21/12/2024
21/12/2024
שבת, 21 בדצמבר 2024
מתגלגלים

חשמלית ושמה נירו EV

מבחן דרכים לקיה נירו EV שלאחרונה עשתה עלייה

כתב וצילם: ירון הולנדר

פברואר 2024

בימים בהם שוק הרכב מוצף במותגים שלא הכרנו לפני שנה ושנתיים, המציעים שפע טכנולוגי וחידושים בתחום החשמלי, הציגה קיה לשוק המקומי את הגרסאות שלה – החשמליות וההיברידי הנטען.

הדגם החשמלי החדש של קיה נירו מגיע ברמת גימור אחת מאובזרת מאוד שכוללת: כוונון חשמלי למושב הנהג, ריפודי עור למושבים, בורר הילוכים בתצורת חוגה, בורר מצבי נהיגה בלחיצת כפתור ומערכת מולטימדיה מתקדמת בעלת חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. לשיפור הבטיחות התווספו מערכות חדשות כמו היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, התרעת תחילת תנועה מלפנים והתרעה למניעת שחכת ילדים במושב האחורי.

הישיבה מלפנים גבוהה, והדשבורד מעוצב באופן כזה ששדה הראיה נקי מעצמים חוסמים, ובאופן יחסי גדול מהמקובל. גם הקונסולה המרכזית שלאחרונה נוכחתי במספר מותגים שחוסמת בין המושבים הקדמיים, נמוכה ואינה מפריעה.

אבל, מסך המולטימדיה המלבני בגודל 10.25 אינצ',  קטן מהמקובל כיום אצל המתחרים, וכאשר משלבים הילוך לאחור התצוגה קטנה עוד יותר.

להקלת הנסיעה לאחור ישנו רטט חזק בהגה כל אימת שגוף זר פולש לתחום הנסיעה.

"הנירו החדשה אינה מאכזבת בשום פרמטר, ולא מפילה אותך בהתלהבות יתר. היא חפה מכל גימיק שיווקי, ומביאה שימושיות הגיונית ויום יומית שתמשיך ותגרום לרוכש שלה ללטוש עיניים לדגם הבא באבולוציה"

נתון צריכה לכל מאה ק"מ

העיצוב החדש שינה גם את מידות הרכב מכל צד, האורך צמח בשבעה ס"מ הרוחב בשניים וגם הגובה, אך החשוב בהם הוא מרווח הסרנים שגדל בשני ס"מ, מה שיאפשר לנוסעים השורה השנייה יותר מקום.

הנירו הזאת מגיעה עם סוללה בקיבולת 64.8 קווט"ש, המפיקה הספק של 204 כוחות סוס, ומומנט 26 קג"מ. טווח הנסיעה המקסימלי מגיע עד 460 ק"מ, וצריכת החשמל 16.2 לכל מאה ק"מ.

אגב, נתון צריכה לכל מאה ק"מ הוא מדד נוח להשוואה בין כל שטף הרכבים החשמליים שנחתו פה בשנים האחרונות, ומניסיון אני יכול להעיד כי המספר 20 נתפס (אצלי לפחות) כזה המסמן את קו פרשת המים. מי שמתחת לו הוא חסכוני, ומי שמעל בזבזני, ונזקק לסוללה גדולה יותר כדי להגיע לטווח זהה (או יותר). על הנייר נתונים אלו מבטיחים רבות. חברים שרכשו את החשמלית מהדור הקודם הצליחו בנהיגה מתונה לעלות על נתוני היצרן, ובכך אתגרו אותי לעשות כן.

רגע פלאי של מסורת

איציק, האורח התורן שלי לטיול היומי עובד לפרנסתו גם כנהג לטיולי שטח, כך שצפוי לנו מבחן מעניין. איציק הציע שניסע אל קאסר אל יאהוד. אתר הטבילה שנמצא על כביש 90, סמוך לנקודת החיבור עם כביש 1. על מנת להחזיר וואטים שנעלמו בעליות לירושלים העדפנו להמשיך לרדת בכביש 1.

מי הירדן גאו מאד, שתי הגדות הסמוכות בימים רגילים, התרחקו כפליים, והמים כיסו אפילו את הדק ממנו יורדים המאמינים אל המים.

ומה כל כך מיוחד באתר הזה? (שעובר קצת שיפוצים ובנייה לקראת ימים טובים יותר).

המסע שלנו מתחיל, כמו סיפורים רבים, בתנ"ך. ברגע המדהים בו מסתיים מסע בן 40 שנה במדבר ועם הנוודים הופך במחי כמה צעדים לעם של יושבי קבע. משה נשאר מאחור, ועם ישראל נכנס אל הארץ המובטחת, כאשר בדרך נס הירדן השוצף עוצר את מימיו ובני ישראל עוברים בחרבה. על פי המסורת, הרגע הפלאי הזה התרחש ממש כאן, במקום המכונה היום קאסר אל יהוד…

 

"הנירו הזאת מגיעה עם סוללה בקיבולת 64.8 קווט"ש, המפיקה הספק של 204 כוחות סוס, ומומנט 26 קג"מ. טווח הנסיעה המקסימלי מגיע עד 460 ק"מ, וצריכת החשמל 16.2 לכל מאה ק"מ"

שימושיות הגיונית ויום יומית

קיה יש לומר, נקטו בצעד אמיץ כאשר בחרו דגם מוצלח שלהם, ובמקום למתוח ולעדכן אותו, בחרו לבנות אותו מחדש, כאשר הדבר היחיד שנותר הוא השם.

כשמשלמים 200 אלף שקלים וצפונה כבר מקובל לראות רמת גימור גבוהה, ומצפים לקבל למשל מושב נוסע מתכוונן חשמלית, מסך מולטימדיה אולי טיפה יותר גדול, וכאן, בנירו שקיבלתי, הדברים "הקטנים" הללו לא נמצאים, וחבל.

מצד שני יש וייז מובנה שמתחבר עם סים מקומי, או דרך דונגל/נתב אלחוטי של הטלפון, או באמצעות אנדרואיד אוטו או אפל קאר חוטי ואלחוטי.

הנירו החדשה אינה מאכזבת בשום פרמטר, ולא מפילה אותך בהתלהבות יתר. היא חפה מכל גימיק שיווקי, ומביאה שימושיות הגיונית ויום יומית שתמשיך ותגרום לרוכש שלה ללטוש עיניים לדגם הבא באבולוציה.

במצטבר נסעתי איתה קצת פחות מ-500 ק"מ (רובן ככולן מחוץ לעיר וללא מזגן), והצלחתי להוציא נתון טוב יותר מזה שהצהיר היצרן, 15 קווט"ש למאה ק"מ, ולפי החישוב ניתן להגיע בנהיגה מתונה כשלי לטווח של 430 ק"מ בין טעינות.

סביב 200 אלף שקלים יש מתמודדים שהנירו צריכה להתמודד מולם, ומה שיש לה להציע הן נקודות החוזקה שלה, והן אלו שיקנו לה גם את היתרון.

מבחן דרך

קיה נירו  EV

מנוע חשמלי

הספק 204 כ"ס.

מומנט 26 קג"מ.

קיבולת 64.8 קווט"ש

אחריות יצרן ל-5 שנים או עד 100,000 ק"מ

אחריות לסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק"מ

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' 114
מבחני דרך

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
החיים הטובים

חנוכה 2024 חגיגת סופגניות

אז החורף כבר כאן ואיתו מתקרב בצעדי ענק חג החנוכה – החג הכי משמין בשנה. בדקנו ומצאנו עבורכם את הסופגניות ששוות את הקלוריות ואת הספורט שצריך לעשות אחרי… שיהיה חג טעים!

קראו עוד»
כתבות השער

זהו עצם העניין

ד"ר ערגה הלר היא חוקרת תרבות, מרצה בכירה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע ● מתמחה בעיצוב הזהויות העברית והישראלית בספרות ילדים, ספרות שואה וספרות פנטזיה

קראו עוד»
Shape
Shape

לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח

לא פשוט להתמודד לבד מול חברות הביטוח המדריך לטעויות השכיחות של בני משפחה בתביעות סיעוד עו"ד דוד פייל אִילוּסְטְרַצְיָה  ביטוח סיעודי הוא קרש הצלה של משפחות הנקלעות לבעיה כלכלית קשה בעקבות מצבם הרפואי של ההורים.

קראו עוד»

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן