fbpx
מתגלגלים

צרפתייה ומחשמלת

מבחן דרכים לסיטרואן c4-e החשמלית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

כתב וצילם: ירון הולנדר

כל מי שמתעניין בתחום הרכב יודע כי השנה האחרונה הובילה קפיצה גדולה בתחום החשמלי וההיברידי הנטען.

בהשקה שנערכה לרכב חשמלי חדש מבית היוצר של סיטרואן הוצג דגם חדש לחלוטין. כזה שאינו נשען על דגמים קודמים, אבל שואב השראה עיצובית מכל הקו שסיטרואן מובילה בשנים האחרונות.

לעיתונאים שהיו באירוע נמסר כי המכונית החדשה מציעה נוחות ללא פשרות. בידוד רעשים, רכות נסיעה, קלות שימוש ואבזור.

הרכב מאפשר טווח נסיעה 350 ק”מ בין טעינות.

אבזור בטיחות מתקדם ושפע תאי אחסון ונוחות.

היות ושוק הרכבים מונעי החשמל נמצא בראשית צמיחתו, מביא היבואן גם דגמים מקבילים המונעים במנועי בעירה פנימית של בנזין ודיזל.

כמי שכבר בחן יותר מדגם חשמלי אחד, אני יודע על בשרי עד כמה עניין הטווח שבין הטעינות הינו משמעותי, אבל בהיבט היומיומי, מעטים הם האנשים שזקוקים ליותר מ-350 ק”מ במהלך יומם, אבל האם הסי ארבע הזאת שנמסרה היום לידי עשויה להתאים למשפחה ישראלית ממוצעת?

עיצוב עתידני וטכנולוגי

סיטרואן התאמצו לעצב את חלל הנוסעים באופן עתידני וטכנולוגי, אבל אל דאגה לכל מי שחושש מעודף טכנולוגיה, כל השימושים הינם פשוטים לתפעול ואינטואיטיביים.

יש כאן שלושה מצבי נהיגה שההפרש ביניהם הוא 25 ק”מ בטווח. זאת אומרת אם תבחר לנסוע ספורטיבי, זה כיף ונחמד, אבל הוואטים יעופו יחד עם המהירות, מאידך אם תבחר בצד החסכוני תוכל למשוך יותר.

אנשים שיוותרו משום מה על שימוש במזגן (יש כאלה???) ירוויחו עוד כמה ק”מ במבחן התוצאה.

הצרפתייה הזאת נוחה ברמה שמחזירה את סיטרואן אל ימיה המפוארים כזו שמציבה רף נוחות נסיעה גבוה מכל מתחרה, ברמת המחיר שלה, ואף מעליה.

המושבים המעוצבים תומכים ותורמים את חלקם בשיכוך מהמורות (בעיקר באמפרים עירוניים), והמתלים המופלאים בולעים אל קירבם את התנודות, ומעבירים הלאה לנוסעים תחושה של שייט על פני מים רגועים.

שקטה, רגועה וגם מאד חסכונית

דווקא  באזורים העירוניים לסי 4 יש תכונה מלבבת ומפתיעה.

שים את מצב הנסיעה על חסכוני+B, וכך תראה איך 20 ק”מ כביש הופכים לעשרה ק”מ בצריכת האנרגיה.

זאת אומרת קצב ירידת הטווח יפתיע עד ידהים.

כתוצאה של הטעינה הרגרנטיבית (מה שנקרא אחזור אנרגיה), הרכב מחזיר חלק מהאנרגיה היוצאת בתור אנרגיה שחוזרת לסוללה, וכך הנסיעה גם שקטה ורגועה וגם מאד חסכונית.

ומדוע זה משמעותי בעיר ולא בכביש המהיר? היות והטעינה החוזרת משתמשת בבלימת הרכב כמקור לטעינה, הרי שרכב שנוסע ללא הפרעה בכביש מהיר לא יכול לבלום כדי ליצר את אותה אנרגיה.

בערים הרריות כמו חיפה וירושלים זה עובד נפלא, ולעיתים יתכן כי בסוף נסיעה יראה מד הטווח נתון גדול מזה שיצאת ממנו.

פלוס מאד גדול יש לומר.

היגוי חד ומדוייק

על מנת לאתגר את הסיטרואן החשמלית בדרכים מענייניות, פנינו לכיוון שער הגיא, בו פנינו ימינה על כביש 38 לכיוון דרום, במחלף אשתאול פנינו מזרחה אל כביש 395 שעולה לכיוון צובה.

בניגוד לפעמים בהם אנו עולים בכביש הצר והיפהפה הזה (מומלץ בעיקר אחרי ירידת שלגים), פנינו באפשרות הראשונה שמאלה אל תחילת דרך נוף יער הקדושים.

דרך הנוף אשר חלקה רבודה אספלט וחלקה בעפר כבוש ומהודק, אינה מהווה אתגר לצרפתייה שמתליה המופלאים עוצרים כל רטט בדרכו אל תא הנוסעים, וגם גובהה היחסי מהווה כאן יתרון, למרות שאין בעיית מעבר לכל כלי רכב, אבל הסיטרואן “שלנו” עושה את הדרך הזאת בנעימים.

דרך הפסלים -שחוצה את יער צרעה לכל אורכו, מתפתלת בין אתרי היער לאורך כתשעה ק”מ. הפסלים גולפו על ידי אמנים, שקק”ל סיפקה להם גושי סלעים. היצירות הוצבו לאורך הדרך והפכו למכלול מיוחד של פיסול סביבתי. יצירות אחדות מדגישות את השתלבותן בנוף ואחרות את עברו של האזור.

גם כאן חלק מהדרך הוא כביש אספלט או עפר כבוש, ועביר לכל רכב.

גם הדרך הזאת לא מהווה כל אתגר לסי החשמלית ששומרת על איפוק ודממה, ומשתלבת להפליא בדממת הטבע.

אין ספק כי הנסיעה הרגועה, הירידות והסיבובים בהם הרכב בלם את עצמו ואחזר אנרגיה הוסיפו עוד קצת למרחק האמיתי אותו נסענו.

דווקא ברגע בו לא נזקקתי לכבלי החיסכון, בזמן החזרת הרכב אל חניון היבואן, שחררתי את הסוסים לדהור, ואז באמת מורגש הכוח החשמלי במלוא תפארתו. מלוא עוצמת המומנט מאפשרת לצרפתייה להדגים כוח מתפרץ מהו.

ההיגוי החד והמדויק, מערכות הבטיחות שמגבות כל פעולה, המתלים שמשככים  כל מהמורה הופכים כל נסיעה לחוויה מענגת.

עברתי עם סי4 החשמלית כ-450 ק”מ, והתנסיתי במספר אופנים של טעינה כחלק מהמבחן עצמו. עמדת טעינה ביתית היא גיים צ’אנגר, וזאת בשל העובדה הפשוטה האומרת כי מרבית האנשים לא נוסעים כל יום 350 ק”מ, אי לכך ברגע שקמים בבוקר עם סוללה מלאה, סביר מאד להניח כי זה יספיק ליום מלא, ומי שנוסע רחוק יותר יאלץ מן הסתם לתכנן נסיעה עם עצירה לטעינה.

העולם הירוק הוא הרבה יותר שקט, ויש בו אופטימיות לעולם טוב יותר.

סיטרואן e4C – מבחן דרך

הספק מנוע 136 כ”ס

מומנט 26.5 קג”מ

נפח סוללה 50 קוט”ש

טווח מקסימלי בין טעינות 358 ק”מ. (עפ”י היצרן)

מחירים:

בנזין 139,000

דיזל 147,000

חשמלי 165,000

———————————————————————

יש לכם שאלות? הבהרות? שלחו הודעה לירון הולנדר,  הקליקו כאן 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

היו מעודכנים וקבלו את הכתבות והטורים הכי מעניינים

דצמבר 24, 2021
רמת גן פלוס 88

החדשות והחידושים, הכתבות והטורים הכי מעניינים

מבחני דרך
אל תפספסו הכתבות האהובות
יועץ הנדל"ן מתן נסטל

נדלן לקול המשפחה – פרק א’

כמה פעמים שמעתם את המשפט, ”הבן שלי או סבתא שלי יראו לך את הדירה”, תחשבו על כך לרגע, יכול להיות מצב בו תגיעו לתצוגת רכבים יוקרתית של אאודי ומי שיציג לכם את הנכס לא יהיה מקצוען אמיתי?

קראו עוד»
כתבות השער

ארץ הפלאות של יָאיוֹי קוּסָאמה

הטבה ארץ הפלאות של יָאיוֹי קוּסָאמה כל מה שרציתם לדעת על האמנית היפנית ולא היה לכם את מי לשאול ד”ר נגה רוזנפרב שתפו: שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email שיתוף ב facebook שיתוף ב twitter

קראו עוד»
דוד פייל עו"ד רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון היא אחד מהמצבים היותר מורכבים בדין הישראלי, וזאת משום שקשה מאוד להוכיח שנזק שנגרם לאם או לעובר במהלך ההיריון אכן היה יכול להימנע, לו הצוות הרפואי היה נוהג באופן אחר. אם כך, מהי טעות סבירה של רופאים במהלך ההריון ומהי טעות שבגינה אפשר ואפילו צריך להגיש תביעת רשלנות רפואית.

קראו עוד»
החיים הטובים

“אני חשוף לפיתויים בפיצוציה כל היום, אבל למזלי יש את אברהמסון”

שולי ליניאדו מרמת גן עבר שני ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר ללא הועיל:  “ירדתי במשקל מהר יותר בשלושת חודשים הראשונים שלאחר הגמילה מסוכרים ופחמימות ממכרות במכון אברהמסון. 15 אנשים עם דחף בלתי נשלט לפחמימות נגמלו בעקבותיי וכולם מצליחים לרדת יפה במשקל”

קראו עוד»
כתבות השער

איריס וקסלר מציירת את סיפורי המקרא

“אני ציירת מקראית ולכן, כאמנית בחרתי להתחיל מהסיפור הראשוני ופניתי לסיפורי המקרא שמעוררים בי השראה. הסיפורים האלו מאפשרים לי לבטא רגש שאותו אני מציירת. למשל, כשאני בוחרת לצייר אהבה אני פונה למקרא ושם האהבה הראשונה היא אהבת יצחק ורבקה (בראשית פרק כ”ד), בנושא הדרת נשים ציירתי את מעמד בנות צלפחד (במדבר כ”ז)”

קראו עוד»
חדשות העיר גבעתיים פלוס

שבוע החלל הישראלי בגבעתיים 2022

חדשות העיר גבעתיים פלוס שבוע החלל הישראלי בגבעתיים 2022 תלמידי כיתות ה’ בבתי הספר היסודיים בעיר זכו ליהנות מתכניות חינוך חדשניות ויצירתיות במסגרת שבוע החלל הישראלי פורסם: 25/1/2022 שתפו שיתוף ב whatsapp שיתוף ב email

קראו עוד»
מגזינים

גבעתיים פלוס מגזין 89

בדצמבר 2021 , הזמינה האקדמיה ללשון העברית את הציבור לבחור ת מילת השנה. תשע מילים הועמדו להצבעה, והן נבחרו מתוך מאות הצעות שהגיעו מן הציבור. אלפים רבים נענו לפנייה, השתתפו בהצבעה ובחרו במילה טרלול,
אכן זו הייתה שנה מטורללת למדי. שלוש המילים שהתחרו על המקומות הבאים מייצגות את
מגפת הקורונה שמלווה אותנו זה
שנתיים: חיסון, תשנית (מוטציה)
ודחף (בוסטר).
גם המילים הנוספות משקפות את השנה שחלפה: אקלים – לאור משבר האקלים שנכנס למודעות הציבורית; שינוי – מילה המתקשרת לשנה הפוליטית
שחווינו; שגרה; פקקים ומדליית זהב, שמזכירה לנו את ההישגים הנאים של המשלחת הישראלית באולימפיאדה האחרונה

קראו עוד»
Shape
Shape

במבצע מיוחד

מנוי למגזין מתנה!

רק למצטרפים חדשים
ניתן לבטל בכל עת

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן