' מסין. הסיבה להצפה של מותגי הרכב הסיניים קשורה כנראה להחמרה המתוכננת של כללי התקינה האירופיים, מה שהניע את יצרני הרכב מסין למהר ולהכניס מכוניות רבות לתקינה אירופית. למעשה, יצרנים סיניים שלא הספיקו השנה לבצע תקינה אירופית כנראה שכבר לא יהיו במשחק.
במקביל, הסינים מצליחים למנף את היתרונות המוכרים שלהם: עלויות ייצור נמוכות יחסית למערב כמו גם עלויות המחקר והפיתוח. העלויות הנמוכות באות לידי ביטוי במחירי חדירה אגרסיביים, כאלו המכסים אפילו על חשש צרכני מבעיות אמינות במותגים שהם כלל לא מוכרים בעולם הרכב.
בשוק המקומי, הסינים הם כמעט היחידים שמספקים מכוניות חשמליות במחירים נגישים ובהישג יד, ואלו יצרני הרכב המערביים מתקשים לעמוד בהם.
מודל עבודה נכון עם סיטונאי הרכב בישראל
יתכן שהפרמטר המשמעותי ביותר נעוץ בהתנהלות נכונה של היבואנים מול משווקי רכבי הליסינג.
המודל של היבואנים התבסס על כך שהרבה יותר זול ליבואן למכור הרבה מכוניות למספר קטן של לקוחות, מאשר למכור מכוניות בודדות להרבה לקוחות. יבואני הרכב המובילים הקפידו לשמר מחיר מחירון גבוה לרכבים (OverPriced), מה שאפשר להם להעניק הנחות ניכרות לסיטונאי רכבי הליסינג. מאידך, דאגו לשמר אותו כדי שלא לפגוע בערך צי הרכב העצום של הלקוחות הגדולים שלהם. אחת התוצאות היא שבעצם הלקוחות הפרטיים מספסרים את ציי הרכב הגדולים כשהם רוכשים מכוניות במחיר מחירון מלא. מסתבר שהצרכנים הישראלים, הן צרכני הליסינג והן הצרכנים הפרטיים, רוכשים את אותן הרכבים שהמשווקים מוכרים להם.
מאור יבלושניק בראיון ראשון מאז שמונה למנכ"ל חברת 'יעד', על התוכניות השאפתניות לשנת 2025 יחד עם מושיק גולדשטיין יו"ר החברה הכלכלית
ישראל טייבר, נפטר באופן מפתיע בשנת 1950 ועטרה רעייתו, המשיכה לחיות בביתם עד לשנת 1975 לפני בדיוק חמישים שנה
כיצד הפך בית צנוע ברחוב גולומב 39 לסמל של תקומה ותקווה
גם פרויקט ההתחדשות העירונית שלכם מתעכב?
זה מה שתוכלו לעשות
רוצ'סטר – Upstate New York,
אטרקציות, היסטוריה עשירה ונופים מרהיבים cעיר השלישית בגודלה בניו יורק
המלחמה המתמשכת חושפת פערים משמעותיים בהסכמי התחדשות עירונית
רוסלה רומנית, סחינה מרוקאית, בסל ולוביה טוניסאית ואושפלאו קווקזי – סדרה חורפית של תבשילי קדירה מקיבוץ הגלויות של המטבח הישראלי תכניס חום ונחמה אליכם הביתה
תקופת משבר מדיני-כלכלי ברור שגם שוק הנדל"ן מושפע והקושי לבצע עסקאות עולה. בצל אי-הוודאות, התועלות של המתווך בולטות
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!