01/06/2025
01/06/2025
יום ראשון, 01 ביוני 2025
מתגלגלים

אי האוצר

מרצדס היברידי פלאג-אין E300e

כתב וצילם: ירון הולנדר

ספטמבר 2024

 

שתפו:

הגעתי אל אולם התצוגה בהרצליה פיתוח האהוב עלי כדי לאסוף לסוף השבוע את הדגם שתואם עבורי – הגרסה החדשה של מרצדס E CLASS E300e.

מה אני יודע על E CLASS החדשה?

"גרסת E 300 e המשלבת בין מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש ומנוע חשמלי המציגים הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ. גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בנפח של 25.4 קוט"ש המאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, מגיעה למהירות של 234 קמ"ש ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל."

(מתוך דף מידע לעיתונאים בהשקת הרכב).

"במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הנמוכות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות, ומי שיודע לתחזק את הרכב לפי הספר ולנהוג בו באופן רגוע יגלה שרכש רץ למרחקים ארוכים (ומהנים)"

היברידי פלאג אין

לרשותי הועמד רכב מרמה E עם מנוע בנזין משולב חשמל, המתקרא היברידי פלאג אין, כלומר רכב עם סוללה נטענת. סוללה זו יכולה לשמש את הנוהג בה, באופן חשמלי מלא עד טווח של מאה ק"מ. הווה אומר שימוש עירוני בעיקרו.

מעבר לזה יכול הנהג להחליט על נהיגה במצב היברידי בו הרכב מחליט מתי הוא צורך חשמל ומתי בנזין ומתי משלב את שניהם תוך כדי נהיגה, וזהו המצב האידיאלי לנסיעות ארוכות.

אופציה נוספת היא להעביר את מצב הנהיגה למצב ספורטיבי, אז המנוע כבר ישמע יותר אגרסיבי, והוא ימריא הרחק מעבר לקו שלילת הרישיון באלגנטיות מפתיעה.

מצב אחרון הוא מצב אינדיבידואלי בו לנהג יש שליטה על מערכת העזר (הגה, בלמים מתלים) ולכייל אותם בהתאם לאופי הנהיגה שלו. זהו הדור העשירי לדגם שהושק לראשונה בשנת 1953, ורמה זו הייתה תמיד זו שהטמיעה מערכות מתקדמות (לתקופתה).

היות ורמה E היא הרמה הנמצאת מתחת לרמה S המכובדת, מציגים הרכבים ברמה הזו, את הטכנולוגיות, ההידור והשיק אם כי במידה קטנה יותר.

זאת אומרת שאם האחות הגדולה מתומחרת בשבע ספרות ומחצה. מגיעים הדגמים של רמה E ומתחילים ב-539,000 לדגם הבסיס, ועולים עד 775,103 ₪ של רכב המבחן המהודר והמאובזר ביותר.

איכות יוצאת דופן וסטייל אלגנטי

במרצדס כמו במרצדס, גם בדגמים הבסיסיים ביותר וגם ברמות הגבוהות, ניתן למצוא חומרי גלם משובחים, איכות הרכבה יוצאת דופן, סטייל אלגנטי ששומר על מראהו שנים ארוכות, ומי שיודע לתחזק את הרכב לפי הספר ולנהוג בו באופן רגוע יגלה שרכש רץ למרחקים ארוכים (ומהנים).

באופן מפתיע גם במרצדס אימצו את האופנה העכשווית והעבירו פונקציות רבות ממתגים פיזיים אל מסך המולטימדיה, למען העיצוב הנקי והאלגנטי המציג (כביכול) הסתמכות על טכנולוגיה מתקדמת במקום לשמר מתגים מכניים שעובדים ללא כל קושי.

מאידך, הפעלת העוזרת האישית המגיעה עם הרכב מסייעת בחלק מאותם מקומות בהם נדרשת פעולה אנושית.

 

מוכנים, היכון, שוט

על מרכז הדשבורד מותקנת מצלמה קטנה אשר מתוכננת לשמש שיחות זום עתידיות, אולם כיום אין אישור להפעלתה תוך כדי נסיעה, והמקסימום שניתן לעשות זה סוג של צילומי סלפי.

ואם כבר נגעתי במערך הצילום המקיף, הרי שאם בוחרים לנווט עם תוכנת הניווט המותקנת ברכב, ולא בווייז (דרך אנדרואיד אוטו/ אפל קאר), רואים כי לעיתים במהלך הניווט התוכנה פותחת חלון קטן על מסך הניווט ומפעילה את המצלמה הקדמית בשילוב אנימציה תלת ממדית.

כיאה לרכב ארוך ומפואר לא חסרים תאי אכסון בתוך חלל הנוסעים, אולם דווקא תא המטען מאחור מפתיע בנפחו הקטן יחסית. יש לו עומק פנימה אבל גובה נמוך ורצפה שטוחה כגובה הפגוש, ויתכן כי זו הסוללה המותקנת מאחור שגוזלת חלק מהמקום.

נתוני צריכה מפתיעים

כמרבית המקרים, אני בוחר לעשות נסיעה מנהלתית ראשונית אל עיר הכרמל האהובה. יש משהו בנסיעה ישרה יחסית, על כביש נטול רמזורים וצמתים במהירות קבועה על מנת לקבל אמת מידה והתרשמות מנתוני הפתיחה של הרכב. וכאן רבותיי, נרשמה הפתעה והתלהבות.

מניסיוני ארוך השנים אני יודע כי היצרן יודע להפתיע בנתוני צריכה חסכוניים (אולי זה אירוני לגלות כי זה הבוחר לרכוש רכב במחיר דירה קטנה בעיירה מרוחקת, יגלה רצון לחיסכון בעלויות השימוש), ובכל זאת ציינתי וי גדול על הנתונים שגיליתי.

בנסיעה לחיפה במהירות קבועה ואחידה (90 קמ"ש), במצב היברידי, המכונית המפתיעה השתמשה ב 58% סוללה וב- 0.6 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, (והמרחק בין הערים הרי הוא פחות מזה).

יצאתי מהמרכז עם טווח של 529 ק"מ, הגעתי לחיפה ונותרתי עם טווח של 517 ק"מ בבנזין ועוד 41 ק"מ בחשמל. בנסיעה חזור מחיפה –  סך צריכת הדלק עמדה על כ-13 קווט"ש ו- 3 ליטר דלק לכל מאה ק"מ, כך שהנסיעה ההיברידית ממש חסכונית. (אם אתרגם זאת לכסף, עלות החשמל היא כ-6 שקלים, והדלק כ-23 ₪, לכל מאה ק"מ של נסיעות ארוכות).

אני מניח כי בטווח ארוך הנתונים יכולים להשתנות לכאן ולכאן, נסיעות קצרות בתוך העיר ושימוש תכוף בחשמל בלבד, ישנו את הממוצע הכללי ויטו אותו למספרים דמיוניים כמעט.

לסיכום

מרצדס E300e  האלגנטית והמרשימה הופכת כל נסיעה לחוויה אל-חושית. רכות הנסיעה, השקט והביטחון, העוצמה והנוחות הכללית מעניקות לכל מרחק שתבחר אופי נעים ושלו, ולכן סביר להניח כי אם תראו סביבכם כאלו הנוסעים ברכב זה תבינו מה הם מרגישים ברגע זה, ומדוע הם נראים כל כך רגועים.

המכונית הזאת עולה המון כסף, המון. ומי שיכול להרשות לעצמו יכול לבחור ברכבים מפנקים לא פחות, אבל העובדות מוכיחות בעולם הגדול כי E CLASS הינו הדגם הנמכר ביותר של היצרן, ועם עובדות כידוע אי אפשר להתווכח.

 E CLASS גם בדור העשירי שלה, ממשיכה מסורת של יוקרה מפנקת משולבת חדשנות טכנולוגית, ומה כבר צריך הבנאדם שהחיים פינקו אותו ביכולות להגשים לעצמו חלומות מכל סוג? שתחנה אצלו בחניה גם אחת כזו.

מבחן הדרך

מרצדס E CLASS רמת גימור Platinum AMG Line

מנוע בנזין 2,000 סמ"ק.

קיבולת סוללה 25.4 קווט"ש.

טווח חשמלי לסוללה 100 ק"מ.

הספק (משולב) 313 כ"ס.

מומנט (משולב) 55 קג"מ.

צריכת דלק (יצרן) 0.8 ל', 22.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ.

מחיר (רכב מבחן, כולל אגרה) 775,103 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 123

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’3

מתגלגלים

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
כתבות השער
כתבות השער

מכס השיפוט לכס הספרות

לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"

קראו עוד »
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

בין בלנקנזה לעצמאות – לזכרה של ראומה ויצמן לבית שוורץ

בין בלנקנזה לעצמאות  לזכרה של ראומה ויצמן לבית שוורץ נטע עדני 5/5/2025 לא בכל יום נפטרת דמות, שהחזיקה בעדינות ובנחישות את חוטי הזהות הישראלית שלנו. בכתיבת הטור הזה, בעיצומם של ימי שואה ותקומה, רגע לפני

קראו עוד »
Shape
Shape

המדריך להזמנות

12/24/2020

אריק מכין חומוס טוב באהבה ותשוקה גדולה

האהבה של אריק להכנת חומוס היא כמו האהבה למוזיקה ונגינה. הרכיבים שונים אבל היעד זהה: טעם טוב, תשוקה ואהבה אריק מכין חומוס טוב באהבה ותשוקה גדולה אריק לבנת הוא מוזיקאי, אמן ויוצר. לצד המוזיקה, הוא
01/22/2021

הקוקטיילים הצבעוניים המבוקבקים של גבי גרשטור יוצרים חוויה מושלמת

הקוקטיילים הצבעוניים המבוקבקים של גבי גרשטור יוצרים חוויה מושלמת עוד סגר, ועוד סגר. עוד ימים בבית בהם העבודה והזמן החופשי מתערבבים זה בזה, אין בילויים ואין אירועים חברתיים. תקופה מבאסת. אז מה ישמח לבב אנוש?
01/04/2022

מוצ'ה עושים אוכל איטלקי באהבה

במוצ'ה עושים אוכל איטלקי באהבה בר פנזור האהבה שלנו לאוכל איטלקי הביאה אותנו ביום חורפי מעונן להזמין את מנות הרחוב החדשות של מוצ'ה. אחרי הצצה בתפריט, המשימה הושלמה, ההזמנה בוצעה ומהר מאוד הגיע השליח עם
09/30/2020

מארזים לאפייה ביתית

קונדיטוריה פוּני‏ אפיה בטעם של פעם הכל התחיל בשנת 1922, כאשר אברהם פוּני‏, בן למשפחת אופים פולנית, עלה ארצה יחד עם אשתו פרומה. השניים התיישבו ביפו, ולא חשבו פעמיים לפני הגשמת החזון הציוני האישי שלהם
01/03/2021

"ההזמנה של ארוחת הסילבסטר כלל לא הגיעה!"

"ההזמנה של ארוחת הסילבסטר כלל לא הגיעה!" איך להזמין ארוחת סילבסטר בשנת 2020 ולקבל אותה ב-2021 או לא לקבל אותה בכלל… בתקופה כזו שבה המסעדות משוועות להזמנות כמה שמחנו כשקראנו את הפוסט של חברת אונטופו
02/16/2021

הסטארט אפ של העוגיות

הסטארט אפ של העוגיות נייטקוקי, night cookie, היא חברה משפחתית של ארבעה אחים שהוקמה ב-2017 ומנוהלת כסטארט אפ. הם היו הראשונים שהשכילו להבין שיש ביקוש למשלוחים מתוקים של עוגיות חמות והיום הם חולשים על אימפריה.

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן