22/12/2024
22/12/2024
יום ראשון, 22 בדצמבר 2024
מתגלגלים

אי האוצר

מרצדס היברידי פלאג-אין E300e

כתב וצילם: ירון הולנדר

ספטמבר 2024

 

שתפו:

הגעתי אל אולם התצוגה בהרצליה פיתוח האהוב עלי כדי לאסוף לסוף השבוע את הדגם שתואם עבורי – הגרסה החדשה של מרצדס E CLASS E300e.

מה אני יודע על E CLASS החדשה?

"גרסת E 300 e המשלבת בין מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש ומנוע חשמלי המציגים הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ. גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בנפח של 25.4 קוט"ש המאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מגיעה למהירות של 234 קמ"ש ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל."

(מתוך דף מידע לעיתונאים בהשקת הרכב).

"במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הנמוכות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות, ומי שיודע לתחזק את הרכב לפי הספר ולנהוג בו באופן רגוע יגלה שרכש רץ למרחקים ארוכים (ומהנים)"

היברידי פלאג אין

לרשותי הועמד רכב מרמה E עם מנוע בנזין משולב חשמל, המתקרא היברידי פלאג אין, כלומר רכב עם סוללה נטענת. סוללה זו יכולה לשמש את הנוהג בה, באופן חשמלי מלא עד טווח של מאה ק"מ. הווה אומר שימוש עירוני בעיקרו.

מעבר לזה יכול הנהג להחליט על נהיגה במצב היברידי בו הרכב מחליט מתי הוא צורך חשמל ומתי בנזין ומתי משלב את שניהם תוך כדי נהיגה, וזהו המצב האידיאלי לנסיעות ארוכות.

אופציה נוספת היא להעביר את מצב הנהיגה למצב ספורטיבי, אז המנוע כבר ישמע יותר אגרסיבי, והוא ימריא הרחק מעבר לקו שלילת הרישיון באלגנטיות מפתיעה.

מצב אחרון הוא מצב אינדיבידואלי בו לנהג יש שליטה על מערכת העזר (הגה, בלמים מתלים) ולכייל אותם בהתאם לאופי הנהיגה שלו. זהו הדור העשירי לדגם שהושק לראשונה בשנת 1953, ורמה זו הייתה תמיד זו שהטמיעה מערכות מתקדמות (לתקופתה).

היות ורמה E היא הרמה הנמצאת מתחת לרמה S המכובדת, מציגים הרכבים ברמה הזו, את הטכנולוגיות, ההידור והשיק אם כי במידה קטנה יותר.

זאת אומרת שאם האחות הגדולה מתומחרת בשבע ספרות ומחצה. מגיעים הדגמים של רמה E ומתחילים ב-539,000 לדגם הבסיס, ועולים עד 775,103 ₪ של רכב המבחן המהודר והמאובזר ביותר.

איכות יוצאת דופן וסטייל אלגנטי

במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הגבוהות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות, ומי שיודע לתחזק את הרכב לפי הספר ולנהוג בו באופן רגוע יגלה שרכש רץ למרחקים ארוכים (ומהנים).

באופן מפתיע גם במרצדס אימצו את האופנה העכשווית והעבירו פונקציות רבות ממתגים פיזיים אל מסך המולטימדיה, למען העיצוב הנקי והאלגנטי המציג (כביכול) הסתמכות על טכנולוגיה מתקדמת במקום לשמר מתגים מכניים שעובדים ללא כל קושי.

מאידך, הפעלת העוזרת האישית המגיעה עם הרכב מסייעת בחלק מאותם מקומות בהם נדרשת פעולה אנושית.

 

מוכנים, היכון, שוט

על מרכז הדשבורד מותקנת מצלמה קטנה אשר מתוכננת לשמש שיחות זום עתידיות, אולם כיום אין אישור להפעלתה תוך כדי נסיעה, והמקסימום שניתן לעשות זה סוג של צילומי סלפי.

ואם כבר נגעתי במערך הצילום המקיף, הרי שאם בוחרים לנווט עם תוכנת הניווט המותקנת ברכב, ולא בווייז (דרך אנדרואיד אוטו/ אפל קאר), רואים כי לעיתים במהלך הניווט התוכנה פותחת חלון קטן על מסך הניווט ומפעילה את המצלמה הקדמית בשילוב אנימציה תלת ממדית.

כיאה לרכב ארוך ומפואר לא חסרים תאי אכסון בתוך חלל הנוסעים, אולם דווקא תא המטען מאחור מפתיע בנפחו הקטן יחסית. יש לו עומק פנימה אבל גובה נמוך ורצפה שטוחה כגובה הפגוש, ויתכן כי זו הסוללה המותקנת מאחור שגוזלת חלק מהמקום.

נתוני צריכה מפתיעים

כמרבית המקרים, אני בוחר לעשות נסיעה מנהלתית ראשונית אל עיר הכרמל האהובה. יש משהו בנסיעה ישרה יחסית, על כביש נטול רמזורים וצמתים במהירות קבועה על מנת לקבל אמת מידה והתרשמות מנתוני הפתיחה של הרכב. וכאן רבותיי, נרשמה הפתעה והתלהבות.

מניסיוני ארוך השנים אני יודע כי היצרן יודע להפתיע בנתוני צריכה חסכוניים (אולי זה אירוני לגלות כי זה הבוחר לרכוש רכב במחיר דירה קטנה בעיירה מרוחקת, יגלה רצון לחיסכון בעלויות השימוש), ובכל זאת ציינתי וי גדול על הנתונים שגיליתי.

בנסיעה לחיפה במהירות קבועה ואחידה (90 קמ"ש), במצב היברידי, המכונית המפתיעה השתמשה ב 58% סוללה וב- 0.6 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, (והמרחק בין הערים הרי הוא פחות מזה).

יצאתי מהמרכז עם טווח של 529 ק"מ, הגעתי לחיפה ונותרתי עם טווח של 517 ק"מ בבנזין ועוד 41 ק"מ בחשמל. בנסיעה חזור מחיפה –  סך צריכת הדלק עמדה על כ-13 קווט"ש ו- 3 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, כך שהנסיעה ההיברידית ממש חסכונית. (אם אתרגם זאת לכסף, עלות החשמל היא כ-6 שקלים, והדלק כ-23 ₪, לכל מאה ק"מ של נסיעות ארוכות).

אני מניח כי בטווח ארוך הנתונים יכולים להשתנות לכאן ולכאן, נסיעות קצרות בתוך העיר ושימוש תכוף בחשמל בלבד, ישנו את הממוצע הכללי ויטו אותו למספרים דמיוניים כמעט.

לסיכום

מרצדס E300e  האלגנטית והמרשימה הופכת כל נסיעה לחוויה אל-חושית. רכות הנסיעה, השקט והביטחון, העוצמה והנוחות הכללית מעניקות לכל מרחק שתבחר אופי נעים ושלו, ולכן סביר להניח כי אם תראו סביבכם כאלו הנוסעים ברכב זה תבינו מה הם מרגישים ברגע זה, ומדוע הם נראים כל כך רגועים.

המכונית הזאת עולה המון כסף, המון. ומי שיכול להרשות לעצמו יכול לבחור ברכבים מפנקים לא פחות, אבל העובדות מוכיחות בעולם הגדול כי E CLASS הינו הדגם הנמכר ביותר של היצרן, ועם עובדות כידוע אי אפשר להתווכח.

 E CLASS גם בדור העשירי שלה, ממשיכה מסורת של יוקרה מפנקת משולבת חדשנות טכנולוגית, ומה כבר צריך הבנאדם שהחיים פינקו אותו ביכולות להגשים לעצמו חלומות מכל סוג? שתחנה אצלו בחניה גם אחת כזו.

מבחן הדרך

מרצדס E CLASS רמת גימור Platinum AMG Line

מנוע בנזין 2,000 סמ"ק.

קיבולת סוללה 25.4 קווט"ש.

טווח חשמלי לסוללה 100 ק"מ.

הספק (משולב) 313 כ"ס.

מומנט (משולב) 55 קג"מ.

צריכת דלק (יצרן) 0.8 ל', 22.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ.

מחיר (רכב מבחן, כולל אגרה) 775,103 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 123

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’3

מתגלגלים

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
כתבות השער
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד »
כתבות השער

זהו עצם העניין

ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה

קראו עוד »
Shape
Shape

המדריך להזמנות

08/12/2021

אך ורק פיצה, סה טו

חשבתי שבקיץ החם שלנו שום דבר כבר לא יכול להפתיע אותי עד שגיליתי שרשת גולדה ובמבה אסם שילבו את הטעמים האייקונים והאהובים במוצר אחד קייצי במיוחד
09/02/2020

חגיגת בשרים מעושנים

'צ'ופ-צ'ופ' ארוחת בשרים מעושנים כל מי שאוהב בשר ומגדיר עצמו כקרניבור, יסכים שאין כמו לאכול נתח טוב של בשר מעושן צלוי כהלכה. אבל מה עושים כשאין מעשנה בבית? מזמינים מצ'ופ צ'ופ נתחים ובשרים נהדרים, עסיסיים
09/25/2021

חלומות הופכים למציאות

חלומות הופכים למציאות בחנות של הולה בגבעתיים תוכלו לקנות את כל אביזרי המסיבה והאירוח שתוכלו לחלום עליהם: גימיקים וזוהרים, קישוטים, בלונים יפהפיים, כלים חד פעמיים מרהיבים, כלי הגשה, ממתקים, דפים אכילים, מוצרי אפייה, מתנות לאורחים,
08/31/2020

אם אין לחם תאכלו פיצה

  אם אין לחם תאכלו פיצה רומאית, נפוליטנית או אמריקאית, פיצות חדשות צצות באיזור כמו פטריות לאחר הגשם וכעת עם מגבלות הקורונה, הכי נוח זה להזמין פיצה חמה לארוחת הערב המשפחתית טעמנו עבורכם את שש
02/08/2021

איטליה על קצה המזלג

פסטה דלה קזה פסטה טריה של השף משה בראל מתמחה בייצור פסטה טריה על פי מסורת איטלקית רבת שנים. במפעל המשפחתי המיוחד מיוצרים מדי יום פסטה קצרה וארוכה, רביולי במילויים שונים, ניוקי, רטבים ועוד המון

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן