
Hongqi EHs7 – מפנק, מאד. מרווח, מאד.
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
כתב וצילם: ירון הולנדר
עודכן: 12/6/2025
שתפו:
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
אולי כי קשה להתחרות בשפע הסיני הכי טכנולוגי ונוצץ, אולי כי התרגלנו לראות מה מביאים אלו הנמצאים בצמרת טבלת המסירות, ואילו אלו שנמצאים במרכז או בתחתית הטבלה פחות מעניינים את מרבית הציבור שמרביתו רוכש רכבים לפי אופנה כזו או אחרת??
למבחן זה הועמד לרשותי הדגם שרמת הגימור שלו נקראתTekna והוא השלישי בהיררכיה. ההבדל בינו לבין זה שניצב בראש הסולם היא בצביעה החיצונית בעלת שני הגוונים, מה שמוסיף למחיר כארבעת אלפי שקלים.
הדגם הזה, שהוא הדור השלישי של הרכב, מציע גרסאות עם הנעה היברידית קלה (Mild Hybrid) וגם מערכת e-POWER (מערכת חשמלית עם מנוע בנזין לטעינה).
תא נוסעים חדשני, עם מסכים גדולים וטכנולוגיה מתקדמת. שדרוגים נרחבים בבטיחות ובנוחות. הרכב מיובא לישראל בשש רמות גימור כאשר 4 מתוכן עם מנוע בנפח 1.3 טורבו ושתיים עם מנוע גדול יותר בנפח ליטר וחצי טורבו.
כך או כך, הקשקאי מגיע בתצורת פנאי שטח אהובה, גבוה מספיק על מנת לקרוץ לאותם אלו שזה מה שמתאים להם.
חוויה מודרנית
כאשר נפתחת הדלת מתגלה חלל נעים. פנים הרכב משולב פלסטיק ועור. איכות החומרים טובה ואיכות ההרכבה בהתאם.
מסך מולטימדיה בגודל בינוני (אחרי שהורגלנו לראות מסכי ענק), נובט במרכז הדשבורד, למטה, בין המושבים הקדמיים ניצב מוט הילוכים קטנטן, מתחתיו כפתור לבחירת אופי הנהיגה ומתג בלם חניה.
מאחורי ההגה, לוח מכוונים, סביר וברור, אולם למעשה אין בו צורך ממשי, שכן רמת הגימור הזאת מגיעה עם תצוגה עלית חדה וברורה המסירה צורך השפלת מבט.
כמובן לא נפקד מקומם של תאי אחסון, ומשטח טעינה אלחוטי.
גג פנורמי עצום מכניס פנימה הרבה אור, אולם גג זה אינו נפתח, ויכול להסגר עם וילון פנימי חשמלי, למניעת כניסת חום שמש ישירה.
רכב המבחן מגיע בצבע ירוק/ טורקיז מהמם, אך פחות התחברתי לריפוד העור הפנימי בצבעים חום ושחור. לו זה היה תלוי בי הייתי מעדיף שילובים אחרים, אם יש.
נוח לנהיגה מהרגע הראשון
מנוע דגם זה בנפח 1.3 ליטרים (טורבו בנזין), משולב עם מנוע חשמלי קטן (מה שמתקרא בשם mild hybrid), וסוללה קטנה, בכדי לסייע למנוע הבנזין, במיוחד בהאצה או בעומס נמוך, לשפר את תגובת הרכב ולהביא לשיפור קל בצריכת הדלק.
מנוע זה מוציא מקרבו הספק של 156 כוחות סוס, ומומנט נאה של 27.5 קג"מ.
לא סוס מהיר במיוחד ולא פרד עצל.
רגל כבדה על דוושת הגז תביא את הקשקאי אל קו מאת הקמ"שים בתשע פסיק שתיים שניות, שזה בסדר גמור, למי שלא חי על הקצה.
צריכת הדלק המובטחת תעמוד על פי היצרן על 15.6 ק"מ לכל ליטר נוזל מאובנים.
הרכב מזהה את מכשיר הטלפון שלי במהירות, ומתחבר אליו אלחוטית, ואין כמו קישוריות נאותה המאפשרת יציאה נוחה אל הכבישים המהירים.
הקשקאי נוח לנהיגה מהרגע הראשון.
הרכב נענה למגע הלחיצה על דוושת התאוצה, ונוצרת התאמה מהירה של רכב-נהג.
יש כאן תחושה של נעימות כללית והתאהבות קלילה.
איך לא חשבנו עליו קודם?
לקחתי את הקשקאי בדרכים רבות אך המיוחד שבהם הוא כביש 386 שהוא אחד האהובים על רוכבי אופנועים ורכבי ספורט נמרצים.
זה המקום לבחון בזהירות המתבקשת את אופיו הדינמי של הקשקאי, ולזכור כי הוא אינו נמנה על קטגוריית ספורט כלשהי.
מנופי שליטה ידניים מתחת להגה מאפשרים משחק עם שבעת הילוכיו, אולם אופיו של הרכב ישכנע את הנהג לנהוג בו במתינות.
הנסיעה אל פארק עדולם אורכת כחצי שעה בנופים משתנים, אך מרגע שנכנסים אל תחומי הפארק העצום נפקחות העיניים מתדהמת יפי האזור כולו. קשת צבעים של צהוב החיטה שנקצרה לא מזמן, כחול השמים, ירוק הצמחייה, עם טקסטורה משתנה של פני הקרקע בונה כאן תפאורה מושלמת לטיול כיפי.
הקשקאי שאיתי לקח אותי ליום טיול, שאינו ארוך מידי, שהיו בו הפתעות, ובעיקר עם מוביל נעים שאיפשר את כל זה בקלילות של אחד שיודע שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.
עם כל הידע הזה שאחרי שנסענו, ראינו וחווינו נשאלת השאלה, למה?
למה הקשקאי לא זוכה להצלחה לה הוא ראוי?
במחיר המתחיל ב-179,000 ₪ הקשקאי מביא נדוניה של ניסיון ומוניטין, איכות ונוחות, בטיחות וביטחון שמעניקות שקט נפשי לכל מי שמחפש כאלו.
הסיכום שלי הפעם מאד קל מאד, פשוט אחלה רכב.
מבחן הדרך
ניסן קשקאי רמת גימור Tekna.
מנוע טורבו בנזין 1.3 ל'.
הספק 156 כ"ס.
מומנט 27.5 קג"מ.
צריכת דלק (יצרן) 15.6 ק"מ לליטר.
צריכת דלק (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר.
מחיר: 202,712 ₪ (כולל אגרה, לא כולל צבע מטאלי).
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 132
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הונגצ'י – ענקית הרכב הממשלתית מנסה לכבוש את ליבו (וכיסו) של הנהג הישראלי
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
לביא מור הוא רק בן 12, עולה לכיתה ז' בבית ספר כצנלסון והוא כבר המדבב בתפקיד הראשי בסרט 'אליאו' של דיסני ופיקסאר. דור שני לדיבוב
כאשר בעלי דירות בוחרים לוותר על ליווי מקצועי – הם לא תמיד מבינים את המחיר האמיתי של ההחלטה
תלמידי שכבת ה' בסחלב משיקים ספר פנטזיה ימי עוצר נשימה
הוא רקח תרופות וגם השתמש בנענע, בסרפד, בבבונג, שהפכו לחומרי גלם של רפואה, אשר הקדימה את זמנה
הרשתות החברתיות משנות את מחירי הנדל"ן.
האם דירות 'פוטוגניות' נמכרות מהר יותר ומדוע יזמים משקיעים בלובי מעוצב?
מה לא מגלים לכם שאתם חותמים על הסכם?
הסכם התקשרות של עו"ד דיירים
בוחרים ב'דאונסייזינג: למכור את הבית הגדול ולעבור לדירה קומפקטית, נגישה ומעוצבת
יובל קלו, שחקנית, זמרת ומדבבת היא כוכבת עולה בעולם הבמה
בינה מלאכותית – ובעיקר התחום שנקרא למידת מכונה נטמע בשגרת היום-יום שלנו
כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'
"הסוד הקטן של הכדורסל הישראלי: כשיענקלה רוזן שיתף פעולה עם אריק איינשטיין בהפועל תל אביב לפני שהפך לאגדה"
השיחה עם טפסר משנה אבי קורדובה, מפקד כבאות והצלה בגבעתיים ורמת גן, בה חשף את האתגרים, ההכנות והמחויבות של לוחמי האש
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!