הנחש האיטלקי של אלפא רומיאו
האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
לא מזמן היא התגנבה לארץ כמעט בחשאי. השמועה עליה עברה מפה לאוזן. אמנם לפני שנה בחנתי את היאריס "הרגילה", שבאה עם אותו מנוע היברידי, אבל הקרוס מוצעת כאן עם שני מנועים לבחירה (בנזין והיברידי), ושלוש רמות גימור לכל מנוע, כך שטויוטה משתדלים לקלוע במדויק לטעם הלקוח עם רזולוציה של פרטים קטנים שעושים הבדל גדול.
טווח המחירים של הקרוס מתחיל ב-120,000 ₪ ומטפס עד 147,000 ש"ח.
בפעם הקודמת שבחנתי את היאריס החלטתי לבחון עד כמה חסכוני המנוע ההיברידי, ולא נסעתי רחוק מידי כדי לרדת אל תוצאה קרובה לזו שהיצרן מצהיר עליה.
הפעם החלטתי לנסוע רחוק הרבה יותר, ולראות כיצד והאם המספרים ישתנו אם לא אבחר רק באופציה החסכונית ביותר.
מראה אגרסיבי וקשוח
היאריס המוצלחת קיבלה גרסה מוגבהת עטופה קוסמטיקה של תוספות פלסטיק מושחר וג'נטים גדולים (קוטר 17 אינצ') שמעניקים לרכב מראה יותר אגרסיבי וקשוח, וגם שילוב הצבעים המהמם של רכב המבחן בזהב ושחור, לא יכול להשאיר אדיש אף צופה מהצד שבא להתעניין מה זאת המכונית הזאת.
חלל הנוסעים הרבה יותר צנוע, ויש בו יותר מידי צבע שחור לדעתי, קצת מהזהב החיצוני נכנס פנימה בשני פסים דקים ובקושי נראים, לו היה בפנים עוד כמה נגיעות בולטות שישברו את הקדרות, זה היה עושה נעים לעין, לטעמי האישי.
מערכת המולטימדיה המוכרת של טויוטה לדגמיה השונים, מותקנת גם כאן, והאנדרואיד אוטו מתחבר מיד (עדיין באמצעות כבל).
טווח נסיעה בין תדלוקים עומד על כ-630 ק"מ.
לא משנה כמה זמן הרכב יהיה אצלך, תמיד תחפש היכן הידית של פתיחת הדלת, שנחבאת בתוך גומחה בדלת.
לעיתים הנדסה האנוש מנסה להיות יותר מידי מתוחכמת, והתוצאה פחות מוצלחת.
בסך הכל ידית לפתוח את הדלת, למה לסבך?
מבחן החשמל של הבודק מצא כי ברכב יש את ההיצע הבא:
שקע אחד usb
צמד שקעי 12 וולט
ועוד אחד אלחוטי.
צנוע ביותר, ולא תמיד זה יספיק.
בת לוויה מושלמת על גבול השעמום
כפתור ההתנעה מעיר מנוע חשמלי שקט, (היברידי או לא?), אבל לחיצה על דוושת הגז בטורים נמוכים מידי או גבוהים מידי תוציא מהיאריס חרחור לא ברור, סטייל רכב ספורט שלא קיבל את מנת הסטרואידים הנכונה.
מאידך, לא זה מה שיפריע ליאריס הזאת לחצות את רף המהירות החוקי, רחוק מאד.
מערכות הבטיחות שכבר הפכו לסטנדרט, מובילות את הרכב בביטחון ובבטחה בכבישים.
לא נרשמת התרגשות או אכזבה. מי שמה שהוא צריך זה רכב שיסיע אותו ברוגע בין שתי נקודות ימצא ביאריס הזאת בת לוויה מושלמת על גבול השעמום.
מצד שני אני לא בא להתגרות עם הגורל המשטרתי שיושב בצד עם מצלמות ולייזרים, ובנסיעה שגרתית לאילת מה כבר יכול להיות אחרת?
בהתחלה חשבנו לנסוע בהרכב של ארבעה מבוגרים, והיה חשש מסוים לאי נוחות לנסיעה ארוכה כל כך, בכל זאת 2.56 מ' מרחק בין סרנים לא מעיד אל מרחב מחייה שיש ברכב משפחתי, לא שנורא צפוף מאחור, ילדים ייסעו ללא בעיה, מבוגרים וגבוהים קצת פחות.
דגם הקרוס מתגלה כמאוד פוטוגני בצילומים, ובשילוב הצבע המיוחד הוא מושך מבטים בכל חניה.
הי דרומה לאילת
אילת חיכתה לנו, וקיבלה את פנינו בחמימות יש לומר.
30 מעלות איזה עונג. ממש חמים ונעים.
מי שבא מכיוון כביש 12 (ריק ונוח מאד לנסיעה) יכול בהיכנסו לעיר לסור אל מצפור הים האדום, שאינו מוכר דיו.
מצפור הים האדום היא תצפית הפונה אל נופי הים האדום והמדינות השכנות ירדן, סעודיה ומצרים באילת. התצפית ממוקמות בלב רובע 6 בשכונת שחמון וניתן ליהנות ממפה פנוראמית ולשמוע הסבר קולי דרך מערכת "מסבירן" על האתר. המצפור מהווה מרפסות נוף, והוא יושב על 2 גבעות סמוכות הדורשים טיפוס במדרגות אליהם. בשעות הערב מצפור הים האדום (Red Sea Viewpoint, Eilat) מואר בתאורת לילה עדינה והחניה הקרובה למצפור נמצאת ברחוב לבנדר, סמוך לגני הילדים.
לא הרחק משם, מרחק מספר דקות נסיעה נמצאות בריכות הפלמינגו, והדרך אליהן עוברת בין מטעי דקלים גבוהים, ועל דרך עפר כבוש.
גם כאן היאריס מתגלה כרכב שעובר בנקל ובנוחות על פני משטחים שאינם אספלט.
המקום מאד פופולארי מסתבר, והרבה מאד מטיילים פוקדים את המקום. אולם היות והפלמינגו זקוק לשקט ומנוחה (כנראה יש להם גנים של פולניות זקנות), אי אפשר להתקרב אליהם, והצפייה נעשית ממרחק.
אחת המטרות אליהן כיוונתי בנסיעה הזאת היא האגם הנסתר בתמנע.
לא פעם הייתי כאן, ובכל פעם משהו משתנה.
לשם הבטיחות מישהו הציב גדרות כמעט סביב כל האתר, אבל במקום אחד, הכי גבוה, ממש בכניסה לאתר ישנה תופעת טבע מרהיבה לא פחות והיא כבר מככבת בהרבה דפי אינסטגרם.
הקרקע המחורצת בחריצים גדולים ועמוקים יוצרים כאן מראה מהפנט.
אצנית למרחקים ארוכים
הנסיעה הפעם עם היאריס קרוס לקחה אותי 780 ק"מ, ואומנם נסענו בכבישים מהירים במרבית הדרך, אבל גם כאשר לא הקפדתי במיוחד על נסיעה חסכונית הגעתי לנתון צריכה מדהים של ליטר נוזל מאובנים לכל 22 קילומטר נסיעה.
גם היאריס עשויה אם כן להתגלות כאצנית למרחקים ארוכים, למרות שתחום המחייה הטבעי שלה יהיה בערים, אבל בשל אופייה "הקרבי" והקשיח אפשר לצאת אתה גם אל השבילים והטבע שסביב לעיר.
דגם הקרוס שבחנתי אינו הזול שבהיצע, אבל מעבר לחסכוניות של המנוע ההברידי מקבלים לוק ייחודי ושונה בנוף.
וגם זה משהו.
מבחן הדרך
טויוטה יאריס קרוס HYBRID PREMIERE
מנוע :1.5 ל'
הספק (משולב) 116 כ"ס.
מומנט: (משולב)14.4 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן): 1:22 ק"מ\ל'.
מחיר: 147,000 ₪ (לפני אגרה).
הקליקו כאן לאתר היצרן
יש לכם שאלות? הבהרות לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים
החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים
האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב תיפתח בסוף חודש ספטמבר תערוכה מרגשת במיוחד: צילומים של הצלמת יוכבד ליפשיץ ( 86), ילידת תל אביב שבגיל 19 עברה לקיבוץ ניר עוז ומאז תיעדה את המתרחש בקיבוץ
למרות המצב, הרוכשים אופטימיים!
המציאות בשטח מלמדת כי רוכשי הנדל"ן מוכנים לביצוע רכישת נכסים ולכן התהליך של מציאת הנכס המושלם יכול להיות מורכב
איך מתגרשים בהסכמה בצורה נכונה. עם הובלה נכונה ניתן להגיע להסכם בתהליך קצר מכבד ואפקטיבי
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023
הציבור מוזמן לסיורי סליחות ייחודיים ביערות ובערים העתיקות בסימן הידברות
לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח המדריך לטעויות השכיחות של בני משפחה בתביעות סיעוד עו"ד דוד פייל אִילוּסְטְרַצְיָה ביטוח סיעודי הוא קרש הצלה של משפחות הנקלעות לבעיה כלכלית קשה בעקבות מצבם הרפואי של ההורים.
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
בעמותה שעיקר פעילותה הוא חלוקת סלי מזון, מותאמים אישית למשפחות לפי צרכיהם, 100% מהתרומות מגיע לקניית המזון לסלים.
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
יאנה מרגולין היא מהנדסת בדיקות תוכנה. טמקימת עמותת 'גֵּנִים טובים' – קהילת נשאים ונשאיות BRCA
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
עו"ד ד"ר יובל חן, מהמובילים בתחום הוצאת אזרחות גרמנית, מייצג אלפי אנשים מול הרשויות בגרמניה לקבלת אזרחות גרמנית מאז שנת 1997
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!