
הנווד היפני – ניסן קשקאי NISSAN QASHQAI
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
כתב וצילם: ירון הולנדר
30/4/2025
שתפו:
פולקסווגן נכנסה לעולם החשמלי באיחור, ומאז מנסה לתפוס את השוק. תחילה הגיעו דגמי הפנאי 4 ו-5, ועם היעלמות הפאסאט הגדולה ששימשה משפחות ומנהלים, נוצר צורך מתבקש למלא באחות חשמלית, שתכנס למידותיה הגדולות. ואכן, זו המגיעה עם המספר 7 בירכתיה, מצטיינת במידות נאות. באורך הקרוב מאד לחמישה מטרים, מדובר ברכב ארוך מהרגיל.
נתוני רוחב 186 ס"מ ובסיס גלגלים גדול 297 ס"מ יאפשרו מרווח נוח לחמישה מבוגרים לנסוע בנוחות. הקווים החיצוניים נאים, ובאים טוב לעין מבחינת פרופורציות, ומשדרים אלגנטיות מכובדת, כיאה למעמד אלו הרוכשים את הרכב. (שהעיצוב הזה ממצב אותם באיזה מדרג סוציו-אקונומי). ברור מראש כי צורת מרכב כזאת לא תיקח אף נהג להרפתקאות מסמרות שיער, ולא תגרור אותו לבצע ניסויי מהירות שובבים.
יוצאים לדרך
בנסיעות ארוכות מובטחת פה שהות נעימה. לטובת הנסיעות הארוכות המדוברות דגם זה מגיע עם שתי קיבולות סוללה, ושתי אפשרויות הנעה.
הפעם יכולתי לבחור בין גרסת הבסיס 286 כוחות סוס, עם הסוללה "הקטנה" שיש לה קיבולת 82 קווט"ש, אשר על פי נתוני היצרן תיקח אותי עד ל-609 ק"מ נסיעה בין טעינות, לבין הגרסה החזקה כפולת המנועים עם 340 סוסים.
ההבדל בניהן בטווח העדיף, (עוד 60 ק"מ) לטובת גרסת הבסיס, מול פער ענק של 1.1 שניה במיאוץ מאפס למאה לטובת האחות החזקה.
אותי זה פחות שכנע, הפעם.
בכסף, גרסת המנועים הכפולה עולה 80 אלף שקל יותר, וזה פער גדול מידי בשביל הבדלים מינוריים מידי.
בין שתי גרסאות אלו נמצאת גרסת ביניים עם סוללה גדולה 92 קווט"ש המספק טווח עד 651 ק"מ ומחירה 363,265 ש"ח.
כאשר מתיישבים בכיסא הנהג הרחב והנוח מבחינים בשני דברים הפוכים מהמקובל.
מציאות רבודה לטובת ניווט
במרכז הדשבורד ניצב מסך מולטימדיה ענקי, חד וברור. תפריטיו ואייקוניו מובנים וקלים להבנה מהירה. מנגד, לוח המכוונים שנמצא מאחורי ההגה צר וקטן ויש בו מידע בסיסי בלבד, אבל לטובת הנהג מגיעה תצוגה עילית גדולה וברורה הנעזרת במציאות רבודה לטובת ניווט, רק כאשר רואים את שתי התצוגות עובדות ביחד מבינים מדוע אין צורך בלוח מכוונים גדול יותר.
שימוש באנדרואיד אוטו (התממשקות אלחוטית מהירה וקצרה), מאפשרת שימוש קולי עם העוזרת היעילה של גוגל, אשר אמנם אינה שולטת ברכב, אבל בכל מה שקשור באפליקציה היא שימושית ויעילה.
כמקובל ברכבי הדגמה, אלו שנהגו כאן לפניי לא באו מתוך כוונה לחסוך, ולחצו בגז, מה שמשליך על טווח נחות מזה שמצהיר היצרן, ואילו אני לוקח על עצמי להיות זה שיחזיר את השפיות לנתונים, אנהג כפי שצריך ואפשר, ואגיע לתוצאות טובות יותר, עם שאיפה להתקרב ככל האפשר לנתון הרשמי.
ניתן לאבחן את הלקוחות הפוטנציאליים של ID.7 שאמנם בוחרים ברכב חשמלי חדשני, אולם באופיים יהיו יותר שמרניים ובאים ממקום של רווחה כלכלית. שכן, כאשר מדובר בגרסת בסיס שמחירה מעל 320 אלף שקלים ברור כי לא מדובר ברכב זול, כך שלא מדובר בלקוח המחפש את החיסכון הכספי בשימוש ברכב חשמלי, אבל כן רוצה להגיע ללא כל בעיה לכל מקום ולהיות פחות תלותי בטווח החשמלי, על כן אופי הנהיגה שלו (או שלה) יהיה מתון ורגוע, ועם 286 סוסים שדוחפים מאחור יש כאן מספיק בשביל לא להרגיש חלש גם אם נוסעים בקו העליון של המהירות החוקית.
חזקה, נוחה, בטיחותית
אל הטיול הגדול הזמנתי את האורחת שלי, שכבר ראתה רכב או שניים, ואשר שתי דקות לאחר שהתיישבה שואלת, כיצד יתכן כי ברכב כל כך מכובד אין עיסוי במושב?
בוודאי שיש, עניתי, זה אני ששכחתי להפעיל אותו עבורך.
וכך אנו מפליגים בכביש המהיר כאשר בועות משתנות בגב המושב ממריצות לנו את מחזור הדם בעונג רב.
חבר משותף של שנינו, המליץ לי פעם על ביקור בכפר ראמה, הנמצא על כביש 85 ליד כרמיאל. לרגל חג הפסחא הייתה תהלוכה במקום והכביש נחסם. כך נקלענו לסמטה צרה במיוחד, אבל שילוב של אנשים טובים ואדיבים, עם נכונות לעזור, סייעה לנו למצוא מקום.
בחרנו להיכנס אל הכנסייה העתיקה והפשוטה יחסית. אין בה הידור יוצא דופן וניכר בה פונקציונלית שימושית.
כמובן שלו רציתי, יכולתי לעבור את היום הזה ללא טעינות נוספות שכן הרכב היה עומד בטווח הזה בנסיעה מהמרכז ובחזרה.
שורת הסיכום עם הרכב הזה שנסעתי בו מאות רבות של קילומטרים.
ה-ID.7 חפה מגימיקים ושטויות (למעט וו גרירה נשלף חשמלי).
זוהי מכונית משובחת חד וחלק.
חזקה, נוחה, בטיחותית ועם טווח נסיעה שמאפשר שקט נפשי לכל כיוון.
מי שיסע כמוני ויקפיד על כללי נהיגה נכונה, יראה טווח אמיתי של 550 ק"מ אם לא למעלה מזה, בקרבת נתוני היצרן (609 ק"מ).
השבע תקרוץ במיוחד לאנשים בגיל מסוים (שלא לומר קשישים בגילי), משכבת מעמד חברתי ברור, וכאלו שלא ימהרו לשום מקום אם אין לזה צורך ממשי.
7.ID הינה מכונית טובה, מיצרן מוכר שיודע ליצר רכבים. יש לה אלגנטיות מרשימה, 9 רמקולים מבטיחים סאונד משובח שילווה כל דרך. נסיעה רכה וקלה, מערכות בטיחות שעובדות היטב, הסוללה (אפילו זו הצנועה), מבטיחה שקט נפשי והגעה לכל מקום, וכאשר הכול בסדר אין שום סיבה להתלונן. אולי רק על המחיר?
מבחן הדרך
פולקסווגן 7.ID
רמת גימור .PRO
הנעה אחורית חשמלית.
הספק 286 כ"ס.
מומנט 55 קג"מ.
טווח (יצרן) 609 ק"מ.
סוללה 82 קווט"ש.
צריכה מצטברת (יצרן).
צריכה מצטברת (במבחן) 14.9 קווט"ש למאה ק"מ.
מחיר 326,706 ש"ח כולל אגרה.
לאתר היצרן, הקליקו כאן
……………………………………
הכתבה התפרסמה גם במגזינים 'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס' מס' 131
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב ירון הולנדר? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הקליקו לכתבות נוספות בתחום
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
העתיד כבר כאן: האם הרכב שלכם חכם – או חכם מדי?
האם יצרניות רכב סיניות יכולות להפוך לשחקן משמעותי בשוק רכבי היוקרה? למרות תדמית שלילית, חוסר מורשת היסטורית ורגולציות מחמירות
חג שבועות בפתח, והקונדיטוריות ברחבי הארץ לובשות גבינה. יצאנו לבדוק את הקולקציות החדשות לחג – וחזרנו עם בטן מלאה ולב שמח
ניסן, אשר כזכור נמצא כאן לא מעט זמן, ומגיע ממשפחה טובה ומכובדת, וארץ שיצא מוניטין מצוין לתוצריה, לא זוכה כאן לעדנה מתפרצת.
בשעה 06:29 בבוקר ה-7 באוקטובר 2023, התעורר בסיס זיקים בדרום הארץ לבוקר שהפך במהרה לאחד הקשים בתולדות המדינה. סמ"ר עומרי ניב פיירשטין לא יכול היה לדעת ששעות אלו יהיו האחרונות בחייו, וגם הרגעים בהם יהפוך לגיבור שהציל חיים רבים
משנה לשנה הבעלים מודעים יותר לזכויות שמקנה להם החוק והרשות המקומית
דירות קטנות הפכו לנכס המבוקש ביותר בגבעתיים ובתל אביב
שיכון 'קופת חולים' בגבעתיים הוא אחת השכונות הייחודיות בגבעתיים, המספרת את סיפורה של 'עיר הפועלים'. שכונה היא 'קיבוץ בעיר'
בוחרים ב'דאונסייזינג: למכור את הבית הגדול ולעבור לדירה קומפקטית, נגישה ומעוצבת
מיכל איתן היא יזמית ומחנכת בתחומי הקיימות, הטכנולוגיה, ניהול השינויים ותהליכי חשיבה שיטתיים פורצי דרך
הספר 'מרשעת' (Wicked) מאת גרגורי מגווייר, הוא מעין עיבוד פוסט-מודרני לסיפור המקורי
בין בלנקנזה לעצמאות לזכרה של ראומה ויצמן לבית שוורץ נטע עדני 5/5/2025 לא בכל יום נפטרת דמות, שהחזיקה בעדינות ובנחישות את חוטי הזהות הישראלית שלנו. בכתיבת הטור הזה, בעיצומם של ימי שואה ותקומה, רגע לפני
האם יצא לכם לפגוש תושב מקומי בגבעתיים שמתעניין ברכישת דירה באחד מפרויקטי הפינוי-בינוי החדשים במתחם ההסתדרות? ככל הנראה שלא…
נפגשנו לראיון מיוחד ליום העצמאות עם מושיק גולדשטיין, המשנה לראש העיר ויו"ר 'יעד' – החברה הכלכלית של גבעתיים
לימור מרגולין-יחידי היא שופטת בדימוס, סופרת, מחזאית ודוקטורנטית לאנתרופולוגיה ● זוכת פרס ע"ש יצחק רבין למחקרי שלום, פיוס ושיתופי פעולה בין יהודים-ערבים ● נבחרה לפרויקט "מאה שנים, מאה נשים"
"הסוד הקטן של הכדורסל הישראלי: כשיענקלה רוזן שיתף פעולה עם אריק איינשטיין בהפועל תל אביב לפני שהפך לאגדה"
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!