26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024
מתגלגלים

צרפתייה ומחשמלת

מבחן דרכים לסיטרואן c4-e החשמלית

כתב וצילם: ירון הולנדר

כל מי שמתעניין בתחום הרכב יודע כי השנה האחרונה הובילה קפיצה גדולה בתחום החשמלי וההיברידי הנטען.

בהשקה שנערכה לרכב חשמלי חדש מבית היוצר של סיטרואן הוצג דגם חדש לחלוטין. כזה שאינו נשען על דגמים קודמים, אבל שואב השראה עיצובית מכל הקו שסיטרואן מובילה בשנים האחרונות.

לעיתונאים שהיו באירוע נמסר כי המכונית החדשה מציעה נוחות ללא פשרות. בידוד רעשים, רכות נסיעה, קלות שימוש ואבזור.

הרכב מאפשר טווח נסיעה 350 ק"מ בין טעינות.

אבזור בטיחות מתקדם ושפע תאי אחסון ונוחות.

היות ושוק הרכבים מונעי החשמל נמצא בראשית צמיחתו, מביא היבואן גם דגמים מקבילים המונעים במנועי בעירה פנימית של בנזין ודיזל.

כמי שכבר בחן יותר מדגם חשמלי אחד, אני יודע על בשרי עד כמה עניין הטווח שבין הטעינות הינו משמעותי, אבל בהיבט היומיומי, מעטים הם האנשים שזקוקים ליותר מ-350 ק"מ במהלך יומם, אבל האם הסי ארבע הזאת שנמסרה היום לידי עשויה להתאים למשפחה ישראלית ממוצעת?

עיצוב עתידני וטכנולוגי

סיטרואן התאמצו לעצב את חלל הנוסעים באופן עתידני וטכנולוגי, אבל אל דאגה לכל מי שחושש מעודף טכנולוגיה, כל השימושים הינם פשוטים לתפעול ואינטואיטיביים.

יש כאן שלושה מצבי נהיגה שההפרש ביניהם הוא 25 ק"מ בטווח. זאת אומרת אם תבחר לנסוע ספורטיבי, זה כיף ונחמד, אבל הוואטים יעופו יחד עם המהירות, מאידך אם תבחר בצד החסכוני תוכל למשוך יותר.

אנשים שיוותרו משום מה על שימוש במזגן (יש כאלה???) ירוויחו עוד כמה ק"מ במבחן התוצאה.

הצרפתייה הזאת נוחה ברמה שמחזירה את סיטרואן אל ימיה המפוארים כזו שמציבה רף נוחות נסיעה גבוה מכל מתחרה, ברמת המחיר שלה, ואף מעליה.

המושבים המעוצבים תומכים ותורמים את חלקם בשיכוך מהמורות (בעיקר באמפרים עירוניים), והמתלים המופלאים בולעים אל קירבם את התנודות, ומעבירים הלאה לנוסעים תחושה של שייט על פני מים רגועים.

שקטה, רגועה וגם מאד חסכונית

דווקא  באזורים העירוניים לסי 4 יש תכונה מלבבת ומפתיעה.

שים את מצב הנסיעה על חסכוני+B, וכך תראה איך 20 ק"מ כביש הופכים לעשרה ק"מ בצריכת האנרגיה.

זאת אומרת קצב ירידת הטווח יפתיע עד ידהים.

כתוצאה של הטעינה הרגרנטיבית (מה שנקרא אחזור אנרגיה), הרכב מחזיר חלק מהאנרגיה היוצאת בתור אנרגיה שחוזרת לסוללה, וכך הנסיעה גם שקטה ורגועה וגם מאד חסכונית.

ומדוע זה משמעותי בעיר ולא בכביש המהיר? היות והטעינה החוזרת משתמשת בבלימת הרכב כמקור לטעינה, הרי שרכב שנוסע ללא הפרעה בכביש מהיר לא יכול לבלום כדי ליצר את אותה אנרגיה.

בערים הרריות כמו חיפה וירושלים זה עובד נפלא, ולעיתים יתכן כי בסוף נסיעה יראה מד הטווח נתון גדול מזה שיצאת ממנו.

פלוס מאד גדול יש לומר.

היגוי חד ומדוייק

על מנת לאתגר את הסיטרואן החשמלית בדרכים מענייניות, פנינו לכיוון שער הגיא, בו פנינו ימינה על כביש 38 לכיוון דרום, במחלף אשתאול פנינו מזרחה אל כביש 395 שעולה לכיוון צובה.

בניגוד לפעמים בהם אנו עולים בכביש הצר והיפהפה הזה (מומלץ בעיקר אחרי ירידת שלגים), פנינו באפשרות הראשונה שמאלה אל תחילת דרך נוף יער הקדושים.

דרך הנוף אשר חלקה רבודה אספלט וחלקה בעפר כבוש ומהודק, אינה מהווה אתגר לצרפתייה שמתליה המופלאים עוצרים כל רטט בדרכו אל תא הנוסעים, וגם גובהה היחסי מהווה כאן יתרון, למרות שאין בעיית מעבר לכל כלי רכב, אבל הסיטרואן "שלנו" עושה את הדרך הזאת בנעימים.

דרך הפסלים -שחוצה את יער צרעה לכל אורכו, מתפתלת בין אתרי היער לאורך כתשעה ק"מ. הפסלים גולפו על ידי אמנים, שקק"ל סיפקה להם גושי סלעים. היצירות הוצבו לאורך הדרך והפכו למכלול מיוחד של פיסול סביבתי. יצירות אחדות מדגישות את השתלבותן בנוף ואחרות את עברו של האזור.

גם כאן חלק מהדרך הוא כביש אספלט או עפר כבוש, ועביר לכל רכב.

גם הדרך הזאת לא מהווה כל אתגר לסי החשמלית ששומרת על איפוק ודממה, ומשתלבת להפליא בדממת הטבע.

אין ספק כי הנסיעה הרגועה, הירידות והסיבובים בהם הרכב בלם את עצמו ואחזר אנרגיה הוסיפו עוד קצת למרחק האמיתי אותו נסענו.

דווקא ברגע בו לא נזקקתי לכבלי החיסכון, בזמן החזרת הרכב אל חניון היבואן, שחררתי את הסוסים לדהור, ואז באמת מורגש הכוח החשמלי במלוא תפארתו. מלוא עוצמת המומנט מאפשרת לצרפתייה להדגים כוח מתפרץ מהו.

ההיגוי החד והמדויק, מערכות הבטיחות שמגבות כל פעולה, המתלים שמשככים  כל מהמורה הופכים כל נסיעה לחוויה מענגת.

עברתי עם סי4 החשמלית כ-450 ק"מ, והתנסיתי במספר אופנים של טעינה כחלק מהמבחן עצמו. עמדת טעינה ביתית היא גיים צ'אנגר, וזאת בשל העובדה הפשוטה האומרת כי מרבית האנשים לא נוסעים כל יום 350 ק"מ, אי לכך ברגע שקמים בבוקר עם סוללה מלאה, סביר מאד להניח כי זה יספיק ליום מלא, ומי שנוסע רחוק יותר יאלץ מן הסתם לתכנן נסיעה עם עצירה לטעינה.

העולם הירוק הוא הרבה יותר שקט, ויש בו אופטימיות לעולם טוב יותר.

סיטרואן e4C – מבחן דרך

הספק מנוע 136 כ"ס

מומנט 26.5 קג"מ

נפח סוללה 50 קוט"ש

טווח מקסימלי בין טעינות 358 ק"מ. (עפ"י היצרן)

מחירים:

בנזין 139,000

דיזל 147,000

חשמלי 165,000

———————————————————————

יש לכם שאלות? הבהרות? שלחו הודעה לירון הולנדר,  הקליקו כאן 

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

מבחני דרך
07/15/2024

דובדבן יפני. פרימיום במידות אקסטרה לארג' – מאזדה CX90

07/12/2024

אלופת העולם במבחן – מבחן דרכים לטסלה מודל Y

05/20/2024

הניצוץ של אניאק. סקירה מפורטת לחשמלית של סקודה

05/20/2024

הטר(י)ק החדש של סובארו

03/23/2024

בחזרה לנעורים עם אבארט

02/27/2024

חשמלית ושמה נירו EV

01/28/2024

שש פעמים "כיפאק היי" לאיוניק 6

12/29/2023

תענוגות שטח ההפקר עם פורד ברונקו BADLANDS

11/25/2023

קטן אבל גדול – WEY COFFEE 02

אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
כתבות השער

איך סיפור נולד?

איך הפכו כל הרעיונות של 22 תלמידי כתה ה' במרכז המחוננים והמצטיינים סחל"ב בגבעתיים לספר אחד משותף ומרתק 'אסקייפ – התעלומה במבנה הקסום'

קראו עוד»
כתבות השער

סיפור מהסרטים בשלושה ימים

איה כהן אבישר קשרה את הסיפור שכתבה בעשיה של אור-לי, במשפחה המיוחדת שלהם, בנסיבות נפילתו של עומרי וזכתה בפרס הראשון בתחרות, ארבעה כרטיסים לפסטיבל הסרטים בקאן, 'הכל כלול'.

קראו עוד»
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן