26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

אלופת העולם במבחן

מבחן דרכים לטסלה מודל Y דגם RWD

רום אלוף

יוני 2024

 

שתפו:

בשנים האחרונות הפכה טסלה למותג הנחשק בתעשייה, ובשנת 2021 הפכה למותג הרכב הראשון ברשימה העולמית הנחשבת של מותגי העל 'אינטרברנד'.

לאור העובדה שלאחרונה צצו המון קרוסאוברים חשמליים חדשים המשווקים בישראל, מכוניות של מותגים שאפילו לא הכרנו ולמעשה נוצרו רק בשנים האחרונות, החלטתי לבדוק את הטסלה דגם Y. השיווק של המכונית הזו ברחבי העולם החל בסוף פברואר 2022, וכבר בתום שנת 2023 הפכה להיות אלופת המכירות בעולם.

השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023 עם מכירות של 1.23 מיליון יחידות בעולם. ההצלחה העולמית הזו היא הסמן למהפכה בעולם הרכב הנמצא בתהליך מעבר לרכבים חשמליים.

אלופת העולם? ועוד מוצעת במחיר אטרקטיבי, סיבה מספיק טובה עבורי לסכם את ההתרשמות שלי.

"מדובר באחת מהמכוניות הנוחות בסגמנט בגלל אורכה, גובהה ורוחבה, וגם בשל העובדה שהיא בעלת בסיס גלגלים נדיב יותר מזה של ה-3"

נוחות ובטיחות זה המפתח

טסלה מודל Y הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) החולק רבים מהחלקים שלו עם מודל 3, והוא למעשה גירסה מוגדלת ומוגבהת שלו. מדובר באחת מהמכוניות הנוחות בסגמנט בגלל אורכה, גובהה ורוחבה, וגם בשל העובדה שהיא בעלת בסיס גלגלים נדיב יותר מזה של ה-3. (קיימת גם גרסת שבעה מושבים שאינה משווקת בישראל). ארגון יורו NCAP  הכריז על מודל Y  כרכב הבטוח ביותר בסגמנט בשנת 2022.

גרסת ההנעה האחורית (שבה נהגתי) מציעה רמת אבזור נדיבה הכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 19 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 15 אינץ', מערך מצלמות היקפי המספק מידע רב, גג שמש פנורמי ענק, מפתח חכם, מושב נהג ונוסע והגה עם תפעול חשמלי וזיכרונות ועוד.

המכונית טסה והתחושה פנטסטית

ברכב הזה נהנים מהנהיגה בכל תוואי דרך. ל-Y יש המון כוח זמין להאצות מהירות ולעקיפות מהירות גם בעליות. מערכת ההנעה מאפשרת העברה מהירה ומיידית של הכוח ותאוצות ביניים מבוצעות במהירות. דוושת הבלם היא בעלת פעולה טובה ביחס למרבית החשמליות עם תחושות טבעיות וכמעט ללא אותה תחושה "רגנרטיבית".

בלימה רגנרטיבית – היא זו שבפועל היא זו שתיקח אתכם יותר רחוק. במכוניות עם הנעה חשמלית יש גם מערכת המפחיתה מהמהירות ומייצרת תאוטה. שלא בעזרת מערכת בלימה, אלא באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מייצר את ההתנגדות, וההתנגדות הזו מייצרת חשמל המטעין את הסוללה.

חשוב לציין את אלמנט ההנאה כבר  בגרסה הבסיסית של ה-Y עם ההנעה האחורית (שבה נהגנו), מדובר במכונית מהירה מאוד.  בלחיצה על הדוושה, המכונית טסה והתחושה פנטסטית. כל תאוצת ביניים ממש מדביקה את הנוסעים למושב. בנהיגה יומיומית המודל Y נעימה מאד לנהיגה. כזו ש’בולעת' את מרבית שיבושי הכביש בארצנו ולא מעבירה אותם לתא הנוסעים.

=כידוע, מכוניות המוגדרות ספורטיביות מספקות לנהג הנאה צרופה דווקא בכביש מפותל. אז לקחתי את המודל Y למספר כבישים כאלה, והסתבר לי שאחיזת הכביש שלה יוצאת דופן לחיוב, תוך שהיא נוסעת בקלות ובמהירות בפיתולים. השלדה מאוזנת כנדרש, והיציאה מהפנייה נעשית במהירות מסחררת. גם   הבלמים מעולים, והם נעזרים במערכת הרגנרטיבית (זו שמטעינה בהאטה). שגורמת למכונית לאבד מהירות עם הורדת הרגל מהדוושה.ז

אין ספק שבטסלה הצליחו לייצר חווית נהיגה ייחודית ומהנה שלא מצאתי כמוה ברכבים חשמליים אחרים.

גב המושב תומך בתנוחת הישיבה הגבוהה והיא נוחה מאוד. מושב הנהג התגלה כנוח במיוחד בנסיעות ארוכות בזכות אפשרויות הכוונון הרבות שלו. הדשבורד מעוצב באופן כזה ששדה הראיה מצוין ונקי מעצמים חוסמים אך מוגבל לאחור בגלל החלון היחסית קטן. בנסיעה לאחור התרכזתי במבט במסך הגדול ובתמונות המצלמות.

המושבים האחוריים מרווחים דיים לשלושה נוסעים וגם שם ניתן לכוון את זווית מסעד הגב. היושבים מאחור ייהנו מתחושה אוורירית במיוחד בזכות הגג הפנורמי, פתחי מיזוג, רצפה שטוחה, שקעי טעינה, תאורה, כיסים בגב המושבים

המכונית מצויידת בשני תאי מטען: אחורי הנפתח חשמלית, גדול הרבה יותר בפער מכל מתחרה בסגמנט. והקדמי שאותו מצאתי כבעל מבנה יעיל ושימושי עם גישה נוחה לשימוש, גדול ביחס למקובל, 117 ליטרים, ההופכים אותו למקום אחסון מאד נוח.

"הטווח הרשמי עומד על 455 ק"מ. עם נהיגה כיפית ומזגן לכל אורך הדרך עברנו את ה-400 ק"מ. מכוניות טסלה יודעות לנהל את הסוללות שלהן בצורה חכמה ויעילה - בכל זאת הם בעסק הזה של הרכב החשמלי כבר למעלה מ-13 שנים. ולגבי הביצועים? קשה, קשה להתחרות בכל טסלה"

המכונית טסה והתחושה פנטסטית

ברכב הזה נהנים מהנהיגה בכל תוואי דרך. ל-Y יש המון כוח זמין להאצות מהירות ולעקיפות מהירות גם בעליות. מערכת ההנעה מאפשרת העברה מהירה ומיידית של הכוח ותאוצות ביניים מבוצעות במהירות. דוושת הבלם היא בעלת פעולה טובה ביחס למרבית החשמליות עם תחושות טבעיות וכמעט ללא אותה תחושה "רגנרטיבית".

בלימה רגנרטיבית – היא זו שבפועל היא זו שתיקח אתכם יותר רחוק. במכוניות עם הנעה חשמלית יש גם מערכת המפחיתה מהמהירות ומייצרת תאוטה. שלא בעזרת מערכת בלימה, אלא באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מייצר את ההתנגדות, וההתנגדות הזו מייצרת חשמל המטעין את הסוללה.

חשוב לציין את אלמנט ההנאה כבר בגרסה הבסיסית של ה-Y עם ההנעה האחורית (שבה נהגנו), מדובר במכונית מהירה מאוד.  בלחיצה על הדוושה, המכונית טסה והתחושה פנטסטית. כל תאוצת ביניים ממש מדביקה את הנוסעים למושב. בנהיגה יומיומית המודל Y נעימה מאד לנהיגה. כזו ש’בולעת' את מרבית שיבושי הכביש בארצנו ולא מעבירה אותם לתא הנוסעים.

כידוע, אלו המוגדרות מכוניות ספורט מספקות לנהג הנאה צרופה דווקא בכביש מפותל. אז ניסיתי ולקחתי גם את המודל Y למספר כבישים כאלה, והסתבר לי שאחיזת הכביש שלה יוצאת דופן לחיוב, תוך שהיא נוסעת בקלות ובמהירות בפיתולים. השלדה ממש מאוזנת, והיציאה מהפנייה נעשית במהירות מסחררת. גם הבלמים מעולים ומשדרים לנהג שיש על מי לסמוך. הם נעזרים במערכת הרגנרטיבית (כפי שהסברתי, זו שמטעינה בהאטה). שגורמת למכונית לאבד מהירות עם הורדת הרגל מהדוושה.

אין ספק שבטסלה הצליחו לייצר חווית נהיגה ייחודית ומהנה שלא מצאתי כמוה ברכבים חשמליים אחרים.

כמה רחוק היא תביא אותנו?

הטווח הרשמי עומד על 455 ק"מ. עם נהיגה כיפית ומזגן לכל אורך הדרך עברנו את ה-400 ק"מ.

ה-Y משווקת בישראל בשתי גרסאות נוספות, בשתיהן שני מנועים והנעה כפולה: טווח ארוך Long  Range  עם טווח נסיעה מוצהר 533 ק"מ, ונשנייה, גרסת ביצועים  Performance עם טווח נסיעה מוצהר 514 ק"מ.

מכוניות טסלה יודעות לנהל את הסוללות שלהן בצורה חכמה ויעילה – בכל זאת הם בעסק הזה של הרכב החשמלי כבר למעלה מ-13 שנים. ולגבי הביצועים? קשה, קשה להתחרות בכל טסלה.

מה פסק הדין?

טסלה מודל Y דגם RWD הוא קרוסאובר חשמלי מסוגנן ומרווח עם משיכה חזקה, מהיר להפליא (6.9 שניות מ-0 ל-100) גם ללא התאוצה המטורפת של ה-Performance  (3.7 שניות מ-0 ל-100), הטווח בהחלט סביר, איכות החומרים וההרכבה טובים מאד. מהנה מאד לנהג וגם לנוסעים, בקיצור חבילה מצויינת. והמחיר? המחיר הופך אותה לחבילה המעניינת והאטרקטיבית בשוק.

.

מבחן דרך

טסלה מודל Y דגם  Rear Weel Drive

מנוע חשמלי.

הספק 300 כ"ס.

סוללת CATL ששים קוט"ש.

בקרת שיוט אדפטיבית.

שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה.

חישוקי 19 אינץ'.

אחריות לסוללה ויחידת ההנעה: 8 שנים או עד 160,000 ק"מ המוקדם מביניהם.

Tesla model Y RWD מחיר: 236,142 ‏₪ (כולל אגרה)

דגמים נוספים של Tesla Model Y:

 Long Range מחיר: 282,562 ‏₪ (כולל אגרה)

Performance מחיר: 291,846 ‏₪ (כולל אגרה)

תמונות: טסלה

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 120

מתגלגלים

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
הפסקת אוכל

איפה אוכלים בגבעתיים ובאזור, הכירו את המקומות ששווה להגיע אליהם לאכול

אפר מרקט במגדל השחר איפה אוכלים באזור גבעתיים? הכירו את המקומות ששווה להגיע אליהם לאכול בר פנזור עודכן: 7/12/2022 אם גם לכם נמאס להתווכח על שולחן פנוי באמצע השבוע או בסופ"ש בתל אביב, אתם מוזמנים

קראו עוד »
כתבות השער
כתבות השער

איש אשכולות

“לא מן האדמה באתי! כי באתי ממשפחה ציונית” סיפורו של דב רוזנפרב, איש האשכולות, השזור במהלך הקמתה של מדינת ישראל

קראו עוד »
כתבות השער

ליאור קינן וספי עובדיה מדווחים מהשטח

אם גם אתם שמעתם את הכתב והפרשן הפוליטי ספי עובדיה מספר חוויות מגבעתיים בתוכנית הבוקר שלו בגלי צה"ל, או צפיתם בליאור קינן, הכתבת והמגישה מדווחת מהשטח וזיהיתם את הרחוב שלכם ברקע במהדורה של חדשות 13, זה לא במקרה. הזוג הנשוי מתגורר ממש כאן בגבעתיים

קראו עוד »
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד »
Shape
Shape

המדריך להזמנות

11/09/2020

טרנד חדש כבר כאן: חלה עם שניצל דק ותוספות

הסנדוויץ׳ של ABBA שמשגע את הרשת מאמה מיה! חלה טרייה עם שניצל, חצילים ומטבוחה כולנו מכורים לטרנדים של אינסטגרם וכל כמה שבועות מגיע איזה מאכל פוטוגני תורן וכובש לנו את הפיד. דמיינו לכם חלה מתוקה
10/30/2020

חן שוזרת פרחים באהבה וכישרון

מביאים את הטבע הביתה עיצוב פרחים מנצח אם אתם חוגגים אירוע כמו יום הולדת או יום נישואין, או שרוצים לפרגן למישהו שחוגג, חן גלוזברג כאן בשבילכם! זרי פרחים יפהפיים וצבעוניים, עם ריח משכר, שישמחו כל
11/18/2020

"טומי רול בר" במרכז רמת גן

מסע בין טורטיות מהודקות להמבורגרים עסיסיים באנו בגלל הטורטיות נחזור בשביל ההמבורגר אני תמיד מחפשת מנות חדשות ומעניינות למשפחה או לאירוח חברים לארוחה מקורית וכמה שמחתי לגלות את "טומי רול בר" – בעיקר כעת כשהקורונה
01/01/2022

הקינוח עם הטוויסט שעלה מאוסטרליה

שרית ענוים לקחה את הקינוח האוסטרלי הקלאסי – ה'למינגטון' והפכה אותו לישראלי למהדרין
12/28/2020

צ׳אפובורגר – הפצצה החדשה בעולם ההמבורגרים

צ׳אפובורגר – הפצצה החדשה בעולם ההמבורגרים חורף וגם סגר, ולכן כולנו תקועים בבית. כמה שמחנו לגלות שיש המבורגר חדש בעיר ולא סתם המבורגר אלא כזה שמכין השף ג'לאל סלאם (טוטו, חדר אוכל) במטבח הרפאים של
08/12/2021

החלות המיוחדות של מאיה הופכות לשם דבר

חשבתי שבקיץ החם שלנו שום דבר כבר לא יכול להפתיע אותי עד שגיליתי שרשת גולדה ובמבה אסם שילבו את הטעמים האייקונים והאהובים במוצר אחד קייצי במיוחד
11/07/2020

תאילנד זה כאן! 'איסאן' מזכירה לכם את החופים הנפלאים בתאילנד

תאילנד זה כאן! 'איסאן' מזכירה לכם את החופים בתאילנד כל מה שאני חושבת עליו זה על החופשה בתאילנד בשנה שעברה – החופים, השמש, והאוכל – אוי האוכל. כל כך טעים, טרי, פיצוץ של טעמים בפה.
02/28/2021

עוגיית "קוקייה" – הטעם המופלא של אמסטרדם מבלי לצאת מהארץ

עוגיית "קוקייה"  הטעם המופלא של אמסטרדם מבלי לצאת מהארץ הטעם המפורסם של עוגיות אמסטרדם – כעת גם אתם יכולים להזמין לכם משלוח של עוגיות "קוקייה" וליהנות! רותם וסער מתיתיהו, אחים מקריית אונו התמכרו לטעם המופלא

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן