21/10/2025
21/10/2025
יום שלישי, 21 באוקטובר 2025
מתגלגלים

רוביקון מלך השטח במבחן האולטימטיבי

הרוביקון הוא היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוה

כתב וצילם: ירון הולנדר

17/2/2025

 

שתפו:

שיפוע ארוך בזווית מפחידה בשם 'מעלה חווה', ניצב לפנינו.

מדריך הטיול מצווה במכשיר הקשר "שימו גז קבוע ולא לעצור בשום אופן".

"על החיים ועל המוות", המהמתי לעצמי מנטרה משנות השישים, אך לשם שינוי, כאן, בשיקול מוטעה אפשר לככב בעוד סרטון מפחיד ביו טיוב.

ידית ההילוכים הקצרה נקבעה על LOW4, רגל ימין לחצה בכוח את הדוושה, והרוביקון הכחול נע באיטיות, מתא המנוע בקעו צרחות בסל"ד גבוה, תוך כדי העלייה אני מרגיש איך הרכב מחליף את ההילוכים בהתאם למאמץ.

הגלגלים הגדולים חרקו במאמץ לאחוז את הקרקע, וירקו אבני חצץ לכל עבר. אבק סמיך נוצר מאחורי הרכב, הג'יפ הגדול קיפץ והטלטל, והנוסעים שאיתי היו עסוקים בתיעוד המעלה בטלפונים שלהם, והיו לדעתי מנותקים מהמציאות המלחיצה (וטוב שכך).

לשמחתנו הגדולה מדובר רק בזווית ארוכה שאין בה בורות ומדרגות, שכן לו היו, מן הסתם היא הייתה מסוכנת הרבה יותר. חצי דקה בה פעימות הלב שלי המואצות התחרו באלה שבקעו מהמנוע, והרגשתי את האדרנלין כובש כל פיסה בגופי.

במישור, בקצה המעלה יצאנו מהרכב עם זרמים ברגליים הממחישים את עוצמת החוויה.

"הרוביקון הוא היהלום שבכתר – סמל לקשיחות, מיומנות שטח וחוויית נהיגה חסרת פשרות. לא סתם נכתבו על הרוביקון שירי הלל..."

ואיך בכלל הגענו עד כאן?

מהרגע בו התבשרתי כי אקבל ג'יפ רוביקון, חיפשתי את הדרך הראויה למלך מלכי המותגים. זה שעל שמו נקראת אופנה שלמה של טיולים, של מדד לקשיחות, ושל גבריות מוחצנת. ג'יפ המציאו את הירידה לשטח, את ההתמזגות עם הטבע, וההתגברות על כל מכשול, והרוביקון הוא היהלום שבכתר.

הרוביקון קרוי על שם Rubicon Trail בקליפורניה, אחד ממסלולי השטח הקשים בעולם. היכולת של הדגם להתמודד עם המסלול הזה הפכה אותו לסמל למיומנות שטח.

רכב המבחן מגיע בצבע כחול בוהק, שקשה להתעלם מנוכחותו הן בכביש, ועל אחת כמה וכמה בשטח, ועם מספר תוספות שהותקנו בארץ. בגחון הרכב הותקנו שבע יחידות מיגון נוספות להגן מכל צרה וסלע. (ואין חשובות מהן).

לאחרונה החליף היצרן את המנוע הוותיק 3.6 ליטר בתצורה 6V, במנוע בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו, ועם ארבעה צילינדרים (בטור) שמפיק עוצמה של 270 כוחות סוס, ומומנט בשרני של 40.8 קג"מ. אחת הסיבות לשינוי מבנה המנוע הוא ברצון לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק.

"כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוהו, או לפחות להיות קרובים עד כמה שניתן. מעטים הם רכבים כאלו, והרוביקון נמצא שם כבר הרבה שנים בזכות ולא בחסד"

הרוביקון יוצא להרפתקה

היות ונבנה איזה סולם ציפיות, לא יכולתי לנסוע עם הרוביקון הזה ל"סתם" טיול. זה חייב להיות כזה שייקח את הרכב ואותנו אל הקצוות (ההגיוניים פחות או יותר).

על הכביש המהיר, קיבעתי את המהירות עם בקרת השיוט, וכאן הרוביקון התנהג ככל רכב מקובל, למעט שריקת הרוח הנובעת מהגג הפריק, לא נרשמה כאן דרמה גדולה.

היות וכאמור מוצא הרוביקון מאמריקה הגדולה בה מותג התפוח שולט ללא עוררין, מחזיקי טלפונים כאלו נהנים מחיבור אלחוטי, ואילו אלו המעדיפים את האנדרואיד, יאלצו לחבר בכבל את המכשיר שלהם לרכב.

ואם מזכירים חיבורים, יש כאן מכל סוג, החל מחיבור 12 וולט, דרך USB רגיל, C TYPE וגם חיבור חשמל רגיל.

"לאחרונה החליף היצרן את המנוע הוותיק 3.6 ליטר בתצורה V,6 במנוע בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו, ועם ארבעה צילינדרים )בטור( שמפיק עוצמה של 270 כוחות סוס, ומומנט בשרני של 40.8 קג"מ"

מעלה רמון נבחר להיות המתאבן ההתחלתי של הטיול. מדובר במספר מקטעי עבירות קשה, המצריכה הכוונה קרקעית, ומעבר של כל רכב בנפרד.

לרוביקון, מעבר לידית ההילוכים המאפשרת מעברים בין HIGH  ל- ,LOW יש אופציה נוספת להסיט את ידית ההילוכים 'הרגילה' למצב ידני, בו הילוך M1 (לדוגמא) יתן יחס העברה איטי מאד שמאפשר זחילה איטית ומבוקרת, M2 יעשה את זה טיפה יותר מהר וכן הלאה, בהתאם לרמת הקושי.

לכן, במקטעים שכאלו בהן נדרשת זהירות מופלגת עם ציר התקדמות איטי. זוהי התנהלות נכונה יותר, בלי שימוש בדוושת הגז או הבלמים. לתת לרכב להתנהל באיטיות כאשר מביאים כל גלגל למקום בו ימנע חיכוך של הגחון (הממוגן), עם הסלעים.

טכנולוגיה בשירות השטח

לרוביקון יש מספר מערכות עזר לצלוח מכשולים:

מערכת בקרת זחילה

מערכת בקרת מהירות בשטח המאפשרת לנהג להתמקד בהיגוי בזמן שהרכב שומר על מהירות קבועה במעלה או במורד תלול.

נעילות דיפרנציאל אלקטרוניות

נעילות דיפרנציאל Tru-Lok®:

ניתן לנעול את הדיפרנציאל הקדמי והאחורי באופן עצמאי בלחיצת כפתור.

זה מאפשר חלוקה שווה של כוח בין הגלגלים על אותו סרן, לשיפור האחיזה במצבי שטח חלקלקים או במכשולים שבהם גלגל אחד עלול להתרומם באוויר.

ניתוק מוט מייצב קדמי (Sway Bar Disconnect)

במקומות שכאלה הרוביקון שב ומוכיח את המוניטין הרב שיש לו.

לאט, בקלילות, וללא מאמץ מיוחד.

הירידה במעלה חושפת את היורדים לנופיו המרהיבים של המכתש מזוויות לא מוכרות.

לאחר נסיעה ארוכה מצאנו עצמנו למרגלות מעלה חווה האימתני והמפחיד, איתו פתחתי.

אחרי שהחזרנו את הדופק למצבו הטבעי המשכנו בציר המסומן שחור אל עוד אגדה מקומית שיש לה סיפורים ושמועות. טיול מוצלח מסתיים ככזה כאשר כל המטיילים והרכבים שלמים בגופם, אף אחד לא נתקע ולא נדרש חילוץ מסובך. לשמחתי אפילו לא היה צורך להפעיל את הכננת המשולבת בפגוש הקדמי.

לא סתם נכתבו על הרכב הזה שירי הלל.

כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוהו, או לפחות להיות קרובים עד כמה שניתן.

מעטים הם רכבים כאלו, והרוביקון נמצא שם כבר הרבה שנים בזכות ולא בחסד.

לא בכדי הוא מככב ברשמית הפנטזיות האישיות של כי מי שאבק, שלג, בוץ וחול מרגשים אותו יותר מאספלט סלול.

רוביקון, הוא מותג על.

מבחן הדרך:

ג'יפ רוביקון 4D
מנוע 2 ל' טורבו.
הספק 270 כ"ס.
מומנט 40.8 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 1:7 ק"מ/ל'.
מחיר 455,103 ₪ (כולל אגרה)

לאתר היצרן, הקליקו כאן

מחיר בארה"ב החל מכ-$48,000

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 128

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הקליקו לכתבות נוספות בתחום

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

מתגלגלים

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
כתבות השער

על סקרים ועל שקרים

כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'

קראו עוד »
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
כתבות השער
Shape
Shape

המדריך להזמנות

11/09/2020

טרנד חדש כבר כאן: חלה עם שניצל דק ותוספות

הסנדוויץ׳ של ABBA שמשגע את הרשת מאמה מיה! חלה טרייה עם שניצל, חצילים ומטבוחה כולנו מכורים לטרנדים של אינסטגרם וכל כמה שבועות מגיע איזה מאכל פוטוגני תורן וכובש לנו את הפיד. דמיינו לכם חלה מתוקה
10/05/2021

רעבים ובא לכם להתמכר?

חשבתי שבקיץ החם שלנו שום דבר כבר לא יכול להפתיע אותי עד שגיליתי שרשת גולדה ובמבה אסם שילבו את הטעמים האייקונים והאהובים במוצר אחד קייצי במיוחד
02/26/2021

העוגיות האורבניות של קופרמן

העוגיות האורבניות של קופרמן איך אפשר שלא לאהוב עוגיות נימוחות, רכות ועשירות? אם יש מישהו בקהל שלא אוהב עוגיות נימוחות, רכות ועשירות, זה הזמן לעזוב את החדר. איך אפשר לא לאהוב דבר שכזה? אני כבר
07/11/2021

מוכנים לפחמימה הכי לוהטת בעיר?!

האהבה של אלעד לבצקים נולדה כבר לפני שני עשורים. במהלך השנים הוא עבד בקונדיטוריה הכיר חומרי גלם רבים ולמד טכניקות וחידושים - כך נולד הברעצל של עדי ואלעד
02/08/2021

איטליה על קצה המזלג

פסטה דלה קזה פסטה טריה של השף משה בראל מתמחה בייצור פסטה טריה על פי מסורת איטלקית רבת שנים. במפעל המשפחתי המיוחד מיוצרים מדי יום פסטה קצרה וארוכה, רביולי במילויים שונים, ניוקי, רטבים ועוד המון
12/01/2021

מיכל גנון זוכה אצלינו כבר שנה שנייה ברצף בפרס הבצק המצטיין!

חג החנוכה כבר מעבר לפינה והשנה בחרנו עבורכם את כל הקולקצייה – סופגניות יצירתיות ודונטאס שמנמנות, עוגת בריושים עשירה וטארט סנט הונורה עם סופגניות קטנטנות, קרואסונים מלאי כל טוב ושוקולדים עשירים… בקיצור, תהיו מוכנים כי החג הכי משמין בשנה הגיע!חג טעים ושמח!
08/31/2020

אם אין לחם תאכלו פיצה

  אם אין לחם תאכלו פיצה רומאית, נפוליטנית או אמריקאית, פיצות חדשות צצות באיזור כמו פטריות לאחר הגשם וכעת עם מגבלות הקורונה, הכי נוח זה להזמין פיצה חמה לארוחת הערב המשפחתית טעמנו עבורכם את שש

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן