
מאצ'ו מן
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
2023
מבחן דרכים
ג'יפ יצרה הילה של רכבי שטח קשוחים לאנשים מחוספסים שלא נרתעים מאף אתגר וקושי
כתב וצילם: ירון הולנדר
Jeep
"על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים"
באשמורת בוקר, כאשר ערפילי בוקר כיסו את שדות העמק בשמיכה עבה, טיפסנו (בזהירות) אל גבעת שייח' אבריק.
ג'יפ יצרה הילה של רכבי שטח קשוחים לאנשים מחוספסים שלא נרתעים מאף אתגר וקושי. ממש כמו אותם אלו שעלו לארץ ישראל מתוך אידיאולוגיה של כיבוש הארץ בזיעה ועבודה קשה למען הצלחת המפעל הציוני. ולכן, אך טבעי הוא כי בחרתי להתחיל מבחן דרכים לבן ממשפחת הקשוחים הללו, במקום המסמל בדיוק ערכים אלו.
"לחיצה על דוושה הדלק שחררה את הסוסים לדהרה, כאן הרגשתי בטיפוס לינארי של העוצמה, וכאשר הנחתי רגל חזקה ממש על הדוושה ומד הטורים של המנוע התחיל בנסיקה – רעם המנוע הוציא קולות שנדמה שנשכחו מן האוזן"
האם קיבלתי לידי רכב מתאים?
דגם הצ'ירוקי נולד ב-1974, ואכן היה מסוג הרכבים אשר ביכולתם המכנית לרדת מן האספלט אל המרחבים האמריקאיים, ועוד בטרם זוהה כסגמנט נפרד העונה לשם SUV זכה לתהילה מסוימת. בצה"ל זכו בעלי הדרגות הבכירות להתהדר בדגם ווגוניר שהוא אביו הביולוגי של הצ'ירוקי.
הגרנד צ'ירוקי נולד ב-1992 כ-SUV גדול, והחל לייצג דרך שונה של רכב כביש עם יכולות מסוימות לשטח. כוחות השוק המשתנה אהבו את רוח השינוי, וכך הרכב הגדול הלך והתעדן עם השנים.
לא מכבר עלה לישראל דגם זה אחרי שעבר מתיחת פנים מתחייבת וזהו כבר הדור החמישי של הדגם. באולם התצוגה ניתן לבחור בין דגם 'קצר' עם חמישה מושבים ואורך כולל העומד 4.91 מ', לבין גרסת 7 המושבים שאורכה 5.2 מ'. גם כך וגם כך מדובר בחלל נוסעים מרווח מאד כיאה למקובל ביבשת המוזהבת.
מנוע הבנזין הגדול הינו בעל נפח של 3.6 ליטר. מספרים שכבר נדירים למצוא על הכבישים בעידן של מעבר למנועים חשמליים ברמה כזו או אחרת. מנוע אטמוספרי זה מכיל בקרבו 6 צילנדרים בתצורת V ומוציא מקרבו עדר של 290 סוסים, ובמומנט מאד בשרני של 35 קג"מ.
ומדוע זהו פרט מעניין לקורא ולמתעניין?
כפי שציינתי לעיל ג'יפ רוצים לשמר את המורשת מן העבר, ולהתקדם קדימה אל העתיד, וזו כנראה דרכם לשמר את רוח המותג במנוע וותיק, חזק ובעל מוניטין מוכח.
קיבלתי לידי לידיי את גרסת 'לימטד' (שניה ברמות הגימור), בעלת חמשת המושבים. משנפתחה הדלת התגלה תא נוסעים מפנק ומאובזר כיאה ליבשת.
המון חיבורי חשמל מכל סוג ולכל שימוש, (כולל שקע למכשירי חשמל ביתיים), תאי אחסון, תא מטען עצום, מרווח רגליים מכובד, גג שמש פנורמי ענק, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. בניגוד לרכבים אחרים שבחנתי בעבר, כאן יש גם בקרת שיוט רגילה וגם בקרת שיוט אדפטיבית.
למה?? אין לי תשובה. בדיון משפחתי שהעליתי את הסוגייה עלתה סברה כי ישנם אנשים באותה יבשת, שרגילים לבקרת שיוט רגילה, והם לא צריכים\רוצים מערכת שתחליט עבורם מתי לבלום.
"על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים"
למה?? אין לי תשובה.
בדיון משפחתי שהעליתי את הסוגייה עלתה סברה כי ישנם אנשים באותה יבשת, שרגילים לבקרת שיוט רגילה, והם לא צריכים\רוצים מערכת שתחליט עבורם מתי לבלום.
שחררתי את הסוסים לדהרה
הישיבה בגרנד צ'ירוקי מאד גבוהה, הרבה יותר מרכבי פנאי-שטח אחרים, וכאשר לוחצים על מתג ההתנעה (ותודה לאל שנפטרו מהצורך לשמר את השימוש במפתח), נשמע נהם מנוע עוצמתי מתחת למכסה המנוע הגדול.
מצד שני, ואולי זהו רמז לעתיד לבוא, מרווח הגחון לא מרשים ביותר ברמת הגימור הזאת עומד על 21.6 ס"מ לבד וחסר הילוך כוח, ואפשרות לנעילת דיפרנציאלים. (שני אביזרים הכרחיים לרכב שטח 'אמיתי').
כבר בהשתלבות בכביש הראשון שמתי לב כי זהו רכב שאי אפשר להתעלם ממנו, או לנסות לדחוק אותו הצידה.
לא, הבחור הזה שייך למשפחת הגדולים. ולגדולים נותנים כבוד
לחיצה על דוושה הדלק שחררה את הסוסים לדהרה, אבל בניגוד למנועי חשמל חזקים והחלטיים, כאן הרגשתי בטיפוס לינארי של העוצמה, וכאשר הנחתי רגל חזקה ממש על הדוושה ומד הטורים של המנוע התחיל בנסיקה – רעם המנוע הוציא קולות שנדמה שנשכחו מן האוזן.
הדגם הזה צויד במערכת סאונד מצוינת מבית 'אלפיין', הצלילים שבקעו מהרמקולים בתא הנוסעים היו עמוקים וצלולים מאד. רכב המבחן זקוק עדיין לכבל על מנת להתחבר אל מערכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר, נמסר לי כי הדגמים שימסרו ללקוחות הבאים כבר יצוידו באפשרות אלחוטית. בשורה משמחת בהחלט.
דמות מסוקסת וקשוחה
בורר ההילוכים הנמצא בין המושבים אפשר מעבר בין מצב ספורט-אוטומטי-שלג-בוץ וחול, אבל הרכב נוסע תמיד במצב בו ארבעת הצמיגים מונעים יחד. (מה שנקרא בשפת העם 'ארבע על ארבע').
על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים.
צריך לומר ביושר, אי אפשר לקחת מהגרנד צ'ירוקי את מה שיש לו, ומאידך אי אפשר לתת לו את מה שאין.
ולכן הגרנד צירוקי הוא לא הרכב שאקח לחצות אתו את הסהרה, אבל בכבישי אספלט, ובדרכי עפר ללא מכשולי סלעים ובורות הוא יתמודד בהצלחה, ובנוחות. מעבר לזה לא צריך לנסות ולשבור את הרכב היקר הזה.
אנשים קונים דימוי, ומי שבוחר את דמותו המסוקסת של הג'יפאי המיתולוגי שרכש את דמותו מן המותג (ולהיפך), שיבחר בדגמים היותר קשוחים של היצרן, הגרנד צ'ירוקי הוא המטרוסקסואל המודרני. זה שרוצה את ההילה, אבל מעודנת.
מבחן הדרך
ג'יפ גרנד צ'ירוקי
רמת גימור: 'לימטד'.
מנוע: 3.6 ליטר.
הספק: 290 כ"ס.
מומנט: 35.5 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן): 1:7.6 ק"מ\ל'.
מחיר (רכב מבחן): 474,900 ₪
לאתר היצרן, הקליקו כאן
. . . . . . . . . . . . . . . .
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הכתבה התפרסמה גם במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'
אירועי השבעה באוקטובר, הותירו צלקת עמוקה בחברה הישראלית ובעיר גבעתיים בפרט
אפל הציגה בסדרה 17 ארבעה דגמים: iPhone 17 Air בעל העיצוב החדש, iPhone 17, iPhone 17 Pro, iPhone 17 Pro Max
מאחורי משרת מילואים משפחה שמתמודדת לבדה: סקר חדש חושף את המחיר הכבד שמשלמות בנות הזוג והילדים בבית
איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד
איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות
יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.
ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר
חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים
הטעות היקרה ביותר של מוכרי דירות: ההתמכרות למחיר הגבוה כולם רוצים למכור במחיר הכי גבוה – אבל לפעמים דווקא המחיר הוא מה שמפיל את העסקה אדם גורל יועץ נדלן 18/8/2025 שתפו אִילוּסְטְרַצְיָה להמחשה בלבד: Gemini
מגזין רמת גן פלוס 135
עם בוא ראש השנה, אני מחפשת את האור ואת היופי בקהילה. הנושאים שמחברים את כל הכתבות במגזין זה הם עשייה, התמדה ותרומה. אנשים שהפכו את החלומות והרצונות
שלהם למציאות. ראש העיר רן קוניק – בחר במנהיגות ועשייה למען הציבור, איציק רובין בחר בנתינה אינסופית למען הקהילה, חן ומוטי ריכטר בחרו בהתחדשות ויזמות. שתהיה לכולנו שנה טובה, מלאה בעשייה, נתינה, ושגשוג.
עם בוא ראש השנה, אני מחפשת את האור ואת היופי בקהילה. ראש העיר רן קוניק בחר במנהיגות ועשייה למען הציבור, איציק רובין בחר בנתינה אינסופית למען הקהילה, חן ומוטי ריכטר – בחרו
בהתחדשות ויזמות. שתהיה לכולנו שנה טובה, מלאה בעשייה, נתינה, ושגשוג.
העורף הישראלי השתנה, אך לא לגמרי. המציאות דורשת הכרעות מהירות בבינוי ותכנון
הוא רקח תרופות וגם השתמש בנענע, בסרפד, בבבונג, שהפכו לחומרי גלם של רפואה, אשר הקדימה את זמנה
יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.
כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה
איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכמי התחדשות עירונית: מה שלא מגלים לכם בין השורות
איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות
יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.
הטעות היקרה ביותר של מוכרי דירות: ההתמכרות למחיר הגבוה כולם רוצים למכור במחיר הכי גבוה – אבל לפעמים דווקא המחיר הוא מה שמפיל את העסקה אדם גורל יועץ נדלן 18/8/2025 שתפו אִילוּסְטְרַצְיָה להמחשה בלבד: Gemini
הוא רקח תרופות וגם השתמש בנענע, בסרפד, בבבונג, שהפכו לחומרי גלם של רפואה, אשר הקדימה את זמנה
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכמי התחדשות עירונית: מה שלא מגלים לכם בין השורות
כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה
העורף הישראלי השתנה, אך לא לגמרי. המציאות דורשת הכרעות מהירות בבינוי ותכנון
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכם התקשרות של עו"ד דיירים
הרשתות החברתיות משנות את מחירי הנדל"ן.
האם דירות 'פוטוגניות' נמכרות מהר יותר ומדוע יזמים משקיעים בלובי מעוצב?
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!