
Hongqi EHs7 – מפנק, מאד. מרווח, מאד.
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
כתב וצילם: ירון הולנדר
ספטמבר 2024
שתפו:
הגעתי אל אולם התצוגה בהרצליה פיתוח האהוב עלי כדי לאסוף לסוף השבוע את הדגם שתואם עבורי – הגרסה החדשה של מרצדס E CLASS E300e.
מה אני יודע על E CLASS החדשה?
"גרסת E 300 e המשלבת בין מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש ומנוע חשמלי המציגים הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ. גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בנפח של 25.4 קוט"ש המאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מגיעה למהירות של 234 קמ"ש ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל."
(מתוך דף מידע לעיתונאים בהשקת הרכב).
היברידי פלאג אין
לרשותי הועמד רכב מרמה E עם מנוע בנזין משולב חשמל, המתקרא היברידי פלאג אין, כלומר רכב עם סוללה נטענת. סוללה זו יכולה לשמש את הנוהג בה, באופן חשמלי מלא עד טווח של מאה ק"מ. הווה אומר שימוש עירוני בעיקרו.
מעבר לזה יכול הנהג להחליט על נהיגה במצב היברידי בו הרכב מחליט מתי הוא צורך חשמל ומתי בנזין ומתי משלב את שניהם תוך כדי נהיגה, וזהו המצב האידיאלי לנסיעות ארוכות.
אופציה נוספת היא להעביר את מצב הנהיגה למצב ספורטיבי, אז המנוע כבר ישמע יותר אגרסיבי, והוא ימריא הרחק מעבר לקו שלילת הרישיון באלגנטיות מפתיעה.
מצב אחרון הוא מצב אינדיבידואלי בו לנהג יש שליטה על מערכת העזר (הגה, בלמים מתלים) ולכייל אותם בהתאם לאופי הנהיגה שלו. זהו הדור העשירי לדגם שהושק לראשונה בשנת 1953, ורמה זו הייתה תמיד זו שהטמיעה מערכות מתקדמות (לתקופתה).
היות ורמה E היא הרמה הנמצאת מתחת לרמה S המכובדת, מציגים הרכבים ברמה הזו, את הטכנולוגיות, ההידור והשיק אם כי במידה קטנה יותר.
זאת אומרת שאם האחות הגדולה מתומחרת בשבע ספרות ומחצה. מגיעים הדגמים של רמה E ומתחילים ב-539,000 לדגם הבסיס, ועולים עד 775,103 ₪ של רכב המבחן המהודר והמאובזר ביותר.
איכות יוצאת דופן וסטייל אלגנטי
במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הגבוהות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות, ומי שיודע לתחזק את הרכב לפי הספר ולנהוג בו באופן רגוע יגלה שרכש רץ למרחקים ארוכים (ומהנים).
באופן מפתיע גם במרצדס אימצו את האופנה העכשווית והעבירו פונקציות רבות ממתגים פיזיים אל מסך המולטימדיה, למען העיצוב הנקי והאלגנטי המציג (כביכול) הסתמכות על טכנולוגיה מתקדמת במקום לשמר מתגים מכניים שעובדים ללא כל קושי.
מאידך, הפעלת העוזרת האישית המגיעה עם הרכב מסייעת בחלק מאותם מקומות בהם נדרשת פעולה אנושית.
מוכנים, היכון, שוט
על מרכז הדשבורד מותקנת מצלמה קטנה אשר מתוכננת לשמש שיחות זום עתידיות, אולם כיום אין אישור להפעלתה תוך כדי נסיעה, והמקסימום שניתן לעשות זה סוג של צילומי סלפי.
ואם כבר נגעתי במערך הצילום המקיף, הרי שאם בוחרים לנווט עם תוכנת הניווט המותקנת ברכב, ולא בווייז (דרך אנדרואיד אוטו/ אפל קאר), רואים כי לעיתים במהלך הניווט התוכנה פותחת חלון קטן על מסך הניווט ומפעילה את המצלמה הקדמית בשילוב אנימציה תלת ממדית.
כיאה לרכב ארוך ומפואר לא חסרים תאי אכסון בתוך חלל הנוסעים, אולם דווקא תא המטען מאחור מפתיע בנפחו הקטן יחסית. יש לו עומק פנימה אבל גובה נמוך ורצפה שטוחה כגובה הפגוש, ויתכן כי זו הסוללה המותקנת מאחור שגוזלת חלק מהמקום.
נתוני צריכה מפתיעים
כמרבית המקרים, אני בוחר לעשות נסיעה מנהלתית ראשונית אל עיר הכרמל האהובה. יש משהו בנסיעה ישרה יחסית, על כביש נטול רמזורים וצמתים במהירות קבועה על מנת לקבל אמת מידה והתרשמות מנתוני הפתיחה של הרכב. וכאן רבותיי, נרשמה הפתעה והתלהבות.
מניסיוני ארוך השנים אני יודע כי היצרן יודע להפתיע בנתוני צריכה חסכוניים (אולי זה אירוני לגלות כי זה הבוחר לרכוש רכב במחיר דירה קטנה בעיירה מרוחקת, יגלה רצון לחיסכון בעלויות השימוש), ובכל זאת ציינתי וי גדול על הנתונים שגיליתי.
בנסיעה לחיפה במהירות קבועה ואחידה (90 קמ"ש), במצב היברידי, המכונית המפתיעה השתמשה ב 58% סוללה וב- 0.6 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, (והמרחק בין הערים הרי הוא פחות מזה).
יצאתי מהמרכז עם טווח של 529 ק"מ, הגעתי לחיפה ונותרתי עם טווח של 517 ק"מ בבנזין ועוד 41 ק"מ בחשמל. בנסיעה חזור מחיפה – סך צריכת הדלק עמדה על כ-13 קווט"ש ו- 3 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, כך שהנסיעה ההיברידית ממש חסכונית. (אם אתרגם זאת לכסף, עלות החשמל היא כ-6 שקלים, והדלק כ-23 ₪, לכל מאה ק"מ של נסיעות ארוכות).
אני מניח כי בטווח ארוך הנתונים יכולים להשתנות לכאן ולכאן, נסיעות קצרות בתוך העיר ושימוש תכוף בחשמל בלבד, ישנו את הממוצע הכללי ויטו אותו למספרים דמיוניים כמעט.
לסיכום
מרצדס E300e האלגנטית והמרשימה הופכת כל נסיעה לחוויה אל-חושית. רכות הנסיעה, השקט והביטחון, העוצמה והנוחות הכללית מעניקות לכל מרחק שתבחר אופי נעים ושלו, ולכן סביר להניח כי אם תראו סביבכם כאלו הנוסעים ברכב זה תבינו מה הם מרגישים ברגע זה, ומדוע הם נראים כל כך רגועים.
המכונית הזאת עולה המון כסף, המון. ומי שיכול להרשות לעצמו יכול לבחור ברכבים מפנקים לא פחות, אבל העובדות מוכיחות בעולם הגדול כי E CLASS הינו הדגם הנמכר ביותר של היצרן, ועם עובדות כידוע אי אפשר להתווכח.
E CLASS גם בדור העשירי שלה, ממשיכה מסורת של יוקרה מפנקת משולבת חדשנות טכנולוגית, ומה כבר צריך הבנאדם שהחיים פינקו אותו ביכולות להגשים לעצמו חלומות מכל סוג? שתחנה אצלו בחניה גם אחת כזו.
מבחן הדרך
מרצדס E CLASS רמת גימור Platinum AMG Line
מנוע בנזין 2,000 סמ"ק.
קיבולת סוללה 25.4 קווט"ש.
טווח חשמלי לסוללה 100 ק"מ.
הספק (משולב) 313 כ"ס.
מומנט (משולב) 55 קג"מ.
צריכת דלק (יצרן) 0.8 ל', 22.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ.
מחיר (רכב מבחן, כולל אגרה) 775,103 ₪
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 123
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’3
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה
איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות
לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב
כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכם התקשרות של עו"ד דיירים
הטעות היקרה ביותר של מוכרי דירות: ההתמכרות למחיר הגבוה כולם רוצים למכור במחיר הכי גבוה – אבל לפעמים דווקא המחיר הוא מה שמפיל את העסקה אדם גורל יועץ נדלן 18/8/2025 שתפו אִילוּסְטְרַצְיָה להמחשה בלבד: Gemini
כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה
העורף הישראלי השתנה, אך לא לגמרי. המציאות דורשת הכרעות מהירות בבינוי ותכנון
כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'
איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד
ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר
חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!