07/09/2024
07/09/2024
שבת, 07 בספטמבר 2024

צילום: שמחה ברבירו

"כשאני מדבבת, אני יכולה להיכנס לכל דמות..."

 

אתם מכירים אותה כנסיכה אלזה בסרט המצויר של אולפני וולט דיסני "לשבור את הקרח" (Frozen) בחיים האמיתיים מונה מור (40) היא זמרת, שחקנית תיאטרון ומדבבת של עשרות סדרות וסרטים  ● היא נשואה לערן מור, שחקן תיאטרון הקאמרי ומדבב בעצמו, אמא ללביא בן ה-8 ולאלונה בת ה-4 ומתגוררת בגבעתיים

 

ד"ר נגה רוזנפרב

צילום: איציק רובין

שתפו:

מונה מור (מרקוביץ') נולדה וגדלה בחולון לשני הורים שחקנים שעלו לארץ מרומניה בשנת 1977. קצת אחרי העלייה ארצה, עזבה האם מיכאלה את המקצוע ועברה לעבוד בבנק ובחברת אשראי, והאב קרול שהיה זמר וכוכב תיאטרון ידוע ברומניה, עשה קריירה נפלאה גם בארץ ושיחק בהצגות רבות בתיאטרון הבימה, בתיאטרון הקאמרי ובהפקות והצגות רבות בתיאטרון היידישפיל.

כשסיימה את לימודיה בתיכון במגמת תיאטרון, התגייסה לצה"ל להקה צבאית של חיל החינוך והמשיכה ללימודי משחק בבית הספר לאמנויות הבמה בית צבי. מונה נשואה לערן מור שחקן תיאטרון הקאמרי ומדבב מוכר בפני עצמו שמאחוריו מאות עבודות דיבוב.

צילום: שמחה ברבירו

"כשנפתחה בפני הדלת לעולם הדיבוב, הצטרפתי לחבורה קסומה שכוללת אנשים בכל הגילאים [...] אין את בעיית הנראות, אז אשה מבוגרת יכולה לעשות קול של ילדה וכדומה וכמובן שאפשר לבוא לאולפן עם פיג'מה..."

מתי בעצם החלה האהבה שלך לבמה?

"האהבה שלי לבמה מגיעה מהבית – כבת להורים שחקנים. זה חיידק הבמה שעובר בירושה. כמו שאומרת הקלישאה, אתה לא בוחר במקצוע הזה אלא הוא בוחר בך. כששואלים אותי איך ערן ואני מסתדרים בתור שני שחקנים אני מסבירה שגדלתי כך בבית – אבא שחוזר מאוחר מהצגות, תקופות של חזרות אינטנסיביות שבהן נמצאים פחות בבית וכו'. זה היה נראה לי אך טבעי שאתחתן בסוף עם שחקן." אומרת מונה ומחייכת.

איך הגעת לעסוק בדיבוב דמויות?

"שחקן התיאטרון והמדבב אוהד שחר, שהוא גם חבר, הזמין אותי לעשות תפקיד נחמד בסרט 'נומיאו ויוליה' על פי שיריו של אלטון ג'ון. התפקיד שדובבתי היה במקור של דולי פרטון. מאוד נהניתי וכך בעצם נפתחה בפני הדלת לעולם הדיבוב והצטרפתי לחבורת המדבבים שהיא חבורה קסומה שכוללת אנשים בכל הגילאים, גם כאלו שהתחילו כילדים וממשיכים לדובב כיום כאנשים מבוגרים. אין את בעיית הנראות, אז אשה מבוגרת יכולה לעשות קול של ילדה וכדומה וכמובן שאפשר לבוא לאולפן עם פיג'מה. הבן שלי לביא, מדבב מגיל חמש, מאז שהוא התחיל לקרוא והוא עושה כמה סדרות ביניהן 'ספיידי וחבריו' בערוץ דיסני ג'וניור שם הוא מדבב בתפקיד ראשי."

"אני חושבת שהדמות של אלזה מייצגת מודל שכל אישה הייתה רוצה קצת ממנו - היא עצמאית, היא מצליחה בזכות עצמה וכל מה שמניע אותה אלה המטרות והאמונות שלה. היא דמות של דיסני שלא תלויה בגבר, שלא מחפשת נסיך שיבוא להציל אותה..."

מה התפקיד שהכי נהנית לגלם?

"אלזה כמובן! בסרט 'פרוזן' (לשבור את הקרח). היא באמת הייתה הדמות הכי מאתגרת הן מבחינת השירה והמוזיקה, והן מבחינת המורכבות של הדמות שלה. כשאולפני דיסני חיפשו שחקנית-זמרת לתפקיד הזה (במקור זו אידינה מנזל) שלחתי אודישן של בית ופזמון של השיר 'Let it go' (לעזוב) ולשמחתי נבחרתי מבין מספר לא מבוטל של מועמדות."

הדמות של אלזה עוברת תהליך שמוביל להתפרצות –Let it go  ומציאת הדרך הנכונה בין אהבה לשנאה, בין זהירות לפחד בין קור לחום. את מזדהה עם הדמות ועם מה שהיא מייצגת?

"אני חושבת שהדמות של אלזה מייצגת מודל שכל אישה הייתה רוצה קצת ממנו – היא עצמאית, היא מצליחה בזכות עצמה וכל מה שמניע אותה אלה המטרות והאמונות שלה. היא דמות של דיסני שלא תלויה בגבר, שלא מחפשת נסיך שיבוא להציל אותה, היא לא זקוקה להישענות על דמות אחרת וזה מה שלדעתי גרם להצלחה שלה. היא באמת מאמינה שהיא יכולה להצליח בזכות עצמה אבל היא כן צריכה את המשפחה שלה לצידה, את אחותה אנה וזה משהו שמאוד מרגש בה."

הנסיכה אלזה בסרט Frozen

"לילה בפריז" תיאטרון הקאמרי

"אני בטוחה שעד גיל מסוים, הילדים שלי היו בטוחים שכל ההורים של כולם מדבבים... לאט לאט הם הבינו שההורים שלהם עובדים בעבודה מגניבה ומעניינת. היום, הם לא מתייחסים לזה כאל משהו מיוחד [...] כולנו עושים סרטים מצויירים, איזה כייף לנו!"

לאחרונה השתתפת במחזמר 'לא רק בלונדינית'. מה בעצם ההבדל (מבחינתך) בין שירה ומשחק על במה בתיאטרון לבין דיבוב של דמות?

"ההבדל המהותי הוא שבתיאטרון אני חשופה יותר, זו אני על הבמה מול הקהל ויש הזדמנות אחת. באולפן אם אני נתקעת, אפשר לעצור ולהקליט שוב. יש גם את עניין הנראות – על הבמה אני יכולה לגלם את התפקידים שמתאימים לגיל ולמראה שלי. כשאני מדבבת, אני יכולה להיכנס לכל דמות רק בעזרת הקול שלי."

איך מתנהלים החיים במשפחה מדבבת?

"אני בטוחה שעד גיל מסוים, הילדים שלי היו בטוחים שכל ההורים של כולם מדבבים… לאט לאט הם הבינו שההורים שלהם עובדים בעבודה מגניבה ומעניינת. היום, הם לא מתייחסים לזה כאל משהו מיוחד וזה רגיל לגמרי שאבא מדבב, אמא מדבבת ולביא מדבב. כולנו עושים סרטים מצויירים, איזה כייף לנו!"

רגע של אושר מהשנה האחרונה?

"זו הייתה ללא ספק תקופה מורכבת ומאתגרת לכולם. רגעי הקסם שלנו היו בזמן הסגר כשכולנו היינו בבית, נהנינו מה'ביחד', פתאום לא היו הצגות ויכולנו לאכול ארוחות ערב משפחתיות משותפות. רגע מאושר נוסף היה כשחזרנו לעבוד ולהופיע על הבמה, מול הקהל עם המסיכות שפשוט התגעגע לבוא ולראות הצגה. היו רגעים במהלך התקופה שקדמה לזה שחשבנו שהמקצוע נכחד ושלא יהיה עוד מקום לתרבות בחיינו."

מה היעד הבא?

"הייתי שמחה לתפקיד מגניב במיוזיקל מפואר… אבל אחרי התקופה שעברנו אני מודה על מה שיש לנו ואני אשמח להיות אמא במשרה כמעט מלאה, לעשות את מה שאני אוהבת וליהנות מזה."

הטופ פייב של מונה:

1שיר שאת הכי אוהבת?

'stay' shakespears sister

 
2איזה מאכל את הכי אוהבת לאכול?

 "חולה על חצילים בכל הצורות...".

3דמות משפיעה בחיים?

 "אבא שלי יהיה לעולם הדמות הכי מוערצת עלי. הוא היה אדם גבוה עם קול בס וידע עצום בכל תחום, אנציקלופדיה מהלכת"

4מוטו לחיים/ציטוט שבא לך לשים עליו את הספוט?

Don’t worry be happy" תמיד לשמור על חיוביות ולהעריך את מה שיש, שם נמצא האושר".

 
 
5מקום בעולם שהיית רוצה לנסוע/לטוס אליו לחופשה?

"הייתי רוצה לקחת קרוון ולטייל שנה בעולם עם המשפחה. בלי בית ספר, בלי מחוייבות. אני מעריצה ומתפעלת מאנשים שעוזבים הכל וזורמים עם החיים"

אל תפספסו הכתבות האהובות
//טור דעה

מי בכלל צריך את תאגידי המים?

אלה אותם מים ורק המחיר שאנחנו משלמים מאמיר בעשרות אחוזים
הקמת התאגידים נבעה מכשל בהתנהלות הרשויות המקומיות ומאז הקמת תאגידי המים אנו משלמים הרבה יותר על אותם המיםהצרכנים?

קראו עוד»
כתבות השער

"אישה רוצה וצריכה להיראות טוב בכל גיל!" אריאלה אמרוסי

"אישה רוצה וצריכה להיראות טוב בכל גיל!" כיצד הפכה אריאלה אמרוסי מרמת גן, בעלת קליניקה לטיפולי אסתטיקה ויופי לגורו של 'ביוטי' וכיצד הפך ליין מוצרי הטיפוח שלה למותג משגשג ומצליח בעזרת שיטת ה'טריפל A' שפיתחה

קראו עוד»
כתבות השער

"איזור כורזין הוא העתיד הכלכלי של גבעתיים"

"איזור כורזין הוא העתיד הכלכלי של גבעתיים" מה קורה בנושא פינוי-בינוי בדרום העיר ● מה כוללת תוכנית בניית נתיב התחבורה הציבורית ● מה חדש במערכת החינוך בעיר ומה היעדים לשנה הבאה ● ראיון עם רן קוניק ראש העיר גבעתיים

קראו עוד»
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד»
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

סינמה סיטי: 'סיפורו של אלוף'

הקרנת סרט בתוך אולם ספורט בבית ספר מקומי – היה אירוע נפוץ בשנות השמונים […] משפחות שלמות היו הולכות יחד להקרנה, עם כל השכנים וזו הייתה חגיגה של התקהלות חברתית עם תוספת תרבותית"

קראו עוד»
כתבות השער

מה קורה כשחושבים קצת מחוץ לקופסא

עו”ד דניאל פולנסקי שקל מתגוררת בגבעתיים, ● ב-1991 הוריה העמיסו את רכושם על הלאדה המשפחתית ויצאו למסע מקייב עד ישראל ● עכשיו היא טסה עם משלחת של ה’ג’וינט’ לעזור לפליטים אוקראינים

קראו עוד»
Shape
Shape
המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

המדריך להזמנות

02/13/2021

הפתעה! קופסאות ניפוץ משוקולד שוות בטירוף

הפתעה שווה בטירוף! את תואר המשלוח המפתיע אנחנו מעניקים לנופר בת ה-20 מרמת גן שהיא חיילת משוחררת. נופר מכינה קופסאות ניפוץ משוקולד שוות בטירוף! גם יפהפיות, מדוייקות ואלגנטיות וגם מספקות רגעים של כייף בהם מנפצים […]
05/03/2021

שיר, ליטל וקארין משחזרות את צמות השמרים של סבתא

לא רק בניו-יורק, עכשיו גם לנו יש לוין בייקרי שיר, ליטל וקארין משחזרות את צמות השמרים של סבתא המדריך המתעדכן להזמנות עוגות שמרים זה הדבר הכי טוב בעולם! שיתוף ב facebook שיתוף ב whatsapp שיתוף […]
08/10/2021

חגיגה מתוקה במיוחד אצל תהילה

תהילה היא קונדיטורית נפלאה שכל קינוח יפהפה מעשה ידיה טעמו כטעם גן עדן, הבצקים פריכים, המילויים נימוחים, מתמוססים בפה ומשאירים טעם של עוד.
11/27/2020

חנוכה 2020 סופ-סופ-סופגניות

חנוכה 2020 סופ-סופ-סופגניות החורף כבר כאן ואיתו מתקרב בצעדי ענק חג החנוכה – החג הכי משמין בשנה. אז הסופגניות המתוקות והמושקעות הן כנראה מה שיכול להוציא אותנו מדכדוך הקורונה, ולכן בדקנו ומצאנו עבורכם את הסופגניות […]
02/08/2021

איטליה על קצה המזלג

פסטה דלה קזה פסטה טריה של השף משה בראל מתמחה בייצור פסטה טריה על פי מסורת איטלקית רבת שנים. במפעל המשפחתי המיוחד מיוצרים מדי יום פסטה קצרה וארוכה, רביולי במילויים שונים, ניוקי, רטבים ועוד המון […]
11/24/2020

לגלות את אמריקה עם החטיפים של עמית

לגלות את אמריקה עם החטיפים של עמית טעים ומיוחד שהיא מכינה לבד, מחומרי גלם סופר איכותיים ובלי חומרים משמרים איך אני זקוקה לאיזו חופשה קצרה – לא משהו גדול, רק מנוחה לגוף ולנפש, קצת נופים, […]
07/02/2020

לעצלנים בלבד

לעצלנים בלבד מכניסים לתנור ל-20 דקות ומגישים מאפים אישיים – זה בדיוק מה שהיה חסר לנו לשולחן של החג! בורקסים, קרואסונים ומאפי שמרים מלוחים ומתוקים שמכניסים לתנור ל-20 דקות ומגישים! חברת 'עומר מאפים', דור שני […]
01/22/2021

הקוקטיילים הצבעוניים המבוקבקים של גבי גרשטור יוצרים חוויה מושלמת

הקוקטיילים הצבעוניים המבוקבקים של גבי גרשטור יוצרים חוויה מושלמת עוד סגר, ועוד סגר. עוד ימים בבית בהם העבודה והזמן החופשי מתערבבים זה בזה, אין בילויים ואין אירועים חברתיים. תקופה מבאסת. אז מה ישמח לבב אנוש? […]

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן