
בטיחות הרכב: הטוב, הרע והלא נודע
בטיחות הרכב: הטוב, הרע והלא נודע
שוק הרכב הוא לא שוק פשפשים: כללי האצבע שימנעו מכם לקנות "מציאה" בלי ציון בטיחות רשמי
ראיון עם רן קוניק ראש העיר גבעתיים
ד"ר נגה רוזנפרב
צילום: איציק רובין
שתפו:
ברוכים הבאים לגבעתיים 2021 בה חיים כ-64 אלף תושבים. כעיר מבוססת ובטוחה עם חינוך מצוין, חיי תרבות וקהילה עשירים לכל הגילאים, ואפילו סצינת בילויים מגוונת היא הפכה למושא קנאה של הערים מסביב. בתום שנה לא פשוטה, פגשתי את ראש העירייה רן קוניק לשיחת סיכום
מה שלומך רן, איזו שנה הייתה לך?
"שלומי טוב תודה לאל, אין תלונות. הייתה שנה מורכבת, עדיין שנת קורונה עם הרבה אי ודאות והתנהלות משבוע לשבוע מבחינת קבלת החלטות ניהול תקציב."
מה השתנה בגבעתיים בשנה שחלפה?
"אנו ממשיכים כל העת בתכנית העבודה שלנו שכוללת חידוש רחובות, גינות ציבוריות ומוסדות חינוך וציבור. נפרדנו גם ממנהלים טובים וותיקים שלנו שתרמו רבות לעבודת והצלחת העירייה בראשם ראש מינהל החינוך שלנו אירית אהרונסון ומנהלת אגף הרווחה מירי פרחי."
מהו ההישג המשמעותי מבחינתך בשנה שחלפה?
"אני חושב שהתנהלות העירייה תחת משבר הקורונה היא ההישג הגדול ביותר שלנו. המענה לאוכלוסייה המבוגרת, והעזרה בתשומת לב ובצרכים בסיסיים לאלו שנמצאו מאומתים או שהיו בבידוד, הוסיפה כבוד רב לעובדי העירייה ולמתנדבים הרבים שהתגייסו לעזור.
הישג נוסף היה המקומות הראשונים בארץ בהם זכתה גבעתיים הן באחוזי הבגרות של תלמידיה והן במיחזור אריזות (הפח הכתום) זכיה שלישית ברציפות במקום ה-1."


בנייה והתחדשות עירונית לא יורדים מסדר היום. מה חדש בנושא?
"אכן, זה נושא שעל סדר היום הארצי, לא רק המקומי. אוכלוסיית מדינת ישראל גדלה בקצב מהיר ועל כולנו להבין שיש צורך בהקמת עשרות אלפי יחידות דיור, כולל במרכז הארץ, שלא לדבר על הצורך לחזק בנינים ולמגנם.
לגבעתיים אין שטחים ריקים ולכן כדי להתמודד עם הצפיפות הגדלה יש תכנית מסודרת עליה עמלו טובי המתכננים במשך מספר שנים. בתכנית זו נקבעו כללים ברורים מה מותר לבנות בכל איזור ואיזור והיא מפורסמת באתר העירייה בהרחבה רבה.
תכניות ההסתדרות וכורזין כבר אושרו לפני כ-5-4 שנים ולמעשה קצב התקדמותם תלוי בבעלי הנכסים ופחות בעירייה. אנחנו את שלנו עשינו במובן הזה שיש תכניות מאושרות. כעת, בשני איזורים אלו ישנה התנהלות ערה בין היזמים שבכל מתחם לבין בעלי הדירות, וכפי שכולנו גם רואים ושומעים בתקשורת, מתחם כורזין בדרום העיר, עתיד לעבור בשנים הקרובות תוכנית פינוי-בינוי רחבה. יש כבר מתחמים בהסתדרות שהתקדמו מהר והחלו גם בשיווק דירות.
אני לא מת על בנייה לגובה, ואם הייתי יכול הייתי משאיר את גבעתיים עם גגות הרעפים האדומים כמו שהיא, אבל זה לא ריאלי, ואין לי את הפריבילגיה להיות תקוע מאחור. גבעתיים תהיה עיר מטרופולינית ואין מה לעשות – היא תעלה לגובה".
בגבעתיים יש מעט שטחי מסחר, 88% מהשטח המוניציפלי מחויבים בארנונה, כאשר רק 17% מהם אינם מיועדים למגורים. איך מסתדרים עם תקציב כזה?
"יש לנו תקציב שמבוסס על תשלום ארנונה מהתושבים ואנחנו לא רוצים להעלות את הארנונה מפני שאנחנו לא חושבים שזה נכון. בד בבד, אנחנו צריכים לספק שירותים ברמות הכי גבוהות כשאנחנו כמעט ולא מקבלים כלום מהמדינה כי שיטת התקצוב המעוותת של מדינת ישראל מבוססת על המדד הסוציו-אקונומי. זה אולי עוזר לחלשים, אבל מחליש את החזקים. אין שום קורלציה בין המצב של התושבים שלנו, שהם ברובם חיים ברמה גבוהה, מועסקים בתפקידים בכירים ומרוויחים הרבה כסף ברמה האישית, לבין העירייה שהיא דלת הכנסות. אבל יש גם בשורה טובה בעניין – בכניסה הצפונית לעיר נבנה כעת מגדל משרדים בן 80 קומות. כשהבנייה תסתיים בעוד כ-3 שנים גבעתיים תזכה לגידול משמעותי בהכנסות שלה מאחר ו'שנת ארנונה' אחת של המבנה מוערכת בכמה עשרות מיליוני שקלים. יש למה לחכות."


האוכלוסייה בעיר מסתמכת בעיקר על רכבים פרטיים והמשמעות היא פקקי תנועה גדולים במהלך היום ותחרות על חניות. אין יום שלא מופיעות תלונות ברשתות החברתיות נגד העירייה בעניין היעדר שבילי אופניים ומקומות חניה. מה עושים?
"מצד אחד אנחנו רוצים לעודד שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבוריים אבל סלילת שבילי אופניים באה בסופו של דבר על חשבון חניות כי הכבישים והמדרכות צרים. זה אומר להוריד מאות, אם לא אלפי חניות מהרחובות. מי שחושב שתושבי גבעתיים יוותרו על הרכבים שלהם, ימכרו אותם ויתחילו לרכב על אופניים – טועה. צריך לייצר תחבורה ציבורית טובה".
המהפכה בתחבורה הציבורית עם 'נעים בסופ"ש', האם יוקם נת"צ במרכז גבעתיים ב-2023?
"'נעים בסופ״ש' זו הצלחה גדולה, הקו של גבעתיים מלא מידי סוף שבוע ופותר בעיית ניידות רבה להרבה אנשים. זוהי אחת ההחלטות בהן אני גאה במיוחד.
גם עם פרוייקט 'מהיר לעיר' חתמנו והגענו להסכמות, במסגרתם רחוב כצנלסון יעבור מתיחת פנים גדולה ויתחדש כולו החל מתשתיות ביוב ומים, מדרכות חדשות, תאורה חדשה וכמובן נתיב לתחבורה ציבורית ולצידו שביל אופניים. הביצוע ומועד התחלתו אינו תלוי בנו, לפי כל התחזיות זה אמור להתחיל בשנה הקרובה."
ממה היית פחות מרוצה?
"יש לנו עוד הרבה מה לשפר, זה ברור וידוע. יש לעיר נתונים ומגבלות שעליהם קשה להתגבר ואין פתרונות קסם כמו חניה למשל ומצד שני, יש מה לשפר בנושא איסוף צואת הכלבים, חניות לא חוקיות וחסימות נתיבי נסיעה וקיצור משך זמן עבודות התשתית."
איך מתמודדים עם רוכבי הדו גלגלי הממונע?
"ברגע שיהיה מספר רישוי לכל כלי שכזה, המצב ישתפר ןהאכיפה תהיה קלה יותר, גם באמצעות מצלמות. בסוף יש פה צורך ורצון של תושבים רבים לרכב על כלים אלו ומצד שני אין עדיין תשתיות מתאימות במדינה, אולי פרט לתל אביב וגם שם המצב לא פשוט. כמו כן, יש מחסור אדיר בכוח אדם הן במשטרה והן בפיקוח והתנאי להצלחת החדרת השימוש בכלים אלו הוא אכיפה יעילה וטובה."
לאחרונה השתתפת בכנס 'עיר הנדל"ן' שם נפגשת עם שרת הפנים איילת שקד ומנכ"ל משרדה יאיר הירש. יש חדש בנושא גבעת קוזלובסקי – האנטנה, ההפקעה?
"אנו קרובים להישג היסטורי שבו ייחתם חוזה להעברת השטח שנמצא עשרות שנים בבעלות עיריית תל אביב, לעיריית גבעתיים."

רן קוניק ומושיק גולדשטיין בפגישה עם איילת שקד

במפגש עם תלמידי תיכון קלעי
מה אתה יכול לספר לקוראי המגזין על מערכת החינוך בעיר בשנת תשפ"ב?
"יש לנו מערכת חינוך מהטובות בארץ, זה לא סוד. יש בגבעתיים צוותים מדהימים הן בבתי הספר והן בגני הילדים. בחינוך אנו לא רוצים להתפשר ופחות ממושלם לא יתקבל אצל אף אחד מאיתנו לכן תמיד יש מה לתקן, לשמר ולשפר אבל בהשוואה לערים אחרות ולעובדה שמערכת החינוך הארצית לא בשיאה, יש לנו בהחלט במה להתגאות."
אלו יעדים הצבת לעצמך לשנתיים הבאות?
"יש לנו כעת מספר פרוייקטים חשובים שנמצאים בתחילתם ואעשה הכל שיסתיימו מהר וללא תקלות: שיפוץ רחוב טייבר, בניית אולם הספורט החדש בשמעוני, בניית שבט הצופים החדש, האגפים החדשים בבית הספר ברנר ושמעון בן צבי ועוד ועוד.
אני מקווה שנוכל להיפרד אחת ולתמיד מהקורונה, צריך לזכור שהיא עדיין איתנו לכן הכל בערבון מוגבל."
באיזה בשורה אתה יכול לשתף אותנו לגבי שנת 2022?
"אני מקווה שהבשורה תהיה באמת העברת גבעת קוזלובסקי לידנו והתחלת פיתוח איזור כורזין שהוא העתיד הכלכלי והתעסוקתי של גבעתיים."
הדובדבן שבקצפת – משהו טוב, נעים או חשוב שאתה רוצה לציין
"אני בעיקר רוצה להודות לתושבי העיר, שהם נהדרים ומעורבים על התמיכה ועל הרוח הגבית במיוחד בתקופת הקורונה.
אני נוהג לקיים שיח עם התושבים בכל דרך אפשרית כולל ברשתות החברתיות, וזו מבחינתי הדרך הטובה לעשות את תפקידי.
אני רוצה לאחל לכולנו בריאות מלאה.
יש לנו עיר נהדרת, לא תמיד אנו זוכרים זאת, בשביל אני פה, להזכיר זאת יום אחרי יום."

בטיחות הרכב: הטוב, הרע והלא נודע
שוק הרכב הוא לא שוק פשפשים: כללי האצבע שימנעו מכם לקנות "מציאה" בלי ציון בטיחות רשמי

עדי אברהמי, זמרת, יוצרת ומלחינה מביאה לבמה סיפורים אישיים המעובדים לשירים.

השיחה עם טפסר משנה אבי קורדובה, מפקד כבאות והצלה בגבעתיים ורמת גן, בה חשף את האתגרים, ההכנות והמחויבות של לוחמי האש

האם יצא לכם לפגוש תושב מקומי בגבעתיים שמתעניין ברכישת דירה באחד מפרויקטי הפינוי-בינוי החדשים במתחם ההסתדרות? ככל הנראה שלא…

לבנת פורן אשת עסקים, מייסדת ויו"ר חברת 'לבנת פורן – זכויות רפואיות' ● נבחרה לפרוייקט 'מאה שנים, מאה נשים'

בינה מלאכותית – ובעיקר התחום שנקרא למידת מכונה נטמע בשגרת היום-יום שלנו

לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב

יגאל אונא מגן הסייבר הבכיר במדינה, כראש מערך הסייבר הלאומי ● מכהן כנשיא בית הספר ללימודי סייבר

הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי

אז מה באמת עומד מאחורי דירוגי הבטיחות, ואיך תדעו איזה רכב מתאים לכם ביותר?

אנדרטה אחת ועשרות סיפורי חיים. בלב גן רבקה, ניצבת אנדרטה לזכר בני ובנות גבעתיים, שנפלו בכל מערכות ישראל

שוק הנדל"ן הוא זירה סוערת, שילוב של סכומי עתק, חוסר ודאות ואמוציות. כדי להבטיח את הצלחת העסקה שלכם, חשוב לבחור באיש מקצוע בעל סטנדרטים גבוהים של ידע, אתיקה ואחריות – מתווך חבר לשכה הוא הסטנדרט הגבוה ביותר

"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"

הרכבים הזולים נעלמו מהשוק בישראל – תמונת מצב לקראת השנה החדשה

בוחרים ב'דאונסייזינג: למכור את הבית הגדול ולעבור לדירה קומפקטית, נגישה ומעוצבת
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!


