
רוביקון מלך השטח במבחן האולטימטיבי
מתגלגלים הטבה רוביקון מלך השטח במבחן האולטימטיבי הרוביקון הוא היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוה כתב וצילם: ירון הולנדר 17/2/2025 שתפו: שיפוע ארוך בזווית מפחידה בשם 'מעלה חווה', ניצב לפנינו. מדריך הטיול
ג'וליה וולוצ'ה. האלפא הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי
כתב וצילם: ירון הולנדר
אוגוסט 2024
שתפו:
לך תגיד לאוהדי המותג כי העולם כבר עבר להנעה חשמלית, וש- SUV זו התצורה הכי פופולארית ואהודה, וזו אשר מביאה את הכסף ליצרנים, אבל הם, האיטלקים האלה, אומנם מנסים לרקוד על כל החתונות, ויש להם בארסנל גם מה שאופנתי, אבל כנראה שעוד יושבים שם כמה אנשים שזוכרים איך מעבירים הילוכים ביד ולמה נועדה במקור רגל שמאל, כמה מרגש יכול להיות סאונד של מנוע חזק, ועם איזה חיוכים יורדים מהרכב בתום נסיעה ארוכה, כי מכונית היא לא רק עונה לצורך להביא אותך מנקודה לנקודה, אלא כדאי שיהיה שם גם עומק ונפח, שיתנו לך את הרצון לחזור פעם אחר פעם אל החוויה, ולא להשתעמם אף פעם. אלפא רומיאו יצרו את דגם ג'וליה בשנת 1962 , אז זו הייתה מכונית צנועה קטנה וקלה, וחיי גרסה זו באו אל סיומם בשנת 1978 . בשנת 2016 החזירו באלפא את המותג לחיים בדמות רכב מנהלים ספורטיבי, גדול, כבד וחזק הרבה יותר, ולמעט הסמל שעל החרטום אין בין הדגמים דבר אחד משותף.
קיבלתי לנסיעת מבחן את הג'וליה וולוצ'ה, שעברה מתיחת פנים קוסמטית שהשאירה את הטוב כמות שהוא, ועדכנה מראה חיצוני ופנימי לכזה שימשוך תשומת לב, (והיא מושכת), ויראה כי היצרן אינו קופא על שמריו, אלא צועד ברוח הזמן.
חסכוני, נורמלי ודינמי (ספורטיבי)
גרסת הוולוצ'ה היא הבכירה בין הדגמים המגיעים עם 200 ו 280- כ"ס, והרחק משם ניצב דגם ג'וליה תלתן ירוק עם מנוע מפלצתי שמוציא 510 כוחות סוס, ויש לו תג מחיר של 35F. (מעל 700,000 ₪)
כיאה לרכב ספורטיבי, מדובר ברכב נמוך, שיש צורך להתכופף קמעה כדי להשתחל אל מושב העור המרופד שלו, שתופס ומחבק אותך מהרגע הראשון שלא תברח לשום מקום. במושב ישנו כפתור המאפשר ויסות של עוצמת החיבוק לפי רוחב גבו של הנהג. מרחב המחיה של הנהג וזה שמימינו די מצומצם בלשון המעטה, ומפעם לפעם מצאתי את עצמי מנסה לשנות את תנוחת הרגליים שלי, ואין הרבה אפשרויות לכך. גם אלו שיושבים בד"כ מאחור לא יזכו למרחב גדול, לפחות עומד לרשותם פתחי מיזוג גדולים ונקודות חיבור לטלפונים. ברגע בו חיברתי בכבל את הטלפון לשקע ייעודי האנדרואיד אוטו התחבר והתממשק, ותפריט נוסף התווסף על מסך המולטימדיה. גלגל קטן על הקונסולה מציג את אותיות ה- D.N.A שכבר פגשתי בעבר, וכפי שזכרתי אותיות אלו מייצגות את אופי הנהיגה הרצוי. חסכוני, נורמלי ודינמי (ספורטיבי). במקרה שלי, מרגע בו קיבלתי את הרכב החוגה של הדי אן איי מכוונת אצלי למצב הספורטיבי ביותר (D). רכב ספורטיבי לא יכול מטבע בריאתו להיות "נורמלי" או חלילה חסכוני. ברור כי בתוך הערים מצב ספורט לא יהיה הבחירה האולטימטיבית, מה גם שההבדלים מינוריים ולא מוחשיים במהירויות עירוניות.
האמיתית ובעלת התהילה
יצאתי מגבעתיים ועליתי על הכביש המהיר. המעברים מנתיב לנתיב במהירות תלת ספרתית נעשים לכאורה ובנון שלנטיות, וזגזג מתון בין הפחיות האלה שבקושי זזות נראה כמו משחק מחשב (ואני עדיין ברמת המתחיל בלבד) כביש 3199 המוביל מערד אל כפר נוקדים ולמצדה הוא ה-כביש בו נסיט את ידית ההילוכים שמאלה אל המצבים הידניים, ומכאן בעזרת המנופים הגדולים שתחת גלגל ההגה נתחיל את הלונה פארק לסיבובי הלב. איזה כביש כיפי הוא זה, בו אפשר לנסות להעז ולהסתכל למד הספידומטר בלבן שבספרות. בכבישים הנכונים (כזה למשל), אנחנו נזכרים ומבינים הלכה למעשה למה אנחנו אוהבים את אלפא רומיאו האמיתית ובעלת התהילה.
צריך איזה קול פנימי ממתן שירגיע לך את הנויטרונים השובבים, אבל לך תעשה את זה כאשר 280 סוסים נמרצים וצוהלים דוחפים אותך להשתגע, ולקחת סיכונים מיותרים. ההנעה הכפולה, ההגה החד והמדויק, המתלים המרסנים כל מהמורה, והעברת המשקל מצד לצד מבלי שהג'וליה תאבד את אחיזתה מהאספלט לעשירית השנייה, מאפשרת לנהוג מעבר לסף הנורמטיבי. בפיתולים ובירידות אני משתמש במנופי ההילוכים במקום בלימה בדוושה, וכאשר אין רכבים לפניי המהירויות בהן אני נוסע הן לא מהסוג הנינוח והרגוע, וכאשר לפני נוסעים משביתי שמחות אני מאט, נותן להם להתרחק מספיק בשביל לאפשר לי עוד כמה דקות של עונג מהיר. 280 סוסים נמרצים ניתן לקחת את הג'וליה לקצוות רק כאשר לומדים להכיר אותה, ולדעת לזהות מתי היא כבר על המגבלות (לא שהגעתי), וכאשר כמובן לא מהווים סכנה לאף נוסע אחר בכביש. הדרך אל המרכז מעולם לא הייתה קצרה ומהירה יותר, והעליה מים המלח לירושלים מתחה את העונג (בגבולות החוק כמובן), בלחיצה על הדוושה בעקיפות מתפרצות, והפך נסיעה שהיא בד"כ משעממת, לזו שתיזכר לתקופה ארוכה. היצרן מצהיר על צריכת דלק של 12.3 ק"מ/ל' אבל במבחן המציאות, כאשר רוצים ליהנות בדרך, צריך לזכור כי על הנאות משלמים, וגם כאן זה קורה, ואם בחרת לסובב את חוגת מצבי הנהיגה למצב החסכוני, אולי ראוי שתצא מהרכב הנפלא הזה ותמצא לך מותג חסכוני וצנוע, אחר. יגידו המצקצקים מה שיגידו, כי אלפא זה כבר לא סימן לריגושים, ותם עידן, וזה, שיגידו.
יגידו המצקצקים מה שיגידו, כי אלפא זה כבר לא סימן לריגושים, ותם עידן, וזה, שיגידו.
הוולוצ'ה הזאת יכולה לקחת בנאדם שקם עקום בבוקר ובהינף כביש אחד או שניים להרגיש שהוא נושם וחי. קחו 280 סוסים, תערבבו עם 40 קג"מ (ויותר), תתבלו בבנזין בעל אוקטן משובח, תמצאו כביש שיאפה לכם את המתכון בחום הנכון ותעופו על החיים.
מבחן הדרך
אלפא רומיאו רמת גימור וולוצ'ה.
מנוע בנזין 2.0 ל'.
הספק 280 כ"ס.
מומנט 40.8 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן) 10.9 ק"מ/ל'
מחיר (רכב במבחן) 339,900 ₪.
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 122
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
מתגלגלים הטבה רוביקון מלך השטח במבחן האולטימטיבי הרוביקון הוא היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוה כתב וצילם: ירון הולנדר 17/2/2025 שתפו: שיפוע ארוך בזווית מפחידה בשם 'מעלה חווה', ניצב לפנינו. מדריך הטיול
נהיגה בקורבט היא חוויה של שילוב מושלם בין עוצמה לפינוק. כל סיבוב, כל תאוצה, כל בריזה מרגישה כאילו כל פרט במכונית נבנה רק בשבילי, מה שמביא לרגש עז של שליטה חופשית וכח בלתי נגמר. לא מדובר רק במכונית, אלא ביכולת לחוות את הדרך בכל נים בגוף וליהנות מכל רגע
שברולט קולורדו נבנה במטרה ברורה. לנצח כל מכשול שאינו נמצא בכביש, כאשר בדרך לשם הנהג, ומי שאתו לא יסבלו, אך מרגע שירדו מהאספלט תתחיל חגיגה שלא תיעצר, אלא רק אם יגמר הדלק באופן בלתי מתוכנן.
מתגלגלים הטבה רוביקון מלך השטח במבחן האולטימטיבי הרוביקון הוא היהלום שבכתר, כל המתחרים שלו רוצים להיות כמוה כתב וצילם: ירון הולנדר 17/2/2025 שתפו: שיפוע ארוך בזווית מפחידה בשם 'מעלה חווה', ניצב לפנינו. מדריך הטיול
"הכתיבה האישית לא פסקה מעולם גם אם היו שנים שנדחקה הצידה, וחיכתה בסבלנות…זה חלק בלתי נפרד וחשוב מאד בחיי" נעמי לבנון-קשת
בגבעת קוזלובסקי, ברחוב המרי, נמצאת
הנקודה היפה ביותר של העיר גבעתיים –
תצפית מרהיבה הפונה למערב, המאפשרת
צפייה פנורמית מרשימה של העיר תל
אביב
ב- PASITO בית של פלמנקו, מיכל ברט מלמדת פלמנקו עם כל הלב והנשמה – ילדות, נשים וגברים מביעים ויוצרים ומתנועעים לא רק דרך הצעדים והקצב"
תקופת משבר מדיני-כלכלי ברור שגם שוק הנדל"ן מושפע והקושי לבצע עסקאות עולה. בצל אי-הוודאות, התועלות של המתווך בולטות
סדרת אייפון 16 המשודרגת כוללת ארבעה דגמים והפתעה: המחירים נמוכים מההשקות הקודמות בישראל. וזו בדיוק הסיבה שערכנו השוואת מחירים
אזור גוש דן ממשיך לעמוד בראש סדר היום הנדל"ני בישראל, ובשנה האחרונה אנו עדים לשינויים משמעותיים שמשפיעים על האיזון העדין בין היצע וביקוש
רוסלה רומנית, סחינה מרוקאית, בסל ולוביה טוניסאית ואושפלאו קווקזי – סדרה חורפית של תבשילי קדירה מקיבוץ הגלויות של המטבח הישראלי תכניס חום ונחמה אליכם הביתה
10 המקומות המומלצים ביותר בניו יורק שאסור לפספס:
פרופ' רוני גמזוּ מונה ליו"ר התזמורת הפילהרמונית הישראלית לאחר שכיהן כמנהל בית החולים איכילוב משנת 2015
"הורים צריכים לאפשר לילדיהם להיחשף לתכנים מתקדמים, ולהתעניין יחד איתם. האהבה למדע היא מדבקת
"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"
ראיון עם עו"ד התחדשות עירונית רוית סיני
ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה
שחר טביב (45) מנכ"ל קניון עזריאלי גבעתיים, מביא איתו לכל תפקיד "שחר של יום חדש", מגדיר יעדים ומשיג אותם ● מתגורר ברמת גן, נשוי לאנה ואב לשלושה
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!