11/10/2024
11/10/2024
יום שישי, 11 באוקטובר 2024
מתגלגלים

הטר(י)ק החדש של סובארו

המבחן הראשון לקרוסטרק

כתב וצילם: ירון הולנדר

אפריל 2024

לסובארו יש מוניטין רב שנים ביצירת רכבים עם יכולות שטח מופלאות וכאשר הציעו לי בחברת סמל"ת לבחון את סובארו קרוסטרק החדש – דגם שהחליף את דגם XV המוצלח והפופולארי, מיד יצאתי לדרך. כאשר כל הכוכבים מסתדרים בקו ישר קורים דברים נכונים, וכך יצא שגם גילי בן שלמה שמדריך קבוצות של בעלי סובארו זכה להכיר את השחקן החדש בקבוצה.

את הרכב מפעיל מנוע בוקסר 2 ליטר אמין ומוכח, בצירוף גיר רציף בעל 8 הילוכים (וירטואליים), ומערכת MODE-X להתגברות על כל תוואי שאינו אספלט חלק. בלחיצת כפתור, נוטלת מערכת X-MODE את הפיקוד על המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת AWD, הבלמים ורכיבים אחרים, כדי לנווט בבטחה בכבישים גרועים ועל משטחים חלקלקים ולהעניק בטחון עצמי מרבי.

בנסיעה במורדות מאתגרים בשטח, כפתור הx-mode- יפעיל את בקרת הירידה במדרון (HDC) ויאפשר ירידה שמירה על קצב התקדמות קבוע ומבוקר, כך שהנהג יכול להתמקד יותר בהיגוי הרכב ופחות בבלימה. תא הנוסעים עוצב ועודכן מחדש ומה שהיה טוב מאד הפך למצוין. לרכב מרווח גחון של 22 ס"מ מה שאומר שזה מספיק גבוה להתחמק מאבנים וסלעים קטנים, חריצים וקפלי קרקע.

 

"ההיגוי קליל ומדויק, המנוע שקט כל עוד לא תלחץ עליו באגרסיביות, שכן זהו מנוע אטמוספרי, לא מוגדש, המאפשר מעבר זריז בין רמזורים, וכאשר מגיעים לבאמפרים עירוניים הקרוסטרק חולף עליהם בקלילות שלא עוברת אל תא הנוסעים"

כתום עז ובוהק

בניגוד לרכב שטח 'טהורים' בהם יש מערכות ותת מערכות המחייבות כפתורים וידיות לכל מצב כאן לחיצה על אזור אחד במסך תעביר את הרכב למצב בו הוא יודע מה הכי טוב ונכון לאותו רגע, כאשר כמובן ניתן לסייע במעבר הגיר למצב ידני, מנוע הבוקסר מוציא מקרבו 152 סוסים ומומנט של 20 קג"מ נאים, שכן תמהיל זה התגלה בדיעבד כמספיק ומספק בדיוק לצרכים של רוכשי הקרוסטרק.

לרשותי הועמד זה המגיע מרמת הגימור הבכירה EXECUTIVE, שמגיע בצבע הכי סקסי ומדליק, כתום עז ובוהק (יש כאלו שרואים אותו אדום, משום מה), ולטעמי, ולאור התמונות שצילמתי מתברר שזה הפרח הכי צבעוני בשטח.

ביקשתי מגילי שייקח אותי לטייל במקומות בהם הקרוסטרק יתמודד בהצלחה מחד ולא יתרסק על נתיבים בלתי אפשריים בשביל האגו, מאידך, ועל כן גילי הציע טיול באזור רמות מנשה, שם הטבע מתפרץ במלוא עוצמתו.

"בימים ששוק הרכב מוצף במותגים סיניים בעיקר חשמליים עתירי כוח וטכנולוגיה, טוב להיזכר במותגים וותיקים שמשתפרים כל הזמן, וקפיצות הדור שלהם באות בצעדים קטנים ומדודים. הקרוסטרק ניחן בנוחות נהיגה בכביש ומעבר לו"

המבחן הראשון לקרוסטרק

לאחר קפה, תדריך בטיחות וחלוקת מכשירי קשר יצאנו לדרך הכורכר הכבוש שהפכה בסטייה קטנה שמאלה לדרך אבנים מנדטורית שסללו הבריטים בתקופת שלטונם בא"י. הבריטים כידוע כבר מזמן לא כאן, ושרידי הדרך הזאת הם המבחן הראשון לקפיצי ומתלי הקרוסטרק שלוקח אותנו מעדנות, ללא טלטולים מיותרים, וריסוק עצמות, אל התחנה הראשונה בתחתית הערוץ, אל חוות השלום, משם אל חניון חרובים בנחל השופט, בריכת נחל סנין ודרכי עפר הסובבים את נחל גחר. הדרכים הבוציות, שחלקן אף חוצות את זרימת המים, לא מהוות אתגר או מאמץ יוצא דופן לסובארו שעימנו.

גילי הוציא אותנו אל כביש 6953 העולה לכיוון קיבוץ דליה שם פנינו שמאלה בכיכר וירדנו לראות את מרבדי התורמוסים היפהפיים, וטיפסנו אל מרום הגבעה ממנה נשקף נופו המהפנט של מאגר גלעד. עין כחולה בתוך עמק ירוק ומה מתאים אם לא לשים ברקע קרוסטרק כתום וכוס קפה ומאפה?

הנקודה הזאת היא היפה ביותר שהגעתי אליה עד כה בכל הפעמים שהגעתי למאגר, וניתן בקלות להתמכר לפסטורלי והשלווה. הגישה לכאן אפשרית כמובן גם למי שמגיע למאגר מהדרכים המקובלות, ואפשרית לכל רכב גבוה.

אזור רמות מנשה מספק אין ספור נקודות עניין שכל אחת ואחת יכולה למלא את מצברי הנפש. אין טוב מחברה טובה שתצטרף לכל אלה, וכמובן גם המוביל ראוי.

לסיכום נקודות החוויה שלי על הקרוסטרק

סובארו היא חברה בעלת וותק עולמי (החל מ-1953), וניסיון רב שנים בבניית רכבים אמינים מאד עם יכולות נסיעה מעבר לאספלט. ניסיון זה עוזר לחברה לייצר דגמים מוצלחים שכל אחד ואחד מהם מהווה מדרגה לדגם הבא שיהיה מוצלח וטוב ממנו.

בימים ששוק הרכב מוצף במותגים סיניים בעיקר חשמליים עתירי כוח וטכנולוגיה, טוב להיזכר במותגים וותיקים שמשתפרים כל הזמן, וקפיצות הדור שלהם באות בצעדים קטנים ומדודים.

הקרוסטרק, ששדרג את ה-XV שקדם לו, ניחן בנוחות נהיגה בכביש ומעבר לו. איכות חומריו טובים והבניה שלו מתחשבת בצרכים העתידיים, כך שהיא עמידה ואיכותית.

ההיגוי קליל ומדויק, המנוע שקט כל עוד לא תלחץ עליו באגרסיביות, שכן זהו מנוע אטמוספרי, לא מוגדש, המאפשר מעבר זריז בין רמזורים, וכאשר מגיעים לבאמפרים עירוניים הקרוסטרק חולף עליהם בקלילות שלא עוברת אל תא הנוסעים.

מנוע בנזין ונסיעות שטח דורשים את ליטרת הבשר ששמה צריכה של ליטר דלק לכל 8.5-9 ק"מ, וזה שיקול לא פשוט למי שמחפש חיסכון, אבל מי שחוסך לא יגיע לכל המקומות המיוחדים והנפלאים שיש מעבר לאספלט, ולדעתי זהו מחיר קטן לתענוג גדול.

מבחן הדרך

סובארו קרוסטרק.

רמת גימור  EXECUTIVE.

מנוע בנזין 2 ל'.

הספק 152 כ"ס.

מומנט 20 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן) 1/8.7 ק"מ/ל'.

מחיר: 179,900 (ללא אגרה)

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 118

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

מבחני דרך

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

כפר עזה שלי

"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
Shape
Shape

לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח

לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח המדריך לטעויות השכיחות של בני משפחה בתביעות סיעוד עו"ד דוד פייל אִילוּסְטְרַצְיָה  ביטוח סיעודי הוא קרש הצלה של משפחות הנקלעות לבעיה כלכלית קשה בעקבות מצבם הרפואי של ההורים.

קראו עוד»

מוסף התחדשות עירונית – מידע הכרחי בכל בית בישראל

כיצד תגנו על זכויותיכם במסגרת פרוייקטי התחדשות עירונית? מוסף התחדשות עירונית מידע הכרחי בכל בית בישראל בשוק ההתחדשות העירונית, קיימים עשרות קבלנים ויזמים, המעוניינים לבנות בבניינים ישנים, בתמורה לזכויות על הדירות החדשות שייבנו במסגרת התחדשות

קראו עוד»

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן