26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

ככה כן בונים חומה

מבחן דרכים ליונדאיי פליסייד

כתב וצילם: ירון הולנדר

מה דעתכם, האם הישראלים מוכנים לשלם 325 אלף ₪ וצפונה על רכב של יונדאי?

במסגרת תפקידי כבוחן רכבים גדולים (מאד) שיש בהם יותר מחמישה מושבים, בחנתי לאחרונה כמה כאלו ונוכחתי לדעת כי הביקוש לרכבים אלה עולה ופורח. יתכן שהסיבה המרכזי לכך היא הרצון לצאת לטיולים משפחתיים בארץ במקום בחו"ל.

וכך יצאתי לבחון את הגירסה הבסיסית (שגם כך עולה המון כסף) של הפליסייד (שפירוש שמו הוא משוכה או חומת מגן).

יש שלוש רמות גימור לרכב ופער של כ-30,000 שקלים מקצה לקצה. משום מה דווקא זה שיש בו פחות מושבים הוא זה שיקר יותר, אבל זאת משום שבמקום שורה אמצעית מורכבים בו שתי כורסאות נפרדות, שזכו לשם מושבי קפטיין.

אי אפשר להתעלם מהפליסייד העצום הזה. מדובר ברכב גדול, רחב וגבוה, וככזה הוא פונה בעיקר לשוק האמריקאי, וכמה אנחנו אוהבים את מה שמתאים ליבשת המוזהבת. לא ככה?

אז אם כבר אמריקה, ראשית חוכמה היא לבדוק האם יש חנייה מתאימה לגודל הזה, היות ואין מדובר במה בכך, כאשר המרחק שבין הפגושים עומד על חמישה מטרים, וגם הרוחב (1.97) וגם הגובה (1.75) חריגים למרבית כלי הרכב המשפחתיים, חניה מתאימה זאת לא עובדה ברורה מאליה, זאת פשוט חובה.

"גמעתי 900 ק"מ בתנאי דרך שונים, בעיר ובמושב, על אספלט ודרכי עפר. קל מאד להתחבר אל גודלו, ואל מה שזה מאפשר. נעים לנהוג בו וכיף למצוא מקומות חדשים ומעניינים"

מהר יותר ורחוק יותר

הפליסייד ששוקל מעל שני טון צריך מנוע חזק שיזיז אותו רחוק ומהר, אי לכך נמצא מתחת למכסה מנוע גדול בנפח 3,800 סמ"ק המייצר 291 כוחות סוס ומומנט בשרני של 36.2 קג"מ.

או כמו שאומר הנוער, פראייר הוא לא.

מעבר לכל מערכות הבטיחות החשובות שהפכו כבר לסטנדרט כמעט אוטומטי, נמצא פה כסטנדרט אמצעי חשוב שיהיה כזה בשנים הקרובות בכל רכב.

מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים.

זה חשוב מאד תמיד, ובטח ברכב המיועד מראש להסעת ילדים רבים.

רכבים שמגיעים מהשוק האמריקאי מתאפיינים בנוחות רבה וכאן נמצא מספיק נקודות טעינה מכל סוג.

4 כניסות USB,

שתי כניסות 12 וולט,

ומשטח הטענה אלחוטי אחד.

"למרות גודלו הפליסייד מתנהג כחתלתול מפונק. רך לניהוג ומעניק רוגע. מכיוון שקשה להתעלם ממנו, אף אחד גם לא מנסה לדחוק אותו הצידה. מערכות ההתראה יודעות להודיע על קיומן בכל רגע שיש בו סיכון כלשהו"

בעקבות רחש המים השוצף

על הכביש המהיר אני מקבע את המהירות החוקית, והמנוע הגדול מזמזם בשקט ברקע.

כאן החיבור של האנדרואיד אוטו עובד בצורה יותר חלקה ממקומות אחרים, אבל אני עדיין מחכה ליום בו הכבל המחבר יפסיק להיות חלק מהעסקה. (יש כבר רכבים עם חיבור אלחוטי).

למרות גודלו הפליסייד מתנהג כחתלתול מפונק. רך לניהוג ומעניק רוגע. מכיוון שקשה להתעלם ממנו, אף אחד גם לא מנסה לדחוק אותו הצידה. מערכות ההתראה יודעות להודיע על קיומן בכל רגע שיש בו סיכון כלשהו.

בימות הקיץ החמים הפתרון שלי לחום הוא למצוא מקום רטוב, והכי רטוב שאני מכיר זה ברמת הגולן היפה שתמיד מפתיעה אותי במקומות מרתקים, ואין כמו הפליסייד לגמוע מרחקים בחברה טובה.

לא ככה?

בסטייה מכביש 888 ליד הישוב חד נס, על כביש אספלט שידע ימים מפוארים יותר עמדה מכונית שידעה לאן פניה מועדות.

כדאי לנסוע לשם? שאלנו.

בטח, ענו הנוסעים האלמוניים. שם זה גשר הדודות על גדת הירדן ההררי.

יושבי הפליסייד התמלאו בושה שאינם מכירים את המקום (וזו לא תהיה הפעם היחידה היום).

נסענו בעקבות אותו רכב על הכביש מרובה הבורות והחריצים, שלא הזיזו כלום לקוריאני הגדול, עד אשר דרך האספלט מסתיימת בחניה רחבה.

כאן השארנו את הרכב ויצאנו בעקבות רחש המים השוצף.

אוטו גדול שווה טיול גדול

המקום מסתבר מאד מוכר לאנשים רבים הבאים משני עברי ערוץ הירדן לטבול במים הקרירים.

היות ואין הקומץ משביע את הארי, חבריי מפצירים בי להגיע לעוד מקום שגם יוכיח את כוחו של הפליסייד וגם ייתן לנו עוד קצת מהרטוב והמרענן הזה.

ברכת הקצינים עין עלמין שנמצאת ממילא בדרכנו מחייבת סטייה מכביש 888.

בדיוק לפני שנה הובלתי חבורה אחרת של חברים לכאן, וכאן ראיתי אילו רכבים מגיעים ממש אל סמוך לבריכה ידעתי כי גם זה קטן על הפליסייד.

תחילתה של הדרך בציר כורכר כבוש. בעלי רכבים נמוכי גחון יעדיפו להשאיר את רכבם במקום זה, אמיצים יותר ובעלי רכב חברה וליסינג ימשיכו הלאה למרות שפני הקרקע משתנים ואינם אחידים. דרך הגישה מתפצלת לזו שמיועדת לרכבי שטח אמיתיים, ושנייה מתונה יותר.

לפליסייד כזכור אין בעיה לא עם זו ולא עם זו.

פשוט מתעלם בנינוחות.

אוטו גדול שווה טיול גדול, וכפועל יוצא ביליתי איתו בסוף השבוע שעות רבות.

גמעתי 900 ק"מ בתנאי דרך שונים, בעיר ובמושב, על אספלט ודרכי עפר. קל מאד להתחבר אל גודלו, ואל מה שזה מאפשר. נעים לנהוג בו וכיף למצוא מקומות חדשים ומעניינים.

מסתבר שפליסייד זו רק חומה למה שאינו מוכר. מרגע שחצית אותה איזור הנוחות שלך גדל הרבה יותר.

לא היה מישהו שהצטרף אלי בסוף השבוע הזה שלא הסכים איתי.

גדול זה טוב.

ולא לשכוח. גם החניה צריכה להיות כזאת.

מבחן הדרך

יונדאיי פליסייד premium

מנוע 3,800 סמ"ק

מומנט 36.2 קג"מ

צריכת דלק (במבחן) 1:10.6 ק"מ\ל'

מחיר: 324,619 ש"ח

יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’


לאתר היצרן, הקליקו כאן

07/15/2024

דובדבן יפני. פרימיום במידות אקסטרה לארג' – מאזדה CX90

07/12/2024

אלופת העולם במבחן – מבחן דרכים לטסלה מודל Y

05/20/2024

הניצוץ של אניאק. סקירה מפורטת לחשמלית של סקודה

05/20/2024

הטר(י)ק החדש של סובארו

03/23/2024

בחזרה לנעורים עם אבארט

02/27/2024

חשמלית ושמה נירו EV

01/28/2024

שש פעמים "כיפאק היי" לאיוניק 6

12/29/2023

תענוגות שטח ההפקר עם פורד ברונקו BADLANDS

11/25/2023

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן