14/06/2024
14/06/2024
יום שישי, 14 ביוני 2024

הִנֵּה בָּאָה הָרַכֶּבֶת
זכייה בלוטו או מפח נפש?

הרכבת הבאה עלינו לטובה עשויה לשפר את חיינו ולתרום להשבחת הנכס. עם זאת, חשוב לדעת שיש גם רבים עלולים להיפגע

אבי שאולי

שתפו

פורסם: 24.06.2023

שאולי 107
תמונה להמחשה בלבד: נת"ע

הִנֵּה בָּאָה הָרַכֶּבֶת…

רכישה או מכירה של מקרקעין דורשת בדיקה של פיתוח התשתיות באזור שהקרקע או הדירה נמצאת בו. עד היום המשימה הייתה בעיקר התייחסות לתוכנית בניין עיר (תב"ע), אך בשנים האחרונות נדרשות שתי בדיקות נוספות: לרכבת הקלה ולרכבת התחתית.
תוכנית הרכבת הקלה (דנקל) כוללת 3 קווים עם 139 תחנות שיעברו ב-14 רשויות. הקו אדום והקו הסגול יעברוברמת-גן וגבעתיים. לקו האדום (ציר ז'בוטינסקי) תהינה 2 תחנות באזור: ביאליק ואבא הילל ולקו הסגול (ציר אלוף
שדה) תהינה 7 תחנות באזור: כורזין, רזיאל, הירדן, אלוף שדה, אפעל צפון, שיבא ואפעל דרום.
תוכנית הרכבת התחתית (מטרו) כוללת 3 קווים עם 109 תחנות שיעברו ב-19 רשויות. בגבעתיים תהינה 2 תחנות של רכבת M2 : בכיכר נוגה וברחוב כצנלסון וברמת-גן תהינה 3 תחנות של רכבת M2 : הרא"ה, הרב לוין ובר-אילן ותחנה 1 של רכבת M3 בתל-השומר. התוואי של קווי המטרו (M1 ,M2 ,M3 ) כולל בנוסף לתחנות ארבעה מתחמים גדולים של תפעול ותחזוקה. למרחק מהרכבת או מהתחנה חשיבות גדולה כיוון שהפוטנציאל לעליית ערך הקרקע גבוה ונובע 

משיפור הנגישות למקומות עבודה והקטנת התלות ברכב פרטי. בנוסף, בסביבת התחנות הגדולות מתוכננים בניינים גבוהים עם עירוב שימושים והתחדשות עירונית בכפוף לתוכניות לתשתיות לאומיות. עד כאן החדשות הטובות למי שירוויח מהמטרו בקיזוז מס המטרו המתוכנן. מדובר בפרויקט ענק בהיקף של לפחות 150 מיליארד שקל והגישה של המדינה ובתי המשפט היא לאפשר התקדמות ללא פיצוי גבוה למי שביתו יופקע לתקופת העבודות או אפילו לצמיתות. מעבר להפקעות, פרויקטים רבים של תמ"א 38 הוקפאו בגלל סכנה בחפירה קרובה מדי למסלול המטרו. ויש גם מי שעלולים להיפגע ללא הפקעה או הקפאה של תוכנית בניה, אלא מעצם התנועה המהירה של רכבת תת קרקעית בתדירות גבוהה מתחת לבית שלהם. עניין נוסף הועלה על-ידי תושבים רבים בשכונות שונות לאורך מסלול המטרו הטוענים שקיים חשש מקרינה אלקטרומגנטית, רעש, רעידות, זיהום וסיכון בטיחותי. לסיכום, הרכבת הבאה עלינו לטובה עשויה לשפר את חיינו ולתרום להשבחת הנכס. עם זאת, מי שגר קרוב מדי עלול להיפגע ולכן עצת הזהב שלי – בכל עסקת נדל"ן (קניה או מכירה) חייבים לבקר במחלקת ההנדסה של העיריה ולהכיר את הפיתוח של האזור של הדירה או הקרקע.

אבי שאולי, המייסד והמנכ"ל של 'תיווך 1% ', שימש במשך שנים רבות כעיתונאי בכיר בתחום הכלכלי.
מומחה בתחום הנדל"ן בדגש על איך לייצר ללקוח ערך

יש לכם עוד שאלות, צרו קשר ישירות עם אבי שאולי:

כל האמור לעיל אינו מהווה תחליף ליעוץ פרטני ומלא ו/או ייעוץ מקצועי פרטני ומלא ו/או המלצה לנקיטת פעולה כלשהי. אין לראות באמור המלצה מכל סוג שהוא

התמונות להמחשה בלבד

טור המומחה של אבי שאולי התפרסם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

כתבות נוספות של המומחה
המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
מתגלגלים

הטר(י)ק החדש של סובארו

לסובארו יש מוניטין רב שנים ביצירת רכבים עם יכולות שטח מופלאות, לכן בדקנו את הקרוסטרק החדש – דגם שהחליף את דגם XV המוצלח והפופולארי

קראו עוד»
כתבות השער

כיצד הפכה גבעתיים לעיר הכי מבוקשת

כיצד הפכה גבעתיים לעיר הכי מבוקשת בשנים האחרונות נשבר המחסום והעיר שנחשבה למנומנמת הפכה לצעירה ותוססת. אנשי הברנז'ה והתקשורת שעברו להתגורר בה בגלל משכנו של ערוץ 10 בבנין בית הורד נשארו בעיר בגלל איכות החיים,

קראו עוד»
חדר החדשות

"ואני רק רציתי לשיר" להקות "נעורי גבעתיים" במופע מחווה מרשים לריטה

חדר החדשות "ואני רק רציתי לשיר" להקות "נעורי גבעתיים" במופע מחווה מרשים לריטה להקת נעורי גבעתיים היא אחת מלהקות הנוער הוותיקות והטובות בישראל שתפו להקות "נעורי גבעתיים", להקות הזמר הייצוגיות של העיר, קיימו אמש (ד')

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן