27/07/2024
27/07/2024
שבת, 27 ביולי 2024

מאצ'ו מן
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש 2023

מבחן דרכים

ג'יפ יצרה הילה של רכבי שטח קשוחים לאנשים מחוספסים שלא נרתעים מאף אתגר וקושי

כתב וצילם: ירון הולנדר

Jeep

"על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים"

01

באשמורת בוקר, כאשר ערפילי בוקר כיסו את שדות העמק בשמיכה עבה, טיפסנו (בזהירות) אל גבעת שייח' אבריק.

ג'יפ יצרה הילה של רכבי שטח קשוחים לאנשים מחוספסים שלא נרתעים מאף אתגר וקושי. ממש כמו אותם אלו שעלו לארץ ישראל מתוך אידיאולוגיה של כיבוש הארץ בזיעה ועבודה קשה למען הצלחת המפעל הציוני. ולכן, אך טבעי הוא כי בחרתי להתחיל מבחן דרכים לבן ממשפחת הקשוחים הללו, במקום המסמל בדיוק ערכים אלו.

02

"לחיצה על דוושה הדלק שחררה את הסוסים לדהרה, כאן הרגשתי בטיפוס לינארי של העוצמה, וכאשר הנחתי רגל חזקה ממש על הדוושה ומד הטורים של המנוע התחיל בנסיקה – רעם המנוע הוציא קולות שנדמה שנשכחו מן האוזן"

האם קיבלתי לידי רכב מתאים?

דגם הצ'ירוקי נולד ב-1974, ואכן היה מסוג הרכבים אשר ביכולתם המכנית לרדת מן האספלט אל המרחבים האמריקאיים, ועוד בטרם זוהה כסגמנט נפרד העונה לשם SUV זכה לתהילה מסוימת. בצה"ל זכו בעלי הדרגות הבכירות להתהדר בדגם ווגוניר שהוא אביו הביולוגי של הצ'ירוקי.

הגרנד צ'ירוקי נולד ב-1992 כ-SUV גדול, והחל לייצג דרך שונה של רכב כביש עם יכולות מסוימות לשטח. כוחות השוק המשתנה אהבו את רוח השינוי, וכך הרכב הגדול הלך והתעדן עם השנים.

לא מכבר עלה לישראל דגם זה אחרי שעבר מתיחת פנים מתחייבת וזהו כבר הדור החמישי של הדגם. באולם התצוגה ניתן לבחור בין דגם 'קצר' עם חמישה מושבים ואורך כולל העומד 4.91 מ', לבין גרסת 7 המושבים שאורכה 5.2 מ'. גם כך וגם כך מדובר בחלל נוסעים מרווח מאד כיאה למקובל ביבשת המוזהבת.

מנוע הבנזין הגדול הינו בעל נפח של 3.6 ליטר. מספרים שכבר נדירים למצוא על הכבישים בעידן של מעבר למנועים חשמליים ברמה כזו או אחרת. מנוע אטמוספרי זה מכיל בקרבו 6 צילנדרים בתצורת V ומוציא מקרבו עדר של 290 סוסים, ובמומנט מאד בשרני של 35 קג"מ.

Jeep
03

ומדוע זהו פרט מעניין לקורא ולמתעניין?

כפי שציינתי לעיל ג'יפ רוצים לשמר את המורשת מן העבר, ולהתקדם קדימה אל העתיד, וזו כנראה דרכם לשמר את רוח המותג במנוע וותיק, חזק ובעל מוניטין מוכח.

קיבלתי לידי לידיי את גרסת 'לימטד' (שניה ברמות הגימור), בעלת חמשת המושבים. משנפתחה הדלת התגלה תא נוסעים מפנק ומאובזר כיאה ליבשת.

המון חיבורי חשמל מכל סוג ולכל שימוש, (כולל שקע למכשירי חשמל ביתיים), תאי אחסון, תא מטען עצום, מרווח רגליים מכובד, גג שמש פנורמי ענק, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. בניגוד לרכבים אחרים שבחנתי בעבר, כאן יש גם בקרת שיוט רגילה וגם בקרת שיוט אדפטיבית.

למה?? אין לי תשובה. בדיון משפחתי שהעליתי את הסוגייה עלתה סברה כי ישנם אנשים באותה יבשת, שרגילים לבקרת שיוט רגילה, והם לא צריכים\רוצים מערכת שתחליט עבורם מתי לבלום.

Jeep
04

"על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים"

 

למה?? אין לי תשובה.

בדיון משפחתי שהעליתי את הסוגייה עלתה סברה כי ישנם אנשים באותה יבשת, שרגילים לבקרת שיוט רגילה, והם לא צריכים\רוצים מערכת שתחליט עבורם מתי לבלום.

05

שחררתי את הסוסים לדהרה

הישיבה בגרנד צ'ירוקי מאד גבוהה, הרבה יותר מרכבי פנאי-שטח אחרים, וכאשר לוחצים על מתג ההתנעה (ותודה לאל שנפטרו מהצורך לשמר את השימוש במפתח), נשמע נהם מנוע עוצמתי מתחת למכסה המנוע הגדול.

מצד שני, ואולי זהו רמז לעתיד לבוא, מרווח הגחון לא מרשים ביותר ברמת הגימור הזאת עומד על 21.6 ס"מ לבד וחסר הילוך כוח, ואפשרות לנעילת דיפרנציאלים. (שני אביזרים הכרחיים לרכב שטח 'אמיתי').

כבר בהשתלבות בכביש הראשון שמתי לב כי זהו רכב שאי אפשר להתעלם ממנו, או לנסות לדחוק אותו הצידה.

לא, הבחור הזה שייך למשפחת הגדולים. ולגדולים נותנים כבוד

06

לחיצה על דוושה הדלק שחררה את הסוסים לדהרה, אבל בניגוד למנועי חשמל חזקים והחלטיים, כאן הרגשתי בטיפוס לינארי של העוצמה, וכאשר הנחתי רגל חזקה ממש על הדוושה ומד הטורים של המנוע התחיל בנסיקה – רעם המנוע הוציא קולות שנדמה שנשכחו מן האוזן.

הדגם הזה צויד במערכת סאונד מצוינת מבית 'אלפיין', הצלילים שבקעו מהרמקולים בתא הנוסעים היו עמוקים וצלולים מאד. רכב המבחן זקוק עדיין לכבל על מנת להתחבר אל מערכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר, נמסר לי כי הדגמים שימסרו ללקוחות הבאים כבר יצוידו באפשרות אלחוטית. בשורה משמחת בהחלט.

07

דמות מסוקסת וקשוחה

בורר ההילוכים הנמצא בין המושבים אפשר מעבר בין מצב ספורט-אוטומטי-שלג-בוץ וחול, אבל הרכב נוסע תמיד במצב בו ארבעת הצמיגים מונעים יחד. (מה שנקרא בשפת העם 'ארבע על ארבע').

על הכביש המהיר קיבעתי את הבורר על המצב האוטומטי, בחרתי באפשרות בקרת השיוט האדפטיבית ברף החוקי שלה, ונתתי לצלילים הבוקעים מהרמקולים לעטוף אותנו בנעימים.

צריך לומר ביושר, אי אפשר לקחת מהגרנד צ'ירוקי את מה שיש לו, ומאידך אי אפשר לתת לו את מה שאין.

ולכן הגרנד צירוקי הוא לא הרכב שאקח לחצות אתו את הסהרה, אבל בכבישי אספלט, ובדרכי עפר ללא מכשולי סלעים ובורות הוא יתמודד בהצלחה, ובנוחות. מעבר לזה לא צריך לנסות ולשבור את הרכב היקר הזה.

אנשים קונים דימוי, ומי שבוחר את דמותו המסוקסת של הג'יפאי המיתולוגי שרכש את דמותו מן המותג (ולהיפך), שיבחר בדגמים היותר קשוחים של היצרן, הגרנד צ'ירוקי הוא המטרוסקסואל המודרני. זה שרוצה את ההילה, אבל מעודנת.

08

 

מבחן הדרך

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

רמת גימור: 'לימטד'.

מנוע: 3.6 ליטר.

הספק: 290 כ"ס.

מומנט: 35.5 קג"מ.

צריכת דלק (במבחן): 1:7.6 ק"מ\ל'.

מחיר (רכב מבחן):  474,900 ₪

לאתר היצרן, הקליקו כאן

. . . .  . . . . . .  . . . . . . 

יש לכם שאלות או הבהרות לכותב? הקליקו כאן לשליחת דואר אלקטרוני

הכותב, ירון הולנדר, הוא בעל הבלוג ‘החיים שלך דבש’

הכתבה התפרסמה גם במגזינים
'גבעתיים פלוס' ו'רמת גן פלוס'

המגזינים

עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', והישארו מעודכנים

אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

עשו מנוי למגזין 'רמת גן פלוס', והישארו מעודכנים

אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום!

אל תפספסו הכתבות האהובות
מגזין גבעתיים פלוס

מגזין גבעתיים פלוס 121

מגזין 121 גרסת דפדוף אינטראקטיבית הקליקו על המודעות שבמגזין למידע רלבנטי נוסף חזרה לאתר המגזינים ספריית המגזינים עשו מנוי למגזין 'גבעתיים פלוס', בכל גיליון כתבות וטורים מעניינים ומעמיקים אל תחמיצו, עכשיו ללא תשלום! עשו מנוי

קראו עוד»
כתבות השער

"גבעתיים כובשת את לבבות הישראלים"

דרור דבאח הוא מנכ"ל 'יעד' החברה לפיתוח גבעתיים המסכם בימים אלו חמש שנות כהונה ● מהנדס אזרחי ובעל תואר שני במנהל עסקים הרואה בעשייה הציבורית שליחות ● נשוי ואב לשלושה, מתגורר ביבנה

קראו עוד»
החיים הטובים

איזה קיץ לוהט

הגיע הקיץ, חם כל כך בחוץ ומצב הרוח ירוד. אספתי עבורכם מספר מנות חדשות שיספקו לכם רגעים טעימים במיוחד,
בר פנזור

קראו עוד»
Shape
Shape
אולי יעניין אותך
יזמות ושווק נדל"ן // נטע עדני

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »
המומחית רוית סיני

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
המומחים

צבי בצל הגבעה

"בית הספירלה מוקף במרפסות ללא קירוי וכל הדירות פונות לחצר פנימית. ומולו מבנה נוסף בתכנונו, בית דובינר, הקרוי כאמור בפי כל 'בית המשושים'.[…] הוא תוכנן ללא חלל מדרגות. קהילה בתוך מבנה או מבנה לקהילה"

קראו עוד »

האם הכל כלול? חלק 2

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »

האם הכל כלול? חלק 1

הסיסמה הנפוצה בהתחדשות עירונית היא שהבעלים אינם משלמים דבר והכל הוא על חשבון היזם – זה כמובן תלוי בסעיפים הקטנים של ההסכם המשפטי שיחתם לבסוף מול היזם.

קראו עוד »
Shape
Shape

נשמח לשמוע מה שיש לך להגיד לנו

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

זהו? יוצאים מהאתר?

הצטרפו גם אתם לאלפים שכבר מנויים,

עשו מנוי למגזינים הכי מעניינים, ובחינם!

דילוג לתוכן