
"על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים"
באשמורת בוקר, כאשר ערפילי בוקר כיסו את שדות העמק בשמיכה עבה, טיפסנו (בזהירות) אל גבעת שייח' אבריק.
ג'יפ יצרה הילה של רכבי שטח קשוחים לאנשים מחוספסים שלא נרתעים מאף אתגר וקושי. ממש כמו אותם אלו שעלו לארץ ישראל מתוך אידיאולוגיה של כיבוש הארץ בזיעה ועבודה קשה למען הצלחת המפעל הציוני. ולכן, אך טבעי הוא כי בחרתי להתחיל מבחן דרכים לבן ממשפחת הקשוחים הללו, במקום המסמל בדיוק ערכים אלו.
"לחיצה על דוושה הדלק שחררה את הסוסים לדהרה, כאן הרגשתי בטיפוס לינארי של העוצמה, וכאשר הנחתי רגל חזקה ממש על הדוושה ומד הטורים של המנוע התחיל בנסיקה – רעם המנוע הוציא קולות שנדמה שנשכחו מן האוזן"
האם קיבלתי לידי רכב מתאים?
דגם הצ'ירוקי נולד ב-1974, ואכן היה מסוג הרכבים אשר ביכולתם המכנית לרדת מן האספלט אל המרחבים האמריקאיים, ועוד בטרם זוהה כסגמנט נפרד העונה לשם SUV זכה לתהילה מסוימת. בצה"ל זכו בעלי הדרגות הבכירות להתהדר בדגם ווגוניר שהוא אביו הביולוגי של הצ'ירוקי.
הגרנד צ'ירוקי נולד ב-1992 כ-SUV גדול, והחל לייצג דרך שונה של רכב כביש עם יכולות מסוימות לשטח. כוחות השוק המשתנה אהבו את רוח השינוי, וכך הרכב הגדול הלך והתעדן עם השנים.
לא מכבר עלה לישראל דגם זה אחרי שעבר מתיחת פנים מתחייבת וזהו כבר הדור החמישי של הדגם. באולם התצוגה ניתן לבחור בין דגם 'קצר' עם חמישה מושבים ואורך כולל העומד 4.91 מ', לבין גרסת 7 המושבים שאורכה 5.2 מ'. גם כך וגם כך מדובר בחלל נוסעים מרווח מאד כיאה למקובל ביבשת המוזהבת.
מנוע הבנזין הגדול הינו בעל נפח של 3.6 ליטר. מספרים שכבר נדירים למצוא על הכבישים בעידן של מעבר למנועים חשמליים ברמה כזו או אחרת. מנוע אטמוספרי זה מכיל בקרבו 6 צילנדרים בתצורת V ומוציא מקרבו עדר של 290 סוסים, ובמומנט מאד בשרני של 35 קג"מ.
ומדוע זהו פרט מעניין לקורא ולמתעניין?
כפי שציינתי לעיל ג'יפ רוצים לשמר את המורשת מן העבר, ולהתקדם קדימה אל העתיד, וזו כנראה דרכם לשמר את רוח המותג במנוע וותיק, חזק ובעל מוניטין מוכח.
קיבלתי לידי לידיי את גרסת 'לימטד' (שניה ברמות הגימור), בעלת חמשת המושבים. משנפתחה הדלת התגלה תא נוסעים מפנק ומאובזר כיאה ליבשת.
המון חיבורי חשמל מכל סוג ולכל שימוש, (כולל שקע למכשירי חשמל ביתיים), תאי אחסון, תא מטען עצום, מרווח רגליים מכובד, גג שמש פנורמי ענק, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. בניגוד לרכבים אחרים שבחנתי בעבר, כאן יש גם בקרת שיוט רגילה וגם בקרת שיוט אדפטיבית.
למה?? אין לי תשובה. בדיון משפחתי שהעליתי את הסוגייה עלתה סברה כי ישנם אנשים באותה יבשת, שרגילים לבקרת שיוט רגילה, והם לא צריכים\רוצים מערכת שתחליט עבורם מתי לבלום.
"על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים"
למה?? אין לי תשובה.
בדיון משפחתי שהעליתי את הסוגייה עלתה סברה כי ישנם אנשים באותה יבשת, שרגילים לבקרת שיוט רגילה, והם לא צריכים\רוצים מערכת שתחליט עבורם מתי לבלום.
שחררתי את הסוסים לדהרה
הישיבה בגרנד צ'ירוקי מאד גבוהה, הרבה יותר מרכבי פנאי-שטח אחרים, וכאשר לוחצים על מתג ההתנעה (ותודה לאל שנפטרו מהצורך לשמר את השימוש במפתח), נשמע נהם מנוע עוצמתי מתחת למכסה המנוע הגדול.
מצד שני, ואולי זהו רמז לעתיד לבוא, מרווח הגחון לא מרשים ביותר ברמת הגימור הזאת עומד על 21.6 ס"מ לבד וחסר הילוך כוח, ואפשרות לנעילת דיפרנציאלים. (שני אביזרים הכרחיים לרכב שטח 'אמיתי').
כבר בהשתלבות בכביש הראשון שמתי לב כי זהו רכב שאי אפשר להתעלם ממנו, או לנסות לדחוק אותו הצידה.
לא, הבחור הזה שייך למשפחת הגדולים. ולגדולים נותנים כבוד
לחיצה על דוושה הדלק שחררה את הסוסים לדהרה, אבל בניגוד למנועי חשמל חזקים והחלטיים, כאן הרגשתי בטיפוס לינארי של העוצמה, וכאשר הנחתי רגל חזקה ממש על הדוושה ומד הטורים של המנוע התחיל בנסיקה – רעם המנוע הוציא קולות שנדמה שנשכחו מן האוזן.
הדגם הזה צויד במערכת סאונד מצוינת מבית 'אלפיין', הצלילים שבקעו מהרמקולים בתא הנוסעים היו עמוקים וצלולים מאד. רכב המבחן זקוק עדיין לכבל על מנת להתחבר אל מערכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר, נמסר לי כי הדגמים שימסרו ללקוחות הבאים כבר יצוידו באפשרות אלחוטית. בשורה משמחת בהחלט.
דמות מסוקסת וקשוחה
בורר ההילוכים הנמצא בין המושבים אפשר מעבר בין מצב ספורט-אוטומטי-שלג-בוץ וחול, אבל הרכב נוסע תמיד במצב בו ארבעת הצמיגים מונעים יחד. (מה שנקרא בשפת העם 'ארבע על ארבע').
על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים.
צריך לומר ביושר, אי אפשר לקחת מהגרנד צ'ירוקי את מה שיש לו, ומאידך אי אפשר לתת לו את מה שאין.
ולכן הגרנד צירוקי הוא לא הרכב שאקח לחצות אתו את הסהרה, אבל בכבישי אספלט, ובדרכי עפר ללא מכשולי סלעים ובורות הוא יתמודד בהצלחה, ובנוחות. מעבר לזה לא צריך לנסות ולשבור את הרכב היקר הזה.
אנשים קונים דימוי, ומי שבוחר את דמותו המסוקסת של הג'יפאי המיתולוגי שרכש את דמותו מן המותג (ולהיפך), שיבחר בדגמים היותר קשוחים של היצרן, הגרנד צ'ירוקי הוא המטרוסקסואל המודרני. זה שרוצה את ההילה, אבל מעודנת.
מבחן הדרך
ג'יפ גרנד צ'ירוקי
רמת גימור: 'לימטד'.
מנוע: 3.6 ליטר.
הספק: 290 כ"ס.
מומנט: 35.5 קג"מ.
צריכת דלק (במבחן): 1:7.6 ק"מ\ל'.
מחיר (רכב מבחן): 474,900 ₪
לאתר היצרן, הקליקו כאן
. . . . . . . . . . . . . . . .
יש לכם שאלות או הבהרות לכותב? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני
הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’
הכתבה התפרסמה גם במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'
סדרת אייפון 15 החדשה שכבר נמכרת בישראל כוללת ארבעה דגמים כבר כאן. אז זו בדיוק הסיבה שערכנו השוואת מחירים
"היום זה נראה רחוק אבל התקווה היא כי בתום הלחימה ועם השבת הביטחון לעוטף עזה/עוטף ישראל, ניתן יהיה לשקם את קיבוץ כפר עזה ולחזור ולגור בו ולחדש את חיי הקהילה לצד הזיכרון של אלו שאינם עוד"
"הרכב נוח מאד למרחקים ארוכים, ובזכות המפרט העשיר שלו מקבלים ערך מוסף לרכישתו. ישנה תחושה כי מתקבלת תמורה מלאה עבור כל שקל ברכב שבנוי היטב, בטוח, נראה טוב מאד ומהנה לנהיגה"
הזמרת והיוצרת הצעירה ליאן כוזהינוף, מההבטחות הגדולות של הפופ האמוציונלי והישראלי פורצת בימים אלו עם להיט ים-תיכוני עוצמתי, הנוגע בכולנו בתקופה קשה זו,
לפי נתונים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, למעלה מ 60%- מהדירות במדינת ישראל, כ- 3 מיליון אזרחים- אין מרחב-מוגן-דירתי
המלחמה גרמה לטרגדיה גדולה וקולקטיבית.
הרבה משפחות עם ילדים בחרו לטוס לכל מיני יעדים בחו"ל בשביל לשנות אווירה, ואיך כל זה מתחבר לדירת נופש?
חברות תעופה בודדות ממשיכות לטוס לישראל. במקביל חברות התעופה הישראליות: אל על, ישראייר וארקיע העלו מחירים בצורה משמעותית
עפ״י הוראת השעה ניתן להקים ממ"ד ללא צורך בהיתר בניה בבתים עד שני קומות
בימי חודשי אלול ותשרי, ירושלים קוראת לנו להתעורר מן העבר לקראת עתיד של שנה חדשה
אם אתם רוצים לראות את שירי האהבה שכתב המשורר שאול טשרניחובסקי לאהובתו, את ציוריה הנאיביים של לאה גולדברג או את הכרטיסים ללוויה של ביאליק, יש לי הצעה עבורכם הכוללת ביקור בכספת בה שמורים ניירות הערך של הספרות העברית
אצלנו בישראל אין ממש עונות מעבר, אבל השלכת בפארק היא יפה. אפשר להנות מהתמונות שצילם אהוד מנקוטה
כיתות כוננות מאובזרות בנשקים, כוח מאומן ומאורגן באחריות המשטרה כדי שיוכל להגן על העורף האזרחי
תוכנית המתאר 2040 של גבעתיים והשפעתה לאחרונה אושרה תוכנית האב המתווה את מדיניות התכנון ארוכת הטווח של גבעתיים – האם ואיך ההחלטה נוגעת בכל אחד מאיתנו אדם גורל שתפו פורסם: 25/08/2023 אילוצרציה להמחשה של שכונת
"כל אחד מכם בוודאי זוכר את הספרנית המיתולוגית בספרייה אליה השתייך בילדותו. אצלי זו הייתה הגב' מירה רובין, שהייתה הספרנית בספריה העירונית, בית עמנואל בר"ג. חדר העיון בספריה העירונית היה הממלכה שלה ונשלט על ידה"
לפי נתונים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, למעלה מ 60%- מהדירות במדינת ישראל, כ- 3 מיליון אזרחים- אין מרחב-מוגן-דירתי
לפי נתונים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, למעלה מ 60%- מהדירות במדינת ישראל, כ- 3 מיליון אזרחים- אין מרחב-מוגן-דירתי
האם בשנה הקרובה שוק הנדל"ן יתאושש ויחזור להיות פנינת ההשקעות?
"יזמים המציעים להוביל את בעלי הדירות, כאשר אותם בעלים אינם עדיין מיוצגים, עלולים לנצל את כוחן על בעלי הדירות ולהשאיר קצוות פתוחים בהסכם, המאפשרים להם לספח אליהן אחוזים רבים מהתמורה שיכולה הייתה להגיע לבעלי הדירות"
לפי נתונים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, למעלה מ 60%- מהדירות במדינת ישראל, כ- 3 מיליון אזרחים- אין מרחב-מוגן-דירתי
המלחמה גרמה לטרגדיה גדולה וקולקטיבית.
הרבה משפחות עם ילדים בחרו לטוס לכל מיני יעדים בחו"ל בשביל לשנות אווירה, ואיך כל זה מתחבר לדירת נופש?
לפי נתונים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, למעלה מ 60%- מהדירות במדינת ישראל, כ- 3 מיליון אזרחים- אין מרחב-מוגן-דירתי
לאחר הרבה שנים, והרבה עיכובים, יצאה לדרך הרכבת הקלה הראשונה, הקו האדום
"יזמים המציעים להוביל את בעלי הדירות, כאשר אותם בעלים אינם עדיין מיוצגים, עלולים לנצל את כוחן על בעלי הדירות ולהשאיר קצוות פתוחים בהסכם, המאפשרים להם לספח אליהן אחוזים רבים מהתמורה שיכולה הייתה להגיע לבעלי הדירות"
תוכנית המתאר 2040 של גבעתיים והשפעתה לאחרונה אושרה תוכנית האב המתווה את מדיניות התכנון ארוכת הטווח של גבעתיים – האם ואיך ההחלטה נוגעת בכל אחד מאיתנו אדם גורל שתפו פורסם: 25/08/2023 אילוצרציה להמחשה של שכונת
האם בשנה הקרובה שוק הנדל"ן יתאושש ויחזור להיות פנינת ההשקעות?
בתקופה של ריביות גבוהות, פילוג ויוקר מחיה שעולה מידי יום, מצבם הכלכלי של היזמים, מעורר את חששם של דיירים שאמורים לחתום על הסכם מולם
"כל אחד מכם בוודאי זוכר את הספרנית המיתולוגית בספרייה אליה השתייך בילדותו. אצלי זו הייתה הגב' מירה רובין, שהייתה הספרנית בספריה העירונית, בית עמנואל בר"ג. חדר העיון בספריה העירונית היה הממלכה שלה ונשלט על ידה"
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!
הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,
עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!