
כתב וצילם: ירון הולנדר
13/8/2025
שתפו:
הונגצ'י היא חברת הרכב הראשונה בסין. כיום הוא היצרן השלישי בגודלו בסין, וייצרה בשנה החולפת אחד מכל 3 יחידות הנעות על הכבישים במדינה הגדולה ההיא.
זו חברה ממשלתית המעסיקה מעל 130 אלף עובדים, המייצרת רכבים למותגים שונים לשוק המקומי וממוצבת חמישית בדגמי היוקרה בסין.
בשנת 2024 הקימה הונגצ'י תת חברה שמתרכזת ברכבים חשמליים בלבד והיא מתכננת להשיק בסין 10 דגמים בשנה הקרובה, ובישראל עוד 4 דגמים נוספים.
בתחילת השנה הוזמנו העיתונאים לסקר את בואן של שתי יחידות חדשות: האחת בתצורת סדאן ושניה (איך לא?) SUV אופנתי.
שני הדגמים מגיעים בשלוש רמות גימור, ובשתי סוללות בקיבולת שונה. 85-111 קווט"ש המספקים טווח מובטח של 475 – 655 ק"מ (לשני הדגמים).
אני ביקשתי לקבל לידי לא את זו החזקה ביותר שכוחה בביצועים מסמרי השיער, אלא את זו שתתן את הטווח הגדול ביותר.


המתחרה החדש בקרב על השוק
ועם איזו תחמושת מגיע זה שאמור לנצח את הקרב?
טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב משכנע, איכות חומרים והרכבה ללא רבב, מערכות בטיחות (ציון 7 מתוך 8), חמישה כוכבי ריסוק בתקן האירופאי (NCAP), אחריות ארוכת טווח לחמש שנות רכב ושמונה שנים לסוללה, מה שמאפיין יצרן הבטוח באיכות המוצר שלו, ומוכן לתת אחריות ארוכה מהמתחרים.
לדגם יש שלוש רמות גימור כאשר השתיים הראשונות משתמשות במנוע חשמלי אחורי המפיק 340 כוחות סוס ומומנט 45.9 קג"מ, ואילו דגם הביצועים מחזיק צמד מנועים עם הספק עצום של 610 כ"ס ומומנט בשרני של 77.1 קג"מ שיעיפו את הרכב ממצב עמידה אל מאה קמ"ש בפחות מארבע שניות ואילו לדגם השני בדירוג ייקח עוד 2.5 שניות.
למרבית הנהגים (השפויים והאחראיים) יספיק גם זמן כפול מאלו כדי להתחיל נסיעה ברמזור בקצב רגוע, אבל כאשר אתה מגיע ביומרה להפגין יכולות, אלו המספרים המרשימים את המתעניין, עוד בטרם פתח את הדלת הכבדה.
יוקרה בחוץ ובפנים
ומה תופס לך את העין ברגע זה?
הגה, בצורת טרפז קמור, (כלומר, כבר לא עיגול מלא, אלא סוג קטום שחלקו העליון קטן מבסיסו), דש בורד נקי בעל שני מסכים, קונסולה החוצה את שני המושבים הקדמיים, ומרחפת בניהם.
הסינים, אינם מאמינם בכפתורים פיזיים לתפעול הרכב, על כן מרבית הפעולות מתבצעות על מסך המולטימדיה המרכזי, ואילו על ההגה נותרו הפעולות הפונקציונליות של תפעול מערכת הקול והטלפון בצד ימין, ומערכות בקרת השיוט ומעבר בין תפריטים, משמאל.
משמאל ללוח המכוונים ישנו לוח מגע נוסף עבור מערכת התאורה והתצוגה העילית.
רכב המבחן השחור מציג טווח (אופטימי) של 600 ק"מ, ואני חושב לעצמי כי גם אם זהו סוג של יומרה, אצא מרוצה מ-500 ק:מ "בלבד".
הישיבה גבוהה ונוחה. התאוצות חזקות, כמצופה, ויציבות בכביש, אם כי בלימות של בקרת השיוט היו אגרסיביות מידי לדעת זו שישבה בכיסא השופט המחמיר.
יתכן והגדרת סוג הבלימה השפיע על אופייה וזה ניתן לשינוי.



הדגם החדש מציג יכולות מרשימות
כרכב גדול ומפנק מגיע דגם זה עם תקרה פנורמית עצומה (שאינה נפתחת), לכל אורך תא הנוסעים, אך ללא וילון פנימי.
נציג היבואן, סיפר לי כי בכוונתם להוסיף עוד שכבה כהה לגג על מנת לתגבר את העמידות, ולהקטין את חדירת החום פנימה, וביקש את חוות דעתי על הגג הנוכחי, לאחר נסיעות ארוכות שמחתי לדווח כי לא חשנו בכלל בחסרון וילון פנימי ולא בחדירת חום.
אני מאד אוהב גגות פנורמיים המכניסים אור יום אל חלל הנוסעים, ואכן ישנם כאלו שהשהייה בהם בימים חמים הופכת לבעייתית בשמש הישראלית. עוד נקודת זכות לסינית הזאת. נסעתי עם הרכב לא מעט כדי להגיע אל שורת סיכום.
ההונגצ'י EHs7 הוא קודם כול כלי רכב נוח. מאד. מפנק, מאד. מרווח, מאד.
וגם הסיני הזה מגיע עם מחסנית שלמה של צלילים והתראות, וצליל ספציפי עבור כל התראה וצריך ללמוד ולהכיר את כולם ולדעת למה להתייחס ברצינות ולמה פחות, ובכל מקרה יש גם אפשרות להשתיק את כולם.
המתלים רכים ומשככים היטב.
הדלתות הכבדות נהנות ממנגנון טריקה שקטה, כפי שיש ברכבי יוקרה אירופאיים.
התצוגה העילית מציגה מעבר למהירות גם ציון טווח הקילומטרים שנותר.
ותמיד אנסה לבדוק עם עצמי איזה נתון יותר משמעותי – המרחק שנותר או אחוז הסוללה, ונדמה לי כי השני הוא זה שקובע.
גימיק נוסף שקפץ לי בעין ארע כאשר רכב שחתך אותי מימין הפעיל על התצוגה העילית את ההודעה הבאה "אנא השתלט על הרכב", ואני חושב כי יותר חשוב להשתלט על הנהגים סביבי.


ההונגצ'י 7 שסחבה אותי יומיים הוכיחה חד משמעית כי הבטחות חייבים לקיים.
ואם כתוב 600 ק"מ טווח אפשר לבנות על המספר הזה באמינות של 90 אחוז לפחות, וזה לא מעט. אני גאה לומר כי דגם 7 החזיר לי את האמונה. בחופי הים נוהגים להניף דגל אדום כאשר הים סוער, ההונגצ'י 7 מסמנת את גובה הגלים בים החשמלי.
מבחן הדרך:
הונגצ'י EHs7.
רמת גימור LONG RANGE.
מנוע חשמלי אחורי.
הספק 340 כ"ס.
מומנט 45.9 קג"מ.
קיבולת סוללה 111 קווט"ש.
צריכת אנרגיה (במבחן) 21.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ.
טווח (יצרן) 600 ק"מ.
טווח (מבחן) 515 עד 560 ק"מ.
מחיר (רכב מבחן) 263,706 ש"ח
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 134
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’



הרכבים הזולים נעלמו מהשוק בישראל – תמונת מצב לקראת השנה החדשה

ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.

פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.

יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה

אחרי התקופה שבה המדינה עצרה נשימה, גם שוק הנדל"ן מתחיל לנשום

שיר במתנה לשנה החדשה
משוררי גבעתיים ורמת גן מעניקים את הדבר היקר ביותר שיש להם

מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכמי התחדשות עירונית: מה שלא מגלים לכם בין השורות

בעלי דירות רבים חותמים על הסכמים בני עשרות עמודים מבלי להבין את המשמעויות המלאות של הסעיפים – ובכך נחשפים לסכנות אמיתיות. אחת המרכזיות שבהן: מגבלות חמורות על מכירת הדירה במהלך הפרויקט.

איך משפיע הערת אזהרה על מיזמי התחדשות עירונית? מה שלא מגלים לכם בין השורות

יש מקומות שלא משנה כמה שנים יעברו הם שומרים על הקסם שלהם. מוזיאון האדם והחי, השוכן בלב הפארק הלאומי ברמת גן, הוא בדיוק כזה.

ראש העירייה רן קוניק על הפיכת גבעתיים לעיר חכמה, השקעה במצוינות ושיקום תשתיות ועל האתגרים הכלכליים והביטחוניים שנותרו לעיר

לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב

עיריית גבעתיים הפקידה את פיתוח ובניית האגף החדש, המותאם לצרכי החינוך העתידיים, בידי חברת "יעד" – החברה העירונית לפיתוח העירי

חייו של איציק רובין דרך עדשת ההתנדבות, שיקבל את המתנה הגדולה מכולן – אות "יקיר העיר" גבעתיים

כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'

הקסם שמאחורי המילים. כיצד כבשו הסופרת מאירה ברנע גולדברג ו'כראמל' את לבבות הקוראים

איך הפכו חן ומוטי ריכטר את האהבה שלהם לפיצה לעסק משגשג – החל מהקמת הרשת בישראל וכעת גם בהולנד
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!


