
Hongqi EHs7 – מפנק, מאד. מרווח, מאד.
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
כתב וצילם: ירון הולנדר
9/3/2025
שתפו:
119 ק"מ על השעון ועם ריח של חדש, מגיע אלי דגם הקופה החדש עם גימור פנימי מפואר (כמצופה) בצבע קרם שמנת מהמם.
כאילו, ביום הקר ביותר של השנה מגיע זה בצבע בטון, כהולם את האירוע, ומתלבש לכבודו.
אם חשבתי לעצמי, מה כבר יש לדגם חדש, ומפואר, להציע, אחרי שכבר בחנתי בעבר את הדגם "הרגיל", מגיע זה בשתי רמות גימור, אשר ביניהן מפרידים לא פחות מ-50,000 שקלים עבור קוסמטיקה של פלסטיקה, פח וטכנולוגיה, ומורה לי כי לדמיון אין קץ, ותוספות ברמת הפרמיום נועדו להיות כאלה בדיוק.
שתדע ותרגיש עבור מה שילמת כל שקל.
אלגנטיות אתלטית
כבר מתחילת דרכה כמותג עצמאי ב-2015, ג'נסיס שואפת לשלב בין עיצוב אלגנטי, חוויית נהיגה מתקדמת, וחומרים יוקרתיים עם מחירים תחרותיים יותר לעומת מותגי הפרימיום הגרמניים.
עיצוב הרכבים של המותג מתבסס על קונספט "Athletic Elegance" (אלגנטיות אתלטית), המתאפיין בקווים זורמים, חזית בולטת עם גריל ייחודי, ותא נוסעים המשלב טכנולוגיה מתקדמת עם חומרים איכותיים כמו עור נאפה, עץ אמיתי ואלומיניום.
שלושה ערכי מובילים את ג'נסיס:
נועזות audacious
חדשנות progressive
תרבות קוריאנית distinctly korean
ג'נסיס החליטו ליצר דגם שמביא את כל מה שהיה קודם, והוסיפו לו עוד קצת מפה וקצת משם. אם זה הפנסים שעברו עיצוב חדש, חישוקי הגלגלים 22 אינץ' שעברו עיצוב חדש, וסבכה גדולה חדשה. בתא הנוסעים נמצא ריפודי עור נאפה, ושילוב קרבון מעוצב היכן שניתן.
לקוח שמגיע לאחר שכבר הכיר את הדגם "הרגיל" לא צריך חלילה להתפשר על משהו כאשר הוא עובר לקופה, להיפך.
כפי שציינתי דגם הקופה מגיע בשתי רמות גימור, כאשר גרסת הלאקצ'רי היא הבסיסית, ובינה לדגם האולטימייט מפרידים כ-חמישים אלף (!!!) שקלים, ותוספות קוסמטיות.
ומה אני חושב על הפער הזה?
⇐ חמישים אלף שקלים בפער של רמות גימור זה המון כסף.
⇐ למה קוסמטיקה? כי המנוע, המכלולים, והנראות הכללית, זהים. מה שמבדיל זה קוטר צמיגים, תוספות של מערכות אלקטרוניות, (כמו תצוגה עילית חיונית), ועוד כאלו.
הלב הפועם הוא מנוע טורבו בנזין בתצורת 6V, בנפח 3.5 ליטרים, המפיק עוצמה של 409 כ"ס, ומומנט עוצמתי של 56 קג"מ. מה שמעיד מראש כי הרכב הזה לא פראייר בכלל.
היצרן מצהיר על צריכת דלק משולבת של 8.47 ק"מ לליטר נוזל מאובנים, והיות וזה רכב חדש לחלוטין כל נתון שאפיק לא יהיה מייצג נאמנה, שכן נתון צריכה מדויק ניתן לדעת רק אחרי אלפי קילומטרים של נסיעה מצטברת, אולם בהתחשב בגודל, במשקל, ובגודל המנוע זהו נתון סביר, ומי שינהג מתון יוכל להשיג טוב ממנו, לדעתי.
בג'נסיס אוהבים לחשוב אחרת
ריפוד עור בצבע קרם שמנת יפהפה מקבל את פני כאשר פתחתי את דלת תא הנוסעים. בג'נסיס אוהבים לחשוב אחרת, כך שחגורות הבטיחות מגיעות באדום, שנראה למען האמת יפה יותר עם הקרם שמנת. גם בדגם היוקרתי שם הריפוד שחור, האדום הזה מתמזג נהדר.
הישיבה גבוהה, והראות לפנים ולצדדים טובה מאד, אם כי לאחור קצת פחות.
לעזרת הנהג התקינו ברכב את מה שכבר הכרנו מדגמי היוקרה של יונדאיי, ושאר דגמי ג'נסיס, וזו תצוגת מצלמה בלוח המכוונים. כאשר מפעילים איתות למעבר נתיב ימין או שמאל, נפתח חלון תצוגה בצד אליו מכוונים, בנוסף למראות, כך שניתן לראות בבירור כל מה שנמצא בשטח המת בצד הרכב.
וילון הגג הנורמי שנפתח חושף זכוכית מושחרת, יהיה יעיל כנראה בימי שמש חזקה.
בדלתות מותקנים רמקולים תוצרת b&o המופלאים (ויש 18 כאלו), מה שמבטיח סאונד נהדר למוזיקה.
לרכב חמישה מצבי נהיגה (חסכוני, קומפורט, ספורט, ספורט פלוס, ומתואם אישית), ושלושה מצבים לנסיעת שטח (בוץ, חול או שלג).
באורך כולל של 4.96 מ', ומרחק בין סרנים של 2.95 מובטח מראש מרווח פנים, כיאה לרכב במעמד הזה.
אפשר לצאת סופסוף לדרך?
לחיצה על מתג ההתנעה מעיר מנוע גדול מתנומתו, ומתחילת הנסיעה מרגישים ברכות המגיעה מן המתלים (אדפטיביים).
ברור לי כי למזג אוויר כזה תהיינה השפעות על בחירת נתיב הטיול שאבצע עם שותפיי הקבועים, על כן נערכנו בהתאם והוספנו עד 20-30%, לsafe side-. שיהיה.
אם חורף, קר, גשום ואפור הכי טוב שנצפין אל רמת הגולן, שם בטוח הטבע יפתיע אותנו בפריחה חורפית, במפל סוער, או בזרימת נחלים גועשת.
על הכביש המהיר, המהירות מקובעת, כדרכי, כל מערכות הבטיחות מכוונות לפעולה אוטונומית, כך שנותר רק לשמור ממעל שהכול בסדר, ולהתמכר לשקט המנוע, לנוחות ולמוזיקה הרגועה האופפת מכל עבר.
בחרתי לעלות הפעם לרמת הגולן דרך כביש 98 העולה מחמת גדר. זהו כביש פתלתל ונהדר כשהכביש יבש, הרכב ספורטיבי, והחברים שאיתך נשארים בבית. הפעם בגלל שאלו לא התנאים, אני עולה ממש לאט וזהיר אפילו שזהו רכב עם הנעה כפולה, המטיבה עם אחיזת הכביש. נסענו בעיקר בכבישים, חלקם טובים ומהירים ומיעוטם משובשים, ומכריחים נהיגה איטית וזהירה. בתא הנוסעים לא הורגש דבר במעבר בין זה לזה.
ממוצבת בליגת העל
ג'נסיס מיצבה את עצמה בליגת הפרמיום בלי להשפיל מבט מתנצל והיא מביטה למתחרות ישירות בעיניים ומגישה את אותו דבר, בפחות.
דגם הקופה הגדול הנוח והמרווח עושה זאת באותה הדרך, כאשר המתחרים הישירים מגיעים בהידור דומה, אבל בתמחור גבוה הרבה יותר כאשר מה שמבדיל בניהם זה בעיקר מוניטין רב שנים, מול המתחרה הצעיר.
בין שתי רמות הגימור מבדיל פער של 50 אלף שקלים, וזהו פער של הרבה מאד כסף כאשר את ההבדלים לא קל לזהות בעין.
מי שרוצה את הביצועים הזהים בפחות כסף יכול לקנות את אותו הדבר בדגם "הרגיל", ולא הקופה.
כפי שכתבתי לעיל, רכב חדש לא יעיד על צריכת דלק שתהיה קרובה לנתוני היצרן (האופטימיים בד"כ), אבל בנהיגה מתונה לאורך 460 ק"מ הגעתי ל-8.5 ק"מ לכל ליטר, שהם כמעט זהים.
הדגם הזה לוגם הבנזין, הוא שיקי, יפהפה, חזק מאד, ומגיע עם מסר חזק, ויהיה מאד מעניין לראות גרסה זהה, חשמלית ברמה כזו או אחרת.
ג'נסיס, לא מאכזבת אף פעם.
ובעיקר לא בדגמי הקצה הנוכחיים שלה.
מבחן הדרך:
ג'נסיס COUPE 80 GV
מנוע טורבו בנזין 3.5 ל'.
הספק 409 כ"ס.
מומנט 56 קג"מ.
צריכת דלק (יצרן) 8.47 ק"מ/ל'
צריכת דלק (מבחן) 8.5 ק"מ/ל'
מחיר: 680,203 ₪ (כולל אגרה)
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 129
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב
הטעות היקרה ביותר של מוכרי דירות: ההתמכרות למחיר הגבוה כולם רוצים למכור במחיר הכי גבוה – אבל לפעמים דווקא המחיר הוא מה שמפיל את העסקה אדם גורל יועץ נדלן 18/8/2025 שתפו אִילוּסְטְרַצְיָה להמחשה בלבד: Gemini
בחצי השנה האחרונה שוק הרכב העולמי מתנתק מהבנזין – ולאט לאט גם מהמוכר. רום אלוף
איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכמי התחדשות עירונית: מה שלא מגלים לכם בין השורות
הוא רקח תרופות וגם השתמש בנענע, בסרפד, בבבונג, שהפכו לחומרי גלם של רפואה, אשר הקדימה את זמנה
יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.
העורף הישראלי השתנה, אך לא לגמרי. המציאות דורשת הכרעות מהירות בבינוי ותכנון
חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים
כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'
יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה
ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!