26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

מרצדס 580EQS המלכה האם

נסיעת מבחן ברכב חשמלי יוקרתי מבית מרצדס בנץ

כתב וצילם: ירון הולנדר

דצמבר 2022

הכוכב המשולש משטוטגארט מוביל את שוק היוקרה בגאון ובכבוד מעורר השראה. כנראה ככה זה אצל יצרן שמתכנן ובונה את דגמיו בעצמו ולעצמו, ולא חולק זאת עם מספר מותגים זולים ונחותים.

מרצדס היא זו שמפתחת טכנולוגיות חדישות שיצרנים אחרים יחקו בעתיד, ואין כמו דגמי  S-CLASS כדוגמה עקבית לאלו שפעם אחר פעם מצליחים להפתיע, וכאשר אתה שואל את עצמך מה כבר אפשר לחדש? באים אלו ומראים שלדמיון אין סוף, ואם אתה חולם את זה, אמר פעם וולט דיסני, אפשר לעשות את זה.

במילים יותר ברורות רכבי S-CLASS הם תו התקן לאייך צריכים להראות הדברים, במכונית, ופעם אחר פעם הרף הזה שכל יצרניות הרכב מביטות בו, עולה ועולה.

ואם מרצדס S-CLASS בעלת מנוע הבעירה הפנימית, קבעה רף למכוניות מונעות בנזין, באה הצעירה החצופה והמלכותית ששמה הוא EQS, להראות לעולם כי גם בעולם החשמלי יש מלכה אליה צריך להתייחס, בהתאם.

ולאחר שנהגתי בה, אני יכול לומר בביטחון מוחלט כי זה שיש פה הגה וארבעה צמיגים לא עונה להגדרה מכונית, כי זה לא דומה לשום דבר אחר שמתגלגל על הכבישים.

"ואם מרצדס S CLASS בעלת מנוע הבעירה הפנימית, קבעה רף למכוניות מונעות בנזין, באה הצעירה החצופה והמלכותית ששמה הוא EQS, להראות לעולם כי גם בעולם החשמלי יש מלכה אליה צריך להתייחס, בהתאם"

פלא הנדסי של ממש

בבוקרו האפור של יום שישי אני משכנע את זוגתי שגם למלכת הבית מותר להרגיש מלכותית, וחבל "לבזבז" את ההזדמנות, וזה שיורד גשם במרכז, לא אומר שככה זה בשאר המקומות בארץ, וכך מצאנו עצמנו בורחים מהגשם ששטף את השפלה, עוברים לעננות בעליות לירושלים, ומתחלפים לשמים כחולים ושמש זורחת, בירידות אל ים המלח.

היות ובאנו לחסוך, אבל חלילה לא לסבול, כיוונתי את המלכה לנסיעה חסכונית, אבל לרגע אין כאן תחושה כלשהי שצריך להתפשר או לוותר על משהו בתמורה.

בצומת יריחו, בסוף הירידה הארוכה, נוכחי לראות כי הוחזרו לטווח הנסיעה 40 ק"מ שלמים, ואם רוצים לתת לזה תחושה מהחיים האמיתיים, זה בהשוואה כמו לקבל הודעת החזר כספי משמעותי ממס הכנסה.

איזה כיף.

בצד ההפוך, בדרך חזרה בקו מישורי כמעט, במהירות קבועה של 100 קמ"ש רשמתי צריכה קבועה ולא משתנה ממחלף לטרון עד צומת גנות.

פלא הנדסי של ממש.

"המראה שקטה"

אל בית הערבה הישן מפנה שלט בצבע חום על כביש 90, פעם היה ניתן להגיע עם הכביש עד גדר הגבול ממש, (ולפעמים אפילו לעבור הלאה), אבל כיום ניצב לרוחב הכביש מחסום כבד ושלט "גבול לפניך", אבל היות ול-EQS אין גבולות, והכביש הזה נטוש ושומם במרבית הזמן, אפשר להרגיש שם איך זה להמריא מאפס למאה בארבע שניות.

רמז, מקבלים דחיפה חזקה בגב, וכל מה שבצדי הרכב הופך למטושטש, וכל זאת בלי פררר פררר של מנועי בנזין מוכרים.

בעדה שלי קוראים לזה "המראה שקטה".

הדרך חזרה למרכז הייתה בדיוק הפוכה מזו שהגענו, צריכת אנרגיה גדולה בעליות, ואיחזורה בירידות אל שער הגיא.

בעמדת טעינה מהירה שמצאתי בתל אביב מילאתי חשמל "עד הפקק", ולטיול המחר נצא עם טווח מוצהר של 604 ק"מ.

מספיק בשביל להגיע לטייל ולחזור כמעט מכל נקודה בארץ

"ראש ראשון ועיקרי להתלהבות הוא מסך ה'היפר סקרין' העצום באורך 140 ס"מ שנמתח לכל רוחב תא הנוסעים הקדמי. על מסך זה יש תצוגת מכוונים לנהג, צג מידע עצום במרכז, ועוד צג לנוסע שלצד הנהג, שיכול להפעיל כל מיני תפעולים לטעמו, ולעצמו"

 

That's the way i like it

לא בכל יום אתה מזדמן אל סיפונה של יאכטה מלכותית שעלותה השערורייתי עולה על מחירה של דירה בכמה ערים בישראל.

קשה לעצור את ההתלהבות וההתפעמות מכל מה שנגלה לעיניו של המבקר כאן לראשונה.

ראש ראשון ועיקרי להתלהבות הוא מסך ה'היפר סקרין' העצום באורך 140 ס"מ שנמתח לכל רוחב תא הנוסעים הקדמי. על מסך זה יש תצוגת מכוונים לנהג, צג מידע עצום במרכז, ועוד צג לנוסע שלצד הנהג, שיכול להפעיל כל מיני תפעולים לטעמו, ולעצמו.

אם טבח נעזר בעוזר שנקרא 'סו שף', כך הנהג צריך 'סו פיילוט', לעזרה בשליטה תוך כדי תנועה.

נוסעי השורה האחורית, שמרווח הרגליים העצום שלהם, (מרחק סרנים 321 ס"מ), יכולים להשתמש בטאבלט ייעודי שמגיע עם הרכב, לצרכיהם.

לדברים טובים, אמר לי פעם מישהו, מתרגלים נורא מהר.

זאת רק הנחיתה חזרה שכואבת.

אבל עד שננחת, אנו נוסעים צפונה.

האורחים שאיתי לא ציפו ליום כזה שיתחיל טוב, ימשיך נהדר ויסתיים מתוק מתוק, כי גם הם זכו לחוויה כוללת, במכונית, (טוב, נו נקרא לה מכונית), החשמלית הכי טובה שכסף יכול לקנות.

הכי הכי, לפחות עד שמרצדס יוציאו את המלכה 2.2

והנה, השיר האחרון ששמענו במרצדס לפני פיזור היה זה:

That's the way i like it

 

 

מבחן הדרך

מרצדס 580EQS רמת גימור Platinum EV Plus

תנו למספרים לדבר:

שני מנועים, (קדמי ואחורי), הנעה כפולה

הספק :523 כ"ס

מומנט: 85.5 קג"מ

4.3 ש' מאפס למאה

טווח יצרן 627 ק"מ

צריכת חשמל (כ-20 קווט"ש ל-100 ק"מ).

מחיר: החל מ-1,400,000 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן