13/11/2025
13/11/2025
יום חמישי, 13 בנובמבר 2025
מתגלגלים
צילום: טסלה

האם המלך עדיין ראוי לכתר?

טסלה מודל Y הרכב הנמכר בעולם מתחדש: האם זה מספיק

כתב וצילם: רום אלוף

28/10/2025

 

שתפו:

טסלה כבר לא מצליחה להפתיע אותנו. פעם כל הצגת דגם שלה הרגישה כמו נחיתה על הירח, אבל מודל Y החדש הגיע לשוק ללא רעש גדול, אלא בזמזום עייף של שואב אבק רובוטי.

מתיחת פנים (שם הקוד: יוניפר)  לרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם. האם באמת צריך כאן מהפכה, או מספיק רק טעינה מחודשת?

פגשתי אחד על אחד את גרסת ההנעה כפולה וחזרתי עם הרשמים שיעזרו לכם לקבל תמונה נכונה. גרסת ההנעה כפולה (AWD) מצוידת בשני מנועים, כאלה המורגשים בכל לחיצה על דוושת הגז. מאחור, נוסף לנוסעים מסך 8 אינץ’, בדומה לזה של המודל 3 המחודש, שמוסיף נוחות ובידור ומרומם את חוויית הנסיעה.

עיצוב: עדכונים עדינים למעריצים

מבט ראשון עלול להטעות: ה-Y החדשה שומרת על אותה צללית גלויה וזהה לכל Y אחרת שראיתם אי פעם. הסילואטה, גג הזכוכית והגוף החלק נשארו, אבל טסלה אימצה עקרון מהעולם המוכר של אפל: קצת שינויים, קרא להם מהפכניים, וצפה למחיאות כפיים. אותם מובילים מעריצי המותג.

החזית "נוקתה", הפנסים צרים וחדים יותר, והמראה הכללי עדכני. אין ספק שזו טסלה. השינויים נראים אולי קוסמטיים, אבל למעריצים זו כנראה יצירת מופת אופטימלית מבחינה אווירודינמית.

החידוש הזה הוא בעיקר אבולוציוני. מודל Y 2025 מרגיש יותר פרימיום, נוח ומעודן. לא מדובר בקפיצה רדיקלית, אלא בבגרות: גם הרכב וגם טסלה. הם כבר לא המהפכנים שמנסים להוכיח את עצמם, אלא המוסד שמגן על הכתר.

תא נהג: המינימליזם מתרכך

פנים הרכב עבר שדרוג עדין. החומרים מרגישים פחות זולים ויותר סקנדינביים. הדשבורד מציע תאורת סביבה (מהפכה קטנה), והמושבים נוחים עוד יותר עם אוורור ותמיכה משופרת.

היעדר הכפתורים נשאר הצהרה או אתגר למי שאין לו סבלנות. כל הפעולות, מהתאמת המראות ועד פתיחת תא הכפפות, מתבצעות דרך מסך מגע ענק ואיכותי בגודל 15 אינץ'. עכשיו המערכת מהירה ונקייה יותר, ופחות בוחנת את הסבלנות של הנהג.

"התאוצה? היא עדיין מטורפת ומקפיצה, ממש העיפה לי את הרכב, מה שבהחלט יכול להכניס נהג אופנוע לדיכאון קיומי"

ביצועים וטווח: מצוינות מדורגת

טסלה לא המציאה מחדש את המנוע, אבל היא ניגבה את האבק מהמפרט. כאמור, נהגתי במודל Y בעל שני המנועים. ממש וואו! העוצמה מורגשת בכל לחיצה על דוושת הגז והטווח עלה במעט למעל 600 ק"מ.

והתאוצה? היא עדיין מטורפת ומקפיצה, ממש העיפה לי את הרכב, מה שבהחלט יכול להכניס נהג אופנוע לדיכאון קיומי. כוונון המתלים שופר, והנהיגה בעיר נוחה יותר. היא עדיין מעט נוקשה, אבל הרבה פחות מעיקה.

כדי לבדוק באמת איך הסוללה מתנהגת ואיך רמות הרגנרציה משפיעות על הטווח, יצאתי לנסיעה בהתאם להוראות היצרן: בלי האצות חדות ועם שמירה על מהירות של עד 110 קמ"ש. והתוצאה? הסוללה הפתיעה לטובה, שמרה על טווח הנסיעה המרשים, ואפשרה להמשיך את הדרך בראש שקט ובביטחון.

טכנולוגיה ותכונות: חכם יותר, עדיין לא מושלם

מערכת המידע והבידור במודל Y החדשה מהירה, נקייה ואינטואיטיבית יותר, וה-Autopilot, אותה נהיגה חצי-אוטונומית שהפכה לסמל של טסלה, ממשיך להרשים וגם לגרום לחשש קל באותה נשימה. מערכת המעקב אחרי הנהג שודרגה, וכעת קל יותר לשמור על ידיים על ההגה בלי להילחם במערכת.
החדשות הטובות? עדכוני תוכנה שיגיעו בקרוב "באוויר-דרך הרשת" צפויים לשפר (ואולי לעצבן…) עוד יותר את החוויה.

אחת המערכות שהרשימו אותי במיוחד היא Traffic-Aware Cruise Control, בקרת השיוט החכמה של טסלה. היא לא רק שומרת על המהירות, אלא גם מסתנכרנת עם התנועה סביבך: מאטה כשהרכב מלפנים מאט, ומאיצה שוב כשהכביש מתפנה, הכול באופן חלק, מדויק ונטול מאמץ, מבלי שאגע בדוושות. דרך ההגדרות בחרתי את מרחק הביטחון הרצוי, ומשם הטסלה פשוט זרמה עם הכביש, כמעט כאילו קראה את מחשבותיי.

השוואה: אבולוציה, לא מהפכה

החידוש הזה הוא בעיקר אבולוציוני. מודל Y 2025 מרגיש יותר פרימיום, נוח ומעודן. לא מדובר בקפיצה רדיקלית, אלא בבגרות: גם הרכב וגם טסלה. הם כבר לא המהפכנים שמנסים להוכיח את עצמם, אלא המוסד שמגן על הכתר.

נתוני מכירות: תופעה עולמית

מודל Y הוא אלוף המכירות העולמי. בשנת 2023 נמכרו כ-1.22 מיליון יחידות, עלייה של 64% לעומת השנה הקודמת. בשנת 2024 נמכרו כ-1.2 מיליון יחידות, ירידה קלה אך עדיין שליטה ברורה בשוק, גם מול התחרות. אין עדיין נתונים סופיים ל-2025, אבל נתוני הביניים מרמזים שהתמונה תהיה דומה.

הוא עדיין הרכב החשמלי שצריך לנצח

כן – הוא מוכר. כן – הוא צפוי. אבל בשוק מלא במתחרים שממש מנסים, הביטחון השקט של טסלה, של מי שלא צריכה להתאמץ, הוא אולי המותרות האמיתיות שהוא מציע. זה ברור שמודל Y החדש אינו כאן כדי להדהים, הוא כאן להרגיע. המכירות עדיין טובות בכל העולם, אז למה שבטסלה ימהרו לשנות? הוא עדיין הרכב היוקרתי והמעניין שהשכנים שלכם מדברים עליו לאחר שרכשתם.

אז מודל Y החדש לא משנה את עולם הרכב החשמלי. הוא מזכיר לכולם מי המציא את הרכב שתרצו באמת.

העתיד החשמלי הגיע, והוא מרגיש… כמעט זהה.

השוואה: אבולוציה, לא מהפכה

החידוש הזה הוא בעיקר אבולוציוני. מודל Y 2025 מרגיש יותר פרימיום, נוח ומעודן. לא מדובר בקפיצה רדיקלית, אלא בבגרות: גם הרכב וגם טסלה. הם כבר לא המהפכנים שמנסים להוכיח את עצמם, אלא המוסד שמגן על הכתר.

נתוני מכירות: תופעה עולמית

מודל Y הוא אלוף המכירות העולמי. בשנת 2023 נמכרו כ-1.22 מיליון יחידות, עלייה של 64% לעומת השנה הקודמת. בשנת 2024 נמכרו כ-1.2 מיליון יחידות, ירידה קלה אך עדיין שליטה ברורה בשוק, גם מול התחרות. אין עדיין נתונים סופיים ל-2025, אבל נתוני הביניים מרמזים שהתמונה תהיה דומה.

מבחן הדרך

טסלה מודל Y הנעה כפולה AWD

טעינה תוך 15 דקות: 267 ק"מ

טווח (יצרן) 622 ק"מ (WLTP)

צריכת חשמל רשמית: 15.9 קוט"ש ל-100 ק"מ

לאתר היצרן, הקליקו כאן

……………………………………

הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 136

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב רום אלוף? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הקליקו לכתבות נוספות בתחום

מתגלגלים

הכי מעניין !

כתבות וטורים מלאי עניין ורלבנטיות

המגזינים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס',

בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס',

הישארו מעודכנים
אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!
אל תפספסו הכתבות האהובות
המומחית רוית סיני

חתמתם על הסכם פינוי־בינוי? ייתכן שוויתרתם על הזכות למכור את הדירה שלכם

בעלי דירות רבים חותמים על הסכמים בני עשרות עמודים מבלי להבין את המשמעויות המלאות של הסעיפים – ובכך נחשפים לסכנות אמיתיות. אחת המרכזיות שבהן: מגבלות חמורות על מכירת הדירה במהלך הפרויקט.

קראו עוד »
כתבות השער

על סקרים ועל שקרים

כל הפוליטיקאים המובילים, כשהם נשאלים בטלוויזיה לגבי תוצאות סקר כזה או אחר שמראה את מצבם העגום – נוטים לזלזל ולבטל אותו, פרופ' יצחק כ"ץ – מייסד ומנכ"ל מכון הסקרים 'מאגר מוחות'

קראו עוד »
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
כתבות השער
Shape
Shape

המדריך להזמנות

11/27/2020

חגיגת בריושים

חגיגת בריושים ליאה דביר פיצחה את הסוד לסופגנייה המושלמת שעשויה מבצק בריוש ואפויה בתנור וכך אפשר ליהנות בלי נקיפות מצפון. למי שעדיין מעדיף את הסופגניה בגירסה המקובלת ניתן להזמין אצלה גם סופגניות מטוגנות. בתוך בצק
01/11/2021

ללושה – אפייה ביתית מדוייקת

לטעום. להתרגש. ליהנות. 'ללושה' – אפייה ביתית מדוייקת אם אתם משוגעים על עוגיות שוקולד צ׳יפס, עוגיות קריספיות עם תוספות מושחתות כמו כדור פררו רושה, קוביות קינדר, עוגיות לוטוס, מרשמלו קטנים או בייגלע מצופה שוקולד, אז
11/09/2020

המקרונים של מור הן קפיצה לפריז

'הולי מולי' איזה מקרונים נפלאים "הולי מולי" נוצר בתקופת סגר הקורונה כשמור לוי מצאה את עצמה בחל"ת והחלה לאפות מקרונים ולחלק לחברים ולבני המשפחה כדי שיהיה להם מתוק בפה ובלב. התגובות החיוביות גרמו לה להבין
07/02/2020

לעצלנים בלבד

לעצלנים בלבד מכניסים לתנור ל-20 דקות ומגישים מאפים אישיים – זה בדיוק מה שהיה חסר לנו לשולחן של החג! בורקסים, קרואסונים ומאפי שמרים מלוחים ומתוקים שמכניסים לתנור ל-20 דקות ומגישים! חברת 'עומר מאפים', דור שני
09/30/2020

מארזים לאפייה ביתית

קונדיטוריה פוּני‏ אפיה בטעם של פעם הכל התחיל בשנת 1922, כאשר אברהם פוּני‏, בן למשפחת אופים פולנית, עלה ארצה יחד עם אשתו פרומה. השניים התיישבו ביפו, ולא חשבו פעמיים לפני הגשמת החזון הציוני האישי שלהם
01/07/2021

מסע לארץ הקרואסונים

מסע לארץ הקרואסונים מאפים מושלמים בניחוח של חו״ל מארחים לבראנץ' מלכותי או סתם בא לכם לשתות קפה במרפסת? מצאנו עבורכם את המאפים המושלמים! מאפי בצק עלים איכותיים, המיוצרים בעבודת יד ומגיעים אליכם הביתה במארז קפוא

כתוב את הכותרת כאן

מצטרפים למגזין מעורר מחשבה ומהנה

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'גבעתיים פלוס'

מנוי בהטבה ללא תשלום למגזין 'רמת גן פלוס'

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן