22/12/2024
22/12/2024
יום ראשון, 22 בדצמבר 2024
מתגלגלים

RUN FORESTER

מבחן דרכים לסובארו פורסטר החדשה

כתב וצילם: ירון הולנדר

בסוף השבוע בדקתי את הגרסה החזקה של סובארו פורסטר. כפרפרזה לשם הרכב ישר קפצה מול עיני הסצנה שהובילה את כל הסרט המפורסם "פורסט גאמפ", עם טום הנקס הנפלא בתפקיד ילד נכה, שמתחיל לרוץ בעידודה של חברתו, על מנת לברוח מסכנות שמאיימות עליו.

Run, forest, run.

הכנתי לו"ז צפוף ויצאתי לדרך. יאללה, שירוץ, ויוכיח שהוא יודע להתחמק מכל מכשול.

182 סוסים יפניים

באולם התצוגה של סמל"ת בתל אביב עומדות שתי נציגות מתוך ארבע רמות הגימור, לכול הגרסאות מנוע זהה ממנו פורצים 182 סוסים יפניים, ומומנט של 24.3 קג"מ.

ביחס לרכבי שטח "אמיתיים" שבחנתי לאחרונה נתון זה מאופק, יש לומר, שכן הוא מצביע על יכולות, אבל מכיוון שכבר נוכחתי ביכולות, אני יודע כי למרות חששותיי יש לפורסטר פוטנציאל גדול לתת הרבה שעות עונג לבעליו.

בניגוד לדעתו של הנרי פורד, אני לא חושב ששחור הוא צבע ברירת המחדל לכל רכב. במקרה הזה, ובגוון הזה של השחור, הצבע מחמיא לרכב ומבליט את עיצובו, והפס האדום המקיף אותו מוסיף לדגם חן וייחוד.

שמחתי לגלות כי הרכב מגיע עם גלגל חלופי תקני.

בעליו של רכב, שבמהותו נועד לרדת מהאספלט, לא יכול להרשות לעצמו את הפריווילגיה של גלגל חלופי קטן, או חמור מכך ערכת ניפוח שכל כך חביבה על היצרנים בשנתיים האחרונות.

גם ערכת ניפוח וגם גלגל חלופי קטן טובים אך ורק לרכבים שנוסעים על כבישים, והסיכוי היחיד שלהם לתקר בצמיג, הוא ממסמר או בורג שינעץ בהם.

מי שמטייל בין נקיקים וסלעים לא יכול להתפשר בנושא כל כך חשוב.

רמת הגימור ספורט היקרה בין הארבע, מציעה חלל תא נוסעים מעוצב וצבעוני משאר הדגמים. נגיעות של צבע כתום סביב מסגרות פתחי המיזוג וסביב אזור השעשועים (כפי שאני קורא לו), בנוסף לתפרים אדומים בין חלקי הריפוד והדאשבורד יוצרים תא נוסעים שמח ומקבל פנים.

תוספת גג פנורמי ענק מכניסה אור פנימה והופכת את החוויה לטובה הרבה יותר.

הוא אומנם גבוה (מרווח גחון מכובד של 22 ס"מ), אבל לא גבוה מידי, כך שכל עכבר עיר יחוש איתו בטוח בסמטאות  הכרך, ולא יחשוש בטיול משפחתי.

תנוחת הישיבה נוחה מאד ואוחזת היטב את כל צידי הגוף.

" על הכבישים המהירים יש לפורסטר התנהגות כביש נינוחה. מערכות הבטיחות עובדות ביעילות ומצילות מכל צרה בדרך. המנוע שקט (בד"כ) אלא אם התעורר צורך פתאומי ללחוץ חזק מידי, ואז הסל"ד הגבוה אומר את דברו"

שנצא לדרך?

על הכבישים המהירים יש לפורסטר התנהגות כביש נינוחה. מערכות הבטיחות עובדות ביעילות ומצילות מכל צרה בדרך.

המנוע שקט (בד"כ) אלא אם התעורר צורך פתאומי ללחוץ חזק מידי, ואז הסל"ד הגבוה אומר את דברו.

אחד מהאתרים שבחרתי להגיע אליהם הוא העוג'ה בבקעת הירדן. אותה תעלת בטון מובילה מים שוצפים, שזכורה לרבים מבני גילי כזו שהקדימה את המגלשות בפארקי המים שצצו כישראל שנים מאוחר יותר.

אבל לא באנו הנה רק לטבול אלא גם לדגום יכולות.

לפורסטר טבעת קסם מוקפת בפס כתום זועק עם הכתובת X-MODE. זוהי מערכת הפלא של הפורסטר שגם כך משתמש במערכת הנעה כפולה, אולם מערכת הזאת מאפשרת נסיעה בטוחה ועוצמתית היכן שהטבע (או האדם) הערימו מכשולים, וזו השיטה לנצח, ולצלוח כל אחד מהם.

העלייה למרומי גבעת המגלשה תלולה וזרועה אבנים ומכיוון שיש סימנים שזה אפשרי גם אני בודק את הרכב, ואת עצמי, בזהירות, והיכן שצריך עם הכוונה קרקעית על מנת לעלות ולטפס עד למעלה הגבעה, וכל זאת למה?

כדי לראות את הנוף ולרדת בחזרה.

"לפורסטר מנגנון חכם של התגברות על מכשולים ואחיזה מקסימלית של כל ארבעת הגלגלים בקרקע, וכאשר אחד מהם (או אפילו שניים) מוצאים עצמם באוויר כתוצאה מתוואי בעייתי, הרכב יודע בעצמו להעביר את הכוח לאלו שאוחזים כדי לצאת בצורה בטוחה מכל בעיה שכזו"

האם הפורסטר יודע לרוץ?

לפורסטר מנגנון חכם של התגברות על מכשולים ואחיזה מקסימלית של כל ארבעת הגלגלים בקרקע, וכאשר אחד מהם (או אפילו שניים) מוצאים עצמם באוויר כתוצאה מתוואי בעייתי, הרכב יודע בעצמו להעביר את הכוח לאלו שאוחזים כדי לצאת בצורה בטוחה מכל בעיה שכזו.

בניגוד לכל רכבי שטח שיש להם הילוכי כוח ודיפרנציאליים ננעלים כאן הכל בידי המכונה המופלאה שמחליטה לבד איך להתנהל.

זה אחר ושונה מכל רכב שטח שאני מכיר.

גם הפעמים הללו בהם הרכב מאבד אחיזה לרגע מורגש, ומורגשת גם הפעולה שמסיימת את האירוע ללא כל דרמה.

מרווח הגחון הגבוה בא לידי ביטוי ככזה שמתרחק מכל נגע ופגע די בקלות.

כאן בשטח, לא הייתה שום בעיה לרחף על דרכי העפר שחוצות גבעות צהובות מכל עבר.

מנוע הסובארו גמיש דיו כך שלא מבחינים מתי ההילוכים הוירטואליים מתחלפים (זהו גיר רציף), ועוצמת המנוע מאפשרת מסע רגוע גם כאשר פני השטח הסלולים אינם אחידים.

מי שלא התרגש כל היום הזה הוא המוביל שלי בשחור עם הפס האדום.

הפורסטר שדגמתי לאורך 600 ק"מ בכל סוף השבוע התגלה כמוביל נוח, בטיחותי וחזק.

אפשר לסמוך על אמינות סובארו  שיש לה שם ומוניטין של עשרות שנים, ועל ניסיונם של אחרים שידעו לכוון ולקחת כל אחד למחוזות שהוא לא מכיר ולא יודע שהם קיימים.

האם הפורסטר יודע לרוץ?

קחו אותו אל הפנטזיות שלכם והוא כבר יראה איך הוא ייקח אתכם לשם.

סובארו פורסטר ספורט

מנוע: 2.5 ל'

הספק: 182 כ"ס

מומנט 24.3 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1:10 ק"מ\ ליטר.

מחיר (לרכב מבחן) 212,307 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
החיים הטובים

חנוכה 2024 חגיגת סופגניות

אז החורף כבר כאן ואיתו מתקרב בצעדי ענק חג החנוכה – החג הכי משמין בשנה. בדקנו ומצאנו עבורכם את הסופגניות ששוות את הקלוריות ואת הספורט שצריך לעשות אחרי… שיהיה חג טעים!

קראו עוד»
כתבות השער

זהו עצם העניין

ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן