אי האוצר – מרצדס היברידי פלאג-אין E300e
במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הנמוכות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות,
ג'וליה וולוצ'ה. האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
כתב וצילם: ירון הולנדר
אוגוסט 2024
שתפו:
לך תגיד לאוהדי המותג כי העולם כבר עבר להנעה חשמלית, וש- SUV זו התצורה הכי פופולארית ואהודה, וזו אשר מביאה את הכסף ליצרנים, אבל הם, האיטלקים האלה, אומנם מנסים לרקוד על כל החתונות, ויש להם בארסנל גם מה שאופנתי, אבל כנראה שעוד יושבים שם כמה אנשים שזוכרים איך מעבירים הילוכים ביד ולמה נועדה במקור רגל שמאל, כמה מרגש יכול להיות סאונד של מנוע חזק, ועם איזה חיוכים יורדים מהרכב בתום נסיעה ארוכה, כי מכונית היא לא רק עונה לצורך להביא אותך מנקודה לנקודה, אלא כדאי שיהיה שם גם עומק ונפח, שיתנו לך את הרצון לחזור פעם אחר פעם אל החוויה, ולא להשתעמם אף פעם. אלפא רומיאו יצרו את דגם ג'וליה בשנת 1962 , אז זו הייתה מכונית צנועה קטנה וקלה, וחיי גרסה זו באו אל סיומם בשנת 1978 . בשנת 2016 החזירו באלפא את המותג לחיים בדמות רכב מנהלים ספורטיבי, גדול, כבד וחזק הרבה יותר, ולמעט הסמל שעל החרטום אין בין הדגמים דבר אחד משותף.
קיבלתי לנסיעת מבחן את הג'וליה וולוצ'ה, שעברה מתיחת פנים קוסמטית שהשאירה את הטוב כמות שהוא, ועדכנה מראה חיצוני ופנימי לכזה שימשוך תשומת לב, (והיא מושכת), ויראה כי היצרן אינו קופא על שמריו, אלא צועד ברוח הזמן.
חסכוני, נורמלי ודינמי (ספורטיבי)
גרסת הוולוצ'ה היא הבכירה בין הדגמים המגיעים עם 200 ו 280- כ"ס, והרחק משם ניצב דגם ג'וליה תלתן ירוק עם מנוע מפלצתי שמוציא 510 כוחות סוס, ויש לו תג מחיר של 35F. (מעל 700,000 ₪)
כיאה לרכב ספורטיבי, מדובר ברכב נמוך, שיש צורך להתכופף קמעה כדי להשתחל אל מושב העור המרופד שלו, שתופס ומחבק אותך מהרגע הראשון שלא תברח לשום מקום. במושב ישנו כפתור המאפשר ויסות של עוצמת החיבוק לפי רוחב גבו של הנהג. מרחב המחיה של הנהג וזה שמימינו די מצומצם בלשון המעטה, ומפעם לפעם מצאתי את עצמי מנסה לשנות את תנוחת הרגליים שלי, ואין הרבה אפשרויות לכך. גם אלו שיושבים בד"כ מאחור לא יזכו למרחב גדול, לפחות עומד לרשותם פתחי מיזוג גדולים ונקודות חיבור לטלפונים. ברגע בו חיברתי בכבל את הטלפון לשקע ייעודי האנדרואיד אוטו התחבר והתממשק, ותפריט נוסף התווסף על מסך המולטימדיה. גלגל קטן על הקונסולה מציג את אותיות ה- D.N.A שכבר פגשתי בעבר, וכפי שזכרתי אותיות אלו מייצגות את אופי הנהיגה הרצוי. חסכוני, נורמלי ודינמי (ספורטיבי). במקרה שלי, מרגע בו קיבלתי את הרכב החוגה של הדי אן איי מכוונת אצלי למצב הספורטיבי ביותר (D). רכב ספורטיבי לא יכול מטבע בריאתו להיות "נורמלי" או חלילה חסכוני. ברור כי בתוך הערים מצב ספורט לא יהיה הבחירה האולטימטיבית, מה גם שההבדלים מינוריים ולא מוחשיים במהירויות עירוניות.
האמיתית ובעלת התהילה
יצאתי מגבעתיים ועליתי על הכביש המהיר. המעברים מנתיב לנתיב במהירות תלת ספרתית נעשים לכאורה ובנון שלנטיות, וזגזג מתון בין הפחיות האלה שבקושי זזות נראה כמו משחק מחשב (ואני עדיין ברמת המתחיל בלבד) כביש 3199 המוביל מערד אל כפר נוקדים ולמצדה הוא ה-כביש בו נסיט את ידית ההילוכים שמאלה אל המצבים הידניים, ומכאן בעזרת המנופים הגדולים שתחת גלגל ההגה נתחיל את הלונה פארק לסיבובי הלב. איזה כביש כיפי הוא זה, בו אפשר לנסות להעז ולהסתכל למד הספידומטר בלבן שבספרות. בכבישים הנכונים (כזה למשל), אנחנו נזכרים ומבינים הלכה למעשה למה אנחנו אוהבים את אלפא רומיאו האמיתית ובעלת התהילה.
צריך איזה קול פנימי ממתן שירגיע לך את הנויטרונים השובבים, אבל לך תעשה את זה כאשר 280 סוסים נמרצים וצוהלים דוחפים אותך להשתגע, ולקחת סיכונים מיותרים. ההנעה הכפולה, ההגה החד והמדויק, המתלים המרסנים כל מהמורה, והעברת המשקל מצד לצד מבלי שהג'וליה תאבד את אחיזתה מהאספלט לעשירית השנייה, מאפשרת לנהוג מעבר לסף הנורמטיבי. בפיתולים ובירידות אני משתמש במנופי ההילוכים במקום בלימה בדוושה, וכאשר אין רכבים לפניי המהירויות בהן אני נוסע הן לא מהסוג הנינוח והרגוע, וכאשר לפני נוסעים משביתי שמחות אני מאט, נותן להם להתרחק מספיק בשביל לאפשר לי עוד כמה דקות של עונג מהיר. 280 סוסים נמרצים ניתן לקחת את הג'וליה לקצוות רק כאשר לומדים להכיר אותה, ולדעת לזהות מתי היא כבר על המגבלות (לא שהגעתי), וכאשר כמובן לא מהווים סכנה לאף נוסע אחר בכביש. הדרך אל המרכז מעולם לא הייתה קצרה ומהירה יותר, והעליה מים המלח לירושלים מתחה את העונג (בגבולות החוק כמובן), בלחיצה על הדוושה בעקיפות מתפרצות, והפך נסיעה שהיא בד"כ משעממת, לזו שתיזכר לתקופה ארוכה. היצרן מצהיר על צריכת דלק של 12.3 ק"מ/ל' אבל במבחן המציאות, כאשר רוצים ליהנות בדרך, צריך לזכור כי על הנאות משלמים, וגם כאן זה קורה, ואם בחרת לסובב את חוגת מצבי הנהיגה למצב החסכוני, אולי ראוי שתצא מהרכב הנפלא הזה ותמצא לך מותג חסכוני וצנוע, אחר. יגידו המצקצקים מה שיגידו, כי אלפא זה כבר לא סימן לריגושים, ותם עידן, וזה, שיגידו.
יגידו המצקצקים מה שיגידו, כי אלפא זה כבר לא סימן לריגושים, ותם עידן, וזה, שיגידו.
הוולוצ'ה הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי. קחו 280 סוסים, תערבבו עם 40 קג"מ (ויותר), תתבלו בבנזין בעל אוקטן משובח, תמצאו כביש שיאפה לכם את המתכון בחום הנכון ותעופו על החיים.
מבחן הדרך
אלפא רומיאו רמת גימור וולוצ'ה.
מנוע בנזין 2.0 ל'.
הספק 280 כ"ס.
מומנט 40.8 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 10.9 ק"מ/ל'
מחיר (רכב במבחן) 339,900 ₪.
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 122
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הנמוכות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות,
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון
יאנה מרגולין היא מהנדסת בדיקות תוכנה. טמקימת עמותת 'גֵּנִים טובים' – קהילת נשאים ונשאיות BRCA
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הנמוכות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות,
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
איך מתגרשים בהסכמה בצורה נכונה. עם הובלה נכונה ניתן להגיע להסכם בתהליך קצר מכבד ואפקטיבי
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח המדריך לטעויות השכיחות של בני משפחה בתביעות סיעוד עו"ד דוד פייל אִילוּסְטְרַצְיָה ביטוח סיעודי הוא קרש הצלה של משפחות הנקלעות לבעיה כלכלית קשה בעקבות מצבם הרפואי של ההורים.
גבעתיים בעיצומו של תהליך התחדשות, וחברת אאורה, חברת הנדל"ן למגורים המובילה בישראל, מקימה 3 פרויקטים גדולים בעיר
בחלל הגלריה של מרכז עמיעד ביפו מוצגות יצירות שנושאות את המבקר לעולמות של אסתטיקה מרהיבה ותכנים במנעד רחב
במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב תיפתח בסוף חודש ספטמבר תערוכה מרגשת במיוחד: צילומים של הצלמת יוכבד ליפשיץ ( 86), ילידת תל אביב שבגיל 19 עברה לקיבוץ ניר עוז ומאז תיעדה את המתרחש בקיבוץ
אם גם אתם שמעתם את הכתב והפרשן הפוליטי ספי עובדיה מספר חוויות מגבעתיים בתוכנית הבוקר שלו בגלי צה"ל, או צפיתם בליאור קינן, הכתבת והמגישה מדווחת מהשטח וזיהיתם את הרחוב שלכם ברקע במהדורה של חדשות 13, זה לא במקרה. הזוג הנשוי מתגורר ממש כאן בגבעתיים
ליאור שוורצמן, מעצבת, אומנית ומספרת סיפורים בעיצוביה. סיפור שהחל בבלט וממשיך באופנה בהצלחה רבה
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
רומי פרנקל: "ריקוד זה משהו שאני מאוד אוהבת ומתחברת אליו. תצביעו לי בבקשה!"
ד"ר נגה רוזנפרב
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!