
אירית אהרונסון חזרה לגבעתיים לכהן בתפקיד ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים ובכך סגרה את המעגל
ראיון אישי ומיוחד לפתיחת שנת הלימודים תשע"ז
ד"ר נגה רוזנפרב
שתפו:
ספרי קצת על עצמך: מה הוביל אותך לחינוך? מהו ניסיונך המקצועי?
אירית צוחקת. הייתי תלמידה בינונית למדי ביסודי ובתיכון. למדתי בבתי ספר שמרניים בגבעתיים (בעיקר "קלעי" של פעם). ופרצתי באוניברסיטה אותה סיימתי בהצטיינות. והחלטתי שאני רוצה לעשות את זה אחרת. הגעתי לעירוני ט' בת"א כמורה צעירה בת פחות מ-23 ואני חושבת שעשיתי את זה אחרת. הייתי מורה שהקשרים שלה עם תלמידיה היו בלתי אמצעיים ויחד עם זה עם גבולות מאד ברורים. גם אני וגם תלמידי ידענו בצורה מאד ברורה מה אני רוצה מהם. אבל הייתה שם המון אהבה, מעורבות ואיכפתיות. לאחר מכן הייתי 6 שנים סגנית מנהל ב"אנקורי" שהיה בית ספר אחר, בית ספר ענק עם 10 כיתות בשכבה, במרכז ת"א, ואהבתי כל שנייה. הרבה ממה שאני יודעת למדתי שם. איך מסייעים לתלמידים שמתקשים להצליח. וכולם הצליחו. עבדתי באנקורי בתקופה שלימדו שם יואל גבע, שם לוי שהקים את "הי קיו" ועוד מורים מיתולוגיים רבים. משם הגעתי לעירוני א' תיכון לאמנויות במרכז הברנז'ה שתל אביבית. הנאה צרופה של עבודה עם תלמידים יצירתיים ומדהימים, צוות מדהים – שם ביליתי 14 שנים עד שהגיעה שעתי לנהל. עברתי לחולון שם ניהלתי 2 בתי ספר – את "עתידים" שהיה על סף סגירה וקריסה ולאחר מכן את קמפוס קריית שרת, תיכון של 2500 תלמידים מז'-יב. תיכון הטרוגני, לא ממיין, שהגיע למקום שני במדינה בזכאות לבגרות בזכות העבודה יוצאת הדופן של הצוות המיוחד. לאחר שסיימתי 6 שנות ניהול בקרית שרת עברתי לקרן רשי וכיהנתי כסמנכ"ל פדגוגיה ברשת בתי הספר שהקימה – דרכא (הדרך שלה), תפקיד אורך. בתי ספר הפרושים מקרית שמונה ועד לערבה התיכונה ושם קיבלו הצוותים בתי הספר הכוונה בכל התחומים מה שהוביל אותם לעלייה מסחררת בזכאויות לבגרות ולהצלחה בתחומים השונים. עבודת קודש שהרשת עושה בבתי הספר. משם הגעתי לתחנתי הנוכחית הסוגרת את המעגל – ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים בעיר בה גדלתי ואותה ואת תושביה אני כל כך אוהבת. חשוב לי לציין שהגעתי לגבעתיים בזכות מחזיק תיק החינוך פרופ' יזהר אופלטקה שאותו אני מעריכה מאוד וידעתי שהשמיים הם הגבול מבחינת שיתוף הפעולה בין הצוותים שלנו
מהו החזון החינוכי שלך?
תפקידי מנהל החינוך לתת את המענה הכולל הטוב ביותר לתלמידי העיר הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הלא פורמאלי. מנהל החינוך היום מאגד בתוכו מיום כניסתי לתפקיד גם את מחלקת הנוער והצעירים מה שמאפשר לתת מענה 24/7 בכל הרבדים. הדאגה כוללת מתן מענה אופטימלי לרכישת השכלה איכותית וכוללת לצד חיזוק החוסן האישי, עיבוי המערך הערכי/ריגשי כך שיצמחו לנו ילדים שהם אנשים "שלמים" עם עצמם ועם סביבתם – אינטלקטואליים, אוהבי אדם, בעלי ביטחון עצמי, יכולת נתינה ואהבה העיר/המדינה וההוויה האנושית בכלל.
מה המשמעות של ניהול מנהל החינוך מבחינתך?
עבורי זו הזדמנות לדאוג שילדי גבעתיים יקבלו את המענים הטובים ביותר. כלומר, שייהנו מצוותי הוראה מעולים שיסייעו להם לממש את הפוטנציאל, ללמוד לחשוב, לפתח יצירתיות וחדשנות, לטעום מתחומי דעת רבים ולבחור מהם את המעניינים ביותר עבורם. כמו כן, שילמדו לתת, להתנדב, למצל את שעות הפנאי כדי לחוות חוויות שתציידנה אותם לחיים. מנהל החינוך אחראי ברמה הניהולית והרעיונית לכל אלה ויותר…
צברת ניסיון של שנים רבות בחינוך. מה שונה ו/או מיוחד בגבעתיים?
אני בת גבעתיים. בוגרת יסודי בורכוב ותיכון קלעי וכך גם בני. בגבעתיים גרה אוכלוסייה איכותית המטפחת את ילדיה ודורשת את הטוב ביותר עבורם. בד בבד, גבעתיים היא גם עיר שמתבשמת בשמרנותה. רוב הילדים חברים בתנועת נוער, מקבלים מענים רבים בשעות הפנאי, מתנדבים וגדלים להיות אנשים תורמים לחברה במקצועות רבים.
מהן הדרישות או הדגשים מבחינתך לאנשי החינוך שיפעלו בעיר? (מקצועיות, יוזמה, אחריות אישית, יכולת חשיבה עצמאית)
איכות האוכלוסייה בגבעתיים מכתיבה רמת הוראה גבוהה והישגים גבוהים. בנוסף צוותי בתי הספר מונחים לעבודה אינטנסיבית להגברת תחושת השייכות של הילדים לבתי הספר. תוצאות המיצב מלמדות שבהישגים הלימודיים גבעתיים בין הערים הראשונות אם לא הראשונה. צוותי ההוראה מקצועיים ביותר, המנהלים יוזמים תכניות רבות ומעשירים את הילדים מכל הכיוונים ומתרכזים גם בחיזוק ה"חוסן הנפשי", חיזוק האוטונומיה של הילדים והעמקת יחסי הקרבה בין הילדים לצוותים החינוכיים.
היעדים לשנת הלימודים הבאה – בגנים ובבתי הספר? וכיצד תשתלב המהפכה הטכנולוגית במערכת החינוך בגבעתיים?
וכאן פורסת אירית רשימה ארוכה מאוד של היעדים העירוניים המרכזיים:
לסיכום, מי הוא המורה שהשפיע עליך?
שני אנשי חינוך השפיעו עלי מאד: עמוס דביר שהיה מנהל בית ספר בורכוב תקופה מסוימת והערצתי את חוכמתו, את הכריזמה שלו, את מאור פניו ואת רצינותו כשהיה צורך בכך. המורה לתלמוד "צולמן" בבי"ס קלעי – כולנו הערכנו ואהבנו אותו. תמיד תמיד חייך. תמיד תמיד תמך ואהב והיה אנטתיזה למשטר הנוקשה של בית הספר באותה תקופה. לא הפסדתי מעולם שיעור שלו. שיעוריו החכמים, האותנטיים זכורים לי עד היום. לידים: עבורי זו הזדמנות לדאוג שילדי גבעתיים יקבלו את המענים הטובים ביותר. כלומר, שייהנו מצוותי הוראה מעולים שיסייעו להם לממש את הפוטנציאל, ללמוד לחשוב, לפתח יצירתיות וחדשנות, לטעום מתחומי דעת רבים ולבחור מהם את המעניינים ביותר עבורם איכות האוכלוסייה בגבעתיים מכתיבה רמת הוראה גבוהה והישגים גבוהים. בנוסף צוותי בתי הספר מונחים לעבודה אינטנסיבית להגברת תחושת השייכות של הילדים לבתי הספר. תוצאות המיצב מלמדות שבהישגים הלימודי
המלחמה המתמשכת חושפת פערים משמעותיים בהסכמי התחדשות עירונית
“לא מן האדמה באתי! כי באתי ממשפחה ציונית” סיפורו של דב רוזנפרב, איש האשכולות, השזור במהלך הקמתה של מדינת ישראל
הזמרת והיוצרת טל גירטלר משיקה את "שתיים"
הסינגל החמישי מתוך אלבומה החדש ובו היא חוברת לשיתוף פעולה ייחודי עם המפיק והמלחין גל פדה
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
"השכונה החדשה, הסמוכה לצומת מסובים, תקרא בשם: רמת צדק. כל רחובות השכונה ישאו שמות של נשות ואנשי משפט"
כמי שחיה את תחום ההתחדשות העירונית ברמה היומיומית, אני יכולה להעיד שהפרמטרים הללו קריטיים למימוש הפרויקט ולטובת ציבור הדיירים
מנער חילוני מגבעתיים לנער חרדי על המסך
אדם חתוכה פלד – כוכב נולד. גיבור הסרט המדובר 'לא יום ולא לילה'
שחר טביב (45) מנכ"ל קניון עזריאלי גבעתיים, מביא איתו לכל תפקיד "שחר של יום חדש", מגדיר יעדים ומשיג אותם ● מתגורר ברמת גן, נשוי לאנה ואב לשלושה
נטע ריבקין – הישראלית הראשונה שזכתה במדליה באליפות העולם להתעמלות אמנותית והאשה שהשתתפה בשלוש אולימפיאדות
מיכל איתן היא יזמית ומחנכת בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, ניהול השינויים ותהליכי חשיבה שיטתיים פורצי דרך
בגבעת קוזלובסקי, ברחוב המרי, נמצאת
הנקודה היפה ביותר של העיר גבעתיים –
תצפית מרהיבה הפונה למערב, המאפשרת
צפייה פנורמית מרשימה של העיר תל
אביב
ישראל טייבר, נפטר באופן מפתיע בשנת 1950 ועטרה רעייתו, המשיכה לחיות בביתם עד לשנת 1975 לפני בדיוק חמישים שנה
יאנה מרגולין היא מהנדסת בדיקות תוכנה. טמקימת עמותת 'גֵּנִים טובים' – קהילת נשאים ונשאיות BRCA
"הורים צריכים לאפשר לילדיהם להיחשף לתכנים מתקדמים, ולהתעניין יחד איתם. האהבה למדע היא מדבקת
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!