כמי שגדל במרחב העירוני מה הוביל אותך לחקלאות ולקיימות?
“זו שאלה מורכבת. במהלך לימודי הפיזיקה גרתי ברחוב הל”ה סמוך למתחם תע”ש שברחוב השלום. הסתקרנתי לדעת מדוע לא בונים במתחם כזה גדול ונדהמתי לגלות שהאדמה במקום מזוהמת ממפעל תע”ש שהיה שם בעבר. החלטתי שאני רוצה ללמוד איך לטהר אדמה מזוהמת זו ופניתי ללימודי קרקע ומים. המשכתי לתואר שני בלימודי הסביבה בו התמחיתי בטיהור מים מזוהמים בדגש על שיקום נחלים.
עם סיום לימודי ניסיתי למצוא עבודה בשיקום נחלים, אך למרות שיש בארץ נחלים רבים מזוהמים לא הצלחתי למצוא עבודה בשיקומם. מחקר קצר בנושא חשף את העובדה שהסביבה ככלל, ונחלים בפרט נמצאים בסוף סדר העדיפות בישראל. הבנתי שהאדם מתייחס לטבע כאמצעי להגשים את רצונותיו, בחוסר מודעות או אכפתיות להשלכות של מעשיו. האדם גורם נזק לסביבה שבחלקו הוא בלתי הפיך, לדוגמה ההתחממות הגלובלית.
בכוונה להשפיע, בחרתי לעשות הסבה מקצועית להוראה. אני עובד כמורה ובאמצעות יצירה, הנאה ומעורבות אני פועל לקרב את ילדי העיר לטבע הסובב אותם ולטבע שלהם, להעלות את המודעות לנושאים הסביבתיים ולעודד התפתחות של בוגרים מודעים וערכיים יותר.
חשוב לי להראות שלא צריך ללכת רחוק בכדי להתחבר לטבע ואפשר להתחיל בגינת הבניין המשותף או בחצר בית הספר.”