
הנווד היפני – ניסן קשקאי NISSAN QASHQAI
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
מבחן דרכים לטסלה מודל Y דגם RWD
רום אלוף
יוני 2024
שתפו:
בשנים האחרונות הפכה טסלה למותג הנחשק בתעשייה, ובשנת 2021 הפכה למותג הרכב הראשון ברשימה העולמית הנחשבת של מותגי העל 'אינטרברנד'.
לאור העובדה שלאחרונה צצו המון קרוסאוברים חשמליים חדשים המשווקים בישראל, מכוניות של מותגים שאפילו לא הכרנו ולמעשה נוצרו רק בשנים האחרונות, החלטתי לבדוק את הטסלה דגם Y. השיווק של המכונית הזו ברחבי העולם החל בסוף פברואר 2022, וכבר בתום שנת 2023 הפכה להיות אלופת המכירות בעולם.
השילוב של יצרן אמין עם מוניטין של מובילים טכנולוגים, יחד עם הפופולריות של הרכב חשמלי, בנוסף למיתוג הנכון, סייעו לטסלה להגדיל את הביקוש הגבוה ממילא, והתוצאה: מודל Y היה דגם הרכב הנמכר ביותר בעולם בשנת 2023 עם מכירות של 1.23 מיליון יחידות בעולם. ההצלחה העולמית הזו היא הסמן למהפכה בעולם הרכב הנמצא בתהליך מעבר לרכבים חשמליים.
אלופת העולם? ועוד מוצעת במחיר אטרקטיבי, סיבה מספיק טובה עבורי לסכם את ההתרשמות שלי.
נוחות ובטיחות זה המפתח
טסלה מודל Y הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) החולק רבים מהחלקים שלו עם מודל 3, והוא למעשה גירסה מוגדלת ומוגבהת שלו. מדובר באחת מהמכוניות הנוחות בסגמנט בגלל אורכה, גובהה ורוחבה, וגם בשל העובדה שהיא בעלת בסיס גלגלים נדיב יותר מזה של ה-3. (קיימת גם גרסת שבעה מושבים שאינה משווקת בישראל). ארגון יורו NCAP הכריז על מודל Y כרכב הבטוח ביותר בסגמנט בשנת 2022.
גרסת ההנעה האחורית (שבה נהגתי) מציעה רמת אבזור נדיבה הכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 19 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 15 אינץ', מערך מצלמות היקפי המספק מידע רב, גג שמש פנורמי ענק, מפתח חכם, מושב נהג ונוסע והגה עם תפעול חשמלי וזיכרונות ועוד.
המכונית טסה והתחושה פנטסטית
ברכב הזה נהנים מהנהיגה בכל תוואי דרך. ל-Y יש המון כוח זמין להאצות מהירות ולעקיפות מהירות גם בעליות. מערכת ההנעה מאפשרת העברה מהירה ומיידית של הכוח ותאוצות ביניים מבוצעות במהירות. דוושת הבלם היא בעלת פעולה טובה ביחס למרבית החשמליות עם תחושות טבעיות וכמעט ללא אותה תחושה "רגנרטיבית".
בלימה רגנרטיבית – היא זו שבפועל היא זו שתיקח אתכם יותר רחוק. במכוניות עם הנעה חשמלית יש גם מערכת המפחיתה מהמהירות ומייצרת תאוטה. שלא בעזרת מערכת בלימה, אלא באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מייצר את ההתנגדות, וההתנגדות הזו מייצרת חשמל המטעין את הסוללה.
חשוב לציין את אלמנט ההנאה כבר בגרסה הבסיסית של ה-Y עם ההנעה האחורית (שבה נהגנו), מדובר במכונית מהירה מאוד. בלחיצה על הדוושה, המכונית טסה והתחושה פנטסטית. כל תאוצת ביניים ממש מדביקה את הנוסעים למושב. בנהיגה יומיומית המודל Y נעימה מאד לנהיגה. כזו ש’בולעת' את מרבית שיבושי הכביש בארצנו ולא מעבירה אותם לתא הנוסעים.
=כידוע, מכוניות המוגדרות ספורטיביות מספקות לנהג הנאה צרופה דווקא בכביש מפותל. אז לקחתי את המודל Y למספר כבישים כאלה, והסתבר לי שאחיזת הכביש שלה יוצאת דופן לחיוב, תוך שהיא נוסעת בקלות ובמהירות בפיתולים. השלדה מאוזנת כנדרש, והיציאה מהפנייה נעשית במהירות מסחררת. גם הבלמים מעולים, והם נעזרים במערכת הרגנרטיבית (זו שמטעינה בהאטה). שגורמת למכונית לאבד מהירות עם הורדת הרגל מהדוושה.ז .
אין ספק שבטסלה הצליחו לייצר חווית נהיגה ייחודית ומהנה שלא מצאתי כמוה ברכבים חשמליים אחרים.
גב המושב תומך בתנוחת הישיבה הגבוהה והיא נוחה מאוד. מושב הנהג התגלה כנוח במיוחד בנסיעות ארוכות בזכות אפשרויות הכוונון הרבות שלו. הדשבורד מעוצב באופן כזה ששדה הראיה מצוין ונקי מעצמים חוסמים אך מוגבל לאחור בגלל החלון היחסית קטן. בנסיעה לאחור התרכזתי במבט במסך הגדול ובתמונות המצלמות.
המושבים האחוריים מרווחים דיים לשלושה נוסעים וגם שם ניתן לכוון את זווית מסעד הגב. היושבים מאחור ייהנו מתחושה אוורירית במיוחד בזכות הגג הפנורמי, פתחי מיזוג, רצפה שטוחה, שקעי טעינה, תאורה, כיסים בגב המושבים
המכונית מצויידת בשני תאי מטען: אחורי הנפתח חשמלית, גדול הרבה יותר בפער מכל מתחרה בסגמנט. והקדמי שאותו מצאתי כבעל מבנה יעיל ושימושי עם גישה נוחה לשימוש, גדול ביחס למקובל, 117 ליטרים, ההופכים אותו למקום אחסון מאד נוח.
המכונית טסה והתחושה פנטסטית
ברכב הזה נהנים מהנהיגה בכל תוואי דרך. ל-Y יש המון כוח זמין להאצות מהירות ולעקיפות מהירות גם בעליות. מערכת ההנעה מאפשרת העברה מהירה ומיידית של הכוח ותאוצות ביניים מבוצעות במהירות. דוושת הבלם היא בעלת פעולה טובה ביחס למרבית החשמליות עם תחושות טבעיות וכמעט ללא אותה תחושה "רגנרטיבית".
בלימה רגנרטיבית – היא זו שבפועל היא זו שתיקח אתכם יותר רחוק. במכוניות עם הנעה חשמלית יש גם מערכת המפחיתה מהמהירות ומייצרת תאוטה. שלא בעזרת מערכת בלימה, אלא באמצעות המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מייצר את ההתנגדות, וההתנגדות הזו מייצרת חשמל המטעין את הסוללה.
חשוב לציין את אלמנט ההנאה כבר בגרסה הבסיסית של ה-Y עם ההנעה האחורית (שבה נהגנו), מדובר במכונית מהירה מאוד. בלחיצה על הדוושה, המכונית טסה והתחושה פנטסטית. כל תאוצת ביניים ממש מדביקה את הנוסעים למושב. בנהיגה יומיומית המודל Y נעימה מאד לנהיגה. כזו ש’בולעת' את מרבית שיבושי הכביש בארצנו ולא מעבירה אותם לתא הנוסעים.
כידוע, אלו המוגדרות מכוניות ספורט מספקות לנהג הנאה צרופה דווקא בכביש מפותל. אז ניסיתי ולקחתי גם את המודל Y למספר כבישים כאלה, והסתבר לי שאחיזת הכביש שלה יוצאת דופן לחיוב, תוך שהיא נוסעת בקלות ובמהירות בפיתולים. השלדה ממש מאוזנת, והיציאה מהפנייה נעשית במהירות מסחררת. גם הבלמים מעולים ומשדרים לנהג שיש על מי לסמוך. הם נעזרים במערכת הרגנרטיבית (כפי שהסברתי, זו שמטעינה בהאטה). שגורמת למכונית לאבד מהירות עם הורדת הרגל מהדוושה.
אין ספק שבטסלה הצליחו לייצר חווית נהיגה ייחודית ומהנה שלא מצאתי כמוה ברכבים חשמליים אחרים.
כמה רחוק היא תביא אותנו?
הטווח הרשמי עומד על 455 ק"מ. עם נהיגה כיפית ומזגן לכל אורך הדרך עברנו את ה-400 ק"מ.
ה-Y משווקת בישראל בשתי גרסאות נוספות, בשתיהן שני מנועים והנעה כפולה: טווח ארוך Long Range עם טווח נסיעה מוצהר 533 ק"מ, ונשנייה, גרסת ביצועים Performance עם טווח נסיעה מוצהר 514 ק"מ.
מכוניות טסלה יודעות לנהל את הסוללות שלהן בצורה חכמה ויעילה – בכל זאת הם בעסק הזה של הרכב החשמלי כבר למעלה מ-13 שנים. ולגבי הביצועים? קשה, קשה להתחרות בכל טסלה.
מה פסק הדין?
טסלה מודל Y דגם RWD הוא קרוסאובר חשמלי מסוגנן ומרווח עם משיכה חזקה, מהיר להפליא (6.9 שניות מ-0 ל-100) גם ללא התאוצה המטורפת של ה-Performance (3.7 שניות מ-0 ל-100), הטווח בהחלט סביר, איכות החומרים וההרכבה טובים מאד. מהנה מאד לנהג וגם לנוסעים, בקיצור חבילה מצויינת. והמחיר? המחיר הופך אותה לחבילה המעניינת והאטרקטיבית בשוק.
.
מבחן דרך
טסלה מודל Y דגם Rear Weel Drive
מנוע חשמלי.
הספק 300 כ"ס.
סוללת CATL ששים קוט"ש.
בקרת שיוט אדפטיבית.
שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה.
חישוקי 19 אינץ'.
אחריות לסוללה ויחידת ההנעה: 8 שנים או עד 160,000 ק"מ המוקדם מביניהם.
Tesla model Y RWD מחיר: 236,142 ₪ (כולל אגרה)
דגמים נוספים של Tesla Model Y:
Long Range מחיר: 282,562 ₪ (כולל אגרה)
Performance מחיר: 291,846 ₪ (כולל אגרה)
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 120
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
יש מורים שנשארים איתך לכל החיים
את אבי זילברמן פגשתי לראשונה כשהיה המורה שלי לחינוך גופני בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים.
תלמידי שכבת ה' בסחלב משיקים ספר פנטזיה ימי עוצר נשימה
האם יצא לכם לפגוש תושב מקומי בגבעתיים שמתעניין ברכישת דירה באחד מפרויקטי הפינוי-בינוי החדשים במתחם ההסתדרות? ככל הנראה שלא…
מה קורה במקרים בהם ישנו מיעוט שמרגיש שהוא קופח?
הרשתות החברתיות משנות את מחירי הנדל"ן.
האם דירות 'פוטוגניות' נמכרות מהר יותר ומדוע יזמים משקיעים בלובי מעוצב?
סדרת כתבות שתחשוף את הסודות, הסוגיות והפרטים הנסתרים בהצעות ובהסכמים
בבורסה נהוגה גישת המערכת הסגורה של מנגנוני בוררות ייחודיים לפתרון סכסוכים
בוחרים ב'דאונסייזינג: למכור את הבית הגדול ולעבור לדירה קומפקטית, נגישה ומעוצבת
הרבנית ד"ר אילה גליקסברג הגישה לנשיא יצחק הרצוג את ספרו של בעלה המנוח "דרכי יוסף"
"הסוד הקטן של הכדורסל הישראלי: כשיענקלה רוזן שיתף פעולה עם אריק איינשטיין בהפועל תל אביב לפני שהפך לאגדה"
בין בלנקנזה לעצמאות לזכרה של ראומה ויצמן לבית שוורץ נטע עדני 5/5/2025 לא בכל יום נפטרת דמות, שהחזיקה בעדינות ובנחישות את חוטי הזהות הישראלית שלנו. בכתיבת הטור הזה, בעיצומם של ימי שואה ותקומה, רגע לפני
חג שבועות בפתח, והקונדיטוריות ברחבי הארץ לובשות גבינה. יצאנו לבדוק את הקולקציות החדשות לחג – וחזרנו עם בטן מלאה ולב שמח
לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"
בינה מלאכותית – ובעיקר התחום שנקרא למידת מכונה נטמע בשגרת היום-יום שלנו
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!