16/04/2024
16/04/2024
יום שלישי, 16 באפריל 2024
מתגלגלים

ספינת התענוגות קרניבל

מבחן דרכים למוביל משפחות גדול - קיה קרניבל החדש

כתב וצילם: ירון הולנדר

פעם, בעידן הקורונה, לקחתי קיה קרניבל לטיול משפחתי כדי לרדת אל אופיו כמוביל גדול למרחקים ארוכים.

והנה, שנה וחצי חלפה, הנגיף הסיני עודנו איתנו בכל מיני וריאציות חדשות, מה שהביא אותי לבדוק את הווריאציה החדשה של הקרניבל.

קיה, ביצעה בינתיים מתיחת פנים מתחייבת על מנת להמשיך ולשחק במגרש הזה, שבארצות הברית נחשב לאחד החזקים ביותר.

ברחבי הגלובוס הרכב מוגדר כמיניוואן, בעוד שבישראל אין קבוצה גדולה יותר, כך שלקרוא למשהו מיני, כאשר אין גדול ממנו, נראה לי סוג של עוול לשוני.

ברשת כבר מדברים על גרסת מנוע היברידי בשנה החדשה שרק החלה, וכנראה בעוד שנה תוצג גם הגרסה החשמלית, אבל בינתיים כאן בישראל אפשר לבחור בשתי גרסאות גימור למנוע בנזין ושתיים למנוע דיזל.

למבחן התייצבה הזולה ביותר במבחר, זו שיש לה מנוע בנזין בנפח 3 וחצי ליטרים, ומחירה 253,255 ₪.

המנוע הזה שהחליף את המנוע הקודם, גדול יותר בנפח, אך חלש במקצת בהספק ובמומנט, אבל במבחן צריכת הדלק הוא טיפ טיפה יעיל יותר.

(ולא שיש כאן בשורות על מהפך היסטרי).

קרניבל דור 1

מי שרגיל לרכבי המותג, ימצא כאן את אותם מתגים וכפתורים שעושים את אותן פעולות חיוניות, גם אם הסדר אולי שונה, הלוגיקה התפעולית היא אותה לוגיקה, ולא משנה מי זה שיתיישב במושב הגבוה, הוא יחוש מיד תחושה של ביתיות שבאה עם המון ביטחון עצמי, להזיז רכב גדול וחזק כמו הקרניבל כעניין של מה בכך.

הדש בורד קיבל עדכון עדכני לימינו עם מסך מולטימדיה גדול ושטוח, שמתמזג כיחידה אחת עם צגי המכוונים שמעל ההגה.

הגריל השתנה, ופנסי לד עתידניים החליפו את הפנסים הישנים, גם בירכתיים הוחלפו גופי התאורה במרשימים יותר.

בנוסף (וכדי להבדיל) הקורה האחורית קיבלה מעטפת כסופה (אלומיניום או נירוסטה?) שיש עליה דוגמת מעוינים, והיא מקיפה את כל הצד האחורי של הספינה הגדולה.

אותה דוגמה נמצאת גם כעיטור דקורטיבי לכל רוחב הדש בורד.

קיה קרניבל דור רביעי - 7 נוסעים עם שני מושבים נפרדים בשורה השנייה

השורה השנייה לא השתנתה בכלל. למה להרוס משהו טוב ומוצלח? ואלה הם שני מושבי קפטיין נוחים ומרווחים.

(נראה אתכם מצליחים להוציא משם את הילדים…)

השורה השלישית שיכולה לספק מקום מרווח לעוד שלושה נוסעים, הושטחה היום מחמת חוסר השימושיות, ולא שהיה לנו מטען גדול להוביל, (מה שאפשרי עם או בלי אותה שורה),  אבל נראה לי יותר הגיוני ככה בנסיעה של יום טיול כאשר אין הרבה נוכחים.

דוקטור וולט שחרד תמיד לכל השקעים שיש לרכבים להציע, מצא כאן מפרט שלא ישאיר אף נוסע מרוקן.

 נקודות usb

2 שקעי 12 וולט

משטח טעינה אלחוטי.

מה חסר? כנראה שרק חיבור 220, חשמל ביתי.

מסתמן כי המספר 7 מסמן אולי משהו לקוריאנים, כי יש גם שבע כריות אוויר, אבל ציון הבטיחות הכולל עומד על 8 (!!!) וכולל כמובן (ובנוסף לאלו המוכרות והשימושיות), גם מערכת למניעת שכחת ילדים ברכבים, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, ומערכת לבלימת חירום מפני הולכי רגל ורוכבי אופניים.

מכובד ביותר.

היות והפעם הועמד לרשותי רכב לזמן קצר יחסית, החלטתי על נסיעה לא ארוכה מידי, ומכיוון שיש לי כבר איזו היכרות מוקדמת עם הדגם, לא אזדקק להרבה זמן ומרחק כדי לראות את ההבדלים, אם ישנם כאלו.

האנדרואיד אוטו מתחבר באופן חלק באמצעות כבל אל מכשיר הטלפון, והוויז מודיע לנו שעומדת לפנינו נסיעה של כשעה ורבע אל היעד שלנו.

בכביש המהיר אני משתדל להקשיב למנוע ה-V6 החרישי ששומר על זכות השתיקה.

זה לא המקום הזמן והקהל בו אני יכול ללחוץ ולשמוע את הסאונד האהוב והחריג הזה בוקע מחזית הרכב, אבל כך או כך, אני יודע שהכוח תמיד איתי, ובתור בוגר טרילוגיית מלחמות הכוכבים אני משנן את המנטרה הזאת כאשר אני נזקק לה.

שדות עמק יזרעאל בוהקים בירוק זרחני שלאחר הגשם, ואותי מעניין אם יורד כאן גשם חומצי שצובע כך את העשב.

פעמים רבות רציתי להגיע אל הגן הלאומי בית שאן, אבל מזג האוויר החם ששורר כאן במרבית השנה, מחייב להגיע בימים בהם רגוע יותר.

ימות החורף הם הזמן (כנראה) הטוב ביותר.

מכיוון שמרבית האתר חשוף וללא הצללה רצוי להגיע לכאן בימים נעימים או בשעות אחר הצהריים כשהשמש לא קופחת.

טיפסנו 182 מדרגות מתישות במיוחד כדי לצפות ממרום התל, אל חורבות העיר שנחרבה ברעידת אדמה, אפשר לשוטט כאן הלוך ושוב בקצב איטי כי חורבות העיר מהפנטות ומסקרנות.

יום טיול אל עמק המעיינות וסביבתו תמיד יהיה יום שיש בו עניין ערך וכיף.

מצאנו אתרים בהם לא היינו, וכאלו שתמיד כיף לחזור.

זה כנראה גם מהותו של דגם חדש של הקרניבל.

מי שהכיר אותו בעבר מקבל את החדשנות של זה שבא, כחוויה טובה ומתמשכת.

את הטוב שיפרו, והפכו ברוח הזמנים לטוב יותר.

נעים ונוח לנסוע עם הקרניבל רחוק לאן שהחופש שלך מאפשר את זה.

אפשר לקרוא לזה קרוז אל החופש.

קיה קרניבל EX

מנוע 3.5 ל'.

הספק 272 כ"ס.

מומנט 33.8 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1:10.2 ק"מ\ל'.

————————————————

יש לכם שאלות? הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

מבחני דרך
04/14/2024

בחזרה לנעורים עם אבארט

02/27/2024

חשמלית ושמה נירו EV

01/28/2024

שש פעמים "כיפאק היי" לאיוניק 6

12/29/2023

תענוגות שטח ההפקר עם פורד ברונקו BADLANDS

11/25/2023

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

10/13/2023

קדילאק אסקלייד – האס האמריקאי

08/21/2023

סין פינת שבדיה 01 LYNK&C0 במבחן דרך

08/20/2023

עד כמה תרד נמוך בשביל אהבה? סובארו BRZ

06/28/2023

חתול תעלול – ORA 03 FUNKY CAT

אל תפספסו הכתבות האהובות
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 1

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן