עמותת תושבים למען תושבים זקוקה לכם
בעמותה שעיקר פעילותה הוא חלוקת סלי מזון, מותאמים אישית למשפחות לפי צרכיהם, 100% מהתרומות מגיע לקניית המזון לסלים.
מה דעתכם, האם הישראלים מוכנים לשלם 325 אלף ₪ וצפונה על רכב של יונדאי?
במסגרת תפקידי כבוחן רכבים גדולים (מאד) שיש בהם יותר מחמישה מושבים, בחנתי לאחרונה כמה כאלו ונוכחתי לדעת כי הביקוש לרכבים אלה עולה ופורח. יתכן שהסיבה המרכזי לכך היא הרצון לצאת לטיולים משפחתיים בארץ במקום בחו"ל.
וכך יצאתי לבחון את הגירסה הבסיסית (שגם כך עולה המון כסף) של הפליסייד (שפירוש שמו הוא משוכה או חומת מגן).
יש שלוש רמות גימור לרכב ופער של כ-30,000 שקלים מקצה לקצה. משום מה דווקא זה שיש בו פחות מושבים הוא זה שיקר יותר, אבל זאת משום שבמקום שורה אמצעית מורכבים בו שתי כורסאות נפרדות, שזכו לשם מושבי קפטיין.
אי אפשר להתעלם מהפליסייד העצום הזה. מדובר ברכב גדול, רחב וגבוה, וככזה הוא פונה בעיקר לשוק האמריקאי, וכמה אנחנו אוהבים את מה שמתאים ליבשת המוזהבת. לא ככה?
אז אם כבר אמריקה, ראשית חוכמה היא לבדוק האם יש חנייה מתאימה לגודל הזה, היות ואין מדובר במה בכך, כאשר המרחק שבין הפגושים עומד על חמישה מטרים, וגם הרוחב (1.97) וגם הגובה (1.75) חריגים למרבית כלי הרכב המשפחתיים, חניה מתאימה זאת לא עובדה ברורה מאליה, זאת פשוט חובה.
מהר יותר ורחוק יותר
הפליסייד ששוקל מעל שני טון צריך מנוע חזק שיזיז אותו רחוק ומהר, אי לכך נמצא מתחת למכסה מנוע גדול בנפח 3,800 סמ"ק המייצר 291 כוחות סוס ומומנט בשרני של 36.2 קג"מ.
או כמו שאומר הנוער, פראייר הוא לא.
מעבר לכל מערכות הבטיחות החשובות שהפכו כבר לסטנדרט כמעט אוטומטי, נמצא פה כסטנדרט אמצעי חשוב שיהיה כזה בשנים הקרובות בכל רכב.
מערכת אקטיבית למניעת שכחת ילדים.
זה חשוב מאד תמיד, ובטח ברכב המיועד מראש להסעת ילדים רבים.
רכבים שמגיעים מהשוק האמריקאי מתאפיינים בנוחות רבה וכאן נמצא מספיק נקודות טעינה מכל סוג.
4 כניסות USB,
שתי כניסות 12 וולט,
ומשטח הטענה אלחוטי אחד.
בעקבות רחש המים השוצף
על הכביש המהיר אני מקבע את המהירות החוקית, והמנוע הגדול מזמזם בשקט ברקע.
כאן החיבור של האנדרואיד אוטו עובד בצורה יותר חלקה ממקומות אחרים, אבל אני עדיין מחכה ליום בו הכבל המחבר יפסיק להיות חלק מהעסקה. (יש כבר רכבים עם חיבור אלחוטי).
למרות גודלו הפליסייד מתנהג כחתלתול מפונק. רך לניהוג ומעניק רוגע. מכיוון שקשה להתעלם ממנו, אף אחד גם לא מנסה לדחוק אותו הצידה. מערכות ההתראה יודעות להודיע על קיומן בכל רגע שיש בו סיכון כלשהו.
בימות הקיץ החמים הפתרון שלי לחום הוא למצוא מקום רטוב, והכי רטוב שאני מכיר זה ברמת הגולן היפה שתמיד מפתיעה אותי במקומות מרתקים, ואין כמו הפליסייד לגמוע מרחקים בחברה טובה.
לא ככה?
בסטייה מכביש 888 ליד הישוב חד נס, על כביש אספלט שידע ימים מפוארים יותר עמדה מכונית שידעה לאן פניה מועדות.
כדאי לנסוע לשם? שאלנו.
בטח, ענו הנוסעים האלמוניים. שם זה גשר הדודות על גדת הירדן ההררי.
יושבי הפליסייד התמלאו בושה שאינם מכירים את המקום (וזו לא תהיה הפעם היחידה היום).
נסענו בעקבות אותו רכב על הכביש מרובה הבורות והחריצים, שלא הזיזו כלום לקוריאני הגדול, עד אשר דרך האספלט מסתיימת בחניה רחבה.
כאן השארנו את הרכב ויצאנו בעקבות רחש המים השוצף.
אוטו גדול שווה טיול גדול
המקום מסתבר מאד מוכר לאנשים רבים הבאים משני עברי ערוץ הירדן לטבול במים הקרירים.
היות ואין הקומץ משביע את הארי, חבריי מפצירים בי להגיע לעוד מקום שגם יוכיח את כוחו של הפליסייד וגם ייתן לנו עוד קצת מהרטוב והמרענן הזה.
ברכת הקצינים עין עלמין שנמצאת ממילא בדרכנו מחייבת סטייה מכביש 888.
בדיוק לפני שנה הובלתי חבורה אחרת של חברים לכאן, וכאן ראיתי אילו רכבים מגיעים ממש אל סמוך לבריכה ידעתי כי גם זה קטן על הפליסייד.
תחילתה של הדרך בציר כורכר כבוש. בעלי רכבים נמוכי גחון יעדיפו להשאיר את רכבם במקום זה, אמיצים יותר ובעלי רכב חברה וליסינג ימשיכו הלאה למרות שפני הקרקע משתנים ואינם אחידים. דרך הגישה מתפצלת לזו שמיועדת לרכבי שטח אמיתיים, ושנייה מתונה יותר.
לפליסייד כזכור אין בעיה לא עם זו ולא עם זו.
פשוט מתעלם בנינוחות.
אוטו גדול שווה טיול גדול, וכפועל יוצא ביליתי איתו בסוף השבוע שעות רבות.
גמעתי 900 ק"מ בתנאי דרך שונים, בעיר ובמושב, על אספלט ודרכי עפר. קל מאד להתחבר אל גודלו, ואל מה שזה מאפשר. נעים לנהוג בו וכיף למצוא מקומות חדשים ומעניינים.
מסתבר שפליסייד זו רק חומה למה שאינו מוכר. מרגע שחצית אותה איזור הנוחות שלך גדל הרבה יותר.
לא היה מישהו שהצטרף אלי בסוף השבוע הזה שלא הסכים איתי.
גדול זה טוב.
ולא לשכוח. גם החניה צריכה להיות כזאת.
מבחן הדרך
יונדאיי פליסייד premium
מנוע 3,800 סמ"ק
מומנט 36.2 קג"מ
צריכת דלק (במבחן) 1:10.6 ק"מ\ל'
מחיר: 324,619 ש"ח
יש לכם שאלות? הבהרות? לכותב ירון הולנדר הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
לאתר היצרן, הקליקו כאן
בעמותה שעיקר פעילותה הוא חלוקת סלי מזון, מותאמים אישית למשפחות לפי צרכיהם, 100% מהתרומות מגיע לקניית המזון לסלים.
עו"ד ד"ר יובל חן, מהמובילים בתחום הוצאת אזרחות גרמנית, מייצג אלפי אנשים מול הרשויות בגרמניה לקבלת אזרחות גרמנית מאז שנת 1997
רשלנות רפואית בהריון מהווה אחד מהאתגרים המשפטיים המורכבים ביותר בדין הישראלי. הסיבה לכך היא הקושי בהוכחת הקשר הסיבתי בין נזק שנגרם לאם או לעובר במהלך ההריון לבין פעולות או מחדלים של הצוות הרפואי
הציבור מוזמן לסיורי סליחות ייחודיים ביערות ובערים העתיקות בסימן הידברות
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
אמנם אלה הימים האחרונים של החופש הגדול כך שכדאי לנצל את העובדה שיש כמה וכמה תערוכות שוות שכדאי לבקר בהן,
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
למרות המצב, הרוכשים אופטימיים!
המציאות בשטח מלמדת כי רוכשי הנדל"ן מוכנים לביצוע רכישת נכסים ולכן התהליך של מציאת הנכס המושלם יכול להיות מורכב
התחדשות עירונית היא צו השעה – במציאות הביטחונית הנוכחית כולנו מבינים היטב את הצורך הקריטי שבקידום פרויקטים המספקים לתושבי ישראל הגנה מפני טילים
הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, ה-12 בספטמבר 2024, בין השעות 23:00-18:00 בגן הפסלים שמאחורי תיאטרון גבעתיים.
איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.
בגבעת קוזלובסקי, בשטח של גן העליה השנייה, ניצב מצפה הכוכבים של גבעתיים, שנחנך בשנת 1967, לאחר מלחמת ששת הימים
אחד עשר אוטובוסים מלאים בתלמידי התיכונים של גבעתיים הגיעו הבוקר לכיכר החטופים להזדהות עם המשפחות
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!