26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

תענוגות שטח ההפקר

עם פורד ברונקו BADLANDS

כתב וצילם: ירון הולנדר

אוקטובר 2023

פורד פיתחה את הברונקו כמתחרה ישיר למותג המפורסם, ג'יפ, ואף הוא בהשוואה למקור, מצויד בחלקים פריקים כמו הדלתות והגג. חמישה דורות של הברונקו נמכרו משנת 1966, וזה שלפנינו כאן, נציג הדור השישי הוצג בשנת 2021 ואף הוא מיוצר באותו מפעל בעיר וויין, במישיגן.

מהלך הדורות הגדילו את הברונקו מכל צד, שיפרו את המנועים לחזקים וטכנולוגיים, והקצינו את יכולות השטח שכבר הפכו נושא לקנאה. במעבר בין רכבי הפרטי לברונקו הגדול נרשם הלם תרבותי.

ברונקו באדלנדס עם אחיו יליד שנות השמונים
הברונקו החדש עוצב ברוח רטרו, שמתייחס בכבוד רב למורשת, אבל עם חזון מודרני. הברונקו בנוי יצוק. מבחינים בזה בכל פינה וחומר. מאסיבי, אבל נעים. קשוח ולא על חשבון נוחות. יפה בספרטניות שלו

בבוקר היום אני מתייצב (לראשונה) בניר צבי, באתר היבואן היפהפה והמושקע, חותם פה ופה, ועובר תדריך מלא על זה שיש לו צבע מאד מיוחד, Velocity Blue.

משיטוט באתר היבואן עולה שהברונקו משווק בישראל בארבעה דגמים אבל עם שבע רמות גימור שונות, (גרסה קצרה של 2 דלתות, וכזו ארוכה יותר עם ארבע), שני סוגי מנועי בנזין (2.3 ל', 270 כ"ס, ו-2.7 ל, 330 כ"ס), ומחירי הדגמים נעים החל מ-379,961 עד 534,961 ₪. ובנוסף הרחק מעליהם (באגף נפרד באתר) ניצב דגם הראפטור החזק ביותר במשפחה (מנוע 3 ל', 400 כ"ס), במחיר 775,000 ₪.

אני קיבלתי לידי כאמור את זה שעולה "רק" 478,961 ₪, ואבי שמוסר לי את הרכב, עובר איתי על התפעול שלו, ומבאר אילו כפתורים יחלצו אותי ממצבים מביכים בשטח.

ברור וחד כי הרכב יספק אין ספור רגעי ריגוש שייצרו זיכרונות נהדרים לשנים רבות, לכן הייתי ממליץ לכל רוכש ללמוד את הרכב בסביבה בטוחה עם אנשי מקצוע, שידע מה אפשרי, ומה בלתי סביר וללא צורך

כפתורי הפלאים

בהתאם למחיר, ולמורשת, יש כאן מבחר אופציות שהופכות רכב, לרכב שטח אמיתי ולא מצועצע.

לאלו מבין הקוראים שסלעים, בוץ, שלג וחולות טובעניים פחות מדברים אל ליבם, אסביר כי היכולת של רכב שטח לעבור את כל אלו תלויה בניצול המכלולים הקשיחים לעשות מעל ומעבר למה שיש לרכב הנוסע על הכביש להציע.

למשל נעילה של ציר גלגלים (קדמי או אחורי), על מנת לשפר את האחיזה, יכולת הרכב לזחול על סלעים במהירות קבועה ללא גז, אפשרות לנעול גלגל אחורי על מנת לבצע סיבוב סביב ציר, ולהקטין את קוטר הסיבוב, ועוד מטעמים מהסוג הזה, שהם לבדם יגרמו לכל ג'יפאי חובב להזין ריר.

בנוסף למתגים הייעודיים, בין המושבים הקדמיים נמצאת חוגה גדולה למצבי הנהיגה השונים.

עם אחיו יליד שנות השמונים

בורר מצבי נהיגה

הברונקו החדש עוצב ברוח רטרו, שמתייחס בכבוד רב למורשת, אבל עם חזון מודרני, וכך למשל אפשר למצוא אנטנת רדיו מזדקרת בצד ימין של הרכב, למרות שכל אלו כבר חלפו מן העולם (ככה חשבתי).

הברונקו בנוי יצוק. מבחינים בזה בכל פינה וחומר. מאסיבי, אבל נעים. קשוח ולא על חשבון נוחות. בגחון שלו יש מיגונים המגיעים עם הרכב מהמפעל שתפקידם לשמור על תחתית הרכב משלל פגעי הדרך.

יפה בספרטניות שלו, ובפונקציונלית של הכפתורים ומתגים, אבל קשה להתרגל למיקום הכפתורים בין המושבים, שמורידים את החלון.

גג מתפרק

כחלק מחבילת הקשיחות יש לברונקו חלקים שליפים לטובת המראה המאצ'ואיסטי, או לאיזה צורך אתגרי בו דלתות וגג הם חלקים מיותרים, שאפשר להשאיר בבית.

הצמיגים הבשרניים במיוחד, מבשרים לכל מתעניין שהם לא נועדו לטיפוס אקסטרימי על מדרכות קניון רמת אביב, כי אם יותר לכיוון של חציית הגרנד קניון בנבדה.

אני יוצא מחניון היבואן, מטפס אל הרי ירושלים ומגלה שעל הכביש המהיר, הברונקו מתנהל בנינוחות של גדולים. המנוע החזק מאפשר האצות חזקות, אבל גם נסיעה שקטה, שמופרת עם רחש רוח, שמגיע כנראה מהגג הפריק.

באופן מוזר, בקרת השיוט האדפטיבית מבטלת את עצמה ברגע שהרכב מגיע סמוך לרכב שלפניו, (כמו ברמזורים), ויש צורך להפעילה מחדש בכל פעם. (יתכן וזו אופציה הניתנת לשינויים בהגדרה כלשהי).

הישיבה על המושבים הקשיחים נוחה, ואלו שיושבים בספסל האחורי נהנים ממרוח גדול, ובחיבורי חשמל (כפי שכל אמריקאי מכובד מציע), לרבות שקע חשמל 220 וולט.

אבל באנו עד כאן בשביל כבישים נינוחים?

כדי להוציא לברונקו תמונה מנצחת אני מביא אותו אל ערוץ נחל שורק בו זורמים מים מטוהרים, ובקצה השביל היורד מההר (אותו עברתי לאורכו עם רכב אחר) אל מעבר בטון בתוך המים.

באופן די מוזר בתנועה מנהלתית רגועה הברונקו מאד צנוע בלגימת נוזלים, ובירידה מירושלים כמו שקורה עם רכב חשמלי, הטווח הנותר גדל ככל שהתקרבתי למרכז, ואין לי ספק כי אלו שחגגו איתו לפניי, לחצו בלי בושה. (צריכת דלק ממוצעת ליטר דלק לכל 6 ק"מ).

בהמשך הדרך הגעתי אל מקטע סלעים, לא פשוט, שיש בו גם אבנים גדולות, וגם מדרגות סלע בעייתיות. היות ואנחנו כאן לבד, ללא רכבים נוספים לסיוע או מדריך מקצועי, האגו של הצלחת הטיפוס הונמך לטובת שלמות המרכב. לברונקו לא הייתה כל בעיה לחצות את כל אלו בקלילות של עז הרים צעירה. עד כדי כך שאפילו לא צריך להעביר להנעה מרובעת גלגלים.

זה  לא שלא ידעתי כי לברונקו יש עוצמה, קשיחות ויכולת, אבל מסתבר כי סוף שבוע ארוך ככל האפשר, לא הצליח לדגדג אחוזון מסך אותן יכולות, ולפעמים, האומץ שלי לנסות נעצר אל מול הידיעה כי היות וזה לא רכב שלי, אני מעדיף להחזיר אותו עם סך חלקיו, מאשר לחוש תחושת ניצחון שהצלחתי היכן שאחרים כשלו.

כזכור, יש במשפחה גם דגם זול ופחות חזק, ויש גם שני אחים גדולים חזקים ויקרים, יותר.

ברור וחד כי הרכב יספק אין ספור רגעי ריגוש שייצרו זיכרונות נהדרים לשנים רבות, לכן הייתי ממליץ לכל רוכש ללמוד את הרכב בסביבה בטוחה עם אנשי מקצוע, שידע מה אפשרי, ומה בלתי סביר וללא צורך, לעשות. סוס הפרא המבוית הזה יכול לקחת כל גחמה אל הקצה, (ומעבר לה), בביטחון מוחלט וביכולת שתשאיר אותך מופתע גם בפעם האלף.

מבחן דרך

פורד ברונקו BADLANDS

מנוע בנזין 2.7 ליטר 6V טורבו.

הספק: 330 כ"ס.

מומנט 57.4 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1:7.6 ל'/ק"מ.

מחיר 478,961 ₪ (כולל אגרה).

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

מבחן דרך

פורד ברונקו BADLANDS

מנוע בנזין 2.7 ליטר 6V טורבו.

הספק: 330 כ"ס.

מומנט 57.4 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1:7.6 ל'/ק"מ.

מחיר 478,961 ₪ (כולל אגרה).

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' 112
מבחני דרך

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

מוסף התחדשות עירונית – מידע הכרחי בכל בית בישראל

כיצד תגנו על זכויותיכם במסגרת פרוייקטי התחדשות עירונית? מוסף התחדשות עירונית מידע הכרחי בכל בית בישראל בשוק ההתחדשות העירונית, קיימים עשרות קבלנים ויזמים, המעוניינים לבנות בבניינים ישנים, בתמורה לזכויות על הדירות החדשות שייבנו במסגרת התחדשות

קראו עוד»

"אני חשוף לפיתויים בפיצוציה כל היום, אבל למזלי יש את אברהמסון"

שולי ליניאדו מרמת גן עבר שני ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר ללא הועיל:  "ירדתי במשקל מהר יותר בשלושת חודשים הראשונים שלאחר הגמילה מסוכרים ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. 15 אנשים עם דחף בלתי נשלט לפחמימות נגמלו בעקבותיי וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל"

קראו עוד»

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן