
Hongqi EHs7 – מפנק, מאד. מרווח, מאד.
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
כתב וצילם: ירון הולנדר
נובמבר 2024
שתפו:
הגעתי אל אולם התצוגה בתל אביב על מנת לאסוף את החשמלית שתואמה עבורי למבחן, וכנראה אלוהי המזל שמעו את בקשתי הצנועה, ובחניון נמסר לידי מפתח לדגם יפהפה במיוחד בצבע אדום יין בוהק ומרהיב.
יש לדעת כי דגם iX2 הינו רכב חשמלי אשר לו מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ"ס, ומומנט של 25 קג"מ. אופנת הקרוסאובר לא פוסחת גם על היצרן המצרף לנבחרת דגם מקביל לו גם בנזין, אשר הספק המנוע שלו חלש יותר, אך המומנט גבוה, ובתמחיר זול משמעותית.
הגרסה החשמלית מגיעה בשתי רמות גימור, הזולה שביניהן מתחילה ב359,900 ₪, ולבכירה צריך להוסיף עוד שלושים אלף שקלים, עבור קוסמטיקה כללית. (מושבים, עיצוב ורמת מערכת הסאונד).
היצרן מצהיר כי לרכב סוללה בקיבולת 64.8 קווט"ש המעניקה לרכב טווח מקסימלי עד 460 ק"מ, בצריכה ממוצעת של 16.2 קווט"ש לכל מאה ק"מ.
וכך אני מוצא את עצמי, לאחר שהתרשמתי מהדגמים הבוהקים באולם התצוגה, נכנס כאמור ליפה באדום, (שהולם אותה לטעמי הרבה יותר מהצבעים השבלוניים), ועובר יחד עם הנציג על כל הפרטים הקטנים.
חיבור מידי לרכב
בחזית – גריל פלסטיק אטום וגדול, עם קוביות מעויינות בתוך שתי הכליות המפורסמות של המותג, מבט מהצד חושף מדרגות סף מתחת לדלתות, וקימורים נאים היוצרים קומפוזיציה נאה לרכב דינמי-ספורטיבי-חדשני.
היות ומדובר ביצרן מוביל בליגת הפרמיום, אי אפשר לצפות כאן לפחות מהטוב ביותר בכל תחום. איכות חומרי הגלם ואופן הרכבתם מעידה כי יש תמורה לכל שקל, ומי שרוכש את המוצר הזה גם יודע זאת וגם מרגיש את זה יום יום.
מושב ארגונומיים מעוצבים ותומכים, מרופדי עור משובח, הם אלו שיקבלו את פניך וישבנך, ומרגע ההתיישבות, מרגישים חיבור מידי לרכב שעוטף אותך מסביב, ומצד שני כל מה שהנהג זקוק לו נגיש בהישג יד.
מסך המולטימדיה המלבני הארוך משותף למערכות המידע המקובלות בחלקו הימני, ובמידע נחוץ לנהג, בחלק השמאלי הנראה מאחורי ההגה.
מערכת סאונד מבית הרמן קרדון (ותריסר רמקולים) אחראית לצד הנעים של הסאונד האופף מכל עבר, ולמענה רצוי להכניס תוכן צלול ומדויק.
הגה העור הנעים מכיל רק את הכפתורים הנדרשים ביותר, וכפי שכבר פגשתי לאחרונה במספר מותגים, תפעול מוזיקה וטלפון בצד הימני של חישורי ההגה, ומשמאל תפעול בקרת שיוט, והפעלת תפריטי מידע על לוח המכוונים, משמאל. מתחת לחלקו השאלי של ההגה מבצבץ מנוף קטנטן עם המילה BOOST שאין צורך להכביר עליה במילים.
בזמן מאוץ (לצורך עקיפה למשל), הרמת המנוף הזה מעניקה עשר שניות של תוספת כוח זמנית. חביב ביותר.
הקונסולה שבין המושבים בעלת עיצוב אוורירי ולא מעיק בנוכחותה. יש עליה מספר כפתורים נדרשים, כמו כפתור לבחירת צורת הנהיגה (קדימה, אחורה, ומצב פדל אחד חסכוני – מסומן באות B), כפתור לבחירת אופי הנהיגה שיש לו שבעה מצבים שונים, (כולל כמובן מצב ספורט הקורץ ביותר), כפתור התנעה וכיבוי, גליל מתכת לעוצמת הקול והמוזיקה, וכפתור קטן האחראי על פתיחת תא אחסון פצפון.
מתחתיו נמצא מדף אחסון גדול יותר, וכמובן שפע מקומות נוספים בדלתות ובתא הכפפות.
הטלפון מתחבר באופן אלחוטי, כמובן, ומסך המולטימדיה מאפשר המון כיוונונים שונים בהתאם לאופי הנהג\ת.
וכך הגענו עד ניצנה
לחיצה על מתג ההתנעה מייצר צליל קול דמוי מנוע, על מנת להמחיש שהרכב מוכן לנסיעה.
העברת מתג הנסיעה למטה, אל הדרייב הנכון ואנחנו יוצאים לדרכנו.
בעוד היצרן מבטיח טווח של עד 460 ק"מ, אני יוצא מהמרכז עם 419 ק"מ ו-97 אחוזי סוללה.
החלטתי לאתגר את הגרמנייה האדומה בנסיעה ארוכה כמעט עד לקצה המדינה וכך הגענו עד ניצנה הניצבת בצומת על גבעה נישאת, ולאחר כמה מאות מטרים שוב פנייה ימינה לכביש אספלט ישן המגיע לפי השילוט אל חמוקי ניצנה.
הכביש השבור לחמוקי ניצנה עבר ריענון הכרחי, ועכשיו הוא חדש ונוח יותר לגישה.
מעולם לא הגעתי לאתר המקסים הזה כאשר השמש שולחת קרניים ארוכות וצובעות את החמוקיים הלבנים באור וצללים המקנים לו יופי אחר.
הבלייה הגאולוגית שנוצרה כאן במשך מיליוני השנים, שיחקה לידיו של הטבע והפכה את חמוקי ניצנה למקום מבודד ומיוחד הכולל גם מאובנים, אבני צור בגוון חום- שחור שעל גבי השטח מזכירים עוגת שמנת עם פצפוצי שוקולד מעל. מפה, כמעט קצה המדינה בטווח מופיע מעל 300 ק"מ, כאשר בפועל נזדקק לשני שליש מזה על מנת להתחבר לברז החשמלי בבית.
האיי איקס השנייה, לוקחת אותנו גם בדרכנו חזרה בשקט ובבטחה.
מה יש לספר אחרי שסימנו וי גדול על כל סימן שאלה? וכל סקרנות מסתיימת בתשובה מוחצת, שככה זה צריך להיות. מי שבוחר לרכוש את הגרמנייה הזאת לא רק שייהנה בכל יום ובכל דרך, אלא ידע להעריך את הדרך, ואת האמצעי להגיע אליה.
איך אמר ג'ון לנון?
"אתה יכול לומר שאני חולמני, אבל אינני היחיד, אני מקווה כי יום אחד כולם יתאחדו, והעולם יהיה אחד".
בינתיים עד שנפתור בעיה של איקס אחד, מצאנו את הפתרון לשני איקס.
מבחן הדרך
ב.מ.וו iX2 חשמלי
רמת גימור M-Shadow
מנוע חשמלי, הנעה קדמית.
הספק 204 כ"ס.
מומנט 25.5 קג"מ.
קיבולת סוללה 64.8 קווט"ש.
צריכת חשמל (יצרן) 16.2 קווט"ש לכל מאה ק"מ.
מחיר 389,900 ₪ (לא כולל אגרה).
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 125
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב
חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכם התקשרות של עו"ד דיירים
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכמי התחדשות עירונית: מה שלא מגלים לכם בין השורות
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכם התקשרות של עו"ד דיירים
העורף הישראלי השתנה, אך לא לגמרי. המציאות דורשת הכרעות מהירות בבינוי ותכנון
אפל הציגה בסדרה 17 ארבעה דגמים: iPhone 17 Air בעל העיצוב החדש, iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max
כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'
יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה
ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר
איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!