![](https://givatayimplus.co.il/wp-content/uploads/2024/07/מאזדה-CX90.jpg)
דובדבן יפני. פרימיום במידות אקסטרה לארג' – מאזדה CX90
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
מבחן דרכים לטסלה מודל Y דגם RWD
רום אלוף
יוני 2024
שתפו:
בשנים האחרונות הפכה טסלה למותג הנחשק בתעשייה, ובשנת 2021 הפכה למותג הרכב הראשון ברשימה העולמית הנחשבת של מותגי העל 'אינטרברנד'.
לאור העובדה שלאחרונה צצו המון קרוסאוברים חשמליים חדשים המשווקים בישראל, מכוניות של מותגים שאפילו לא הכרנו ולמעשה נוצרו רק בשנים האחרונות, החלטתי לבדוק את הטסלה דגם Y. השיווק של המכונית הזו ברחבי העולם החל בסוף פברואר 2022, וכבר בתום שנת 2023 הפכה להיות אלופת המכירות בעולם.
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023 עם מכירות של 1.23 מיליון יחידות בעולם. ההצלחה העולמית הזו היא הסמן למהפכה בעולם הרכב הנמצא בתהליך מעבר לרכבים חשמליים.
אלופת העולם? ועוד מוצעת במחיר אטרקטיבי, סיבה מספיק טובה עבורי לסכם את ההתרשמות שלי.
נוחות ובטיחות זה המפתח
טסלה מודל Y הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) החולק רבים מהחלקים שלו עם מודל 3, והוא למעשה גירסה מוגדלת ומוגבהת שלו. מדובר באחת מהמכוניות הנוחות בסגמנט בגלל אורכה, גובהה ורוחבה, וגם בשל העובדה שהיא בעלת בסיס גלגלים נדיב יותר מזה של ה-3. (קיימת גם גרסת שבעה מושבים שאינה משווקת בישראל). ארגון יורו NCAP הכריז על מודל Y כרכב הבטוח ביותר בסגמנט בשנת 2022.
גרסת ההנעה האחורית (שבה נהגתי) מציעה רמת אבזור נדיבה הכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 19 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 15 אינץ', מערך מצלמות היקפי המספק מידע רב, גג שמש פנורמי ענק, מפתח חכם, מושב נהג ונוסע והגה עם תפעול חשמלי וזיכרונות ועוד.
המכונית טסה והתחושה פנטסטית
ברכב הזה נהנים מהנהיגה בכל תוואי דרך. ל-Y יש המון כוח זמין להאצות מהירות ולעקיפות מהירות גם בעליות. מערכת ההנעה מאפשרת העברה מהירה ומיידית של הכוח ותאוצות ביניים מבוצעות במהירות. דוושת הבלם היא בעלת פעולה טובה ביחס למרבית החשמליות עם תחושות טבעיות וכמעט ללא אותה תחושה "רגנרטיבית".
בלימה רגנרטיבית – היא זו שבפועל היא זו שתיקח אתכם יותר רחוק. במכוניות עם הנעה חשמלית יש גם מערכת המפחיתה מהמהירות ומייצרת תאוטה. שלא בעזרת מערכת בלימה, אלא באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מייצר את ההתנגדות, וההתנגדות הזו מייצרת חשמל המטעין את הסוללה.
חשוב לציין את אלמנט ההנאה כבר בגרסה הבסיסית של ה-Y עם ההנעה האחורית (שבה נהגנו), מדובר במכונית מהירה מאוד. בלחיצה על הדוושה, המכונית טסה והתחושה פנטסטית. כל תאוצת ביניים ממש מדביקה את הנוסעים למושב. בנהיגה יומיומית המודל Y נעימה מאד לנהיגה. כזו ש’בולעת' את מרבית שיבושי הכביש בארצנו ולא מעבירה אותם לתא הנוסעים.
=כידוע, מכוניות המוגדרות ספורטיביות מספקות לנהג הנאה צרופה דווקא בכביש מפותל. אז לקחתי את המודל Y למספר כבישים כאלה, והסתבר לי שאחיזת הכביש שלה יוצאת דופן לחיוב, תוך שהיא נוסעת בקלות ובמהירות בפיתולים. השלדה מאוזנת כנדרש, והיציאה מהפנייה נעשית במהירות מסחררת. גם הבלמים מעולים, והם נעזרים במערכת הרגנרטיבית (זו שמטעינה בהאטה). שגורמת למכונית לאבד מהירות עם הורדת הרגל מהדוושה.ז .
אין ספק שבטסלה הצליחו לייצר חווית נהיגה ייחודית ומהנה שלא מצאתי כמוה ברכבים חשמליים אחרים.
גב המושב תומך בתנוחת הישיבה הגבוהה והיא נוחה מאוד. מושב הנהג התגלה כנוח במיוחד בנסיעות ארוכות בזכות אפשרויות הכוונון הרבות שלו. הדשבורד מעוצב באופן כזה ששדה הראיה מצוין ונקי מעצמים חוסמים אך מוגבל לאחור בגלל החלון היחסית קטן. בנסיעה לאחור התרכזתי במבט במסך הגדול ובתמונות המצלמות.
המושבים האחוריים מרווחים דיים לשלושה נוסעים וגם שם ניתן לכוון את זווית מסעד הגב. היושבים מאחור ייהנו מתחושה אוורירית במיוחד בזכות הגג הפנורמי, פתחי מיזוג, רצפה שטוחה, שקעי טעינה, תאורה, כיסים בגב המושבים
המכונית מצויידת בשני תאי מטען: אחורי הנפתח חשמלית, גדול הרבה יותר בפער מכל מתחרה בסגמנט. והקדמי שאותו מצאתי כבעל מבנה יעיל ושימושי עם גישה נוחה לשימוש, גדול ביחס למקובל, 117 ליטרים, ההופכים אותו למקום אחסון מאד נוח.
המכונית טסה והתחושה פנטסטית
ברכב הזה נהנים מהנהיגה בכל תוואי דרך. ל-Y יש המון כוח זמין להאצות מהירות ולעקיפות מהירות גם בעליות. מערכת ההנעה מאפשרת העברה מהירה ומיידית של הכוח ותאוצות ביניים מבוצעות במהירות. דוושת הבלם היא בעלת פעולה טובה ביחס למרבית החשמליות עם תחושות טבעיות וכמעט ללא אותה תחושה "רגנרטיבית".
בלימה רגנרטיבית – היא זו שבפועל היא זו שתיקח אתכם יותר רחוק. במכוניות עם הנעה חשמלית יש גם מערכת המפחיתה מהמהירות ומייצרת תאוטה. שלא בעזרת מערכת בלימה, אלא באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מייצר את ההתנגדות, וההתנגדות הזו מייצרת חשמל המטעין את הסוללה.
חשוב לציין את אלמנט ההנאה כבר בגרסה הבסיסית של ה-Y עם ההנעה האחורית (שבה נהגנו), מדובר במכונית מהירה מאוד. בלחיצה על הדוושה, המכונית טסה והתחושה פנטסטית. כל תאוצת ביניים ממש מדביקה את הנוסעים למושב. בנהיגה יומיומית המודל Y נעימה מאד לנהיגה. כזו ש’בולעת' את מרבית שיבושי הכביש בארצנו ולא מעבירה אותם לתא הנוסעים.
כידוע, אלו המוגדרות מכוניות ספורט מספקות לנהג הנאה צרופה דווקא בכביש מפותל. אז ניסיתי ולקחתי גם את המודל Y למספר כבישים כאלה, והסתבר לי שאחיזת הכביש שלה יוצאת דופן לחיוב, תוך שהיא נוסעת בקלות ובמהירות בפיתולים. השלדה ממש מאוזנת, והיציאה מהפנייה נעשית במהירות מסחררת. גם הבלמים מעולים ומשדרים לנהג שיש על מי לסמוך. הם נעזרים במערכת הרגנרטיבית (כפי שהסברתי, זו שמטעינה בהאטה). שגורמת למכונית לאבד מהירות עם הורדת הרגל מהדוושה.
אין ספק שבטסלה הצליחו לייצר חווית נהיגה ייחודית ומהנה שלא מצאתי כמוה ברכבים חשמליים אחרים.
כמה רחוק היא תביא אותנו?
הטווח הרשמי עומד על 455 ק"מ. עם נהיגה כיפית ומזגן לכל אורך הדרך עברנו את ה-400 ק"מ.
ה-Y משווקת בישראל בשתי גרסאות נוספות, בשתיהן שני מנועים והנעה כפולה: טווח ארוך Long Range עם טווח נסיעה מוצהר 533 ק"מ, ונשנייה, גרסת ביצועים Performance עם טווח נסיעה מוצהר 514 ק"מ.
מכוניות טסלה יודעות לנהל את הסוללות שלהן בצורה חכמה ויעילה – בכל זאת הם בעסק הזה של הרכב החשמלי כבר למעלה מ-13 שנים. ולגבי הביצועים? קשה, קשה להתחרות בכל טסלה.
מה פסק הדין?
טסלה מודל Y דגם RWD הוא קרוסאובר חשמלי מסוגנן ומרווח עם משיכה חזקה, מהיר להפליא (6.9 שניות מ-0 ל-100) גם ללא התאוצה המטורפת של ה-Performance (3.7 שניות מ-0 ל-100), הטווח בהחלט סביר, איכות החומרים וההרכבה טובים מאד. מהנה מאד לנהג וגם לנוסעים, בקיצור חבילה מצויינת. והמחיר? המחיר הופך אותה לחבילה המעניינת והאטרקטיבית בשוק.
.
מבחן דרך
טסלה מודל Y דגם Rear Weel Drive
מנוע חשמלי.
הספק 300 כ"ס.
סוללת CATL ששים קוט"ש.
בקרת שיוט אדפטיבית.
שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה.
חישוקי 19 אינץ'.
אחריות לסוללה ויחידת ההנעה: 8 שנים או עד 160,000 ק"מ המוקדם מביניהם.
Tesla model Y RWD מחיר: 236,142 ₪ (כולל אגרה)
דגמים נוספים של Tesla Model Y:
Long Range מחיר: 282,562 ₪ (כולל אגרה)
Performance מחיר: 291,846 ₪ (כולל אגרה)
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 120
פרימיום במידות אקסטרה לארג'. נהיגת מבחן במאזדה CX90
האניאק הוא מסוג הרכבים שאנשים מסובבים ראשם לראות ולבחון
לסובארו יש מוניטין רב שנים ביצירת רכבים עם יכולות שטח מופלאות, לכן בדקנו את הקרוסטרק החדש – דגם שהחליף את דגם XV המוצלח והפופולארי
"אנשים רואים בנאדם מתהלך ברחובות כשכולו קורן. מה יש לך?" מבחן דרכים לאבארט NUVOLARI
זו הייתה חוויה מרגשת ביותר ומסע מדהים אל העבר של בוגרי תיכון 'קלעי', מחזור 1971 שלא התראו מאז הכנס הקודם לפני למעלה מעשור
בית הספר למחול 'דנסינג' מגבעתיים זכה במקום הראשון בתוכנית הריקודים של ג'ניפר לופז
The extraordinary story of Staff sergeant Jonatan Dean Jr Haim (25), a fighter in the Combat Engineering Corps, who was born into a Christian family in Rochester, New York, converted to Judaism, immigrated to Israel, enlisted to the IDF and fell in battle in southern Gaza
יגאל אונא מגן הסייבר הבכיר במדינה, כראש מערך הסייבר הלאומי ● מכהן כנשיא בית הספר ללימודי סייבר
מהן הטעויות הנפוצות ביותר בקרב בעלי דירות בפרויקטים של התחדשות עירונית וכיצד ניתן להימנע מהן?
אפר מרקט במגדל השחר איפה אוכלים באזור גבעתיים? הכירו את המקומות ששווה להגיע אליהם לאכול בר פנזור עודכן: 7/12/2022 אם גם לכם נמאס להתווכח על שולחן פנוי באמצע השבוע או בסופ"ש בתל אביב, אתם מוזמנים
שתי נקודות מרכזיות עולות לאחרונה בכל שיחת סלון – האם זה הזמן לבצע עסקת נדל"ן? והאם הריבית צפויה לעלות?
המשק נמצא בחוסר יציבות בעקבות המצב הבטחוני במדינה, לכן ריכזתי עבורכם את 5 השלבים לבחירת יועץ נדלן מומחה ואמין
“לא מן האדמה באתי! כי באתי ממשפחה ציונית” סיפורו של דב רוזנפרב, איש האשכולות, השזור במהלך הקמתה של מדינת ישראל
שירתם ביחידה קרבית ואתם רוצים לעסוק בטכנולוגיה? טל דרורי הקים את עמותת 'יזמות קרבית' בדיוק בשבילכם
אם גם אתם שמעתם את הכתב והפרשן הפוליטי ספי עובדיה מספר חוויות מגבעתיים בתוכנית הבוקר שלו בגלי צה"ל, או צפיתם בליאור קינן, הכתבת והמגישה מדווחת מהשטח וזיהיתם את הרחוב שלכם ברקע במהדורה של חדשות 13, זה לא במקרה. הזוג הנשוי מתגורר ממש כאן בגבעתיים
אפרת ברוך-נוי ונועה ישר-אל 'נשות השנה' של גבעתיים
ליאור שוורצמן, מעצבת, אומנית ומספרת סיפורים בעיצוביה. סיפור שהחל בבלט וממשיך באופנה בהצלחה רבה
דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה
ביוגרפיה של עיר מרכזית, תוססת ומעניינת כמו תל אביב, היא בהחלט משימה מורכבת. "תל־אביב היא באמת עיר הפלאות של ארץ ישראל" הכריז הרברט סמואל, בנאום הפרידה שלו מהעיר במחצית 1925.
כיצד הפכה חברת הקוסמטיקה והאיפור איל מקיאג' של אורן ושירן הולצמן מגבעתיים ליוניקורן, כלומר למותג האונליין הגדול ביותר בארה"ב בתחום הביוטי בשווי העולה על מיליארד דולר
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!