26/07/2024
26/07/2024
יום שישי, 26 ביולי 2024

"איזור כורזין הוא העתיד הכלכלי של גבעתיים"

מה קורה בנושא פינוי-בינוי בדרום העיר  מה כוללת תוכנית בניית נתיב התחבורה הציבורית  מה חדש במערכת החינוך בעיר ומה היעדים לשנה הבאה ראיון עם רן קוניק ראש העיר גבעתיים תשרי תשע"ג

ד"ר נגה רוזנפרב

צילום: איציק רובין

פורסם: 24/9/2022

מה שלומך רן?
תודה רבה, שלומי טוב ברוך השם. עברה לה עוד שנה, שנת חזרה לשיגרה פחות או יותר לאחר תקופה קשה של קורונה על כל השלכותיה

נפרדנו השנה ממנהלות בתי ספר טובות וותיקות וגם מראש מינהל החינוך. איך מוודאים שנושאות התפקידים החדשות ימשיכו בדרך של מצויינות? מה אתה יכול לספר לקוראי המגזין על מערכת החינוך בעיר?

ראש מינהל החינוך היוצאת אירית אהרונסון, בת גבעתיים, אשת חינוך וניהול יוצאת דופן, עשתה פה מהפיכות בתחום החינוך. הקפיצה הגדולה של העיר בנושא הזכאות לבגרות, מקום ראשון בארץ, היא רק חלק קטן מהישגיה. גם המנהלות שעזבו היו לשם דבר, רונית גרייף וכרמית גלעדי הביאו את בתי הספר בן גוריון וברנר למקומות גבוהים ביותר והם היום בתי ספר מעולים ומבוקשים. רווית סירי מנהלת כצנלסון ממש הצילה את בית הספר כשהגיעה אליו לפני מספר שנים. כך שללא ספק אנו עוברים שינויים דרמטיים, אך יחד עם זאת, כל המחליפות הן של אירית והן של המנהלות, מצוינות ומיוחדות בדרכן ואין לי ספק שיביאו איתן רוח חדשה ומרעננת. הסוד של מערכת החינוך שלנו זה החיבור היעיל בין בתי הספר וגני הילדים – הצוותים הנפלאים שלהם, התלמידים הנהדרים והוריהם שמאוד משקיעים בחינוך ילדיהם ומעורבים בכל דבר לבין המעטפת והמטריה של מינהל החינוך בעירייה שמוביל חזון ברור ולמידה ערכית שלא מוותרת על אף ילד.

"איזור כורזין הוא העתיד הכלכלי של גבעתיים. בכורזין יהיו בסופו של דבר עוד 5-10 שנים מגדלי משרדים בגובה של 40 קומות שיכניסו כסף רב לקופת העירייה ויאפשרו לנו לספק את השירותים לתושב ברמה הגבוהה ביותר"

בנייה והתחדשות עירונית לא יורדים מסדר היום. מה חדש בנושא פינוי-בינוי בדרום העיר, באיזור התעשייה בכורזין?

איזור כורזין הוא העתיד הכלכלי של גבעתיים. בכורזין יהיו בסופו של דבר עוד 5-10 שנים מגדלי משרדים בגובה של 40 קומות שיכניסו כסף רב לקופת העירייה ויאפשרו לנו לספק את השירותים לתושב ברמה הגבוהה ביותר. התכנית כבר אושרה וישנם מתחמים שכבר מאוד מתקדמים בתכנון, ביניהם מתחם תחנת הדלק, מתחם בית מולדבסקי ומתחם החניון הפנימי מה שהיה מתחם בזק. גם תכנית ההסתדרות, צפון ודרום שאושרה כבר לפני מספר שנים, מתקדמת יפה מאוד ולהערכתי בעוד כשנה שנה וחצי נוכל לראות כבר התחלות בניה בשניים שלושה מתחמים. תכנית הפינוי בינוי בהסתדרות מפנה לנו שטחים לציבור עליהם ייבנו כשני בתי ספר, מרכז קהילתי ופארק ירוק וגדול. היתרון בתכניות אלו לעיר הצפופה ונטולת השטחים שלנו, היא היכולת שלהם להפריש שטחים לטובת הציבור. עיר שיש בה רק דירות ואין בה פארקים, גני ילדים, מועדוני גימלאים וכדומה, במרחק הליכה מהבית, היא עיר שאיכות החיים בה נמוכה ולכן, נשמור על הייחודיות שיש לנו, שהכל נמצא קרוב לבית במרחק הליכה.

המדרכות בעיר מלאות קורקינטים, על הגשר בפארק גבעתיים הם חולפים במהירות עצומה למרות שאסור להם לעלות עליו, איך והאם העירייה אוכפת את התופעה?

זה נכון, כל נושא הקורקינטים הפך למכת מדינה. לצערי האכיפה לוקה בחסר בעיקר בגלל מיעוט מדאיג של פקחים ושוטרים וגם בשל העובדה שאין לכלים אלו מספר רישוי, דבר שמקשה מאוד לאתר את הכלי שמבצע את העבירה ולקנוס. אני מאוד מקווה שגם יבוצעו שינויי חקיקה בנושא וגם יוקצו כוחות משטרה ופיקוח ייעודיים לתחום זה, כי מדובר ממש בסכנת נפשות ואם לא נעצור את זה כעת, נשלם מחיר כבד בשנים הקרובות.

"רחוב כצנלסון יהיה לאחד היפים בארץ. כל תשתית המים והביוב תחודש, המדרכות, איי התנועה, התאורה, ריהוט הרחוב, תחנות האוטובוס, הצמחייה באיי התנועה [...] במסגרת השיפוץ ייועד נתיב אחד לתחבורה ציבורית בלבד בשעות העומס וכן ייסלל שביל אופניים לכל אורכו של הרחוב"

האוכלוסייה בעיר מסתמכת בעיקר על רכבים פרטיים והמשמעות היא פקקי תנועה גדולים במהלך היום ותחרות על חניות. התחבורה הציבורית בעיר לא מספקת את צרכי התושבים. מיעוט האוטובוסים, גודלם ותדירות נסיעתם אינה מקלה. האם העירייה מתכוונת לפעול בנושא?

בכדי שתושבי גבעתיים יוותרו על רכבם הפרטי נדרשים צעדים מהפכניים בכל נושא התחבורה הציבורית. יש להגדיל משמעותית את תדירות האוטובוסים בעיר, להוסיף קווים ולהוסיף מיניבוסים שיגיעו גם לארבע הגבעות של העיר ומשם יורידו נוסעים לכצנלסון וויצמן. גם תחבורה בסופי שבוע הינה חובה מכיוון שכל עוד אין פתרון בשישי שבת, אנשים לא יוותרו על רכבם. הובטחו לנו שלושה קווי מוניות שירות אך לצערי משרד התחבורה לא הצליח עדיין לסיים את המכרז בנושא. אנחנו במקביל מקדמים את נושא כצנלסון וערבי נחל (נתיב תחבורה ציבורית ושבילי אופניים) פרוייקט "מהיר לעיר" שיחל בתחילת 2023. צריך לדעת כי למרות ההבנה של כולנו כי העתיד טמון במערכות הסעה המונית ושעלינו לוותר לאט לאט על הרכבים הפרטיים, עדיין בכל הסקרים שאנו עושים, יש התנגדות של רוב מוחלט מתושבי העיר, להוריד חניות בעבור שבילי אופניים. לא רק זאת, אנו בימים אלו עושים שיפוץ מדהים ברחוב טייבר, רחוב שלא נגעו בו עשרות שנים, וכבר כעת פונים אלינו תושבים ברחוב ומלינים מדוע הורדנו ברחוב חניות.

 

מה כוללות תוכנית בניית נת"צ במרכז גבעתיים ב-2023?

מדובר בתכנית בעלות של 130 מיליון ₪ שתהפוך את רחוב כצנלסון לאחד היפים בארץ. כל תשתית המים והביוב תחודש, המדרכות, איי התנועה, התאורה, ריהוט הרחוב, תחנות האוטובוס, הצמחייה באיי התנועה, הכל יהיה חדש ויפה. במסגרת השיפוץ ייועד נתיב אחד לתחבורה ציבורית בלבד בשעות העומס וכן ייסלל שביל אופניים לכל אורכו של הרחוב.

"הסוד של מערכת החינוך שלנו זה החיבור היעיל בין בתי הספר וגני הילדים - הצוותים הנפלאים שלהם, התלמידים הנהדרים והוריהם שמאוד משקיעים בחינוך ילדיהם ומעורבים בכל דבר לבין המעטפת והמטריה של מינהל החינוך בעירייה שמוביל חזון ברור ולמידה ערכית שלא מוותרת על אף ילד"

מהו ההישג המשמעותי מבחינתך בשנה שחלפה?

ראשית, המאבק הציבורי והמשפטי שעשינו מול קופת חולים מכבי היה משמעותי ואנו גאים מאוד בניצחון שלנו שאיפשר לרבים מתושבי העיר, חברי מכבי להמשיך ולקבל שירות רפואי בבית החולים תל השומר. גם כל נושא ניהול העיר בזמן הקורונה היה מוצלח – הקמנו מערכי בדיקות וחלוקת ערכות בצורה מהירה ויעילה וזה בהחלט חימם את הלב. כמובן שההובלה של העיר בנושא הזכאות לבגרות, בנושא המחזור, בפעילויות של הקהילה הלהט"בית ובעוד נושאים שמו את גבעתיים על המפה הארצית כעיר שמובילה את המדינה בתחומים רבים ועבורנו, זו גאווה גדולה בפרט כשאנו חוגגים את שנת ה 100 לעיר.

ממה היית פחות מרוצה?

יש לנו מה לשפר כמעט בכל תחום. אני אישית תמיד שואף שהעיר תהיה עוד יותר נקייה, שאתרי הבניה יעבדו בצורה מסודרת יותר, שמחלקות העירייה ייתנו שירות מקסימלי לפחות כמו שאני משתדל לתת באופן אישי. נעבוד על כל החסרונות שלנו ונעשה הכל להשתפר. העיקר שיש עשייה ומקבלים החלטות. מי שלא עושה לא טועה ומי שלא טועה לא לומד.

אלו יעדים הצבת לעצמך לשנה החדשה?

בשנה הקרובה נסיים את הפרויקטים הגדולים שכעת נמצאים בבניה: אולם הספורט החדש בשמעוני, האגפים החדשים בבתי הספר שמעון בן צבי וברנר, שבט הצופים החדש, האודיטוריום במרכז בית ראשונים, מגרש הספורט ברחוב מנורה, שיפוץ חומת בית הקברות וחידוש המזרקות בכיכר ווהלין. בנוסף, נעשה הכל על מנת לסיים את חידוש בריכת רמב”ם עד לקיץ הבא, זה לא יהיה פשוט אבל נקווה לטוב. מעבר לכך, צריך לשמור על הקיים, בכל התחומים ודאי בתחום החינוך, זה לא מובן מאליו.

באיזה בשורה אתה יכול לשתף אותנו לגבי השנה הבאה תשע"ג?

אנו בשלבים מאוד מתקדמים במו"מ מול עיריית תל אביב על העברת השטח הגדול בגבעת קוזלובסקי לידינו. זה יקרה וזו תהיה בשורה אדירה לעיר, זהו שטח שמאז ומעולם, 80 שנה היה בבעלות עיריית תל אביב, הוא בייעוד ציבורי וכולי תקווה שבמהרה בימינו עוד בשנה הקרובה הוא יעבור לרשותנו ונוכל לשמר אותו, לדאוג למצוקת המים של העיר עם הגדלת בריכת המים שלנו שם ובעיקר להפוך אותו למקום פתוח וירוק לרווחת הציבור. בניית דירות לא תהיה שם.

 

ברכתך לתושבי העיר שלנה החדשה

אני מאחל לתושבים היקרים שלנו, ולבני משפחותיהם, שנה טובה, מתוקה ובריאה.

יש לנו עיר נהדרת, עיר בת 100 שנהיית צעירה מיום ליום. נמשיך לטפח אותה, לחדש אותה ולשמור עליה ועל תושביה.

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', והישארו מעודכנים

אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס', והישארו מעודכנים

אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
המומחים

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »

האם הכל כלול? חלק 1

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן