
הנווד היפני – ניסן קשקאי NISSAN QASHQAI
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
כתב וצילם: ירון הולנדר
אוקטובר 2024
שתפו:
סוס מנצח לא הורגים אומר המשפט המוכר, אבל משביחים את צאצאיו, אומר המשפט המשלים. על כן, היות והעולם משתנה תדיר מול עינינו, רכבים לוגמי בנזין זזים טיפה הצידה לטובת מנועים משולבי חשמל או חשמליים לחלוטין לפני שיגיע הטרנד הסוחף הבא. זו כבר הפעם השלישית שדגם זה מגיע אלי למבחן דרכים, ולמרות שאני לא נוהג להשוות בין רכבים שונים, אני כן מסתכל לאחור, לראות מה היה, ומחפש מה השתנה במתיחת הפנים שעובר הדגם על מנת להישאר רלוונטי גם בשנים הבאות לקהל מעריציו.
דגם הפורסטר הינו אחד מרכבי סובארו הנמכרים ביותר מזה קרוב ל-30 שנה, ומתיחת הפנים הזו מבשרת את הדור השישי של הדגם, כאשר מערכת ה-EYESIGHT המפורסמת (זו שאחראית על ניטור ובטיחות הרכב בתנועה), חוגגת את גרסתה הרביעית.
הפורסטר החדש תוכנן לשלב את היכולות והשימושיות של רכב שטח יחד עם הנוחות והיעילות של מכונית כביש. מרווח הגחון של הפורסטר עומד על 22 ס"מ, אך יחד עם זאת שומר על כניסה נוחה עבור הנוסעים מלפנים ומאחור.
הרכב מתנהג למופת וכמצופה
השדרוג המשמעותי בסביבת הנהג, באבזור, במערכת הבטיחות ובמראה החיצוני והפנימי. וכך למשל מנוע שניים וחצי הליטרים התכווץ בשני כוחות סוס, אך המומנט קיבל חיזוק זניח של 3 עשיריות הקג"מ ועומד כעת על 24.6.
ההבדלים המוחשיים יותר הם בקוסמטיקה החיצונית, ובצג מולטימדיה גדול ומקיף יותר, וזהה לזה שפגשנו לא מכבר בקרוסטרק הקטן יותר.
הרכב משווק בארבע רמות גימור, ולרשותי הועמד השני בהיררכיה.
ציינו ואמרו חבריי העיתונאים, כי העיצוב הפנימי מגוון ומעניין, ויש בו שילוב חומרים עמידים כמצופה מרכב שירד מהאספלט, אבל העלו תהייה מדוע דיפון הדלתות משולב בדים שיתפסו אבק ולכלוך ויהיה מאד בעייתי לנקות?
מעבר לכך המנוע שקט ובתנועה עירונית זורמת הרכב נעים לנהיגה, ומשתלב בקלות בכל תנועה.
המנוע הזה שאינו משתמש בטורבו להגברת עוצמתו, או בחשמל, אינו הכי נמרץ ברחוב, והתגובות שלו בהתאם.
כל עוד אין ציפיות לפתוח במרוץ אגזוזים בין רמזורים אלא להתנהל בנינוחות וברוגע, הפורסטר יעמוד במשימה ללא הרמת סל"ד, אך במידה ורוצים תאוצה מהירה (לצורך עקיפה נניח) צריך לזכור שמדובר ברץ למרחקים ארוכים שיעשה את זה, אבל עם הרבה רעש מסביב.
עוד ציינו עמיתי המכובדים ואני מסכים עם דעתם, כי במרחב העירוני בו קיימים באמפרים, החלק האחורי של הפורסטר נוהג לקפץ. יתכן וזה עניין של כיול מתלים או מחסור ביושבי ספסל אחורי, מאידך, כבר אקדים ואספר כי בנסיעה בשטח זה בכלל לא מורגש, אלא להיפך.
הרכב מתנהג למופת וכמצופה.
יוצאים לטיול
בבוקר אנחנו יוצאים למסע שיאתגר את הפורסטר בדרכים התפורים למידתו.
על כביש 4, וליד השלט המפנה אל קיבוץ גברעם פנינו ימינה (כביש 3421), כאן עברתי לניווט עם מפת גוגל עליה הצבתי כיעד סימון מערה.
שביל העפר עובר בין ובשולי חלקות חקלאיות, לא משהו שהפורסטר מתקשה לחצות. כאן בלב האזור נמצאת שמורת טבע השוכנת כקילומטר וחצי מדרום לקיבוץ גברעם, במקום שבו היה עד 1948 הכפר הערבי סומסום. היעד הבא ממשיך וחולף בשוליו של יער גברעם.
יש כאן נתיבים רבים לטיולי שטח קלילים לרכבים גבוהים, וכן מסלולים לרוכבי אופני שטח, מסומנים וברורים. כל האזור מצפון וממזרח היה שדה קרב גדול בין ישראל למצרים במלחמת העצמאות. אדמת השטחים הללו רוויה בדמם של לוחמים רבים שהקריבו חייהם למען המדינה הצעירה, ואי אפשר שלא לחוש כבוד גדול על הקרבתם למענינו. שבילי העפר המאובקים קרצו לנו להמשיך לשוטט בניהם.
עונה זו של השנה היא עונת מעבר בין גידולים חקלאיים שונים.
יש חלקות בהן צומחת כותנה ופקעות לבנות כבר מעטרות את מרבית הצמחים, וישנן חלקות של דגנים שנקצרו, בחלקן נצבות קוביות מספוא לבהמות, וחלקן כבר עברו את תחילת העיבוד לקראת זריעת חורף.
הסובארו שעמנו תשרת נאמנה (גם) את החקלאים שצריכים להגיע אל אותם שדות, בכל עונות השנה. בנוחות וביעילות.
המסע הזה לקח אותנו אל זיכרונות עבר שיש בהם יופי וגם עצב, אל עבר אופק מבטיח של בשלות התאוששות וצמיחה לשנים רבות.
לא הכול מושלם בסובארו פורסטר, ולעיתים נדמה כי ההבטחה גדולה מהמציאות. גם בדור הנוכחי הפורסטר מביא איתו יכולות מחד, והופעה מנגד השובה שוב ושוב את לב המעריצים.
יש לפורסטר מספיק אוהדים ומוניטין משובח שנצברו לאורך שנים שיוכיחו את זה.
מבחן הדרך
סובארו פורסטר
רמת גימור SPORT.
מנוע בנזין 2.5 ל'.
הספק 180 כ"ס.
מומנט 24.6 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 1:9.7 ק"מ לליטר.
מחיר (רכב מבחן) 221,543 ₪ (כולל אגרה).
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 124
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
האם יצא לכם לפגוש תושב מקומי בגבעתיים שמתעניין ברכישת דירה באחד מפרויקטי הפינוי-בינוי החדשים במתחם ההסתדרות? ככל הנראה שלא…
יש מורים שנשארים איתך לכל החיים
את אבי זילברמן פגשתי לראשונה כשהיה המורה שלי לחינוך גופני בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים.
נפגשנו לראיון מיוחד ליום העצמאות עם מושיק גולדשטיין, המשנה לראש העיר ויו"ר 'יעד' – החברה הכלכלית של גבעתיים
בשעה 06:29 בבוקר ה-7 באוקטובר 2023, התעורר בסיס זיקים בדרום הארץ לבוקר שהפך במהרה לאחד הקשים בתולדות המדינה. סמ"ר עומרי ניב פיירשטין לא יכול היה לדעת ששעות אלו יהיו האחרונות בחייו, וגם הרגעים בהם יהפוך לגיבור שהציל חיים רבים
מה קורה במקרים בהם ישנו מיעוט שמרגיש שהוא קופח?
התקנות החדשות בענף התיווך ייסיעו ללקוחות להבטיח שקיפות מלאה וליצור שוק נדל”ן הוגן ומסודר
בבורסה נהוגה גישת המערכת הסגורה של מנגנוני בוררות ייחודיים לפתרון סכסוכים
סדרת כתבות שתחשוף את הסודות, הסוגיות והפרטים הנסתרים בהצעות ובהסכמים
"הסוד הקטן של הכדורסל הישראלי: כשיענקלה רוזן שיתף פעולה עם אריק איינשטיין בהפועל תל אביב לפני שהפך לאגדה"
חג שבועות בפתח, והקונדיטוריות ברחבי הארץ לובשות גבינה. יצאנו לבדוק את הקולקציות החדשות לחג – וחזרנו עם בטן מלאה ולב שמח
בין בלנקנזה לעצמאות לזכרה של ראומה ויצמן לבית שוורץ נטע עדני 5/5/2025 לא בכל יום נפטרת דמות, שהחזיקה בעדינות ובנחישות את חוטי הזהות הישראלית שלנו. בכתיבת הטור הזה, בעיצומם של ימי שואה ותקומה, רגע לפני
לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!