
האם היצרנים הסינים יכולים להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה?
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
כתב וצילם: ירון הולנדר
9/3/2025
שתפו:
119 ק"מ על השעון ועם ריח של חדש, מגיע אלי דגם הקופה החדש עם גימור פנימי מפואר (כמצופה) בצבע קרם שמנת מהמם.
כאילו, ביום הקר ביותר של השנה מגיע זה בצבע בטון, כהולם את האירוע, ומתלבש לכבודו.
אם חשבתי לעצמי, מה כבר יש לדגם חדש, ומפואר, להציע, אחרי שכבר בחנתי בעבר את הדגם "הרגיל", מגיע זה בשתי רמות גימור, אשר ביניהן מפרידים לא פחות מ-50,000 שקלים עבור קוסמטיקה של פלסטיקה, פח וטכנולוגיה, ומורה לי כי לדמיון אין קץ, ותוספות ברמת הפרמיום נועדו להיות כאלה בדיוק.
שתדע ותרגיש עבור מה שילמת כל שקל.
אלגנטיות אתלטית
כבר מתחילת דרכה כמותג עצמאי ב-2015, ג'נסיס שואפת לשלב בין עיצוב אלגנטי, חוויית נהיגה מתקדמת, וחומרים יוקרתיים עם מחירים תחרותיים יותר לעומת מותגי הפרימיום הגרמניים.
עיצוב הרכבים של המותג מתבסס על קונספט "Athletic Elegance" (אלגנטיות אתלטית), המתאפיין בקווים זורמים, חזית בולטת עם גריל ייחודי, ותא נוסעים המשלב טכנולוגיה מתקדמת עם חומרים איכותיים כמו עור נאפה, עץ אמיתי ואלומיניום.
שלושה ערכי מובילים את ג'נסיס:
נועזות audacious
חדשנות progressive
תרבות קוריאנית distinctly korean
ג'נסיס החליטו ליצר דגם שמביא את כל מה שהיה קודם, והוסיפו לו עוד קצת מפה וקצת משם. אם זה הפנסים שעברו עיצוב חדש, חישוקי הגלגלים 22 אינץ' שעברו עיצוב חדש, וסבכה גדולה חדשה. בתא הנוסעים נמצא ריפודי עור נאפה, ושילוב קרבון מעוצב היכן שניתן.
לקוח שמגיע לאחר שכבר הכיר את הדגם "הרגיל" לא צריך חלילה להתפשר על משהו כאשר הוא עובר לקופה, להיפך.
כפי שציינתי דגם הקופה מגיע בשתי רמות גימור, כאשר גרסת הלאקצ'רי היא הבסיסית, ובינה לדגם האולטימייט מפרידים כ-חמישים אלף (!!!) שקלים, ותוספות קוסמטיות.
ומה אני חושב על הפער הזה?
⇐ חמישים אלף שקלים בפער של רמות גימור זה המון כסף.
⇐ למה קוסמטיקה? כי המנוע, המכלולים, והנראות הכללית, זהים. מה שמבדיל זה קוטר צמיגים, תוספות של מערכות אלקטרוניות, (כמו תצוגה עילית חיונית), ועוד כאלו.
הלב הפועם הוא מנוע טורבו בנזין בתצורת 6V, בנפח 3.5 ליטרים, המפיק עוצמה של 409 כ"ס, ומומנט עוצמתי של 56 קג"מ. מה שמעיד מראש כי הרכב הזה לא פראייר בכלל.
היצרן מצהיר על צריכת דלק משולבת של 8.47 ק"מ לליטר נוזל מאובנים, והיות וזה רכב חדש לחלוטין כל נתון שאפיק לא יהיה מייצג נאמנה, שכן נתון צריכה מדויק ניתן לדעת רק אחרי אלפי קילומטרים של נסיעה מצטברת, אולם בהתחשב בגודל, במשקל, ובגודל המנוע זהו נתון סביר, ומי שינהג מתון יוכל להשיג טוב ממנו, לדעתי.
בג'נסיס אוהבים לחשוב אחרת
ריפוד עור בצבע קרם שמנת יפהפה מקבל את פני כאשר פתחתי את דלת תא הנוסעים. בג'נסיס אוהבים לחשוב אחרת, כך שחגורות הבטיחות מגיעות באדום, שנראה למען האמת יפה יותר עם הקרם שמנת. גם בדגם היוקרתי שם הריפוד שחור, האדום הזה מתמזג נהדר.
הישיבה גבוהה, והראות לפנים ולצדדים טובה מאד, אם כי לאחור קצת פחות.
לעזרת הנהג התקינו ברכב את מה שכבר הכרנו מדגמי היוקרה של יונדאיי, ושאר דגמי ג'נסיס, וזו תצוגת מצלמה בלוח המכוונים. כאשר מפעילים איתות למעבר נתיב ימין או שמאל, נפתח חלון תצוגה בצד אליו מכוונים, בנוסף למראות, כך שניתן לראות בבירור כל מה שנמצא בשטח המת בצד הרכב.
וילון הגג הנורמי שנפתח חושף זכוכית מושחרת, יהיה יעיל כנראה בימי שמש חזקה.
בדלתות מותקנים רמקולים תוצרת b&o המופלאים (ויש 18 כאלו), מה שמבטיח סאונד נהדר למוזיקה.
לרכב חמישה מצבי נהיגה (חסכוני, קומפורט, ספורט, ספורט פלוס, ומתואם אישית), ושלושה מצבים לנסיעת שטח (בוץ, חול או שלג).
באורך כולל של 4.96 מ', ומרחק בין סרנים של 2.95 מובטח מראש מרווח פנים, כיאה לרכב במעמד הזה.
אפשר לצאת סופסוף לדרך?
לחיצה על מתג ההתנעה מעיר מנוע גדול מתנומתו, ומתחילת הנסיעה מרגישים ברכות המגיעה מן המתלים (אדפטיביים).
ברור לי כי למזג אוויר כזה תהיינה השפעות על בחירת נתיב הטיול שאבצע עם שותפיי הקבועים, על כן נערכנו בהתאם והוספנו עד 20-30%, לsafe side-. שיהיה.
אם חורף, קר, גשום ואפור הכי טוב שנצפין אל רמת הגולן, שם בטוח הטבע יפתיע אותנו בפריחה חורפית, במפל סוער, או בזרימת נחלים גועשת.
על הכביש המהיר, המהירות מקובעת, כדרכי, כל מערכות הבטיחות מכוונות לפעולה אוטונומית, כך שנותר רק לשמור ממעל שהכול בסדר, ולהתמכר לשקט המנוע, לנוחות ולמוזיקה הרגועה האופפת מכל עבר.
בחרתי לעלות הפעם לרמת הגולן דרך כביש 98 העולה מחמת גדר. זהו כביש פתלתל ונהדר כשהכביש יבש, הרכב ספורטיבי, והחברים שאיתך נשארים בבית. הפעם בגלל שאלו לא התנאים, אני עולה ממש לאט וזהיר אפילו שזהו רכב עם הנעה כפולה, המטיבה עם אחיזת הכביש. נסענו בעיקר בכבישים, חלקם טובים ומהירים ומיעוטם משובשים, ומכריחים נהיגה איטית וזהירה. בתא הנוסעים לא הורגש דבר במעבר בין זה לזה.
ממוצבת בליגת העל
ג'נסיס מיצבה את עצמה בליגת הפרמיום בלי להשפיל מבט מתנצל והיא מביטה למתחרות ישירות בעיניים ומגישה את אותו דבר, בפחות.
דגם הקופה הגדול הנוח והמרווח עושה זאת באותה הדרך, כאשר המתחרים הישירים מגיעים בהידור דומה, אבל בתמחור גבוה הרבה יותר כאשר מה שמבדיל בניהם זה בעיקר מוניטין רב שנים, מול המתחרה הצעיר.
בין שתי רמות הגימור מבדיל פער של 50 אלף שקלים, וזהו פער של הרבה מאד כסף כאשר את ההבדלים לא קל לזהות בעין.
מי שרוצה את הביצועים הזהים בפחות כסף יכול לקנות את אותו הדבר בדגם "הרגיל", ולא הקופה.
כפי שכתבתי לעיל, רכב חדש לא יעיד על צריכת דלק שתהיה קרובה לנתוני היצרן (האופטימיים בד"כ), אבל בנהיגה מתונה לאורך 460 ק"מ הגעתי ל-8.5 ק"מ לכל ליטר, שהם כמעט זהים.
הדגם הזה לוגם הבנזין, הוא שיקי, יפהפה, חזק מאד, ומגיע עם מסר חזק, ויהיה מאד מעניין לראות גרסה זהה, חשמלית ברמה כזו או אחרת.
ג'נסיס, לא מאכזבת אף פעם.
ובעיקר לא בדגמי הקצה הנוכחיים שלה.
מבחן הדרך:
ג'נסיס COUPE 80 GV
מנוע טורבו בנזין 3.5 ל'.
הספק 409 כ"ס.
מומנט 56 קג"מ.
צריכת דלק (יצרן) 8.47 ק"מ/ל'
צריכת דלק (מבחן) 8.5 ק"מ/ל'
מחיר: 680,203 ₪ (כולל אגרה)
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 129
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
הרוביקון הוא
היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו
רוצים להיות כמוה
נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
הזמרת והיוצרת טל גירטלר משיקה את "שתיים"
הסינגל החמישי מתוך אלבומה החדש ובו היא חוברת לשיתוף פעולה ייחודי עם המפיק והמלחין גל פדה
גם פרויקט ההתחדשות העירונית שלכם מתעכב?
זה מה שתוכלו לעשות
נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע
"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"
מהן הסיבות הנפוצות לביטול פרויקטים בהתחדשות עירונית וכיצד ניתן להימנע מכך?
"הבריכה, מעבר להיותה מתקן ספורט ונופש, מהווה מקום מפגש משמעותי לתושבי העיר" (שראל טייבר)
סדרת אייפון 16 המשודרגת כוללת ארבעה דגמים והפתעה: המחירים נמוכים מההשקות הקודמות בישראל. וזו בדיוק הסיבה שערכנו השוואת מחירים
ישראל טייבר, נפטר באופן מפתיע בשנת 1950 ועטרה רעייתו, המשיכה לחיות בביתם עד לשנת 1975 לפני בדיוק חמישים שנה
אז החורף כבר כאן ואיתו מתקרב בצעדי ענק חג החנוכה – החג הכי משמין בשנה. בדקנו ומצאנו עבורכם את הסופגניות ששוות את הקלוריות ואת הספורט שצריך לעשות אחרי… שיהיה חג טעים!
כמעט בכל עיר ובכל בית קפה מתכנס מעין פרלמנט המורכב אנשים שיש להם דעה על כל מה שקורה כאן
פרופ' רוני גמזוּ מונה ליו"ר התזמורת הפילהרמונית הישראלית לאחר שכיהן כמנהל בית החולים איכילוב משנת 2015
10 המקומות המומלצים ביותר בניו יורק שאסור לפספס:
"בגבעתיים יש עשרות ארגוני מתנדבים אבל מועדון ליונס גור אריה הוא הבולט ביותר בתרומתו לקהילה"
"הורים צריכים לאפשר לילדיהם להיחשף לתכנים מתקדמים, ולהתעניין יחד איתם. האהבה למדע היא מדבקת
שחר טביב (45) מנכ"ל קניון עזריאלי גבעתיים, מביא איתו לכל תפקיד "שחר של יום חדש", מגדיר יעדים ומשיג אותם ● מתגורר ברמת גן, נשוי לאנה ואב לשלושה
ראיון עם עו"ד התחדשות עירונית רוית סיני
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!